PDA

Zobacz pełną wersję : 3 usterki , 3 pytania :P



pała
27-01-2010, 00:44
mam 3 problemy w stilaczu i teraz pytanko czy to jest to co mysle ;P

1. jak jade plynnie delikatnie przyspieszajac, to mi autka szrpie, tak jakby paliwo nie doplywalo . Dzieje sie tak do ok 2300obr/min. jak myslicie EGR nadaje sie przeczysczenia ?


2. chodzi o dwumas ;/ na biegu jałowym czuc drgania. ja jałowce przechodza po dodaniu gazu. juz na 1000 obr/min jest ok. jednak pozniej podczas jazdy na 4 i 5 biegu jak z niskich obrotow dodam gazu do deski to przy ok 2000orb mi troche telepie silnikiem. pozniej przechodzi... wg Was to dwumas czy cos innego ?


noi 3 :P
ostatnio na sniegu urwalem oslone silnika. po jakims czasie zapalily mi sie kontrolki ABS/ASR. osłone juz zalozylem, kable przy kolach niby sa wporzadku, wiec co moze byc przyczyna. Dodam,ze jak odpale samochod jak rusze to mi kontrolki gasna(wszytsko dziala) jak przekrocze te 40km/h to znowu sie zaswiecaja i siweca do konca...


bede bardzo wdzieczny za pomoc :D

maku
27-01-2010, 01:33
ja urwałem wszystkie osłony tej zimy. co do kontrolek to pies jeden wie, raz mi sie przez miesiac swieci airbag fault a pozniej przez 2 tyg spokoj pozniej z powrotem. co do 2 pkt to z tego co slyszalem o objawach padnietego dwumasu to wlasnie to.

ABM
27-01-2010, 13:51
mam 3 problemy w stilaczu i teraz pytanko czy to jest to co mysle ;P

1. jak jade plynnie delikatnie przyspieszajac, to mi autka szrpie, tak jakby paliwo nie doplywalo . Dzieje sie tak do ok 2300obr/min. jak myslicie EGR nadaje sie przeczysczenia ?


Przeczyść i załóż sobie magiczną blaszkę tutaj do 8v http://allegro.pl/item891140768_zaslepka_egr_jtd_1_9_8v_multijet_fia t_alfa_opel.html
Do 16 v wygląda tak http://allegro.pl/item891181810_zaslepka_egr_jtd_1_9_16v_i_2_4_20v_m ultijet_fiat.html


2. chodzi o dwumas ;/ na biegu jałowym czuc drgania. ja jałowce przechodza po dodaniu gazu. juz na 1000 obr/min jest ok. jednak pozniej podczas jazdy na 4 i 5 biegu jak z niskich obrotow dodam gazu do deski to przy ok 2000orb mi troche telepie silnikiem. pozniej przechodzi... wg Was to dwumas czy cos innego ?


Zacząłbym od oględzin i wymiany poduszek silnika, pierwszy podejrzany to poduszka pod akumulatorem. Czy jak gasisz auto bez sprzęgła to słychać odgłos "gwoździ w puszcze"?

noi 3 :P
ostatnio na sniegu urwalem oslone silnika. po jakims czasie zapalily mi sie kontrolki ABS/ASR. osłone juz zalozylem, kable przy kolach niby sa wporzadku, wiec co moze byc przyczyna. Dodam,ze jak odpale samochod jak rusze to mi kontrolki gasna(wszytsko dziala) jak przekrocze te 40km/h to znowu sie zaswiecaja i siweca do konca...


bede bardzo wdzieczny za pomoc :D

pała
27-01-2010, 14:54
no własnie ten dwumas mnie martwi. bo abs czy EGR to koszta wieksze raczej nie sa ;/

Hipo
28-01-2010, 17:48
ABS wyrażnie ma jakiś błąd skoro kontrolka gaśnie, a później się zapala, jednak wygląda że nie trwały, może któryś kabel szarpło jak urwałeś osłonę i teraz brak styku w gnieździe.

Co do telepania to wszystko wskazuje na dwumas aczkolwiek sprawdziłbym jeszcze stan poduszek zespołu napędowego żeby czasami przez głupotę nie mieć sporych kosztów.