Zobacz pełną wersję : Fiat Doblo nowy 2010 - Czy ktos juz cos wie?
Witam,
Czy ktos moze cos napisac o tym samochodzie? Ojciec chce kupic tego nowego doblo z silnikiem diesla 1,6 105 KM. Czy juz ktos mial moze z tym stycznosc? Czy ladowac sie w cos takiego?
Pozdrawiam i dziekuje za uwagi.
Silnik bardzo dobry :) Zawieszenie tylne podejrzewam, że nie zadowalające bo wielowahaczowe i pewnie coś się będzie w nim sypać... Poza tym wyglądem odstrasza zaś w środku może być ;D
Wielowahaczowe zawieszenie, z jednej strony lepszy komfort jazdy z drugiej więcej rzeczy do popsucia.
Poza tym wyglądem odstrasza zaś w środku może być
Wygląd jest rzeczą względną, osobiście mi się podoba :)
w tym przypadku wygląd jest sprawą drugorzędną. Doblo jest samochodem użytkowym służącym do pracy i w pierwszej kolejności powinien byś pakowny, niedrogi w eksploatacji i niezawodny.
ja bym dla siebie brał wersje osobową :)
Jeżeli jest tak dużo, jak piszą w prasie i necie lepszy niż poprzedni model to sam bym se go kupił, jeździłem poprzednim Doblo i świetnie mi się nim kierowało :)
Witam, Etiuda a moze cos na temat tego 2,0 l cos wiesz. Bo nastapila zmiana na ten silnik najmocniejszy.
Pozdrawiam
Miałem okazję odbyć jazdę testową nowym doblo w wersji osobowej tzw kombi z silnikiem 1,6Multijet 105 km w wersji dynamic, noszę się z zamiarem dokupienia lub wymiany obecnego auta na coś "vanowatego - użytkowego " . Doblo wywarło na mnie jak najbardziej pozytywne wrażenie z przodu miejsca dużo, na tylnym rzędzie też sporo choć myślałem, że więcej ma miejsca, zawieszenie dobrze tłumi choć na wiekszych dziurach da się odczuć drgania dość spore silnik chodzi elegancko i cicho, dobrze przyspiesza, tylko zdziwiła mnie skrzynia biegów tj 6- biegowa i wsteczny jak w volkswagenach tj jak jedynka, dość dziwne to, czyżby silnik Fiata 1,6 multijet był powiazany z volkswagenem i ich 1,6 TDI CR ? Nawet moc mają identyczną 105 km. Cena również dość zaporowa jak za tą wersję co opisałem wyżej około 80 tysięcy a nie była to najdroższa jeszcze i na "maxa" wyposażona.
Witam,
Czy ktos moze cos napisac o tym samochodzie? Ojciec chce kupic tego nowego doblo z silnikiem diesla 1,6 105 KM. Czy juz ktos mial moze z tym stycznosc? Czy ladowac sie w cos takiego?
Pozdrawiam i dziekuje za uwagi.
Wiem, i to nawet sporo - test Fiata Doblo 1.6 Multijet w wersji osobowej jest na www.autosalonpomorski.pl Polecam, bo został zdrowo przeczołgany
Dzieki bardzo Wirecki za linka.
Pozdrawiam
Matthias[Wlkp]
22-07-2010, 10:48
Po długich i żmudnych poszukiwaniach jestem o włos od zakupu tego autka. Miałem jedno, aczkolwiek osobliwe wymaganie - 7 miejsc, które wyeliminowało 90% konwencjonalnych aut, a pozostałą konkurencję wyeliminował mój skromny budżet. Właściwie nie spodziewałem się, że będzie mnie stać na to autko, ale dostałem solidny rabat i nowe Doblo wskoczyło w zasięg bezpośredniego strzału jedynego swojego konkurenta w przedziale do 60 tyś. - Dacii Logan MCV.
Autko będzie na zamówienie (nikt w Poznaniu nie ma 7-osobówki na stanie :/), co stwarzyło pewien problem - nie mogę wypróbować w żaden sposób tych dodatkowych miejsc. Najbliższy taki wózek zlokalizowałem w Jeleniej Górze, ale aż tak mi nie zależy, żeby tam jechać.
