Zobacz pełną wersję : Kluczyk Brava
mynie1981
11-03-2010, 14:24
Czy immo w kluczyku jest zasilane baterią? Jeśli tak to czy kluczyk jest rozbieralny bo boję się rozwalić obudowę. Drugie pytanie czy jeśli jest zasilane to czy słaba bateria ma wpływ na łączenie kluczyka ze stacyjką? Może to głupie pytania ale jestem laikiem :?
Z tego co wiem to imo w kluczyku nie ma baterii i jest to mała płytka chyba że jest jakiś alarm ale wtedy bateria jest wyłącznie do alarmu. Brak styku to raczej przepracowanie materiału w samej stacyjce lub klucz jest już powycierany. Ale z tego co wiem to stacyjki fiata podatne są właśnie na uszkodzenia i potem jest problem.
lordabarth
11-03-2010, 17:12
Możesz mieć uszkodzoną cewkę od immo która jest wokół stacyjki.
kiedyś miałem problem w bravo z 98 roku myślałem, że coś ze stacyjką, lecz postanowiłem spróbować jeszcze z 2 kluczkiem i potem dowiedziałem się ze jak się cały czas używa jednego kluczka cały i ma sie jeszcze jakies wisorki smycze to powoduje ze kluczyk się szybciej eksplatuje, nie wiem ile w tym prawdy, lecz u mnie jak zmieniłem kluczyk na 2 drugi problem sam znikł. Jeśli chodzi o baterie to jak kolega pisał, jeśli nie ma tam wbudowane alarmu to nie ma bateri jest tylko płytka od immobilisera. Więc proponuje spróbować z drugim kluczykiem, lub jest to wina immobilisera jak piszą wyżej
Marcin91
11-03-2010, 22:41
Kiedyś był taki przypadek, że nosiłem kluczyk w tej samej kieszonce co komórkę, było trochę połączeń, SMSów, a więc i zakłóceń. Potem jak przyszło jechać nie dało się samochodu zapalić i kontrolka od immo nie gasła, a po około pół godziny kluczyk poleżał sam i odpalił normalnie, powiem, że więcej się to nie powtórzyło, bo nikt nie nosił telefonu w kieszonce razem z kluczykiem. Może głupie, ale czy to może mieć jakieś powiązanie?
mynie1981
12-03-2010, 09:04
Właśnie czasem mi samochód nie chce zapalić z nie wiadomo jakiego powodu. Ostatnio kilka razy wyciągałem kluczyk i wkładałem odwrotnie włączałem i wyłączałem alarm i w końcu zapalił. Tutaj w innym temacie jest opisany mój problem
http://fiatforum.com.pl/topics6/czerwona-kontrolka-w-bravo-19-jtd-vt3497.htm#27646
krolik89
12-03-2010, 09:16
bardziej bym stawiał na immobilizer. jeżeli Ci Świruje..:)
Pozdrawiam
Marcin91
29-01-2011, 13:29
Odświeżam temat. W moim Bravolocie mam centralny zamek z alarmem oraz immobiliser. Pilot mam średniej jakości, już trochę zużyty, kluczyk odpadł od reszty, bo wyłamała się ta część co tworzyła kółko przy kluczyku. I teraz mam kilka pytań: Czy dałoby radę ogarnąć taki motyw, że zrobiłbym sobie kluczyk-scyzoryk razem z pilotem PRZYKŁAD (http://moto.allegro.pl/kluczyk-scyzoryk-z-logo-samochodu-grot-vw-gratis-i1416508999.html). Jeżeli tak to jak wyglądałaby sprawa z pilotem, tzn. zrobienie nowego i zakodowanie go?
problem z dostaniem do niego transpondera oraz zakodowanie go. Jeśli Ci się uda znaleźć i facetowi który koduje zaprogramować to nie widzę, żadnego problemu.
Marcin91
29-01-2011, 14:59
Znalazłem takie coś: PRZYKŁAD (http://allegro.pl/kluczyk-scyzoryk-pilot-w-g-wzoru-group-vw-nowy-i1424363078.html). W tym jest już płytka, czy np u gościa który koduje immobiliser w kluczyk jest szansa przekodowania także alarmu?
tak, wszystko tak jak pisałem wyżej, albo przełoży Ci ze starego, albo zakoduje od nowa.
lukq, to co napisałeś dotyczy transpondera. Jeżeli nie da się go wydłubać ze starego klucza to trzeba by kupić nowy i go potem wprogramować do systemu fiat code.. Musisz mieć wtedy w sumie 3 klucze - 2 normalne i jeden matke czyli brązowy. co do wprogramowania pilota - nie liczyłbym że pilot w scyzoryku będzie się dało wprogramować w Twoj alarm.. No chyba że to tej samej firmy.. Same transpondery stosowane w tych fiatach są ciężko dostępne..
