PDA

Zobacz pełną wersję : Wycieraczki mi głupieją?



yoyo
04-03-2010, 20:35
Powiedzcie mi od czego zależy ile ruchów zrobi wycieraczka po użyciu spryskiwaczy?

Moje zawsze robiły kilka (4-5) i stawały. Ostatnio coś im odbiło i czasem zrobią 3, czasem 5, czasem 7, 10, albo w ogóle nie chcą się zatrzymać. Jest to mega wkurzające.
Gdzie w ogóle szukać jakiegoś sterownika od nich, może tylko coś nie łączy?

lukq
04-03-2010, 20:48
może to być zawilgocenie silniczka, który znajduje się w podszybiu, musisz rozebrać ten plastik co jest między maską a szybą, zdjąc wycieraczki wykręcić silniki i wyczyścić a następnie zakonserwować. Ja miałem podobnie, tylko mi wycieraczki się same kiedyś włączyły może ze 2 razy i nie mogłem ich w żaden sposób wyłączyć, rozebrałem wyczyściłem wszystko zakonserwowałem i teraz śmigają aż miło, a to czy będę machać 2 czy 5 razy zależy wg mnie od ilości płynu jaki podamy na szybę.
pozdrawiam

seth
04-03-2010, 20:52
wszystko masz w silniczku , to on wszystkim steruje.

lukq
04-03-2010, 21:03
ale w 90 % może to być wina wilgoci lub wody która się tam dostała i porostu zwariowało. ;-) bynajmniej u mnie tak było ;-)

seth
04-03-2010, 23:36
jakby nie było rozbierz wysusz i doradzam preparat do smarowania w aerozolu antyzatarciowy

lukq
04-03-2010, 23:38
jakby nie było rozbierz wysusz i doradzam preparat do smarowania w aerozolu antyzatarciowy dokładnie ja tak zrobiłem i pomogło :) także powodzenia

luki
05-03-2010, 12:10
A jeżeli wycieraczki zatrzymują się w momencie, kiedy puszczam wajchę a nie po dojechaniu na sam dół to też silniczki, czy może coś innego?

seth
05-03-2010, 12:35
to też wina silniczka. rozbierz i przesmaruj.

lukq
05-03-2010, 12:37
może CI coś nie łączyć na maglownicy ale najpierw spróbowałbym właśnie te silniczki zobaczyć bo tam jest cały układ kierowania tak jak napisał seth67. ja miałem inny problem ale spróbuj. pozdrawiam

bubuu77
05-03-2010, 13:36
czy ten silniczek trzeba rozkręcić na częsci pierwsze aby go przesmarować ? problem mam taki ze czasem podczas pracy wycieraczek w momencie kiedy je włączę i puszcze tą wajchę tam one zostaną na szybie.nie działa wtedy czasówka a praca ich jest możliwa tylko na 3 pozycji 3 lub trzeba wyłączać (łapać) kiedy pióra są na dole.silniczek wyjmowałem pół roku temu ,czyściłem styki i wyglądał całkiem dobrze.

lukq
05-03-2010, 13:47
ja u siebie rozkręcałem silniczek na czesci powiedzmy prawie pierwsze a następnie smarowałem, a w zasadzie pryskałem preparatem teraz nie mogę sobie przypomnieć nazwy, ale pożyczyłem go z pracy i jest specjalny do rzeczy tego typu. a z zewnątrz jeszcze wd40 -) tak dla pewności i śmiga aż miło ;-)

mcszak
05-03-2010, 14:20
A co jeśli po włączeniu spryskiwaczy wycieraczki wcale się nie ruszają? Też silniczek :?:

lukq
05-03-2010, 14:42
hm... z tym to już nie wiem, przykro mi, choć nie wiem czy to ważne ale czy w jednych z pierwszych modeli po właczeniu spryskiwaczy nie włączały się wycieraczki, kurde też miałem bravkę z 98 i nie pamiętam jak tam było.

luki
05-03-2010, 16:34
No u mnie brava '01 przy spryskiwaniu przodu to nigdy nie miała automatycznie włączanych wycieraczek, trzeba samemu :) Za to tył jak najbardziej sam sobie kręcił.

yoyo
09-03-2010, 18:32
Ok dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Praktycznie codziennie jestem na myjni bezdotykowej, więc pewnie gdzieś dostała się woda :/
Jak się zrobi trochę cieplej to muszę to rozebrać.

lukq
09-03-2010, 19:22
to napewno bo plastik na podszybiu nie jest tak idealnie zawsze dopasowany, żeby nie dostała się do środka ;-) tym bardziej jak pucujesz autko codziennie

bubuu77
17-05-2010, 08:18
mam problem z przednimi wycieraczkami bo wariują.może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.na początku wycieraczki działają prawidłowo po jakimś czasie działają tylko w drugiej pozycji czyli tryb ciągły i po naciśnięciu wajchy do góry czyli jednokrotny ruch wycieraczek w momencie kiedy puszcze tą wajchę w tym miejscu wycieraczki zostają na szybie (trzeba celowac żeby zeszły na dol) jakieś sugestie ?