Najbardziej przydatną informacją w internecie jaką znalazłem to poniższy filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=XtYeEyoAOnM
Do tego jeszcze sam się wybrałem z miarką i zmierzyłem co mieli w salonie:
- długość bagażnika - 960mm
- jego szerokość - 1180mm
- wysokość od podłogi do górnej krawędzi oparcia drugiego rzędu - 660 mm
W różnorakich testach, jak również w folderze z salonu piszą, że te dodatkowe miejsca są raczej dla dzieci. Na wcześniejszym filmiku widać przez moment, jak normalny dorosły tam siedzi, więc mam nadzieję zmieścić tam średnich rozmiarów dorosłego, nie częściej niż kilka razy w roku.
Ponieważ nie robię dużych przebiegów, myślę o silniku benzynowym 1.4 16V, który wg. producenta jest całkiem oszczędny (jak moje obecne Berlingo 1.4). Do tego z opcji przeciwmgłowe, czujnik temperatury zewnętrznej, tempomat i elektryczne szyby z tyłu - to chyba unikatowe auto, w którym można okno w drzwiach suwanych całkowicie schować. W Cytrynce niestety na dłuższych trasach robiło się bardzo duszno z tyłu.
Jest tutaj jakikolwiek właściciel nowego Doblo, żeby się podzielił wrażeniami? Ewentualnie polecił/odradził któreś opcje?
Wyjątkowo ucieszyłyby mnie wrażenia z przejażdżki w trzecim rzędzie tegoż wozu.
Witam.
Ja posiadam nowe Doblo od dwoch miesiecy.Jest to wersja cargo wiec troszke inaczej sie nim jezdzi chodzi mi glownie o komfort.Jestem z niego zadowolony prowadzi sie przyjemnie, w kabinie jest cicho.Aso wzywalo mnie do serwisu na obowiazkowa wymiane drazka stabilizacyjnego jakas wada materialowa.Po miesiącu rozleciala sie popielniczka i ogranicznik tylnych drzwi :?
Zdjecia w podpise.
Jesli masz jakies pytania to chetnie pomoge.
Pozdrawiam Jabol
Misiu___
03-09-2010, 02:07
Odczucie co do wyglądu to pojęcie względne mi się bardzo podoba zamówiłem czerwonego (niemetalika ale to na prawdę ładna strażacka czerwień ale najbardziej chciałem granatowego metalika z niebieskim środkiem tyle że w cargo tej konfiguracji nie wykonują) z tyloma rzeczami że szok (blue and me, klima automat , skorka na kierownicy sterowanie w kierownicy halogeny i 2.0mjet przeszklenia na drzwiach bocznych i tylnych i felgi alu 16 i jeszcze jakieś drobiazgi). Aut tych jest mało na ulicach i może to jest fajne. Ciekaw jestem jak działa to start&stop bo jest w tym silniku w standardzie (mimo że większość ludzi to wyłącza). Auto odbieram w poniedziałek więc pewno po tym czasie coś napisze bo w końcu dotarło z Włoch co do promocji to uzyskałem rabat w fiacie 23 procent (zamawiałem w czerwcu - to nie była promocja taniej o VAT bo ta dotyczyła tylko aut osobowych i tylko tych na placach i raczej nie dotyczyła nowego Doblo ale mam juz jednego fiata od tego samego dealera) i wiem ze da się taki wyskubać czasem, nie wiem na ile ma to przełożenie jeśli chodzi o wersje osobowe ( ale i tak zazwyczaj pytano mnie tylko ile auto jest w firmie i już...). Jeśli chodzi o wspomniane wcześniej zawieszenie no cóż mnie komfort powalił na kolana. Auto prowadzi się super pozycja za kierownicą ekstra, o zawieszenie bym się nie martwił mój przyjaciel pracuje w fiacie i twierdzi ze jest to jedno z najbardziej nowoczesnych zawieszeń jakie się pojawiły w dostawczakach i takie samo miałem odczucie na jazdach próbnych. Nigdy nie przeciążam auta wiec i nie martwię się i to ze zawieszenię zniszczę a obecnie używam peugeot partnera 19XUD 70 KM diesel (z którego nota bene też jestem bardzo zadowolony :P). Resztę doznań opiszę jak już trochę nim pobrykam ale czuję, że to jest dobry wybór, jeśli chodzi o wersję osobową to muszę powiedzieć że mi się bardzo podoba przestronność ostatnio nawet spasowanie elementów design zrobiony z wyczuciem i krótko mówiąc CENA. :)
darsiara
06-09-2010, 12:54
witam
jestem posiadaczem od miesiąca-NOWE DOBLO' KOMBI MAXI N1 DYNAMIC 1.6 MULTIJET 105KM. Wrazenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, układ kierowniczy plus zawieszenie, silnik jak dla mnie wystarczający, spalanie średnio ok 7l. coś o minusach:
-kiepska skrzynia biegów(mało precyzyjna), wystepuje problem z pierwszym biegiem tzn raz na kilka razy bardzo cieżko wchodzi 1 bieg, dzisiaj spotkałem sie w serwisie z innym właścicielem doblo, problem ma identyczny. Czekam jak kolesia załatwia oddam swojego do naprawy.
