Zobacz pełną wersję : Jak nazywa się część w którą w kręća się szpilki od alusa?
Witam was mam taki problem, dzisiaj już zakładałem alusy i zauważyłem że z tyłu po obu stronach tam gdzie wkręca się szpilki od alusa mam w jednym otworze wyjechany gwint tak samo mam i z drugiej strony, i teraz mam do was pytanie jak nazywa się ta cześć w którą wkręca się te szpilki, tam gdzie jest gwint? A drugie pytanie gdzie moge znaleść takie szpilki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac6e77c2041c834c.html
Z góry dziękuje.
to się nazywa piasta a szpilki patrz na allegro lub w sklepach motoryzacyjnych bez problemu kupisz
[ Dodano: 2010-03-24, 19:44 ]
http://moto.allegro.pl/item967020688_piasta_kola_przod_bravo_brava_punto_ marea_tempra.html
przesłałem link żebyś cene zobaczył i się nie martwił ;D
Dzięki fajnie by było jak by mi któś powiedział która by do mojego pasowała, bo na allegro znalazłem dwa rodzaje, wygląd mają inny a niby jest napisane przy każdej że pasują do wszystkich fiatów, a dokładnie mi chodzi na tylnie koła.
Pierwszy link.
http://moto.allegro.pl/item942259471_piasta_tylna_fiat_bravo_brava_nowa_c 06.html
A o to drugi.
http://moto.allegro.pl/item942555121_piasta_tylna_fiat_bravo_brava_marea_ punto_jc4.html
krolik89
24-03-2010, 22:49
witam. wizualnie jest inna lecz niekoniecznie musi miec inne zastosowanie(modelowe).
czasem może sie różnic kosmetycznie a w praktyce zarówno jeden jak i drugi bedzie pasować. a czasemmoże byc na odwrót.
wiec moim zdaniem są dwa warianty
1. jeżeli interesuje Ciebie zakup przez internet tylko i wyłącznie to zadzwon do gościa podaj swoj model i wsio i niech Ciebie upewniw tym ze to napewno spasuje.
2. podjedz do sklepu z czesciami do osobówek i niech Ci sprowadza. bo w takiej sytuacji masz 100% pewność ze jak nie bedzie pasować mozesz wymienic/zwrócic,
Pozdrawiam Paweł
Dzięki wielkie, jednak jutro podjade do sklepu i zobacze u nich, a co do tych szpilek to nigdzie nie moge ich znaleść. :x
ABS masz? Bo to ważne jest.
krolik89, ja wrzuciłem tak poglądowo żeby człek wiedział mniej więcej jak to wygląda. ale masz racje. robiąc troche w mechanice zawsze podawaliśmy markę,model, pojemność, rok czasem potrzebne są nawet nr nadwozia. wiec jednym słowem mówiąc musisz mieć ze sobą dowód rejestracyjny.
W takim razie jedna i druga będzie pasować, tylko że to chińszczyzna i nie wiadomo ile wytrzyma.
A i jeszcze, piasta musi być dokręcona odpowiednim momentem :)
Dzięki chłopaki no ja raczej tego nie będę robił tylko mechanik,mam nadzieje że wie o tym , a jak nie to mu to powiem.
Grasc danych i to nie do konca dokladnych.
Po pierwsze z tylu piasta jest razem z lozyskiem - to co ci dali w linkach to lozysko (generalnie sama piasta jest NIEWYMIENIALNA).
Oczywiscie czesc z linkow jest prawidlowa, tylko ze MADE IN CHRL.
Aczkolwiek nie polecam. Poszukaj sobie lozyska firmy SKF, FAG, RUVILLE (koniecznie w tej kolejnosci), porownaj ceny i wybierz jedno. Teraz uwaga: nie masz absu wiec to lozysko bedzie kosztowalo ok 130-150zl. I najwazniejsze: SKF to porzadna firma wiec bedzie drozsza od tego co ci podalem i moze to byc nawet 170zl. FAG to cena ktora podalem (mniej wiecej - ja z abs placilem za faga 135zl - wiec jest dobrze). Dodatkowo powiem Ci kolego ze FAG czesto jest tylko pakowaczem (jedna literka roznicy w kodzie producenta), otwierasz pudelko i w srodku jest SKF - i jestes do przodu. Ruville robi to samo, wiec albo bedziesz mial dobre lozysko, albo swietne lozysko. Generalnie polecam FAGa i Ruvilla - za stosunek jakosci do ceny.
