PDA

Zobacz pełną wersję : problem ze spalaniem w 2.4td



nervus-ek
20-02-2010, 14:34
witam pali mi calkiem duzo bo wychodzi okolo 11.5l na 100km i to w cyklu srednim mam pytanko co moze wplywac na takie spalanie co odpowiada za spalanie bo diesla nigdy nie mialem i nie bardzo sie orientuje gdzie i czego szukac

Hipo
20-02-2010, 14:56
Po pierwsze temperatura, po drugie pytanie czy ktoś przy pompie nie majstrował, może jakiś tuner szukał mocy i stuknął w nastawnik przez co złopie teraz paliwo jak głupie.

nervus-ek
20-02-2010, 15:07
temperatura jest oki a co do pompy to nie wiem a co znaczy stuknal w nastawnik? i powiedz mi ile tobie fizycznie pali tak w cyklu mieszanym a i czy egr ma wplyw na spalanie /

Hipo
20-02-2010, 15:10
Moja na kręcenie po mojej mieścinie w zimie złopie mi 9l i to raczej maks co udało mi się osiągnąć. Jak jest cieplej i troszkę dalej jeźdze to spokojnie 7,5l starcza. Egr raczej nie ma wielkiego wpływu na spalanie w tym aucie, zresztą jakby coś było nie tak z EGR to auto by muła miało.

nervus-ek
20-02-2010, 15:16
o to masz super przynajmniej mi poprawiles humor ze moze spalic tak ok 9 w zimie a mniej w cieplejsze dni , a co z tym nastawnikiem pompy o co chodzi czy samemu mozna cos zrobic czy raczej gdzies do serwisu

a ile ci pali w trasie tak przy okilo 120?

Hipo
20-02-2010, 15:26
a co z tym nastawnikiem pompy o co chodzi czy samemu mozna cos zrobic czy raczej gdzies do serwisu

Nastawinikiem reguluje się wielkość dawki, tyle że bardzo minimalny ruch robi ogromną korektę dawki i tego sie nie ustawia na oko, trzeba mieć interfejs do pompy i na podstawie wskazań ustawiać dawkę, czyli do zakładu z prawdziwego zdarzenia trzeba.

Pytanie jeszcze takie czy mocno Ci dymi na czarno?

nervus-ek
20-02-2010, 15:51
jak sie uruchomi to czasem tak ale przez chwilke a raz mialem cos takiego jak jechalem z jakas stala predkoscia na 3 biegu i przycisnalem do oporu to chmure dalo niezla ale tak ogolnie zeby jakos dymil na co dzien i za kazdym razem to nie

Hipo
20-02-2010, 15:59
Hm nic więcej nie potrafie wymyślić, w każdym razie takie spalanie nie jest normalne.

gao2003
20-02-2010, 20:10
Dziś właśnie dotankowałem paliwko i weszło mi 39l a zrobiłem 430km po mieście no to chyba w normie?

nervus-ek
20-02-2010, 20:16
oki dzieki HIPO za pomoc czyli jest szansa ze bedzie mniej palil

[ Dodano: 2010-02-20, 19:17 ]
a czyli apropo dymienia to w normie tak?

[ Dodano: 2010-02-20, 19:18 ]
a gdyby dymil bardziej to co byloby powodem?

[ Dodano: 2010-02-21, 09:50 ]
oki to juz wiem co dolega mojej marysi mam do naprawy pompe tzn ustawienie nastawnika itp bo czytalem na roznych stronkach i patrzac na objawy jakie podaja mechanicy to wlasnie pompa np szarpanie na 4i 5 biegu lub na wszystkich nierowna praca po odpaleniu auta falowanie obrotow i zapalanie sie marchewki przy jakis 1700-1900 obr i dlatego tez pali jak smok

czyli czeka mnie duzo pracy aby wyjac pompe wiec wstrzymam sie do wiosny zeby juz naprawic i przejrzec wszystko w komorze silnika bo lubie wiedziec co mam

Hipo
21-02-2010, 11:56
Proponuje Ci jeszcze skonsultować się z jakimś dobrym pompiarzem albo dwoma, do naprawy nastawnika nie trzeba pompy wyciągać bo dostęp jest od góry. Tyle że nastawniki to zwykle w VAGach padały w silnikach 1Z a nie słyszałem żeby siadło to w fiacie.

nervus-ek
21-02-2010, 14:47
oki ale moze nie padl nastawnik tylko cos sie przestawilo bo widac ze ktos tam grzebal

Hipo
21-02-2010, 15:51
Samo nie ma prawa się przestawić, za mocno to jest skręcane, producent zresztą wie że jaki wpływ ma ustawienie nastawnika na pompie i nie zrobiłby takiej maniany. Ktoś musiał paluchy pchać.

Co do dymienia to jak przybutujesz na niskich obrotach to powinna puscić lekkiego bąka a później już czysto iść, przynajmniej moja tak ma. A jeśli bardzo mocno sadzi na czarno to prawdopodobnie dawka zwiększona albo już końcówki wtrysków słabo pylą, przez to też może więcej palić.

nervus-ek
23-02-2010, 22:36
a czy mozliwe jest zeby pompa byla przestawiona o jeden zabek w jedna albo w druga strone i silnik normalnie chodzil ale duzo palil ?

Hipo
23-02-2010, 23:04
a czy mozliwe jest zeby pompa byla przestawiona o jeden zabek w jedna albo w druga strone i silnik normalnie chodzil ale duzo palil ?

Nie, każde przestawienie rozrządu to powoduje złą pracę silnika.

nervus-ek
24-02-2010, 17:05
ale czy jestes pewien na sto procent ze po przestawieniu pompy o jeden zabek bedzie zle pracowal silnik bo ja mam na mysli sama pompe a nie zawory z cylindrami ktore musza sie otwierac i zamykac w odpowiednim czasie aby sie nie spotkac bo moze sie pkazac ze te zle odpalanie i zbyt duza dawka paliwa to wina zlego ustawienia pompy

mialem przypadek z citroenem c15 jak pociagnalem go w te mrozy i przeskoczylo mi o dwa albo trzy zabki to zapalil ale dziwnie chodzil czyli pompa paliwo dawala ale to moze ewenement



czy my mamy czujnik polozenia walu?

Hipo
24-02-2010, 21:17
czy my mamy czujnik polozenia walu?

Mamy taki czujnik.

Co do pompy to CI już pisałem, jak będzie przestawiony to auto będzie inaczej pracować jeśli będzie wogóle pracować, a jesli jeździ normalnie tylko tyle że dużo pali to obstawiam winę zbyt dużej dawki albo uwalonego nastawinka.

nervus-ek
24-02-2010, 21:39
oki dzieki wiec bede dzialal z nastawnikiem gadalem wczorajz gostkiem ktory takie rzeczy robi troche daleko bo pod lodzia ale powiedzial ze mi to poprawi to i tak mi sie oplaca tam pojechac

a wczoraj takze zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela i zapytalem ile mu palil a on mi ze 7.5 l tak po miescie az zaniemowilem bo az niemozliwe jemu palil 7.5 a mi po kupnie nagle 11 l i nic nie grzebalem hmmm? poprostu niesamowite nie?

Hipo
24-02-2010, 21:47
jemu palil 7.5 a mi po kupnie nagle 11 l i nic nie grzebalem hmmm? poprostu niesamowite nie?

No zima to raz a dwa że usterka mogła wystapić w dowolnym momencie ...

iras85
01-03-2010, 22:51
ja bym zaczął od sprawdzenia i wyregulowania wtrysków ( wbrew pozorom mają one duży wpływ) a pompę zostawił bym na potem.