-światła przeciwmgielne, ważne żeby sobie ktos skonfigurował je przy zakupie, ponieważ pytałem sie o ewentualne założenie, okazuje sie że trzeba wymienic przedni zderzak (w moim przypadku również lakierowanie)
-zamek od tylnej klapy nie zatrzaskuje sie za kazdym razem.
na dzien dzisiejszy to tyle
Misiu___
06-09-2010, 13:44
a mi się fiat spóźnił znowu czekam kolejny dzień kolejny termin odbioru na jutro na 15:00 ale się nie mogę doczekać... ciekaw jestem czy w moim 135 KM jest taka sama skrzynia jak coś bedę wiedział dam znać
[ Dodano: 2010-09-08, 23:19 ]
:lol: 8) no najchętniej napisałbym NIC DODAĆ NIC UJĄC ale nie mogę tak napisać :) hehehehe
no więc po kolei... trochę się rozpiszę
- wygląd i wykonanie: mam czerwony zwykły kolor (piękna czerwień strażacka) do tego czerwony środek i skórka na kierownicy i mieszku plus klimatronik i radio sterowne w kierownicy, spasowanie elementów bezbłędne materiały mięciutkie (wystarczająco) ładne felgi 16" (jest tylko jeden wzór 16) przeszklone boczne drzwi rozsuwane i tylne klapy z przeszkleniem i spryskiwaczem i wycieraczka nie wiem czemu ale lampy spasowane lepiej niż w moim bravo czy nowym punto evo gdzie klosze wystają poza obrys blachy (bleh)
- komfort i zawieszenie: porównanie...mam bravo sport pakiet (17sto calowe felgi) ale nawet zakładając zimowe 15 komfort w doblo furgonie na 16" jest lepszy, niższy poziom hałasu a w zasadzie powinienem powiedzieć, że hałasu nie ma, nie ma dosłownie nic...jest cicho podczas jazdy jest cicho podczas zaliczania dziur w asfalcie i jest cicho a w zasadzie bezgłośnie jak na skrzyżowaniu zadziała Start & Stop :) porównanie mam też do RAV 4 nowej która jest ...hmm gorsza :)
- silnik i kultura pracy: mam 2.0 Multijet Power (135KM) zacznę od tego, że silnik odpala lepiej niż jakikolwiek diesel jakiego miałem a w szczególności lepiej od bravo 120 KM multijeta. Nie rozgrzany klekoce...jakieś 0,5 minuty jazdy potem jest już cichutki no ale do tego się można przyzwyczaić podstawowa różnica to to że jeździ się na olej 5w30 (to prawie woda) jak ktoś ma pojęcie jak wygląda płyn hamulcowy to mniej więcej właśnie takie coś. Ma też system start & stop co jest standardem w tym silniku ALE w żadnym innym (mimo że według zapowiedzi miał być w każdej wersji silnikowej) działa to zaskakująco jedni twierdzą że nie można się do tego przyzwyczaić ja twierdze że przyzwyczaiłem się do tego na drugim skrzyżowaniu. Jak to działa ...no ... zaskakująco (ale tylko wtedy gdy silnik się dostatecznie rozgrzeje. Pokazujesz się na skrzyżowaniu i o ile wbijesz luz i koniecznie puścisz sprzęgło auto nagle gaśnie (nadal palą się migacze światła mijania itp... radio..) kiedy światło zmienia się na zielone wciskasz sprzęgło i wtedy odpala się prawie bezgłośnie silnik..wbijasz bieg i jedziesz auto nie odpala się dłużej niż długość wciskania sprzęgła w związku z czym rusza się od ręki. I jeszcze jedno.. dla zmarzlaków... nagrzewa się prawie od ręki ale w zimę to się może zmienić bo FIAT to w sumie południowe bydle i mrozów pewnie nie lubi :) :badgrin: O turbinę się nie ma co martwić bo podobno pompa oleju jest elektryczna więc turbiny się nie zatrze (mam nadzieję)