Popytaj o ceny, napisz jakich sie doprosiles, a ja napisze ci co mozesz zdzialac u moich znajomych u ktorych ja robie zakupy.
Przy wymianie zwroc uwage na podkladki pod lozysko (sa po obu stronach lozyska) - jedna ma ok 8mm, druga cos kolo 10mm. Zaloz je tak jak byly. Moment dokrecania lozyska raczej nie jest specjalnie wazny, ma byc do pierwszego oporu +1/4 obrotu, sruba jest samokntrujaca lub do zbicia gwint.
Pozdrawiam.
Jak chcesz zdjecia z wymiany to ci moge wrzucic tylko napisz (bo na moim laczu to musze sie do tego psychicznie przygotowac)
SmOkus to powiec mi co ja mam kupić żeby wymienić tą część z gwintem co się wkręca szpilki od kół.
musisz kupić piastę a że jest razem z łożyskiem to inna sprawa.
Musisz kupic lozysko z piasta (to jest fizycznie jedna czesc - przynajmniej z tylu). Reszta tak jak napisalem powyzej.
Bo to co jest wtych linkach u góry to czyli jak widać to w tej części są te gwinty?To czyli z tego co zrozumiałem to takie cos powinien kupić:
http://moto.allegro.pl/item943071718_lozysko_piasta_kola_fiat_brava_bravo _1998_tyl.html
To czyli kupować łożysko z piastą?To nawet dobrze bo chciałem też łożyska wymienić tylnie ale nie wiedziałem że to jest jedno.Co sądzicie o tej firmie optimal? http://moto.allegro.pl/item943071718_lozysko_piasta_kola_fiat_brava_bravo _1998_tyl.html
raper1987
27-03-2010, 16:25
Ja szpilki kupilem w sklepie motoryzacyjnym na zamówienie płaciłem jakiś rok temu około 8 zł za sztukę.
To czyli kupować łożysko z piastą?
No innego wyjścia nie ma, w naszych wozach łożysko jest zintegrowane z piastą jako jedna całość.
Dzięki chłopaki, to teraz już wszystko wiem, a co do tych szpilek to nie moge znleśc :? tylko mają do stalowych felg a ja potzrebuje do alusów.
zajdź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i na pewno kupisz. jak jednak nie dostaniesz to mogę ci kupić u siebie i prześle ci pocztą żadem kłopot.
U nas mają ale są krótkie a ja potrzebuje długie.A długich u nas nie mają.
To allegro, tam kupisz na kilogramy.
Generalnie kolego zozo to pisales w 1 poscie ze masz auto bez absu - wiec moje pytanie: po co ci lozysko z absem? Jest drozsze ze wzgledu na pierscien magnetyczny..
Jesli nie masz absu - poszukaj sobie w tej cenie lepszego lozyska. Naprawde warto w lozyska zainwestowac. Spalanie zmniejszysz poprzez zmniejszenie oporow toczenia.. ;) A przynajmniej bedziesz sobie tak mogl wmowic. O firmach ci napisalem poemat, wiec sie stosuj. A co do szpilek do alusuw - idz do jakiegokolwiek sklepu ktory SPECJALIZUJE SIE w sprzedazy felg alu. Ja tak lazilem po motoryzacyjnych, chcieli mi wcisnac kit i to za 8-10 zl za sztuke... a tak naprawde byly to zwykle szpilki tyle ze 10.9 twardosci - ale do stalowek..
W koncu poszedlem do goscia ktory sprzedaje w Krk felgi, powiedzialem ze potrzebuje taka szpilke (wykrecili mi w gorach dla kawalu z jednego kola - wiec reszta mi zostala i potrzebowalem 3 sztuk). Koles powiedzial mi od jakiego auta sa te szpilki (tak jak bym niewiedzial:P ), ile maja dlugosci, jakie maja grzybki, dal 3 identyczne, porzadne, ladnie wychromowane... i zaplacilem mu za to 12zl ZA WSZYSTKO czyli 4zl za szpilke. Nie oplaca sie kombinowac - taki jest wniosek. Najprostsze rozwiazania sa najlepsze jak mawial dziadzio Kalasznikow.
Dzięki kolego jutro podjade do sklepu z alusami i popytam.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.