Zobacz pełną wersję : Potrzebna pomoc ! Problem z Bravo 1.6 16V ! Czy to koniec ?
-misiek-88
14-01-2010, 15:20
Witam, mam następujący problem, jeżdżę bravo 1.6 16V od roku, po kupnie samochodu wymieniłem (alternator, rozrusznik, świece i kable, sprzęgło, lambde, rozrząd) to z takich ważniejszych. Przed kilkoma miesiącami zacząłem mieć problem, samochód tracił na mocy z dnia na dzień, obroty skakały, silnik nierówno pracował, później doszły kłopoty z odpalaniem, aż w końcu w ogóle przestał palić. Trafił do mechanika, jak się okazało przestawił się rozrząd, samochód został naprawiony, rozrząd ustawiony (powiedziano mi że na wałku było coś spawane przy gwincie i nie mam żadnej gwarancji ze to się znów nie poprzestawia, chyba jeszcze coś mówili że na kleju wzmocnili, i toczyli jakąś śrubę żeby to się trzymało) No ale jak do tej pory wszystko było ok jeździł normalnie, moc i obroty w porządku, żadnych stuków ani nic. Wjechałem wieczorem do garażu (wszystko działało ok, nic niepokojącego nie odczułem ani nie zauważyłem) a następnego dnia samochód nie chce odpalić, kręci normalnie rozrusznikiem i nic... Czy to znów ten rozrząd ? Tylko że żadnych objawów teraz nie było, żadnego spadku mocy, skakania obrotów ani nic, tak po prostu przestał palić... (dodam że sprawdziłem napięcie na kostce od pompy paliwa i jest ok) Proszę o podpowiedzi co mogę jeszcze sam sprawdzić ? Czy to już silnik do wymiany ? Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
potrzebna bedzie ci jeszcze jedna osoba wykręć świece zakręć rozrusznikiem sprawdz czy jest iskra
-misiek-88
14-01-2010, 15:45
Iskrę sprawdziłem, i jest bardzo ładna... więc co dalej robić :?
sciagnij przewód zasilajacy w paliwo z listwy wtryskowej i sprawdz czy paliwo dochodzi do listwy
-misiek-88
14-01-2010, 15:54
:roll: Niestety nie wiem który to przewód, ale wydaje mi się że paliwo dochodzi, ponieważ jak pokręcę chwile rozrusznikiem i wykręcę świece to jest mokra od paliwa, tak że wydaje mi się że to nie to.
jeśli paliwo dochodzi iskra jest jedyne co pozostaje to chyba kable lub świece ale głowy nie daje sobie uciąć a tak w ogule to kiedy wymieniałeś kable wysokiego napięcia i świece
-misiek-88
14-01-2010, 20:04
około 3 miesiące temu kable i swiece wymienione, a który to przewód paliwowy zeby sprawdzić tą pompe czy podaje paliwo ??
poznasz po strzałkach na listwie
-misiek-88
14-01-2010, 20:08
Dorzucam link do zdjęcia (może tak będzie łatwiej) gdyby ktoś mógł zaznaczyć który to przewód. http://www.elementyelektroniczne2.webpark.pl/bravo16.JPG
na zdjęciu nie widaćlistwy ona jest bardziej z przodu silnika
-misiek-88
14-01-2010, 20:18
to zaraz dorzuce zdjęcie z przodu :)
[ Dodano: 2010-01-14, 19:27 ]
oto jeszcze 2 zdjęcia, chociaż ja tam nic takiego nie mogę znaleźć
http://www.elementyelektroniczne2.webpark.pl/1.JPG
http://www.elementyelektroniczne2.webpark.pl/2.JPG
zdjęcie nr1 dwa węże lewy górny róg zdjęcia wąż poprawej stronie
-misiek-88
14-01-2010, 20:45
tzn zdjęcie które wogóle jako pierwsze dodałem ? bo to zdjęcie http://www.elementyelektroniczne2.webpark.pl/1.JPG to wąż po lewej to od płynu chłodniczego jest
tak to zdjęcie a dla pewnosci prześledz przewody paliwowe idą po prawej stronie pod autem do komory silnika
-misiek-88
14-01-2010, 21:09
No więc tak odkręciłem te dwa przewody które zaznaczam na zdjęciu :
http://www.elementyelektroniczne2.webpark.pl/bravo16.JPG
ta linia czerwona pokazuje gdzie one wchodzą dalej (tam pod spodem idą)
sprawdziłem też pod samochodem i one idą na tył do baku.