- zużycie paliwa: nie jestem w stanie nic powiedzieć ponad to że na razie bardzo mnie bawi używanie nowego auta w związku z czym nie sprawdzam tego ale na trasie pogapiłem się chwilę jadąc na 6 biegu jakieś 95 - 100 zużycie kiwało się między 3,8-4,2 sądzę że realnie 5 miasto wydaje mi się że pokazuje mi 8l ale za jakiś czas podam dokładnie. Przy czym mogę dodać, że nie jestem jednym z tych co kombinują jak dojechać na kropelce nad morze albo w góry i nie uczestniczę w rajdach na najniższe zużycie paliwa ale po ulicach poruszam się płynnie a to podstawa niskiego zużycia :) jak zrobię 2-3000 to napisze na razie dopiero 200 cykneło i nie ma co pisać
- funkcjonalność: blue&me heheh nadal nie wiem jak odczytać sms przez tę maszynę :) ale bluetooth działa pierwszorzędnie może to dlatego że ożeniłem się z nokiami i tak pewnie zostanie, sterowanie radiem w kierownicy tez super schowków no cóż jak na lekarstwo. poza tym w siedzeniu, półką nad głową i tym pod bagiem pasażera nie ma nic :) a no i w bokach drzwi. Start & Stop ( można wyłączyć) miejsce na komórkę wygląda trochę jak miejsce na iphone'a miejsce na dwa napoje to mniej więcej tyle..
- skrzynia biegów: no cóż w tym temacie jakby dwie sprawy furgon (ale myślę że tak samo jest w osobówce) ma tak zestopniowaną skrzynię że auto służy do ciągnięcia dużych ładunków niż do osiągania zawrotnych prędkości światła, biegi ogólnie są krótkie i jest ich dużo i do tego wszystkie komputer pokładowy ciągle (przy każdym 1800 obr/min) każe mi wbić bieg bliższy 6stce... dziwne? no nie bardzo bo auto ciągnie od 1200 obrotów jak głupie w sumie mógłbym powiedzieć że nie ma turbodziury ( ale tu moje pytanie bo w sumie nie wiem jak jest w innych autach też sugeruje zmiany biegów takimi strzałkami na wyświetlaczu?). Kolega napisał tu na forum że słabo wchodzi jedynka... hmm to prawda... słabo ale jak widać auto jest głównie na trasy gdzie jedynka jest rzadko używana :) hehehe taki żarcik :) -> ten sam problem miałem ze wstecznym tu dla odmiany trzeba go wbić bardzo głęboko ale kiedy się już nauczyłem problem ze wstecznym i (prawie) z jedynką zniknął więc to może kwestia wprawy ale ogólnie i skrzynia i sprzęgło działają bardzo miękko i fajnie - bardzo fajnie,
- przestrzeń ładunkowa: no cóż kawał miejsca i nie ma co się rozczulać dostęp łatwy i od tyłu i przez boczne drzwi. Widoczność do tyłu rewelacja ale tak jak mówiłem przeszkliłem prawy bok żeby po skosie widzieć auta z prawej i przeszkliłem tylu ... tu dla odmiany drzwi niesymetryczne dobrze widać auta za tobą i policje :) heheh
- ciekawostki: ciężko kupić opony zimowe na 15" felgi ale ostatecznie uświadomiono mnie że nie ma gum z indexem C tylko zimówki w profilu 185x65xR15 trzeba kupic Reinforced lub Extra Load jak cos mi wpadnie do głowy to napiszę ale to chyba wszystko , aut jest nadal bardzo mało na ulicach i się podoba :)
Misiu___,
Gratuluję zakupu i wyboru koloru :lol:
Wrzuć jakieś zdjęcia zwłaszcza środka.