Marcin91
29-01-2011, 18:46
Do Fiata mam 3 klucze: 2 niebieskie i brązowy - matkę oraz kartę kodową. Dzisiaj dorabiałem kluczyk do Suzuki (dowiedziałem się w ogóle, że auto ma immobiliser, a nigdy bym nie powiedział, że ma) i zapłaciłem 190zł za nowy kluczyk z chipem i zaprogramowaniem go, ten co dorabiał mi kluczyk zczytał kod z kluczyka zapasowego i zaprogramował nowy kluczyk. Więc myślę, że z immo w Fiacie nie miałbym problemu, bardziej martwiłoby mnie przełożenie bądź zakodowanie nowego pilota no i jak wiadomo koszt końcowy.
Posiadam alarm firmy cheetah.
No jeżeli 190zeta za klucz to dla Ciebie nie problem to ok ;) Do fiata na pewno też by dał radę.. Oni mają wtedy klucze z programowalnym RFID'em i programują go tam samo jak jeden z Twoich oryginalnych kluczy.
Niestety z alarmami i pilotami do nich wcale nie jest tak, że każdy do każdego pasuje.. Mogą być 433MHz i być teoretycznie tak samo kodowane ale współpracować nie będą.. Są teraz dwie opcje albo kupisz całkowicie nowy alarm z nowymi pilotami - scyzorykami albo może dobierzesz ten pilot i jakoś go wprogramujesz (zwróć uwagę że duża część alarmów z allegro tego standardowo nie umożliwia - jak ten co masz Ty akurat nie wiem).Sprawdz też czy producent nie wypuszcza alarmów jak Twoje z pilotami w scyzorykach. Do klucza scyzoryka dokładasz transponder (może uda Ci się kupić sam) i wprogramowujesz samemu go do auta (opis znajdziesz na sieci ale musisz mieć co najmniej 2 klucze + klucz matka - pisałeś że masz). Surówkę klucza dorabiasz w pierwszym lepszym punkcie za 5zeta..
Marcin91
29-01-2011, 19:42
Może 190 zeta to nie byle co, ale myślę, że jeżeli byłaby możliwość zrobienia takiego czegoś to jeden kluczyk taki mógłbym sobie zrobić, bo plączę się oddzielnie kluczyk, oddzielnie pilot i czasami macam się po kieszonkach i myślę czy nie zgubiłem kluczyka.
W marei złamałem jeden klucz, a drugi mam w nie najlepszej kondycji i trzeci "matka".Posiadam oryginalny alarm i centralny zamek.Niema szans na znalezienie i dorobienie surowego klucza z rozkładaną obudową, aby przełożyć pilot i immobilizer z oryginalnego klucz (poza ASO fiat ok. 410 zł za jeden klucz).Dorobienie zwykłego klucza ( 1 szt.) min 100zł. W związku z tym, że centralka alarmu zawodzi w mroźne dni, postanowiłem kupić nową centralkę alarmu z dwoma scyzorykami + domykanie szyb za 94 zł, montaż 80zł + dorobienie grotów 20zł. Czyli za 200 zł dwa klucze + sprawne zamykanie/otwieranie + domykanie szyb - wszystko w jednym kluczu.
Marcin91
29-01-2011, 21:04
Wymieniłeś samą centralkę, a siłowniki, syrena i reszta gadżetów została z poprzedniego alarmu?
Siłowniki i itp. wszystko zostaje, wpięta będzie nowa centralka i co jeszcze będzie trzeba - będzie to robił elektryk. Wszystko będzie montowane w następnym tygodni (w poniedziałek ma być sterownik ).
Oryginalny alarm jest zintegrowany z syreną więc syrenę trzeba będzie wymienić.. Jestem ciekaw co z transporterami.. Odzysk ze starych kluczy? Podobną są w szklanej obudowie - łatwo zniszczyć..
Marcin91
30-01-2011, 10:09
@radek76 a immo będziesz miał ze starych kluczy czy na nowo kodował?