Ale tak po kręceniu rozrusznikiem w ogóle z nie leci paliwo, jak je odkręciłem to parę kropelek benzyny mi wleciało do butelki, a teraz jak kręcę rozrusznikiem to nic nie leci
Czy to powinno odrazu lecieć czy długo tak trzeba kręcić.
Czy to by znaczyło że mi padła pompa paliwa ?? Tylko że napięcie na kostce z tyłu przy baku jest !
KrzychuB
14-01-2010, 21:36
-misiek-88, chyba pompa jednak bedzie do wymiany, wychodzi na to ze masz za male cisnienie na pompie paliwa :(
-misiek-88
14-01-2010, 21:44
Jezeli by się tak okazało to i tak się ciesze, bo boje sie zeby to znow nie był rozrząd...
KrzychuB
14-01-2010, 21:49
-misiek-88, podjedz jutro do mecha jak nie masz pewnosci ;) i powiedz o co chodzi, niech ci sprawdza sami cisnienie pompy, mam nadzieje ze sie to skonczy tylko na tym ;) pozdr
-misiek-88
14-01-2010, 22:01
A wie ktoś może jak wyjąć pompę paliwa ???
KrzychuB
14-01-2010, 23:08
Tu masz adres na moim koncie na chomiku, skad sciagnac mozesz kasiazke "sam naprawiam bravo/brava" http://chomikuj.pl/krzysiekbrzy/Dokumenty/Bravo_Brava.rar
chomik jest ok dużo ciekawych informacji można wykopać
-misiek-88
15-01-2010, 01:14
Witam... :( Niestety to nie pompa paliwa... sprawdziłem ją i teraz jest sprawna podaje paliwo.
KrzychuB
15-01-2010, 06:30
z tego co czytam to wymieniles kable i swiece, a czy sprawdzales czy masz napiecie na cefce?
podpinaj pod kompa , nawet sie nie czaj; byc moze czujnik wału ci klęknął
jeśli masz inny kluczyk sprubój innym być może imo w kluczyku siedzi bo nic innego nie przychodzi mi do głowy jeśli jest iskra i paliwo
-misiek-88
15-01-2010, 14:44
hm, ale lampka immobiliser-a (ten kluczyk pomarańczowy) gaśnie po chwili, czyli kod jest ok, a na zapasowym kluczyku ona się zawsze świeciła, ale jeździłem tak nie raz i było wszystko ok.
A czy to możliwe że znów się przestawił rozrząd a nie odczułem podczas jazdy żadnych skutków, po prostu gaszę auto a później już nie odpali ? :?:
tal ale nie wiadomo jak imo w kluczyka ja na przyklad mam jeden uszkodzony kluczyk i nim auta nie zapale
[ Dodano: 2010-01-15, 14:21 ]
a jesli boisz sie o rozrząd to sprawdz znaki na kolach rozrządu i na kole pasowym jesli nie wiesz jak to zrobić udaj sie do mechanika on sprawdzi i grosze weznie od ciebie
-misiek-88
15-01-2010, 15:22
Ani jednym ani drugim kluczykiem nie mogę odpalić.
coś wczesniej pisałeś o paliwie jak z tym jest dostaje czy nie
-misiek-88
15-01-2010, 15:41
tak, pompa podaje paliwo, iskra jest na każdej świecy i na każdym kablu, akumulator naładowany do pełna, rozrusznik kręci, a silnik nic... (nawet próbowałem dodawać gazu przy kręceniu i też nic...) a jeśli chodzi o rozrząd, to jak ściągnę osłonę plastikową i mam pasek to te zaznaczenia na kołach jak mają być ustawione żebym wiedział że tak jest poprawnie ?