Pozdr.
Auto odbieram w poniedziałek więc pewno po tym czasie coś napisze bo w końcu dotarło z Włoch z Włoch? nie prosto z fabryki w Turcji?
jak wrażenia po tych kilku dniach?
Misiu___
20-09-2010, 20:03
:lol: tak nie prosto z Turcji już wyjaśniam jaką drogą idzie FIAT DOBLO wiec faktycznie jest produkowany w Turcji, tuż po tym jest transportowany statkiem do Włoch, tam jest wyjmowany z kontenera i tym samym staje na placu przyfabrycznym Fiata Italia... potem jest pakowane na lawete i tu zaczyna sie niewiadoma bo prawdopobnie papiery sa przed autem czyli jest akcyza i inne rzeczy zanim auto tutaj wjedzie.. potem auto staje w Bielsku na placu przyfabrycznym Fiata Polska, fakturują je dealerowi i na koniec zostajesz konsumentem :) co jest śmieszne dealer zna każdy etap auta poza jednym jak auto ma marker że jest na placu przyfabrycznym nie wiedzą czy w polsce czy we włoszech
moje wrażenia ze spalania
zrobilem 1000 km spalil średnio 8,1 przy czym musze powiedzieć że głownie po mieście w trasie zrobilem z tego 180 km spalanie sadze ze w mieście będzie się trzymać na poziomie 8,6-8,7 przy ostrzejszej jeździe lub w granicach 7,5 przy bardzo bardzo bardzo delikatnej na trasie jest inaczej tutaj jesli jedzie się w granicach 85-90 km/h pali pomiędzy 4,3-5,6 rozbieżność wynika tylko z tego czy się jedzie pod wiatr czy nie .. jeśli tak jak jechalem na austostradzie zbliżamy się do 130 spalanie zbliża się do 8,7-9,5 natomiast jeśli zbliżamy się do 170km/h to spalanie do 12 l wyniki nie powalają ale to nie jest opływowe auto i nie ma się co dziwić
ALE i przy tej prędkości jest cicho i tempomat jest super chociaż nie działa tak intuicyjnie jak w VW bo zapamiętuje prędkośc z poprzedniego ustawienia zamiast złapać bieżącą jako aktualną i dla siebie startową...
start&stop dalsze wrażenia :
no cóż ciągle z tego powodu mi się śmieje mordka i nadal jestem pod wrażeniem
i działa niesamowicie
skrzynia biegów:
6 super się sprawuje już od 55-60 Km/h
1 - szwankuje jej wbijanie ten typ tak ma powiedzmy ze mam problem z wbiciem jedynki 1 raz na 50 razy wbijania tego biegu przy czym zdjęcię sprzęgła i ponowne jego wbicie nie pomaga może to jakiś problem z prowadnicami lub łożem drążka zmiany biegów
w sumie mogę powiedzieć że w pełni spełnia moje oczekiwania
a i jeszcze JEDNO może to śmieszne ale jestem ciekaw opinii kolegi ktory też pisał o swoim doblo (o ile ma komputer) objaw jest taki mam zatankowane na full pali średnio te 8,1 ale zasięg pokazuje 250 km w połowie baku pokazał mi że mam natychmiast uzupełnić paliwo ale i tak zrobilem jeszcze 340 km (mimo że się nieźle zestresowałem) już sam nie wiedziałem czy aby bak nie jest pusty ale wskazanie wychyłowe pokazuje poziom dobrze a komputer jest w poważnym błędzie :)
to tyle
wojtek77
29-09-2010, 11:13
Nie żałujesz czerwonego środka, nie rozprasza podczas jazdy? siedziałem chwilę w zacienionym samochodzie i wydawało się ok, ale nie wiem jak to będzie w słoneczne dni?
