PDA

Zobacz pełną wersję : Remont silnika



RomualdPL
08-01-2010, 22:44
Witam!! Zrobiłem w samochodzie remont silnika, mecherzy źle zlozyli rozrzad po 83 km spotkały sie zawory z tlokami, oczywiscie ponowny remont na ich koszt tylko mam takie pytanie czy po złozeniu calego silnika i po rozkreceniu go ponownie do ponownej wymiany glowicy wymagana jest wymiana uszczelki pod glowica czy moze byc ta ktora przejechala 83km mi to roznicy nie robi to nie ja place ale nie chce by mi chłam wcisneli...

ubek
08-01-2010, 23:29
RomualdPL, każ wymieniać.

skunksior
08-01-2010, 23:35
Wymieniaj i niech ci fakturę na zakup uszczelki pokarzą!!!

RomualdPL
08-01-2010, 23:36
Albo moge tez stara wziasc no nie??

ubek
09-01-2010, 00:51
Ja bym nie zakładał - mogą uszkodzić lekko przy rozkręcaniu i za chwile będzie problem bo uszczelkę wywali.

KrzychuB
09-01-2010, 00:57
Jak remont, to nowe elementy, daj nowa uszczelke, niech sie naucza :D

seth
09-01-2010, 10:37
przy każdym zdejmowaniu głowicy powinno dawać sie nowe uszczelki i ją planować bo niestety ale uszczelka układa sie do głowicy i juz nie bedzie spełniała swojej właściwości w 100% wymiana jest obowiązkowa. ja bym zarządał jeszcze planowania głowicy chyba ze jest nie odduszona no ale lekki szlif nie zaszkodziłby.

skunksior
09-01-2010, 13:04
Kolega seth67 ma rację. Przy każdym zdejmowaniu głowicy powinno się uszczelki zmieniać na nowe.

RomualdPL
09-01-2010, 13:52
W samochodzie wyskoczyły mi jeszcze 2 niespodzianki mianowicie piszczy strasznie pompa paliwa. Wyciagałem ja wyczyscilem sitko, nic sie nie zmieniło wydaje mi sie ze to łożysko sie konczy i chodzi mi tylko oto czy lepiej wymienic czy zjezdzic stara pompe do finita.. I 2 niespodzianka mianowicie w samochodzie strasznie tlucze sie zawieszenie, problem stwarzaja ''simerbloki'' dzis znajomy powiedzial mi zeby sie tym nie przejmowac bo w PL mamy drogi jakie mamy a fiat jest delikatny i chociaz je wymienie to itak za 3mc bedzie to samo. Co robic z tymi przypadkami??

seth
09-01-2010, 13:59
u mnie tez cos troche tłucze z prawej strony ale juz sie tym nie przejmuje punto to delikate auto to prawda wymienisz i zaraz to samo bedzie wiec rób jakuważąsz ja to zostawiłem poczekam na równiejsze drogi czyli predzej go sprzedam niz wymienie

a co do pompy to lepiej ja mymień

KrzychuB
09-01-2010, 14:00
Pompke zmien, zeby ci przykrej niespodzianki nie zrobilo :)

A co do twojego znajomego, owszem drogi w PL sa okropne ale ja bym na twoim miejscu sprawdzil je na szarpakach czy nie trzeba ich wymienic, bo pozniej mozesz miec o wiele kosztowniejsza naprawe :)

RomualdPL
09-01-2010, 14:02
Ale dodam ze co do pompy to nie przekraczam samochodem granic małopolski czyli jestem max 150km od domu a mam wykupiony pakiet assistance i mam w razie awarii darmowe holowanie do domu dlatego wlasnie zastanawiam sie nad ta pompa paliwa :) A mozliwe przez to ze pompa jest frafna samochod wiecej pobiera bezyny??

seth
09-01-2010, 14:02
krzychTIPOspeed, w sumie masz racje ja sprawdzałem i nie mam tragedii wiec tak jeżdze tylko na dziurach mi stuka ale jest ok wiec RomualdPL, może lepiej zobacz czy coś tam nie dzieje się strasznego

RomualdPL
09-01-2010, 14:03
Mi tez tylko na dziurach a co do sprawdzenia to mecherzy robili mi remont silnika i wlasnie z tad wiem ze to w ogole sa simerblocki bo ja myslalem ze amortyzatory :P

seth
09-01-2010, 14:03
RomualdPL, jak na łożysku ci siada i sie troche przekżywi to ci gniazdo wytłucze i masz sajgon- większe koszty opłaca ci sie to??

KrzychuB
09-01-2010, 19:04
Podjedz na te szarpaki i sprawdz zawieszenie i rob go odrazu bo sie pozniej nie wyplacisz :(

RomualdPL
09-01-2010, 19:08
Przez ''simerbloki'' a dokladnie przez uszkodzenie ich co moze sie nie dobrego stac??

Etiuda
09-01-2010, 20:50
Nic się nie stanie, będzie tylko coraz głośniej stukać i zmieniać się geometria przedniego zawieszenia (zwłaszcza zbieżność). Co za tym idzie dyskomfort w prowadzeniu auta no i ścieranie opony.
Wahacz nie odpadnie bo tuleja wchodzi w otwór w wahaczu a ten zaś zamocowany jest śrubą na wylot wahacza.

RomualdPL
09-01-2010, 20:52
rozumiem, co do prowadzenia samochodu to mam wachacz przedni skrzywiony i tak mi juz samochod lekko w lewo ucieka :P

Etiuda
09-01-2010, 20:54
Wahacz nie jest wielkim wydatkiem. Proponuje wymianę obu i ustawienie zbieżności. Nie będzie stukać i będzie jeździł prosto :)

RomualdPL
09-01-2010, 20:55
Narazie to nie mam na to pieniadza... Na remont silnika musiałem wziasc kredyt w banku...

Etiuda
09-01-2010, 21:02
Rozumiem. Mam nadzieję że będziesz zadowolony z naprawy przez dłuższy czas :) Widzę ze dostałeś używana głowicę którą mam nadzieję że splanowali i dale nową uszczelkę? Pasek i napinasz też nowy? Jeśli tak to pośmigasz :)

RomualdPL
09-01-2010, 21:04
wszystkie stare czesci chce na powrot, a co do glowicy to planowali ja, bo w Krakowie jest jednen taki prawdziwy i najwiekszy serwis ktory sie tym zajmuje a tak sie sklada ze wlasciciel to kuzyn mojego ojca, ale oni o tym oczywiscie nie wiedza:P Tak wiec juz sie nie dam w konia zrobic :)

Etiuda
09-01-2010, 21:05
Ciekawe czy któryś z tych mechaników nie jest użytkownikiem naszego forum ;D

RomualdPL
09-01-2010, 21:06
Mysle ze nie a nawet jesli to co :P

Etiuda
09-01-2010, 21:08
W sumie niech sobie poczytaja :lol: