PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd p0236 i przeładowanie turbiny



gazar89
28-03-2010, 00:06
Witam,
Posiadam Doblo Jtd 100KM, od kilku miesięcy wyskakuje mi "check the engine" przy bardzo mocnym przyśpieszaniu na biegu 3 i 4 (powyżej 3500obr/min), oraz na 5 biegu gdy auto jest załadowane i jade powyżej 130-140Km/h (Gdy przyśpieszam delikatnie lub jade sam problemu nie ma)
Silnik słabnie, po restarcie silnika moc wraca, ale kontrolka EOBD dalej się świeci, żeby ją skasować musze samochód znowu ostro "przegonić"
Komputer pokazuje błąd P0236 - czujnik A wspomagania turbosprężarki- sygnał poza zakresem.
Na chwilę obecną:
-zregenerowałem turbo
- sprawdziłem szczelnośc wszystkich wężyków
-wyczyściłem kolektor i wymieniłem na nowy czujnik ciśnienia doładowania
-wymieniłem elektrozawór sterujacy turbiną
-sprawdziłem przepływomierz
- sprawdziłem intercooler
... i żadnej poprawy. Czy ktoś ma jakis pomysł w czym może być problem?
Pozdrawiam

Hipo
28-03-2010, 17:10
Wpiąć manometr w dolot i zobaczyć ile rzeczywiście turbo ładuje bo to wyglądda jak typowy error związany z przeładowaniem. Może sztange od gruchy źle ktoś ustawił albo elektrozaworek źle reaguje ...

texas
29-03-2010, 20:51
U mnie (jtd 100KM) zdarzają się od czasu do czasu przeładowania, czuć to szczególnie na 2-ce ale działa bezproblemowo jak dotąd.

janeczek
16-02-2013, 19:28
Wpiąć manometr w dolot i zobaczyć ile rzeczywiście turbo ładuje bo to wyglądda jak typowy error związany z przeładowaniem. Może sztange od gruchy źle ktoś ustawił albo elektrozaworek źle reaguje ...

W Doblo 1.9 JTD 100PS gruszka (zawór) nie ma regulacji - to jest zwykły wastegate z prostym cięgnem i nie ma możliwości regulacji jego długości. Może być tak że się klapka przypiekła w muszli gorącej albo się blokuje na tym bolcu (zawiasie) co przechodzi przez gorącą muszlę i co się łączy z cięgnem zaworu upustowego. A może czujnik ciśnienia doładowania jest zabrudzony lub piny trzeba oczyścić i dlatego przekłamuje i pokazuje zbyt dużą wartość doładowania. Tu chyba też jest ta prosta konstrukcja gdzie ciśnienie z muszli ssącej bezpośrednio samo wypycha zawór i otwiera wastegate (klapkę upustu spalin) więc jeśli tak jest to nie bierzemy elektrozaworu pod uwagę.