a co do rabatów to teraz dają 25% plus nawigacja gratis dla klientów Makro
Misiu___
29-09-2010, 12:34
nie zaluje czerwonego srodka tym bardziej ze jest czerwony i na zewnatrz na prawde to nie rozprasza sam sie nad tym zastanawialem i mialem jedynie w tej kwestii jakiekolwiek watpliwosci ale nie zaluje :)
Misiu___,
a i jeszcze JEDNO może to śmieszne ale jestem ciekaw opinii kolegi ktory też pisał o swoim doblo (o ile ma komputer) objaw jest taki mam zatankowane na full pali średnio te 8,1 ale zasięg pokazuje 250 km w połowie baku pokazał mi że mam natychmiast uzupełnić paliwo ale i tak zrobilem jeszcze 340 km (mimo że się nieźle zestresowałem) już sam nie wiedziałem czy aby bak nie jest pusty ale wskazanie wychyłowe pokazuje poziom dobrze a komputer jest w poważnym błędzie :)
U mnie wszystko jest ok.Po zatankowaniu resetuje kompa spalanie mam 7,6 ,zasięg ok.880km.Ale ostatnio wskazówka zeszła na połowę rezerwy i komputer wyświetlił żeby natychmiast tankować zrobiłem jeszcze jakieś 25km.Przy tankowaniu weszło 51L.
Misiu___
02-10-2010, 01:28
Już wszystko jasne w Fiacie problem jest juz znany powiedziano mi ze to juz kolejny przypadek i wlasnie tak jest ze w polowie baku kaze uzupelnic paliwo w ciagu 2-3 tygodni ma byc kolejna wersja oprogramowania
btw. podobno jest to problem w silnikach 1.6 i 2.0 a silniki 1.3 nie maja takiego problemu
:)
darsiara
04-10-2010, 11:18
musze przyznac że w moim 1,6 problem z kompem jest identyczny jak u kolegi misia, podawany zasieg nie ma nic wspólnego z rzeczywistością (nawet 250km przy pełnym baku), dodatkowo ciekawy jestem czy uda sie zrobic coś z ta jedynka (strasznie denerwujaca sprawa), w serwisie wymienili kompletne sprzegło ale to nic nie pomogło.
Witam
Kupiłem Fiata Doblo jakieś 1,5 miesiąca temu silnik 1,6 105K bez S&S
Przejechałem 4000 Km. Poprzednio jeżdziłem starym doblakiem.
Wiec czym się różnią te autka
Po pierwsze siedzi się niżej, bardziej jak w osobówce, mniejsza kierownica. Fotele nadal wygodne, dają rade w długich trasach. Bardzo lekko chodzi sprzęgło w porónaniu do starego modelu. Biegi bardzo krótkie jak to w ciężarówce.
Widzę, że wielu was ma problemy z jedynką, wiec muszę potwierdzić, że ten typ tak ma, ale... Po pierwsze jedynka żle wchodzi gdy auto jest zimne, potem już normalnie. Po drugie nie chce wchodzić jak auto jedzie... Wciskasz hamulec i myk nagle leciutko wskakuje. Warto sobie sprawdzić, to pewnie jakieś fabryczne zabezpieczenie.
Kolejne dwie rzeczy o jednej już napisano, czyli totalna cisza w kabinie, nie miałem przyjemności z tak cichym dizlem :)
Druga to Zawieszenie jak w osobówce, Poprzedni model to była typowa ciężarówka i jeżdzenie w drugim rzędzie siedzeń to była masakra na naszych drogach, teraz jest super, żeby się tylko nic nie psuło :/
Splalanie:
to bardzo ciekawy temat pierwszy bak 6L/100 Srednio (nie jeżdzę specjalnie dynamicznie)
Później conieco poczytałem i znalazłem w necie, że dla tego silnika najbardziej ekonomiczne jest 1200 obr. Masakra na 6 biegu daje to poniżej 70km/h. W ramach testów na bardziej wieśniackich drogach starałem się o ile to możliwe utrzymywać takie obroty. Wynik 4,2L/100 Masakra, ale jeździć się tak nie da psycha trochę siada :)
Teraz jeżdzę znów normalnie, tylko dużo wcześniej zmieniam biegi nie wbijając silnika na obroty za miastem 90-100 w mieście 60 spalanie 5,2L.
