Zobacz pełną wersję : [osprzęt silnika] Jaki czujnik temperatury do fiata bravo 1.
plekus82
23-01-2010, 21:13
Witam posiadam anglika fiata bravo 1.6 sx 100, rocznik : 25.06.1999,benzyna, numer nadwozia 182... i potrzebuje zakupić czujnik temperatury cieczy. Chciałem kupić na ebayu ale mój czujnik ma 3 piny i wydłużoną końcówkę a oni sprzedają z 2 pinami do tego modelu i w związku z tym mam pytanie z jakiego innego fiata spasowałby czujnik temperatury?
Proszę o pomoc.
o co ci konkretnie chodzi czujnik temperatury który jest na termostacie lub gdzieś na bloku silnika czy włącznik termiczny wentylatora który jest na chłodnicy :?:
Podeślij numer VIN lub na forum poszukaj tematu dotyczącego ePer. W tymże programie możesz sprawdzić sobie po wpisaniu numeru VIN jaki numer katalogowy masz czujnika. W wyszukiwarce wbudowanej w ePer możesz przeszukać sobie w czym jeszcze występuje taki czujnik po tym numerze.
Domyślam się, że piszesz o czujnik temp. cieczy w silniku. Albo ktoś coś podmieniał (bo te czujniki są 2 pinowe), albo angliki mają pod tym względem inne rozwiązania.
na stawiam na włącznik na chłodnicy ja mam 3 pinowy na chłodnicy a jak kupowałem chcieli mi wcisnąć 2 pinowy z tąd moje podejrzenia
maciekt8
24-01-2010, 00:19
plekus82, Kolega ma silnik po licie i ma w termostacie jeden czujnik trzy pinowy ot to cała filozofia. A w tych modelach wentylator jest załączany przez ten właśnie czujnik. Identyczny jest w silnikach 1.2 tych wychodzących od roku 99.
Tu jest link do intercarsu do takiego czujnika.
http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?pro=159&artnr=201116152020&pic=0&lang_id=PL
Pozdrawiam
plekus82
25-01-2010, 20:31
Dzięki za pomoc już kupiłem ten czujnik z fiata marea na ebayu zobaczymy czy będzie wszystko działało.
wlasnie sie dowiedzialem, ze wspomniany tutaj czujnik (czujnik temp. silnika) moze byc powodem problemow z obrotami na zimnym silniku. prawda to?
A jakie objawy masz? Czujnik temp. bardziej objawia się problemami już przy rozgrzanym silniku, ale wszystko zależy jako komputer dobiera mieszankę i co się dzieje, gdy ten czujnik jest uszkodzony. Najlepiej go sobie przetestować, omomierzem szybko to można zrobić.
objawy sa takie:
- lekkie falowanie obrotow
- dlawienie sie silnika podczas dodawania gazu - tak jakby nie palil na wszystkie cylindry(przerywanie)
- szarpanie przy ruszaniu (czasami)
- spore wibracje (trzesie buda)
po uzyskaniu odpowiedniej temp. auto przechodzi na LPG i problem znika. po ponownym przejsciu na benzyne tez wszystko jest ok. wymienilem przewody WN. teraz jestem w trakcie zalatwiania klucza do swiec. moze to jednak swiece? znajomek twierdzi, ze jesli to nie swiece, to bedzie to wlasnie czujnik ssania czyli czujnik temp. silnika. mam nadzieje, ze pisze z sensem. nie znam sie specjalnie na mechanice ;)
o testowaniu czujnika czytalem, o tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1666804.html
Problem miałem podobny a więc odpalam silnik (Brava 1.6) silnikiem trzęsie, brak wysokich obrotów charakterystycznych dla ssania a ponadto po około 10 min. pracy załączał się wentylator chłodnicy jakby silnik miał ponad 90 stopni C. Podłączyłem do Euroscana i...żadnych błędów. Wymieniłem czujnik temperatury silnika i...po problemie. Silnik pracuje, już normalnie. Dodam, że jak silnik rozgrzał się to pracował normalnie tylko problem występował na zimnym silniku. Nie wiem jak u Ciebie, Brava miała dwa rodzaje korpusów termostatów gdzie był osobny czujnik temperatury który wskazywał temp. na desce rozdzielczej oraz osobny do przesyłania informacji do ECU samochodu, może wymieniłeś niewłaściwy albo kupiłeś z wadą bądź założyłeś...używany. Ten typ by stosowany do 1999r. z aluminiowym kolektorem, po roku 1999 z plastikowym kolektorem stosowany jest czujnik zespolony, są to inaczej dwa czujniki w jednym. Gdzieś wyczytałem, że czujnik może być tak uszkodzony, że będzie jego zakres uszkodzenia mieścił się w pewnych "widełkach" i ECU go nie wykryje a "marchewka" nie zaświeci się. Poniżej sposób dniagnozowania czujnika temp. silnika starszego typu.
http://obrazki.elektroda.net/19_1273914686.gif
w moim przypadku wentylator sie az tak szybko nie zalacza.
jesli chodzi o to ze wentylator sie tak szybko nie zalacza to Ja mialem taki sam problem bo zalaczal sie tylko drugi bieg wiatraka u Mnie walniety byl czujnik termiczny wentylatora.
Ja miałem bardzo podobne objawy, ale w UNO. Z tym, że jak się rozgrzał to świrował. Na ciepłym silniku też miał problemy z odpalaniem.
Tutaj masz bardziej techniczny opis czujnika temperatury silnika
http://fiatforum.com.pl/downloads.htm?view=detail&df_id=68
pozwolilem sobie na maly eksperyment i wczoraj przed zgaszeniem silnika przelaczylem go na benzyne i przepalilem go przez ok. 30 sekund. dzis rano odpalil bez problemow. przypadek? ciekawa sprawa.
edit: jednak przypadek. dzis to samo, czyli tak jakby nie palil na wszystkie cylindry. pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie auta. w tygodniu wymienie swiecie, wtedy bedzie cos wiadomo.
damiano860
07-05-2012, 15:08
Wznawiam temat, mam pytanie czy ma ktos może wtykę do czujnika 3 pin tego z termostatu?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.