Zobacz pełną wersję : [zawieszenie] Macpherson
Witam
Czy można źle złożyć Macphersona w Bravie?
Wymieniłem amortyzator i po zmontowaniu koło jest lekko pochylone górą w kierunku silnika.
A amortyzator napewno dobry? Do tego modelu? Do diesla/benzyny?
Nie za krotki nie za dlugi??:)
Zwrotnica nie wygieta? Raczej nie powinno tak byc.
Sprawdz jeszcze dokrecenie amorow na kielichu i lozysk (poduszek amorow). No i upewnij sie ze wszystkie sruby na zwrotnicy sa przykrecone (2sr do amora, zwrotnica weszla w sworzen i jest zabezpieczona sruba, przykreciles koncowke drazka kierowniczego i na laczniku stabilizatora masz obie gumki i tez jest skrecony porzadnie.
Geometrie robiles? Po wymianie amorow nie ma zmiluj. Goscie ktorzy to robia ustawia geometrie + katy wyprzedzen sworznia zwrotnicy, katy pochylenia kola wzgledem plaszczyzny prostopadlej do podloza= jak to sie mowi trapez ci zrobia na przednim zawieszeniu. Jesli oczywiscie wszystko gra;) Tyle ze jak wymieniles amortyzator sam, to mysle ze wiesz o tym doskonale;)
Pozdrawiam.
Piszesz bzdury , katy wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i pochylenia koła jest w tych samochodach nieregulowany. Można regulować jedynie zbieżność .
Czyli ze regulacji podlega tylko zbierznosc? Za pomoca dlugosci drazkow kierowniczych?
Mozliwe, chociaz mnie sie wydawalo tez ze krecac u gory sruba mocujaca amortyzator tez mozna cos wyregulowac - w koncu podaje sie moment jakim nalezy dokrecac te sruby. Mechanik ze mnie zaden, tyle wiem ile zjem. No to jak koledze odpowiesz, co moze byc nie tak? :badgrin:
Mechanik ze mnie zaden, tyle wiem ile zjem. :badgrin:
Ważne że potrafisz się do tego przyznać :dlon:
Kolega Q ma racje co do zbieżności :D
Tak , regulacji podlega tylko zbieżność , kręcąc śrubę od amortyzatora można wyregulować siłę jej dokręcenia (moment dokręcania jest podany żeby nie przeciągnąć gwintu ), nie za bardzo wiem co można spaprać przy składaniu zawieszenia (jest tak skomplikowane ). Nie wiadomo co było jeszcze robione (może wymieniony wahacz). Co dzieje się z drugim kołem ? Jeżeli po przejechaniu kilku metrów na wstecznym koło odchyli się do prawidłowego położenia to koła mają źle ustawioną zbieżność (są rozbieżne).
Wszystko skręcone i podokręcane.
Co do regulacji, to zgadzam się, iż jest możliwość ustawienia tylko zbieżności.
Zastanawiam się czy nie popełniłem błędu przy ustawieniu elementu 4
http://mcpherson.patrz.pl
Czy ktoś wie jakie powinno być jego położenie względem amortyzatora ?
Golab_Stg
05-07-2010, 23:07
Witam wszystkich...
Czy macpherson od Bravy z '96 roku pasuje do Bravy z '97 roku?
Chcę się upewnić, żeby nie kupić badziewia...
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-07-05, 22:08 ]
I jeszcze jedno... oby dwie Bravy mają ten sam silnik...
LaPlagne
05-07-2010, 23:55
2xTak
Golab_Stg
06-07-2010, 19:20
Wielkie dzięki.... A tak wgl to trudno się go zmienia?
LaPlagne
06-07-2010, 20:37
Ale silnik czy mcperson'a ?
Golab_Stg
06-07-2010, 21:44
No Mcpersona ;)... Nie wiem jak się za to zabrać... Miałem stłuczkę i wygiął się...
Nie ma problemów, chyba że oprócz McPersona jeszcze coś się zagięło.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.