Wieć porównywalnie z najstarszym multijetem 1,3 ale za to dużo dużo więcej frajdy z jazdy i wreszcie można wyprzedzać :)
Odnośnie rezerwy, wieksza jak w starym modelu. tam było 5-6 l tutaj 8-9 co może być mylące. Komputer jak komputer Bierze ile masz paliwa, bierze średnie spalanie z ostatnich paru kilometrów i jak wynik jest mniejszy jak 50 to się drze o wache. Wystarczy przy rezerwie postać w korku albo pojechać szybko pod dużą górę, ew autostrada i 160/h i zaraz piszczy. U mnie w każdym razie działa ten wskażnik w miarę normalnie
Najbardziej mi brakuje możliwości podświetlenia tablicy podczas jazdy na światłach dziennych.
Jaby ktoś miał pytania.... pozdrawiam
Witam wszystkich
to może i ja coś naskrobie
Doblo Cargo Maxi 1,6
zrobione 13 kkm,
1 naprawa - o ile się nie mylę to przewód od turbo - akcja serwisowa
2-ga - wymieniony schowek przed siedzeniem pasażera (pekł prawy uchwyt i opadał,
a no i zgubiłem gumkę od krańcówki bocznych drzwi i się na dziurach zapalało światełko na pace.
jeśli chodzi o spalanie to staram się nie przekraczać 3 tysi nawet na 6-ce (150-160km/h )
więc jak to określił mój dobry znajomy - Jestem RZEŹNIK - a nie kierowca
wychodzi w granicah 7,8-8,2 l.
Już od kilku ładnych latek latam busami i buja się całkiem całkiem. Brakuje mi tylko automatu :lol:
Misiu___
08-11-2010, 17:28
Własnie ma miejsce akcja serwisowa NOWEGO Doblo wgrywaja nowy soft do kompa i pokazuje zasieg ok, co do spalania to mam je na poziomie 8,2 na pełnym baku potrafie doprowadzic do sytuacji w ktorej 2 litrowy dieselek pokazuje zasięg w granicach 980 KM :lol: ale to po mieście ... tak wyszlo ze w tym roku bardzo malo na trasach jak wracam do swojego stylu jazdy to zasięg spada od razu do 680 km :sciana: . Start & stop dziala bezbłędnie i faktcznie brakuje mi automatu... :|
Pozdrówka
Mnie wzywali na wymianę przewodu od intercoolera.Natomiast ostatnio gdy samochód stał cały dzień na deszczu zobaczyłem wodę pod dywanikiem pasażera. :red_kartka:
Misiu___
08-11-2010, 22:21
to jest w sumie ciekawe jedni dostaja wezwania do softu inni do intercoolera jeszcze inni do jakis wzmocnien tylnego zawieszenia to w sumie ciekawe ze nie dostajemy tego wszyscy razem... ciekawe ile wezwan serwisowych mnie ominelo kiedy mialem gwarancje na fiata Bravo hehehe
znowu jakieś pierdoły
przebieg ok 16-18kk
wymiana lusterka pasażera - czujnik zewnętrzny oszukiwał baaaardzoooo
wymiana windy koła zapasowego- nie dało wyjąc się zapasu
a no i ciekawostka - amortyzator z prawej strony zaczął walić - przesunął się z prawidłowego położenia o jakieś 20°
Witam
zacznę może od tego że poprzednio użytkowałem przez 90 kkm Peugeota Partnera 1,6 HDI
zawieszenie miękkie i ciche chodź bujało na boki w zakrętach, silnik nawet dość żwawy.
Ale po 37 kkm rozciekła się przekładnia kierownicza, tarcze po 40 kkm do wymiany i takie tam drobne awarie.
Doblo 1,6 mutlijet 105 KM Maxi CARGO
zawieszenie sztywne i głośne szczególnie przód na dziurach i poprzecznych nierównościach, ale za to dobrze trzyma się drogi i zakrętów.
Silnik dobrze zbiera się od najniższych obrotów i nie czuć "turbodziury" tylko według mnie za dużo pali 10l
może to dlatego że robię krótkie odcinki i się nie dogrzewa, bo żeby osiągnąć te obiecane wyniki to tyko pan kropelka może ;)
Wnętrze bardzo przestronne wygodne fotele z dobra regulacją, dobra widoczność w lusterkach.
