Zobacz pełną wersję : EGR
Witam;
Otóż jesteśmy w rodzinie posiadaczami Stila 3d, JTD 115km (8V) i rzecz standardowa - EGR odmówiło posłuszeństwa - było już dwa raz czyszczone, 1. raz luty 2009r, drugu raz wrzesień 2009r;
Krótkie pytanie:
http://allegro.pl/item889386024_zawor_czujnik_turbiny_egr_fiat_alfa_ lancia_nowy.html
Czy ten zawór spasuje i będzie prawidłowo działać w silniku:
JTD, 8V, 115km (1.9, Stilo produkcyjnie 2003r);
czy ma być ten:
http://allegro.pl/item891776786_zawor_czujnik_turbiny_egr_fiat_lanci a_alfa_nowy.html
Czy wystarczy wymiana tego elementu czy coś jeszcze?
Z góry pozdrawiam i dziękuje.
http://allegro.pl/item889386024_zawor_czujnik_turbiny_egr_fiat_alfa_ lancia_nowy.html
Ten będzie pasował - jeżeli kod ze strony aukcji jest prawidłowy ( a pewnie jest ) to eper wskazuje że był montowany w Stilo od 2001r.
Przy montażu srawdź stan filtra i przewodów giętkich
http://www.spangerum.com:7080/navi?DRW_NUM=2&BRANDS=F&COUNTRY=023&GRP_COD=102&CAT_COD=2V&PART_COD=55188059&SBMK=F&DRIVE=D&SGRP_COD=23&MAKE=F&SGS_COD=5&COMM_MODEL=STI&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&NEW_HTTP=TRUE&PREVIOUS_KEY=SRCRESCOD&ALL_LIST_PART=1&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&SEARCH_TYPE=codpart&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=6
Witam;
Otóż jesteśmy w rodzinie posiadaczami Stila 3d, JTD 115km (8V) i rzecz standardowa - EGR odmówiło posłuszeństwa - było już dwa raz czyszczone, 1. raz luty 2009r, drugu raz wrzesień 2009r;
Krótkie pytanie:
http://allegro.pl/item889386024_zawor_czujnik_turbiny_egr_fiat_alfa_ lancia_nowy.html
Czy ten zawór spasuje i będzie prawidłowo działać w silniku:
JTD, 8V, 115km (1.9, Stilo produkcyjnie 2003r);
czy ma być ten:
http://allegro.pl/item891776786_zawor_czujnik_turbiny_egr_fiat_lanci a_alfa_nowy.html
Czy wystarczy wymiana tego elementu czy coś jeszcze?
Z góry pozdrawiam i dziękuje.
Kolego to co jest na tych aukcjach to nie zawór EGR, tylko zawór sterujący zmienną geometria turbiny!!! Zawór EGR do Stilo JTD 8V wygląda tak http://allegro.pl/item868122799_e_g_r_egr_fiat_stilo_1_9_jtd_krakow. html#gallery
Pozdrawiam
Dlatego właśnie mam zgryz, bo np. z aukcji powyżej poza zaworem dostajemy dodatkowo przewody;
Jak domyślam się zawór EGR to właściwie ten żeliwny element + czarny plastikowy;
Czyli:
http://allegro.pl/item873785979_zawor_egr_alfa_romeo_147_1_9_jtd_ory ginalny.html
To? (Przykładowo);
Proponuje skorzystać z usług tego użytkownika, dają roczna gwarancje na regenerację. Cena 250 zł wydaje się adekwatna.
http://allegro.pl/show_user.php?uid=10721405
Pozdrawiam
edwardo65
27-01-2010, 03:10
Witam;
Otóż jesteśmy w rodzinie posiadaczami Stila 3d, JTD 115km (8V) i rzecz standardowa - EGR odmówiło posłuszeństwa - było już dwa raz czyszczone, 1. raz luty 2009r, drugu raz wrzesień 2009r;
Krótkie pytanie:
http://allegro.pl/item889386024_zawor_czujnik_turbiny_egr_fiat_alfa_ lancia_nowy.html
Czy ten zawór spasuje i będzie prawidłowo działać w silniku:
JTD, 8V, 115km (1.9, Stilo produkcyjnie 2003r);
czy ma być ten:
http://allegro.pl/item891776786_zawor_czujnik_turbiny_egr_fiat_lanci a_alfa_nowy.html
Czy wystarczy wymiana tego elementu czy coś jeszcze?
Z góry pozdrawiam i dziękuje.
Kolego to co jest na tych aukcjach to nie zawór EGR, tylko zawór sterujący zmienną geometria turbiny!!! Zawór EGR do Stilo JTD 8V wygląda tak http://allegro.pl/item868122799_e_g_r_egr_fiat_stilo_1_9_jtd_krakow. html#gallery
Pozdrawiam
Panowie, ja jeszcze nie doszedłem do tego co to jest to EGR ale coś tam czytałem. Dlatego podpinam się pod temat. Z powyższych adresów na Allegro wynika że i to jest EGR i to drugie też jest EGR. Może ktoś coś powie więcej na ten temat. I który to właściwie z tych elementów jest jak tu czytam od czasu do czasu czyszczony ? I po czym poznać że trzeba go czyścić, i gdzie się znajduje ?