seth
17-05-2010, 08:21
rozbierz wyczyść i będzie dobrze. przerywacz który jest właśnie w silniczku coś nie kontakci. w dziale zrób to sam masz instrukcje demontażu

bubuu77
17-05-2010, 09:09
było rozbierane,czyszczone,poprawione styki na płytce, podgięte blaszki i nasmarowane i na koniec zaaplikowałem preparat poprawiający przepływ prądu i nic dalej lipa.raz jest dobrze,raz wariują

seth
17-05-2010, 09:11
ale silniczek też rozebrałeś tak cały cały?? nie nawaliłeś smaru na styki na zębatce napędzającej ślimaka??

bubuu77
17-05-2010, 09:42
wydaje Mi sie ze wszystko dobrze zrobilem.do smarowanie uzywalem smaru ktory nie przewodzi pradu,a na styki inny preparat.

seth
17-05-2010, 09:45
mogłeś niechcący chlapnąć na styki?? mogło tam polecieć?? chodzi mi o styki wewnątrz silniczka

bubuu77
17-05-2010, 11:34
silniczek kiedy zaczął nawalać został otworzony przeczyszczony i nasmarowany i nie dało to żadnego efektu.wycieraczki raz działają prawidłowo po jakimś czasie wariują i tak w kółko.raz dobrze,raz zle.myśle ze nie jest to wina styków.może jest coś co nawala w tym przełączniku pod kierownią,lub jest za to odpowiedzialny jakiś opornik ?

falkor
17-05-2010, 11:34
U mnie czyszczenie nie pomogło prawdopodobnie padł któryś z przekaźników na płytce ( są dwa). Nie działaja mi czasówki i wycieraczka nie wraca sama. Co do spryskiwaczy i wycieraczek to działaja niezależnie ( wycieraczki trzeba włączyć osobno), tylko tył działa razem.

seth
17-05-2010, 11:38
całe sterowanie jest w silniczku ale można rozebrać dźwignie może faktycznie coś w niej nie kontakci

bubuu77
17-05-2010, 12:50
czy może to być wina jakiegoś opornika,lub przekaznika?

mr_yagooda
17-05-2010, 18:17
koledzy jezeli u mnie czasowka jest za wolna (mniej wiecej 1 raz na 30sek [dosyc wolno]) da sie to jakos przyspieszyc??

seth
17-05-2010, 18:19
bubuu77, niestety tu nie ma żadnych oporników.

[ Dodano: 2010-05-17, 17:20 ]
a co do czasówek to ma tak być i tyle po to są tak nazwane nie da się ich "podkręcić"

bubuu77
17-05-2010, 20:39
to co dalej robic,jak czyszczone już było i dalej nic ?

lukq
17-05-2010, 20:50
a silniczek rozkręciłeś?
zobacz jeszcze ewentualnie w kierownicy tzn, na tzw maglownicy, choć wątpię, wydaję mi się trzeba silniczek rozkręcić

bubuu77
19-05-2010, 21:35
czy ktoś wie za co jest odpowiedzialny taki niebieski przekaznik w przełączniku zespolonym ?

seth
19-05-2010, 22:46
to chyba przerywacz kierunków z tego co pamiętam. włącz kierunki i go wyjmij i zobacz czy zapalą się na stałe

marea1.9.
13-09-2010, 21:45
mam pytanko
włączam zapłon i sama zaczyna działać tylna wycieraczka .nie daje się wyłączyć .co to może być?

lukq
13-09-2010, 21:53
ale po wcześniejszym używaniu czy tak sama od siebie? bo może masz gdzieś jakieś zwarcie?

marea1.9.
13-09-2010, 22:01
dzień wcześniej jeździłem bez wycieraczek wszystko było ok.już tak mi się robiło kilka razy .po pewnym czasie przestają .to trwa około 15-20 min

lukq
13-09-2010, 22:03
rozbierz z tyłu i sprawdź styki, przeczyść wszystko i zakonserwuj od tego bym zaczął.

marea1.9.
13-09-2010, 22:09
dzisiaj tam zaglądałem .zalałem styki wd-40 ale to nic nie dało (wtyczkę od silnika )jest tam coś w samym silniku ,jakaś elektronika ?

lukq
13-09-2010, 22:14
w silniczku? może jest tam wilgoć, no i te WD-40 to nie najlepszy pomysł na styki, Jak pisałem np Kontakt jak już. Możesz mieć jeszcze coś z przełącznikiem zespolonym tam coś się popsuło, ale najpierw dobrze przeczyć wszystko z tyłu. potem ewentualnie spr bym przełącznik zespolony. Jeśli nie wiesz co i jak do udaj się do magika najlepiej elektryka.

marea1.9.
13-09-2010, 22:17
dzięki na razie !
pozdrawiam

[ Dodano: 2010-09-18, 07:43 ]
zrobiłem tylne wycieraczki !
trzeba wyjąć cały mechanizm .zdjąć plastikową nakładkę .zsunąć ją do tyłu.tam znajdują się styki .trzy blaszki które chodzą po białym plastikowym kółeczku zębatym.u mnie całe były w smarze.wszystko wyczyściłem i po bólu.wycieraczki są ok.

[ Dodano: 2010-09-25, 19:15 ]
wracam z tematem
po kilku dniach wszystko wróciło do normy czyli dalej wycieraczka sama się włącza i nie można jej wyłączyć . ma ktoś pomysł co dalej z tym zrobić