PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo - pozycyjne tylko ze stacyjką



klimekkk
26-02-2010, 23:50
Dziś sprawdzałem światła w Bravo bo wybieram się na przegląd. Wszystko jest OK poza pozycyjnymi które to świecą wyłącznie z przekręconą stacyjką, a przecież te jako jedyne światła powinny świecić bez kluczyka. Gdzie szukać rozwiązania problemu?

damian
27-02-2010, 00:44
przypuszczam, ze w bravo jest tak jak w bravach (i tu nie wiem czy we wszystkich), tzn. żeby włączyć światła pozycyjne bez kluczyka w stacyjce, należy włożyć kluczyk wcisnąć taki dziwny "guzik" znajdujący się przy stacyjce i chyba przekręcić kluczyk do siebie (do dołu, jak kto woli).po wyciągnięciu kluczyka światła pozycyjne powinny świecić.
po za tym na przeglądzie kluczyk w stacyjce raczej nikomu nie będzie przeszkadzał :lol:

jaski82
27-02-2010, 03:57
dokładnie wygląda to tak wciskasz czrny guzik który jest w stacyjce i kręcisz kluczykiem w odwrotną strone niż zapłon i wyciągasz kluczyk

klimekkk
27-02-2010, 13:57
Rzeczywiście działa to w ten sposób. :)
Kiedyś zastanawiało mnie po co takie dziwadło przy stacyjce jest...
Dziękuje za podpowiedzi!

Czeka mnie jeszcze przeprawa z włącznikiem zespolonym bo okazuje się że po wyłączeniu długich nie świecą mijania. Trzeba poruszać wajchą i wtedy się zapalają. Pewnie coś zaśniedziało lub się upaliło. Zabieram się do studiowania literatury..

[ Dodano: 2010-02-27, 13:16 ]
Właśnie przeszukałem forum i dowiedziałem się że w BBM nie ma przekaźnika świateł co skutkuje wypaleniem styków w przełączniku.
Moje pytanie - czy ktoś już rozbierał ten przełącznik - da się go w ogóle rozebrać i przeczyścić styki (wiem że to na krótko pomoże ale zawsze coś)? Na dworze zimno i nie bardzo chce mi się rozkręcać pół kolumny kierownicy żeby się przekonać że to dziadostwo nierozbieralne itp. - lepiej zdać się na wcześniejsze doświadczenia forumowiczów :)

Hipo
27-02-2010, 15:37
Nie wiem czy jest rozbieralny czy nie ale jeśli nawet to i tak żeby się dostać do niego to trzeba sciągnąć kierownice, osłony tak więc to sporo roboty.

jaski82
27-02-2010, 22:39
http://fiatforum.com.pl/uploads/regeneracja.pdf

[ Dodano: 2010-02-27, 21:43 ]
mam nadzieje ze przyda sie powodzenia podczas naprawy :lol:

piter64
28-02-2010, 08:22
Jak już zrobisz wszystko zgodnie z powyższym manualem - to przed załózeniem przełącznika sprawdź PRZECZYŚĆ wszystkie piny w gniazdach dla wtyczek. 2 dni szukałem świateł, dmuchawy, kierunków - powód zaśniedziałe styki przy przełączniku zespolonym. Oczywiście oczyść gniazda i wtyczki. Tak na wszelki wypadek akumulator bym odłączył.

klimekkk
28-02-2010, 11:04
No to przynajmniej dobra wiadomość że da się to porozbierać. Gorsza jest taka że wygląda na kilka godzin roboty. Dziękuję za podpowiedzi!

jaski82
28-02-2010, 11:52
koniecznie odłącz akumulator i nie włączaj zapłonu przy odłączonej poduszce powietrznej bo wywali ci kontrolkę poduszki powietrznej i będziesz musiał jechać na kompa kasować błędy

[kom:f132df93e8] Proszę pisać poprawnie.[/kom:f132df93e8]

klimekkk
28-02-2010, 12:05
świeci cały czas więc nic mi nie grozi :)