Zobacz pełną wersję : [silnik] Szukam danych naprawczych silnika 2,3 2007r Ducato
Jak w temacie, rozrząd i jego ustawienie, momenty dokręcania śrób głowicy, wału korbowego, korbowodów.
Wywaliło mi uszczelke i wyciekł olej :sciana:
Obruciło panewke i trzeba rozebrać silnik na części pierwsze :sciana:
Bardzo proszę o pomocne materiały.
Z góry dziękuję.
łożyska wału korbowego:
- wewnętrzne
a) 50Nm
b) dokręcenie o 60stopni
c) dokręcenie o 60stopni
- skrajne
a) 30Nm
Korbowód:
a) 40Nm
b) dokręcasz o 60stopni
Pompa olejowa - 10Nm
Miska olejowa - 10Nm
Korek miski olejowej - 22Nm
Koło zamachowe 30Nm+dokręcenie o 90stopni
Koło dociskowe sprzęgła - 47Nm
Koło pasowe paska rozrządu do wału korbowego ze śrubą centralną - 300Nm
Koło pasowe paska wieloklinowego - 30Nm
Koło wałka rozrządu - 90Nm
Przykrywa wałka rozrządu - 25Nm
Kolektor wydechowy - 25Nm
Pompa wody - 25Nm przy M8 i 10Nm przy M6
Wtryskiwacze - 28Nm
Przewody wtryskiwacza - 25Nm
Pompa wtryskowa - 25Nm
Głowica:
Sześć środkowych śrub 100Nm
Cztery skrajne po 50Nm
Następnie sześć środkowych dokręcasz po 90stopni, później skrajne po 60stopni i znowu środkowe po 90stopni i skrajne po 60 stopni.
Co do montażu paska rozrządu to nie pomogę bo:
1. Fiat przewidział tylko blokady
2. Nie ma oznaczeń nigdzie na obudowie, a bynajmniej ja ich nie widzę.
PS. Nie mam 100% pewności czy te dane są prawidłowe, więc nie mogę wziąć za to pełnej odpowiedzialności.
dzięki waho. :zgoda:
Każde info sie przyda.
Co do paska rozrządu to już sobie poradziłem, zrobiłem znaki po swojemu ;D
narazie mam problem z odkręceniem wtrysków dokładnie "łapek" które przytrzymują owe wtryski.
zalałem wszystko naftą na noc. Ale znając życie i tak pozrywam śruby.
ciekawe czy ma ktoś jakiś patent na te śrubki? :?:
lukasqqq
05-02-2020, 23:12
Czy te momenty dokręcania pasuję do Ducato z 2015r 2.3 JTD Multijet 130?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.