na kołach są znaki muszą one zgrywać sie ze znakami na obudowie kreski lub nacięcia nzaki na wszystkich 3 kołach muszą sie pokrywać ze znakakami na obudowie zrób szybkie foto czgoś co uwarzasz ze jest znakiem ja ci podpowiem masz na to jakieś 20 minut bo musze jechać
-misiek-88
15-01-2010, 15:55
ZDJĘCIE ZNAKÓW NA KOŁACH ROZRZĄDU :
http://www.elementyelektroniczne2.webpark.pl/rozrzad.JPG
na biało zaznaczone są zaki muszą one sie pokrywać na kole pasowym wały tez muszą sie pokrywać
-misiek-88
15-01-2010, 16:11
No to te dwa znaki na kołach wałów pokrywają się z obudową, a to koło pasowe to gdzie ? niżej gdzieś ? (tam ich jest kilka takich mniejszych) zresztą już tam mało widać i ciężki jest dostęp.
W 1.6 nie ma znaków na kołach , to co jest tak nasmarowane to możesz sobie jeszcze kilka takich znaczków domalować i ustawiać , bez blokad lepiej nie podchodzić , ktoś kto to robił jest raczej mechanizatorem a nie mechanikiem. Jeden z wałków nie ma "martwego" punktu przy ustawieniu do zdjęcia paska , i od razu po rozpięciu leci w inna pozycję.
-misiek-88
16-01-2010, 14:49
Chyba silnik będę musiał wymienić... czy cena za silnik 1.6 16V = 1200 + 500 wymiana to rozsądna cena ? Silnik posiada książkę serwisową z udokumentowanym przebiegiem 39mil (ponoć jest z auta które zostało wykupione od angielskiej ubezpieczalni)
Co o tym myślicie ? Czy nie będzie problemu z montażem takiego silnika ?
ja za wyjecie i montaz swojego silnika zapłaciłem 500 myślę ze cena rozsądna a 39 mil to jest podejrzane to jest nie całe 100 km
-misiek-88
16-01-2010, 15:29
Przeliczając ten przebieg dokładnie wychodzi 62 750 km
jak na 9-letni silnik to trochę mało... niby gwarancja jakaś jest, ale faktycznie
trochę to podejrzane.
[ Dodano: 2010-01-16, 14:30 ]
Chodziło o 39 000 mil :lol:
do ceny jeszcze dolicz rozrząd pompa wodna i oczywiscie olej i filtr oleju i nie wiadomo jak będzie wyglądało sprzęgło
-misiek-88
16-01-2010, 15:35
Rozrząd mam wymieniony komplet (prawie nowy po jakichś 12tys. jest teraz)
Pompa wodna dlaczego ? Sprzęgło też mam nowe, a powiedzieli mi, że potrzebne oleje filtry itp. są wliczone w cenę wymiany tj. 500zl.
pompa wodna zerwany pasek rozrządu 12 zaworów uszkodzonych uszkodzony wariator uszkodzony korbowód szłif wału w sumie 5 000 pln a to wszystko przez pompe wodną
Bez paniki , (oferta może nie jest zła) myślę że powinieneś poszukać kogoś w swojej okolicy co w miarę ogarnia temat , nieraz ludzie w garażu potrafią 10 razy więcej niż w ASO. Trzeba ocenić stan twojego silnika , zmierzyć ciśnienie paliwa na pompie i listwie , sprawdzić ustawienie rozrządu i kompresję.Może tylko czujnik obrotu wału padł.
pompa wodna zerwany pasek rozrządu 12 zaworów uszkodzonych uszkodzony wariator uszkodzony korbowód szłif wału w sumie 5 000 pln a to wszystko przez pompe wodną
Tylko że w 1,6 pompa wody nie jest pędzona rozrządem a paskiem wielorowkowym :P
masz racje POMYLIŁEM SIE :sciana:
-misiek-88
20-01-2010, 15:10
Dzwonil wlasnie mechanik... i wiecie co powiedział... heh ze wymienili mi swiece
i podpieli inny akumulator i auto odpaliło... koszt przyjemności 100zł
za godzinkę jade odebrać autko.
Tylko ze ja naładowałem w domu akumulator swój...
sprawdziłem iskrę na świecach i wszystko było ok a nie palił... kurde ciekawe.
Powiedzieli żebym zmienił akumulator.
KrzychuB
20-01-2010, 15:30
Niech ci pokaza ze odpala na innym zanim go odbierzesz zebys sie nie wtopil ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.