EGR w stilo to cały element metalowy dokręcany do kolektora, cewka tam jest wbudowana w korpus. Natomiast jesli chodzi o jego awarię to sam Fiat zaleca zaślepienie wynalazku, można kupić oryginał blaszki słuzące do odcięcia egr, wtedy wszystkie problemy znikają. Tyle że trzeba najpierw wyczyścić zawór, przepustnice i kolektor.
[/quote]
Panowie, ja jeszcze nie doszedłem do tego co to jest to EGR ale coś tam czytałem. Dlatego podpinam się pod temat. Z powyższych adresów na Allegro wynika że i to jest EGR i to drugie też jest EGR. Może ktoś coś powie więcej na ten temat. I który to właściwie z tych elementów jest jak tu czytam od czasu do czasu czyszczony ? I po czym poznać że trzeba go czyścić, i gdzie się znajduje ?[/quote]
Pisałem już wcześniej i tłumaczyłem. EGR to zwór zawracający część spalin z kolektora wydechowego do kolektora ssącego, zawór w sposób płynny kontroluje ilość zawracanych gazów. Gazy są zawracane, ponieważ powoduje to zmniejszenie temperatury spalania i zmniejsza emisję NOx. Przy okazji zawrócone gazy przechodzą przez wymiennik ciepła z cieczą chłodzącą silnik, powoduje to szybsze nagrzewanie klekota i studzenie zawróconych gazów wydechowych. Zawór EGR jest aluminiowym walcem z przykręconą cewką do której prowadzi dwu pinowy przewód, zawór umiejscowiony jest między głowica silnika i grodzią kabiny. Egr do JTD 1.9 8V wygląda tak http://allegro.pl/item868122799_e_g_r_egr_fiat_stilo_1_9_jtd_krakow. html Zawór do JTD 1.9 16V wygląda tak http://allegro.pl/item892305663_zawor_recyrkulacji_spalin_egr_opel_1 _9_cdti.html
Zawór sterujący zmienną geometrią turbiny wygląda tak http://allegro.pl/item895580394_zawor_sterowania_turbiny_1_9_jtd_pun to_stilo.html
Rola tego zaworu polega na odpowiednim dozowaniu podcisnienia doprowadzanego do "gruszki" turbiny, która steruje zmienna geometrią łopatek. Zawór ten nie ma nic wspólnego z EGR, niestety wiedza niektórych sprzedawców jest dość uboga. Zawór jest plastikowy i fabrycznie jest montowany na dole przedniego pasa po lewej stronie. Takie umiejscowienie powoduje szybkie zabrudzenie i awarię zaworu, dlatego zaleca się jedo przeniesienie do komory silnika, na obudowę akumulatora. Mam nadzieję, że wyjaśniłem w sposób jasny różnicę miedzy tymi dwoma elementami.
[ Dodano: 2010-01-27, 13:34 ]
tak sobie szukałem w necie jak czyszcic i ewentualnie zaslepic EGR i znalazlem 2 nie glupie strony. co prawda nie nasze forum ale mysle ze nikt nie bedzie mial nic przeciwko jak wstawie ;P
tak czyścić
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/7041-czyszczenie_zaworu_egr_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004 _a.html
a tu powinna znajdowac sie zaślepka ;]
http://img15.imageshack.us/i/juntaegrfiat1.jpg/
nie wiem moze komus sie przyda, mi napewno :D
do mojego stilacza 1.9jtd 115 juz znalazłem zaślepke ;)
http://allegro.pl/item891154668_zaslepka_egr_jtd1_9_8v_i_2_4_10v_fia t_alfa_lancia.html
Hmm widzę, że dyskusja się rozwinęła;
U nas w Stilo na szczęście zawór nie padł i nie był przyczyną problemów, tzn i tak został rozebrany i wyczyszczony (zasyfiony już był spowrotem);
Ale po poprostu przez te temp -18 do nawet -23' ropa się buntowała...
Autko "grzeje" się teraz w garażu żeby conieco przestało mnie konsystencję gęstego budyniu;
Paliwo oczywiście lane w pewnych miejscach i stacjach z logo, żadne tam lanie gdzie taniej lub od znajomego z koparki z firmy za 2zł/litr...
edwardo65
28-01-2010, 11:00
Zawór sterujący zmienną geometrią turbiny wygląda tak http://allegro.pl/item895580394_zawor_sterowania_turbiny_1_9_jtd_pun to_stilo.html
Rola tego zaworu polega na odpowiednim dozowaniu podcisnienia doprowadzanego do "gruszki" turbiny, która steruje zmienna geometrią łopatek. Zawór ten nie ma nic wspólnego z EGR, niestety wiedza niektórych sprzedawców jest dość uboga. Zawór jest plastikowy i fabrycznie jest montowany na dole przedniego pasa po lewej stronie. Takie umiejscowienie powoduje szybkie zabrudzenie i awarię zaworu, dlatego zaleca się jedo przeniesienie do komory silnika, na obudowę akumulatora. Mam nadzieję, że wyjaśniłem w sposób jasny różnicę miedzy tymi dwoma elementami.
[ Dodano: 2010-01-27, 13:34 ][/quote]
Dzieki za wyjaśnienie. Właśnie takin plastikowy zawór podarował mi poprzedni wlasciciel mojego stilo mowiac mi ze kiedyś mi sie przyda.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.