Mam rozkładany kluczyk więc nie ma problemu z przełożeniem transportera do "scyzoryka" w którym jest miejsce na transporter.
lukq, to co napisałeś dotyczy transpondera. Jeżeli nie da się go wydłubać ze starego klucza to trzeba by kupić nowy i go potem wprogramować do systemu fiat code.. Musisz mieć wtedy w sumie 3 klucze - 2 normalne i jeden matke czyli brązowy. co do wprogramowania pilota - nie liczyłbym że pilot w scyzoryku będzie się dało wprogramować w Twoj alarm.. No chyba że to tej samej firmy.. Same transpondery stosowane w tych fiatach są ciężko dostępne.. Kolego wystarczy,że tylko w nowym kluczu zakoduje, po drugie alarm można też zakodować, lecz to wymaga większej wprawy,Jeśli chodzi o dostępność transponderów to nie miałem z nimi nigdy nigdzie problemu, dostępne są od ręki.
Mam rozkładany kluczyk więc nie ma problemu z przełożeniem transportera do "scyzoryka" w którym jest miejsce na transporter. dokładnie, alarm może zakodować do pilota osobnego. Jeśli chodzi o alarm to możesz zostawić siłowniki itp elementy, niestety centralkę i syrenę będziesz musiał wymienić.
Kolego wystarczy,że tylko w nowym kluczu zakoduje, po drugie alarm można też zakodować, lecz to wymaga większej wprawy,Jeśli chodzi o dostępność transponderów to nie miałem z nimi nigdy nigdzie problemu, dostępne są od ręki.
Procedura wprowadzania nowego klucza do systemu fiat code wymaga 2 kluczy i jednego brązowego - matki. To o czym Ty mówisz to zapewne dorobienie transpondera z tym samym ID co któryś z kluczy już zaprogramowanych do fiat code. Jak kto woli.. Ta 2ga opcja wymaga udania się do specjalisty, pierwsza wymaga umiejętności czytania instrukcji programowania a już na pewno jest tańsza.. Co do samych transponderów to na allegro jest pełno ale nie tego typu chyba że źle interpretuje tabele transponderów.. Potrzebny jest Temic ID11 a pełno jest ID13 i wszelkiego innego paskudztwa do skody fordów itp.. Co do alarmu to naprawdę nie ma co się łudzić, że da się w programować każdy pilot bo to totalna bzdura.. Są różne systemy na rynku i różne jego wersje więc ryzyk fizyk czy akurat jakiś pilot da się zaprogramować z daną centralką czy nie.. Oczywiście zawsze można podmienić cały alarm..
Co do alarmu to naprawdę nie ma co się łudzić, że da się w programować każdy pilot bo to totalna bzdura.. Są różne systemy na rynku i różne jego wersje więc ryzyk fizyk czy akurat jakiś pilot da się zaprogramować z daną centralką czy nie.. Oczywiście zawsze można podmienić cały alarm.. prawda, ale nie ma rzeczy nie możliwych.
Wracając to tematu kluczyka. Chodzi o to, ze kolega chce dorobić kluczyć/scyzoryk zwał jak zwał. Transponder może przełożyć ze starego kluczyka który jest w rozsypce, bądź też w firmie zajmującej się dorabianiem kluczy dorobią mu taki transponder i proszę nie kłuć się ze mną bo to robiłem u siebie i zapłaciłem 150 zł!. Jeśli chodzi o alarm napisałem poście wyżej.
lukq, toć się nie kłucę ;) Chodzi tylko o to że transpondery ID13 np można kupić za jakieś ok 15zeta.. Kupujesz alarm z pilotami scyzorykami, taki transponder za 15 zyla, wkładasz, programujesz w aucie, surówkę klucza dorabiasz za 10zeta w każdym punkcie i to są całę koszta. A u Ciebie same dorobienie klucza 150zeta. Sam jakiś czas temu stałem przed dylematem kupienia alarmu ze zwykłym pilotem czy z pilotem w kluczyku ale jak czytałem, że te fiatowskie klucze są praktycznie ciężko rozbieralne (prócz brązowego którego nie powinno się używać na co dzień bo to matka) to podziękowałem i kupiłem alarm z osobnymi pilotami.. Właśnie ze względu na to, że transponderów do BBM na allegro to nie ma :/
Pozdrawiam
Centralka założona , wszystko działa jak trzeba. Niestety wyszło więcej jak 200zł, bo centralka była droższa 110zł(z syreną) + groty z dorobieniem 55zł + montaż 80zł(znajomy elektryk - normalnie 150zł) - razem 245zł , ale warto było.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.