Zobacz pełną wersję : CIĘŻKO CHODZĄCA DŹWIGNIA SKRZYNI BIEGÓW.
edwardo65
11-01-2010, 00:36
MAM PYTANIE. OSTATNIO ZAUWAŻYŁWM ŻE DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW W MOIM STILO ZAcZYNA CORAZ CIĘŻEJ CHODZIĆ. Co to może być ? Bo chyba nie brak oleju w skrzyni. Tak poza tym skrzynia chodzi beż zarzutu. Czy to może taka zimowa przypadłość Stilona ?
P.S.
Parę słów do kolegów z forum Alfa - lancia którzy tu też zaglądają i mnie śledza a bo znamy się z powyższego forum na którym nie zostawiłem suchej nitki na Alfie Romeo. Tak tak, przyznaję Stilo tez nie jest idelane ale i tak o niebo mniej kłpotliwe w ekspolatacji niż Alfa. I jak z tą skrzynią okaże się że to cos powaznego nie omieszkam Was uczciwie powiadomić na forum Alfy byście też mieli choć odrobinę satsfakcji że Wasz wróg Alfy tez ma kłopoty z innym Autem.
KrzychuB
11-01-2010, 05:58
Czy to może taka zimowa przypadłość Stilona ?
Nie tylko, bo mi w Tipo tez ciezko chodzi na mrozach
Bo chyba nie brak oleju w skrzyni
Mozna to sprawdzic 8)
OSTATNIO ZAUWAŻYŁWM ŻE DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW W MOIM STILO ZAcZYNA CORAZ CIĘŻEJ CHODZIĆ.
Ale chodzi tak cały czas, czy po rozgrzaniu chodzi juz lzej :?:
MAM PYTANIE. OSTATNIO ZAUWAŻYŁWM ŻE DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW W MOIM STILO ZAcZYNA CORAZ CIĘŻEJ CHODZIĆ. Co to może być ? Bo chyba nie brak oleju w skrzyni. Tak poza tym skrzynia chodzi beż zarzutu. Czy to może taka zimowa przypadłość Stilona ?
Zapewne masz tak zaraz po odpaleniu auta na mrozach, po chwili wszystko wraca do normy - jeżeli tak to pokuś się o wymianę oleju w skrzyni biegów
edwardo65
11-01-2010, 22:20
MAM PYTANIE. OSTATNIO ZAUWAŻYŁWM ŻE DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW W MOIM STILO ZAcZYNA CORAZ CIĘŻEJ CHODZIĆ. Co to może być ? Bo chyba nie brak oleju w skrzyni. Tak poza tym skrzynia chodzi beż zarzutu. Czy to może taka zimowa przypadłość Stilona ?
Zapewne masz tak zaraz po odpaleniu auta na mrozach, po chwili wszystko wraca do normy - jeżeli tak to pokuś się o wymianę oleju w skrzyni biegów
No właśnie problem w tym że czym dłużej jadę to tym ciężej chodzi. I tu jest pies pogrzebany
Jaki masz silnik w Stilo? Często zaciera się mechanizm wybierania biegów na skrzyni i wtedy trzeba go wyczyścić i przesmarować. Mowa o tzw. "sierżancie". Kolejną rzeczą jest zamarzanie linek lub się zatarły z braku smaru w pancerzach lub korozji.
w moim punto tez tak jest ale to wina mechanika który wlał za gęsty olej do skrzyni i teraz przy niskich temperaturach mam przez krótki czas problem z biegami. latem jest ok zimą nie.
szczęściarz
12-01-2010, 11:19
Przesmarować WD40 wybieraki przy obudowie skrzyni biegów...Jeśli nie pomożę to przyczyn może być kilka...Zbyt niski poziom płynu hamulcowego, przez co wysprzęglik (pompa) sie "wiesza" -wymieniałeś kiedy kolwiek płyn hamulcowy?? odpowietrzając przy tym układ?? W najgorszym przypadku pompa sprzęgła sie kończy...
Ja też jestem z forum Alfy.... możesz mi podesłać linka tej dyskusji z przyjemnością poczytam hehe
Ja z koleji pochwale się tam, że u mnie wszystko chodzi idealnie....ciekawe czy bede jedyny ;D
edwardo65
13-01-2010, 14:48
Panowie , hilfe. Jest coraz gorzej. dźwignia biegów chodzi juz jak deska w gęstej zaprawie betonowej. Jak się dostać do tych wszystkich , nie wiem, linek , cięgien dźwigni co sterują skrzynią ? Czy trzeba rozebrać pół samochodu ? Bo to tam chyba jest przyczyna. Prawdopodobnie mróz , śnieg i sól.
szczęściarz
13-01-2010, 17:51
edwardo65, a zrób taka rzecz. Zdejmij meszek z dzwigni zmiany biegów i zalej przegub i obudowe sworznia kulowego w którym chodzi dzwignia olejem pełzającym albo WD40 - tylko pożądnie (z WD40 uważaj tylko jeśli miejsce to ma bardzo bliski kontakt z wydechem jeśli ten będzie gorący!! Olej był by najlepszy, ma lepsze właściwości penetracyjne i na pewno się nie zapali :) ). To po pierwsze. Po drugie musisz wejść pod autko i spróbować dostać się do mocowania linek przy drążku i psiknąć tam wyżej wymienionymi specyfikami we wszystkie ruchome elementy (ale już podpunkt pierwszy powinien pomóc)
[ Dodano: 2010-01-13, 18:08 ]
Możesz jeszcze otworzyć maskę i psyknąć (już tylko WD40) po głównych dźwigniach wyboru biegów.
edwardo65
19-01-2010, 15:18
Panowie - jest odpowiedź. Niestety ale wszystkiemu była winna linka od zmiany biegów. Zakleszczyła się w pancerzu. Do tego stopnia że nawet po jej wymontowaniu nie szło jej zdemontować. Została w pancerzu i nawet nie szło jej wyrwać za pomocą wciągarki. Teraz czekam na nową. Od 2 dni do 2 tygodni. Ale dostać się do nich! To dopiero jest ciekawe. Trzeba zdemontować wszystko co jest w tunelu i pod nim , czyli m.in auspuf. A blacha co to wszystko osłania jest nitowania. Czyżby producent nie przewidywał żadnych napraw w tym miejscu ?
szczęściarz
22-01-2010, 14:43
Panowie - jest odpowiedź. Niestety ale wszystkiemu była winna linka od zmiany biegów. Zakleszczyła się w pancerzu. Do tego stopnia że nawet po jej wymontowaniu nie szło jej zdemontować. Została w pancerzu i nawet nie szło jej wyrwać za pomocą wciągarki. Teraz czekam na nową. Od 2 dni do 2 tygodni. Ale dostać się do nich! To dopiero jest ciekawe. Trzeba zdemontować wszystko co jest w tunelu i pod nim , czyli m.in auspuf. A blacha co to wszystko osłania jest nitowania. Czyżby producent nie przewidywał żadnych napraw w tym miejscu ?
O wiszisz, no to nieciekawy problem. Ale powiem Ci , że w Alfie nie mam typowych linek, a ciekie gładkie pręty - z tego co widziałem... :roll:
szpunder001
30-08-2013, 07:25
U mnie w Bravo II również ostatnio pojawił się problem z biegami,a mianowicie wrzucanie biegu z 2 na 3 bywa uciążliwy, drążek sam nie wraca w pozycję środkową i zdarza się że jest problem aby trafić w 3 bieg. Generalnie wydaje mi się że ogólnie trochę ciężko pracuje lewarek. Jak odpina się te linki od strony skrzyni?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.