PDA

Zobacz pełną wersję : [osprzęt silnika] Brak możliwości połączenia z egzaminerem -



monster111
22-01-2010, 16:34
Witam

Mam taki problem.
Mam założoną instalację gazową II generacji z elektroniką Bingo S4, podłączone emulacje wtrysków i sondy lambda. Elektronike wstawiałem sam. Przy konfigurowaniu miałem ustawioną emulację sondy lambda na przebieg. Komputer wtrysku prawdopodobnie przez to nałapał błędów i samochód przestał jeździć na benzynie. Trudno jest go na niej odpalić, jak już się uda, z rury leci czarny dym, silnik przerywa, dopiero na wysokich obrotach około 4000 zaczyna równo pracować.
Wracając do problemu:
Wiem że muszę zresetować komputer, byłem w serwisie Fiata, ale nie byli w stanie połączyć się ze sterownikiem. Sterownik to Magneti Marelli. Wyczytałem na forach że można próbować odłączając klemę na noc, potem już po podłączeniu odpalić na benzynie i czekać aż się wentylator włączy. Niestety gdy samochód trochę się nagrzeje gaśnie. Próbowałem również odłączać komputer również na noc i to także nie pomogło. Czy zna ktoś jakiś sposób na zresetowanie komputera bez jego podłączania pod egzaminer?

Hipo
22-01-2010, 16:45
Czy zna ktoś jakiś sposób na zresetowanie komputera bez jego podłączania pod egzaminer?

Inna opcja to jak pisałeś zabawa z klemą. Poza tym to dość typowa usterka że po jeżdzeniu na gazie silnik odmawia współpracy przy zasilaniu benzyną, szczególnie spotykane w 1.6 16V

szela
24-01-2010, 21:54
Kumpel miał podobnie w oplu i u niego komputer wybujał czujnik temperatury zewnętrznej po wymianie przez 3 dni nie zalewało silnika ale potem wywaliło błąd sądy lambda, po wymianie było dobrze tydzień, na koniec wywaliło milion błędów. Wieli my drugą taką i po kolei przekładaliśmy po czujniku pomogło dopiero po wymianie kompa. Albo się spalił albo rozjechały mu się mapy.
Skoro nie byli w stanie połączyć się w ASO to może u Ciebie tez coś nie tak jest z kompem - to tylko propozycja a nie diagnoza.

jaski82
24-01-2010, 22:00
ja mam założoną sekwencje i mam taki sam problem za jakieś 2 tygodnie pojade go gazowników i zapytam sie czy jest sprawdzenie kompa w aucie przez gniazdo diagnostyczne instalacji bo przecież według mnie komputery komunikója sie ze sobą chyba ze sie myle

monster111
25-01-2010, 23:18
W ASO powiedzieli mi że mogę próbować odłączyć komputer na jakiś czas (min. 30 min.), potem odpalić samochód i czekać aż się wentylator włączy. Odłączałem klemy, komputer i nic to nie pomagało. Nie dało się go rozgrzać. Na innym forum dowiedziałem się że to nic nie pomoże, gdyż komputer ten ma pamięć na EPROM-ie. Są ich dwa rodzaje, jedne kasowane promieniami UV, drugie jednorazowego zapisu. W akcie desperacji rozłożyłem swój komputer mając lampę UV i nadzieję że właśnie taki układ będzie tam siedział. Niestety ale miałem pecha. Poskładałem to do kupy zamontowałem, trochę pojeździłem i samochód przestał w ogóle ze mną gadać. Objaw mam teraz taki że jest brak iskry. Przewody ok, świece ok, cewka ok, a iskry brak. Paliwo też idzie a samochód nie odpala. Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?

[ Dodano: 2010-01-25, 23:29 ]

Kumpel miał podobnie w oplu i u niego komputer wybujał czujnik temperatury zewnętrznej po wymianie przez 3 dni nie zalewało silnika ale potem wywaliło błąd sądy lambda, po wymianie było dobrze tydzień, na koniec wywaliło milion błędów. Wieli my drugą taką i po kolei przekładaliśmy po czujniku pomogło dopiero po wymianie kompa. Albo się spalił albo rozjechały mu się mapy.
Skoro nie byli w stanie połączyć się w ASO to może u Ciebie tez coś nie tak jest z kompem - to tylko propozycja a nie diagnoza.

Masz rację to prawie na pewno jest wina komputera. Żeby dało się go samego wymienić w maryśce. Tu jest taki ból, że trzeba razem i immobilizer i stacyjkę podmienić, albo rozkodować komputer.

waho.
26-01-2010, 01:10
monster111, łooo matko :sciana: kto Ci doradził kasowanie EPROM'a UV?

EPROM można kasować w bateriach laptopów, ale nie w samochodzie... :roll:

Ogólnie to teraz zrób tak:
- kup centralke z immo i choć jednym kluczykiem
- zamontuj wszystko do samochodu
- idz do punktu dorabiania kluczy niech CI dorobi klucz z obecnym grotem, a transponder sklonuje z nowego klucza.
Koszt ogólny około 500zł

Druga opcja:
Jest firma naprawiająca centralki fiatów, możesz tam podesłać, ale tanio to Cię raczej też kosztować nie będzie
Tu Namiar (http://www.kocar.com.pl/)