Zobacz pełną wersję : Rozrząd 1,9 JTD 16V 140KM
omegarules
19-12-2009, 20:07
Panowie - kupiłem Stilo w takim właśnie silniczkiem i jako, że nie wierzę w książki serwisowe itp wymieniam wszystko to, co powinno się w autku wymienić po zakupie..
Najważniejsze - rozrząd..
W zasadzie kupiłem już komplet z pompą (dla ciekawych z pompami jest mały cyrk) - komplecik Ruville'a i pasek DAYCO - ale ciekawi mnie różnica w stosunku do rozrządu 1,9 JTD 16V 150KM - silniczki mają te same wymiary i "niby" ten sam zespół blok-głowica, ale w katalogach części są to dwa zupełnie inne rozrządy - podpowie ktoś, gdzie jest różnica? Pasek ma chyba tyle samo zębów, więc co - pompa?
150KM może mieć większe ciśnienie na railu a co za tym idzie np szerszy bądź wzmocniony pasek.
Różnica jest na rozrządzie jako komplet czy na poszczególnych elementach rolka, napinacz, pasek ?
omegarules
19-12-2009, 21:31
W zasadzie nie wiem - dowiem się w poniedziałek, ale nawet patrząc na alledrogo rozrządy te są różne..
Wychodzi mi, że do mojego stilo pasuje ten sam rozrząd co siedzi w CDTI Opla 100-120KM i w starszych JTD (105, 110, 115KM)..
A co do rozrządu - nie macie zastrzeżeń co do firm? Napisałem "w zasadzie kupiłem" bo mam jeszcze szansę zmienić..
A co do rozrządu - nie macie zastrzeżeń co do firm? Napisałem "w zasadzie kupiłem" bo mam jeszcze szansę zmienić..
To ja bym jednak celował w rolke, napinacz od SKF i pasek Gates'a.
[ Dodano: 2009-12-20, 10:01 ]
Poza tym nie sugeruj się tym co na allegro podają, katalog producenta w sklepie na 98% prawde Ci powie.
Ja nie jestem przekonany co do zamiennika jeśli chodzi o rozrząd w takim silniku. Fakt że posypią się dźwigienki gdy rozrząd nawali , ale po co dodatkowe koszty... Lepiej (moim zdaniem) zamontować oryginały i mieć gwarancję producenta.
Faktycznie pasek, napinacz i rolka stała nie różnią się w silnikach 1.9 8v i 1.9 16v. Procedury montażu się zmieniły i w 16v są trochę bardziej rygorystyczne ale da się spokojnie zamontować bez blokad i luzowania koła na wałku.
Lepiej (moim zdaniem) zamontować oryginały i mieć gwarancję producenta.
SKF to własnie nic innego jak oryginał, dlatego też polecam te produkty.
omegarules
20-12-2009, 17:48
Fakt że posypią się dźwigienki gdy rozrząd nawali , ale po co dodatkowe koszty...
Dźwigienki? Znaczy, że w razie kolizji rozrządu nic wielkiego się nie dzieje? Czy jest jakiś artykuł, post lub cokolwiek, gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej w tym temacie? (szukałem i nic)
A co do firm... Jutro zobaczę czy mam taką opcję do wyboru - dzięki !
w razie kolizji sypią się dźwigienki i trzeba wszystkie wymieniać, a nie kosztuje to tak mało :)
omegarules, możesz doradzić co kupiłeś i jak przebiegła wymiana. Zakupiłem ostatnio Stilona i czeka mnie taka sam zabawa. Generalnie jestem zielony w tym temacie, więc każda rada będzie na wagę złota. :)
omegarules
01-02-2010, 23:59
Pasek + dwie rolki + pompa wody. Trzeba uważać na pompę i na niej nie oszczędzać - to przez nią sypie się rozrząd. Oprócz tego do tego silnika pasuje pompa mocowana na DWIE śruby - nie 3 (jak pokazują niektóre katalogi).
I to tyle by było.
Trzeba uważać na pompę i na niej nie oszczędzać - to przez nią sypie się rozrząd.
Mógłbyś ten temat odrobinę rozszerzyć ? co pompa robi pasek rwie czy coś w tym stylu ?
omegarules
03-02-2010, 12:06
Dokładnie.
Pompa się zaciera i po prostu zatrzymuje co zrywa pasek.
Dlatego właśnie trzeba tak na to uważać - lepiej dać te 100 pln więcej i mieć spokój (do następnej wymiany).
SinSinSin
20-02-2010, 11:15
Pompa się zaciera i po prostu zatrzymuje co zrywa pasek.
u mnie to samo było - zacierała się pompa i dźwięk był mniejwięcej taki
http://www.youtube.com/watch?v=O2FtP5Spcso
mam Stilo 115KM , 2002 :)
Jaki jest koszt takich kompletnych prac przy rozrządzie w Stilo 1.9JTD 80 KM ?
I przy jakim przebiegu powinna być pierwsza wymiana? mam 97 000km i nie wiem czy jeszcze można jeździć czy już wymieniać? Autko jest z 2003 roku. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi że pasek wymienia się po 4-5 latach użytkowania. Co Wy Panowie na to ?
ja wymieniłem teraz przy przebiegu160 tysięcy ... i następną zmianę będę miał przy 250tysiącach.
mniej więcej między 80-90tysi się powinno zmieniać :)
ja za cały kompletny rozrząd zapłaciłem 900zł :) 1.9 JTD 115KM
możesz podjechać do ASO i niech zerkną w body czy aby na pewno masz 97000 km, bo może się okazać( jesli nie jesteś pierwszym i jedynym właścicielem od nowości), że masz np.100k mniej na liczniku niż w rzeczywistości, a wtedy na pewno musisz wymieniać. Ja tak sobie sprawdziłem ile tak w rzeczywistości ma przejechane bo na 7-letniego diesel`a 97000 to mało.
no, mój ma 8 lat i 165 tysi - a jak wiadomo diesla nie kupuje sie po to zeby stał :)
ja swojego nie sprawdzałem i kto wie czy błędu nie zorbiłem?
128tysi to chyba za mało jednak.
Jak na razie mój stilon będzie pewnie stał, bo nie wiem co powoduje gaśnięcie, a jechać gdzieś dalej sie niestety ale nie da :(
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.