PDA

Zobacz pełną wersję : Punto I - Interfejs do Magneti Marelli IAW 16F.E6



WebSpider
08-02-2010, 16:42
Szukam interfejsu żeby podłączyć Punto I 60, 1.2 '98 i kilka na allegro jest za przystępną cenę, ale na liście obsługiwanych komputerów nigdzie nie ma wymienionego modelu Magneti Marelli IAW 16F.E6.
Znalazłem jedynie do wersji Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF - jest szansa, że to zadziała?

seth
08-02-2010, 20:12
CDIF'em 2 spokojnie sie podłączysz. ja tak robie. pełna diagnostyka może bez jakiś szaleństw ale większość rzeczy spokojnie da sie zdjagnozować

WebSpider
08-02-2010, 21:31
mowa o tym => https://www.cdif2.com/?section=/zbliska/akcesoria/katalog ?
trochę nie na moją kieszeń :) liczyłem, że uda się dostać "zabawkowy" interfejs za około 100zł

Hipo
08-02-2010, 21:34
Możesz spróbować za pomocą kabla VAG kkl i fiatecuscan, co prawda nie przyznają się póki co do komunikacji z tym sterownikiem ale może akurat zagada.

WebSpider
08-02-2010, 21:48
@Hipo:
masz na myśli taki zestaw:
http://allegro.pl/item909871516_napraw_vw_audi_seat_skoda_vag_kkl_us b_cd_instr_pl.html
+
http://allegro.pl/item894187962_fiat_adapter_przejsciowka_fiat_3_pin _z_obd2.html ?

waho.
08-02-2010, 23:52
WebSpider taki zestaw miał na myśli Hipo.

Hipo
09-02-2010, 09:38
WebSpider taki zestaw miał na myśli Hipo.

Dokładnie, sam zresztą takie coś nabyłem i czekam aż przyjdzie i zobaczę co mi pokaże przy maryśce.

seth
09-02-2010, 10:17
albo coś takiego http://allegro.pl/item905486041_napraw_auto_vag_kkl_ob2_instrukcja_i _programpl.html

WebSpider
09-02-2010, 10:25
Dziękuję wszystkim :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

tzok
08-04-2010, 17:12
Właśnie przygotowuję niedrogi interfejs i program do tego sterownika, zapraszam na stronę projektu: http://iaw-scan.sf.net/

Interfejs można wykonać samodzielnie, jeśli znalazło by się więcej chętnych byłaby możliwość zakupu gotowego urządzenia w cenie ok 100zł. Sam interfejs może współpracować z innymi programami (np. VAG-COM) i samochodami z którymi komunikacja odbywa się po jednokierunkowych liniach K i L lub pojedynczej dwukierunkowej linii K.

WebSpider
08-04-2010, 21:58
przeglądałem program i schemat, wygląda bardzo obiecująco :)
co do samego interfejsu - to czy to już wersja finalna płytki?

co przełączają te zworki? wtyczka od strony samochodu jest normalnie dostępna w sklepach elektronicznych, ma jakiś symbol?

tzok
08-04-2010, 23:39
W zasadzie to wersja finalna płytki, zworki przełączają między K+L a dwukierunkową linią K.

Wtyczka jest dostępna, choć ja jej nie mam. Używam kabli zakończonych stykami z "nóżek" diod prostowniczych zgiętych w literę U - to pasuje zarówno do złącza AMP jak i standardowego OBD-II.

AMP-0-0282105-1 Wtyk męski Superseal 3pin IP67 (http://www.tme.eu/html/PL/zlacza-amp-serii-superseal-15/ramka_1204_PL_pelny.html)

WebSpider
10-04-2010, 00:04
W poniedziałek ruszam po części i trawię płytkę ;-)

Co do programu to mam taką sugestię, aczkolwiek nie znam się, więc nie chce się tu wymądrzać ;)
w wypadku, gdy w systemie nie ma portu COM1 to wyjątek jest nie obsłużony i tak myślę, że linijkę nr 336

serialPort1.Open();
można by zamienić na np.:

try
{
serialPort1.Open();
}
catch (Exception ex)
{
showUserMessage(ex.Message,"");

}
Zauważyłem to bo właśnie u mnie nie występuje ten COM :)
To taka kosmetyczna zmiana, ale można by także dodać wybór portu COM, namespace System.IO.Ports daje fajną funkcję SerialPort.GetPortNames() która zwraca tablicę portów :)
Pozdrawiam!

tzok
10-04-2010, 00:43
Obecne wydanie 0.0.7 to pierwsza wersja alpha... nie zawiera jeszcze żadnej obsługi błędów ani konfiguracji. Dla mnie ten program jest średnio przydatny (mam w aucie IAW 8F.5T, której specyfikacji nie mogę zdobyć), a nie mogę znaleźć nikogo do współpracy.

WebSpider
10-04-2010, 16:21
Niestety nie mogę pomóc w sprawie IAW 8F.5T, bo jak pisałem mam 16F.E6.
Testowałeś ten zestaw już na żywo?
Mogę być jakoś inaczej pomocny? :)

Jakie są różnice w stosunku do tego komputera co Ty masz? Wymagany jest inny interfejs czy to tylko kwestia interpretacji sygnałów przez program?

tzok
10-04-2010, 22:53
Interfejs do IAW 8F jest taki sam, protokół komunikacyjny - również, inna jest niestety interpretacja niektórych parametrów, zwłaszcza rejestru błędów.

Program i interfejs testowałem właśnie na swoim samochodzie, bo podstawowe parametry "Live Data" się zgadzają. Są drobne problemy z asynchroniczną obsługą portu szeregowego w osobnym wątku (program czasem się zawiesza po rozłączeniu), ale jak na tak wczesną fazę wszystko działa zgodnie z założeniami.

WebSpider
11-04-2010, 15:36
Całe południe szukałem dokumentacji do 8F i nic nie znalazłem.
Pewnie to widziałeś już, ale tutaj http://web.jagwar.com.br:8080/scanner_marea/ jest dokumentacja do 16F i P8.
Generalnie, fajny gadżet na tej stronce zmontowali.

tzok
11-04-2010, 17:19
Na elektroda.pl był podobny projekt dla IAW 16F.

[ Dodano: 2011-04-04, 22:33 ]
Odkopuję temat, bo projekt obecnie wszedł w fazę beta. Obecnie współpracuje już z interfejsem KKL i przejściówką FIAT 3-pin oraz ma niemalże pełną obsługę IAW-16F i podstawową IAW-8F/18F.

Zapraszam do testowania:
http://sourceforge.net/projects/iaw-scan/files/