Zobacz pełną wersję : Sonda lambda-jaka wybrac?
Przeczytalem juz wiele postow, spedzilem sporo czasu na poszukiwaniach za pomaca googli i dalej mam watpliwosci jaka sonde wybrac?Mysle o zakupie takiej:
http://allegro.pl/item880062900_ngk_ntk_uniwersalna_nowa_sonda_lambd a_4_przewodowa.html
Teoretycznie bedzie pasowala-4 przewody(2x biale szary i czarny) 0-1V dobry gwint i wyglada identycznie jak ta ktora jest zamontowana w tej chwili(prawdopodobnie siedzi od nowosci).Teraz pytanie czy bedzie dzialac tak jak powinna czy beda to pieniadze wyrzucone w bloto?sonda jest niby uniwersalna ale taka sama tylko z wtyczka pasujaca do bravo kosztuje kilka razy wiecej-skad wiec taka roznica w cenie?
raper1987
23-01-2010, 22:07
Nie przerabiałem tego tematu we Fiacie lecz w Jeepie WH GrandCherokee z 2005 roku, założyłem podobną jak z twoich zdjęć z allegro i wszystko śmiga jak należy, a różnica w cenie również była kolosalna jedyny minus to trzeba sobie przerobić wtyczkę we własnym zakresie i radze to zrobić dobrze. Z pomocą cyny, lutownicy, i koszulek termokurczliwych. No ale może ktoś przerabiał to we Fiacie to się wypowie.
ja pier... ludzie a normalne sklepy macie idziesz do sklepu mówisz co potrzebujesz jakie auto pojemność rok produkcji i masz taką część jaka jest ci potrzebna i cenowo jest podobnie i koleś ci nawet doradzi .a wy szukacie miesiącami po necie i nie macie pewności czy będzie pasować :sciana:
raper1987
23-01-2010, 22:39
Ja tam nie szukałem ;P byłem w kilku sklepach ale ciężko o tania sondę do wtedy jeszcze 3 letniego auta. ;P Po za tym ceny jakie mi solili w sklepach były i tak o dużo droższe od tej uniwersalnej nie mówiąc już o ASO Jeepa.
To wiadomo-polaczenie musi byc solidne-tak tez to zrobie.Slyszalem jeszcze opinie ze kabli od sondy sie nie powinno lutowac(podobno sa ze stopu slabo poddatnego na lutowanie i mozna uszkodzic sonde).Jakie macie zdanie na ten temat?Moze bezpieczniej bedzie jesli polacze to bez lutowania?Wtyczki nie bede przerabial.poprostu utne kabel od starej sondy i polacze z kablem w nowej sondzie wiec obejdzie sie bez grzebania we wtyczce.
lutuj na połączeniu lutowanym są mniejsze straty więc są mniejsze szanse na przekłamanie wyniku sondy
Prosze bardzo: http://www.e-ngk.pl/oza112a1-sonda-lambda-0146-p-1090.html sonda dedykowana do mojego samochodu.Roznica w cenie jest na tyle duza ze chyba warto zastanowic sie nad sonda uniwersalna ktora teoretycznie powinna pasowac bo parametry ma takie same a rozni sie tym ze nie ma wtyczki.Z tymi sprzedawcami to jest roznie-zapewne najchetniej wciskalby sonde w cenie jak w powyzszym linku twierdzac ze uniwersalna nie bedzie wogole chodzic.Teraz pytanie czy mialby racje?Ogolnie sonda jest w miare uniwersalnym podzespolem-wazna jest ilosc przewodow i zakres napiec wiec teoretycznie nie powinno byc problemu co potwierdzil kolega.Teraz pytanie o doswiadczenia innych ludzi z forum....
raper1987
23-01-2010, 22:47
Nie wiem kto Ci takich głupot nagadał ze nie wolno lutować owszem ciężko się te przewody lutuje bo są z takiego a nie innego materiału. Zawsze możesz zacisnąć bądź zrobić skrętkę i nałożyć na to koszulkę termiczną.
Niekoniecznie sa to glupoty-podobno w instrukcjach od takich sond pisze ze zabrania sie lutowania a do kompletu sa dolaczone koszulki zaciskowe w celu polaczenia.Moze ten zakaz jest z powodu materialu ktory sie ciezko lutuje?O temperature raczej nie chodzi bo sonda pracuje w duzych temp.Jedyne co mi przychodzi do glowy to prad z lutownicy transformatorowej np lecz nie znam sie na tym zabardzo i nie wiem czy taki prad moze uszkodzic sonde
raper1987
23-01-2010, 22:53
Raczej może chodzić o to że większość osób posiada słabe jakościowo lutownice. Po za tym jak zrobisz dobrą skrętkę lub porządnie zaciśniesz tymi zaciskami to powinno być ok chociaż do wszelkiego rodzaju zacisków na kable zawsze miałem mieszane uczucia. Jak ma być coś połączone to na stałe jedno z drugim bez dodatkowych zacisków które mogą powodować niepożądane oporności. Być może zboczenie po technikum oraz fakcie że interesowałem się trochę instalacjami audio gdzie tam może mieć wpływ na wszystko zastosowane połączenie
Jeszcze mam 1 watpliwosc-na stronie ngk znalazlem w ofercie 2 rodzaje sond 4 przewodowych - z masa izolowana i z masa na obudowe-czy to ma wieksze znaczenie czy wystarczy zeby sonda miala 4 przewody?
raper1987
23-01-2010, 23:16
Na to pytanie już Ci nie odpowiem ja po prostu znalazłem taką która pasowała do mojego modelu auta i była uniwersalna. Chodziło o kolory kabli i gwint. Oraz sterowanie napięciami co poniekąd wynika z kolorów kabli. Najlepiej się skontaktować ze sprzedającym taką sondę i zapytać do jakich wersji silnikowych ona jest przewidziana.
zmieniałem sondę przy mojej bravce i niestety , mechanik rzekł mi iż universalna niestety nie sprawdzi się w fiacie; ten tym poprostu musi mieć dedykowane sondy pod fiata i tyle; orgiał bosha jaki mi zaproponowali stał ok 350; cos tańsszego bylo za 240, a ja kupiłem francuski zamiennik za 130 na allegro; narazie pracuje; ponoć żywotność jest niższa, ale parametry pracy jednakowe
A wiec tak:Sonda przyszla zamontowalem ja za pomoca koszulek zaciskowych dolaczonych do zestawu i wszystko gra-na oscyloskopie sonda bardzo ladnie oscyluje a samochodzikl chodzi zupelnie inaczej niz przedtem.Podejrzewam ze spalanie tez sie zmniejszy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.