Jedne z czym mam problem i jest denerwujące to pilot z centralnego zamka się dziwnie zachowuje, jak stoję z tyłu auta to muszę się ręką namachać żeby zadziałał, czasem nawet muszę podejść z boku auta i to nie ma zanaczenia czy zamykam czy otwieram.
Czasem się zdarzy ale to bardzo rzadko że załapie ok 3-5 m od auta ale to bardzo rzadko.
Baterie już wymieniałem ale nic to nie dało.
Przebieg 15500 zaczelo stukac przy kreceniu kierownica.Diagnoza po wizycie w ASO gorne lozyska amortyzatorow do wymiany przy okazji zlokalizowane stuki z tylu winna byla winda kola zapasowego.Ciekawe co dalej??? :zolta:
salem-kosmetyka
06-05-2011, 21:07
Potwierdzam usterkę Doblo stukania w przodzie przy kręceniu kierownicą szczególnie przy wolniejszej jeździe czyli w mieście... przebieg 7500km...
Chyba trzeba się na serwis wybrać...
[ Dodano: 2011-05-06, 20:08 ]
a pytanie z innej beczki ma może ktoś do sprzedania relingi do nowego Doblo mój przyjechał bez i teraz cierpi moja dusza jak widzę taki samochód bez relingów...
salem-kosmetyka,
http://allegro.pl/chrom-aluminiowe-relingi-dachowe-fiat-doblo-nowe-i1591012260.html
salem-kosmetyka
11-05-2011, 10:51
z tym ze to nie są oryginalne tylko pasują do doblo a mi zależny na tych fabrycznych...
przemek761
23-05-2011, 17:43
Właśnie stałem się posiadaczem Doblo Cargo 1,6 multijet. Kupiłem demówkę z 2010r. z przebiegiem 3200km. Poprzednim Doblo jeździłem od 2003r. i przelatał 360tys. zobaczymy jak ten nowy się spisze.
PS. U mnie też jedynka ciężko wchodzi.
Kupiłem nowe Doblo 2010 1.6 MultiJet 105 KM
Wrażenia:
- bardzo cicho w kabinie, dosłownie jak dobrze wyciszona benzyna, jestem pod dużym wrażeniem, komfort jazdy do 130 km/h
- silnik bardzo elastyczny i dobrze zwija sie, nie mam kompleksu auta ciezarowego, lykam osobowki spokojnie
- duzo miejsca w kabinie, fotele da sie przezyc do 600 km dziennie max, pozniej boli kregoslup
- obecnie mam 30 000 km, wymienilem juz koncowki drazka i cos z akcji serwisowej
Obecnie przeglad na 30 000 i wymiana ponowna drazkow, swiatlo na pace zapala sie samo, 1 bieg wchodzi ciezko, dziwny 1-2 sekundowy spadek mocy podas jazdy, jakby problem z dostawa paliwa czy ktos mial taki problem juz ?
marcusson
31-07-2013, 14:00
Witam. Mój pierwszy pościk :)
Mam pytanie dotyczące współpracy Fiata i Opla i ich wspólnego dziecka czyli nowego Doblo. Jakie części są z Fiata a co jest Opla.
Jak do tej pory na ulicach widuję jedynie Fiaty.
Moje drugie pytanie dotyczy silnika benzynowego w wersji dostawczej. czy ktoś się może wypowiedzieć na jego temat jak współpracuje z instalacją gazową i ile pali.
po 100tyś - wymiana tylnych amortyzatorów - powód - luzy na tulejach, jazda na pusto głównie oraz poduszek skrzyni biegów i silnika(3szt)
a górne mocowania amortyzatorów przód wymieniane 3x na gwarancji przy przebiegach 15tyś, 40tyś, 68tyś w ASO
dodatkowo wymiana prowadnicy drzwi bocznych - zeszła farba - pojawiła się rdza
michał_wawa
10-01-2015, 14:56
co do wymiany górnego mocowania amortyzatorów to aso nie wymienia tylko czysci smaruje do oporu towotem i jazda
miałem służbowego Fiorino ta sama historia 15 35 60 tys po gwarancji pojechałem do swojego serwisu pokazał
zmasakrowane łożystko po wymianie problem wiecej się nie pojawił.A luzy na tulelach też występowały po 50 tys wymienili w ramach gw nowe amortyzatory .
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.