Zobacz pełną wersję : wymiana reflektorów - nowe czy używki?
witam
chcę wymienić przednie reflektory w swoim bravo na soczewki z marei.
z tego co wyczytałem na forum warte uwagi są tylko valeo i takie chciałbym nabyć.
do tego żarówki philips night guide albo coś podobnego.
pytanie mam następujące:
czy warto zapłacić 450-500 (sztuka) za nówki czy lepiej za 200 kupić używane?
Wiadomo, że na allegro wszystkie są w stanie idealnym albo bdb :] ale jaka może być różnica w świeceniu takiej lampy a nowej? warta tej różnicy w cenie?
pzdr
kup używane, zamienniki soczewek maja fatalną jakość wykonania i słabo świecą. Mam u siebie jedną lampę zamiennik, po pierwsze to nie można jej dobrze ustawić, po drugie świeci nierównomiernie, zdecydowanie używany oryginał lepszy o d nowego zamiennika.
ale wybór jest pomiędzy nowym oryginałem a używanym oryginałem :)
nie biorę pod uwagę kupna zamiennika
Jak masz pieniądze to bierz nowe. Używana jest zawsze w jakimś stopniu zużyta (odbłyśnik, szkło...)
Kup używke, rozkleisz wyczyścisz i będziesz zadowolony i jeszcze pare setek w kieszeni zostanie, wazne jedynie żeby szkło nie było pokryte odpryskami.
ok znalazłem takie używki:
http://www.allegro.pl/item844921679_reflektor_przod_lewy_soczewka_bravo_ marea_valeo.html
http://www.allegro.pl/item844921694_reflektor_przod_prawy_soczewka_bravo _marea_valeo.html
wiem że to tylko fota ale co sądzicie?
ew. jedna nówka
http://www.allegro.pl/item829532910_fiat_marea_brava_bravo_reflektor_lam pa_prawa.html
+ drugą bym musiał jeszcze skombinować.
z czyszczeniem jest dużo pracy?
i jak z adaptacją? coś trzeba przerabiać?
pzdr
piotr1343
28-12-2009, 20:37
cenia sie skubance ja na allegro za 2szt zaplacilem 200zl z valeo rozbiórka jest prosta boki reflektora sa klejone jakas masa plastyczna pod wpływem cieplego powietrza np z suszarki ta masa zaczyna robic sie miękka i plastyczna jak plastelina wtedy delikatnie nozem lub szerokim srubokretem mozna szklo podwarzac i sciagnac powodzenia
kakersik
02-01-2010, 17:47
Witam. Mam pytanie. Mam zamiar wymienić w Bravo światła na soczewki z Marei. Tylko zastanawiam się, czy oby na pewno będą pasować ?? Niby przody w tych autach są podobne (jak nie identyczne) ale różnie to bywa. Pozdrawiam. Karol
pasója bez żadnych problemów tylko musisz pokonbinować ze światłem postojowym ale to jest łatwe do zrobienia
piotr1343
03-01-2010, 15:19
w soczewkach masz inne koncowki w swoim aucie musisz najlepiej kolorowym szkotem zaznaczyc sobie przewody z swiatel postojowych i pozycyjnych wyciac koncowki-wtyczki w swoim aucie i podpiac z soczewek osobno sa kierunki i postojowe później regulacja i mozna sie cieszyc nowymi oczami w swoim aucie
wystarczy ze podepniesz się do głównej wiązki lampy czyli do tej co idą 4 przewody ty musisz podpiąć się do przewodu żółtego i czarnego
kakersik
04-01-2010, 12:21
A czy jest sens zakładać soczewki?? Czy są dużo lepsze niż zwykłe lampy?? Dochodzą do mnie głosy, że nie ma aż tak wielkiej różnicy w świeceniu. No i nie wiem czy warto dokładać do soczewek. Nie jeżdżę dużo w nocy. Zdarza się raz na jakiś czas. I nie wiem też jak długo jeszcze tym autem będę jeździł. A co powiecie o lampach TYC, DEPO?? No i ostatnio ktoś w sklepie polecał mi lampy BOSCHa...
Mówię i będę to powtarzał, jak soczewki to TYLKO ORYGINALNE Valeo. Znajomy ma zamienniki (soczewy) i mówi, że już lepiej świecą zwykłe oryginalne.
różnica jest ogromna i auto ładniej wygląda
kakersik
07-01-2010, 17:19
Dzięki za odpowiedź. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Czy można przełożyć silniczek regulacji wysokości świateł ze starych lamp do nowych?? Jeśli tak to jak to zrobić??
Pozdrawiam. Karol
jasne ze można nie jestem pewien spróbój lekko przekręcić w jedną albo drugą strone
Dzięki za odpowiedź. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Czy można przełożyć silniczek regulacji wysokości świateł ze starych lamp do nowych?? Jeśli tak to jak to zrobić??
Pozdrawiam. Karol
Przekręcasz lekko w lewo, jeśli lampa jest oryginalna mam na myśli Valeo to powinno pasować , jeśli zaś podróbka to trzeba skrócić trzpień silniczka o 5 mm i tez będzie pasować .
Ja mam założone lampy DJauto i po rekonstrukcji silniczka wszystko pasuje :lol:
za zakładałem valeo z silniczkami tylko postój musiałem przerobić :lol:
ok mam nowe lampy - soczewki valeo razem z silniczkami i końcówkami.
jako, że jestem laikiem to prosiłbym o bardziej szczegółowy opis podpięcia kabli.
W soczewce mam 3 kable (biały, zielony i chyba czarny) a w swojej lampie 4.
[ Dodano: 2010-01-09, 20:10 ]
i jeszcze jedno pytanie :)
lewa lampa była jak nówka ale prawą zdecydowałem się rozkleić bo była bardzo zakurzona.
czy mogę gdzieś nabyć taki kit żeby szczelnie ją skleić i jak coś takiego się nazywa? :]
Ja skleiłem -elastyczny klej do szkła firma den braven coś koło 15 pln,można też klejem do szyb,spojlerów np wurth na allegro koło 22 pln oczywiście koloru czarnego.
ok dzięki
opłacało się rozkleić - był bardzo zakurzony w środku.
jeszcze jedno pytanie :)
co odkręcić żeby wyjąć cały środek reflektora? (udało mi się tylko wyjąć kierunkowskaz)
Musisz wyjąć tą czarną wkładkę i wtedy podważasz aluminiowy stelaż na którym siedzi soczewka i odblask od długich. Stelaż opiera się na gałkach, jedna jest stała a dwie ruchome dzięki którym jest mozliwa regulacja świateł.
Jesli chodzi o klejenie to ja kleiłem normalnym czarnym silikonem i też trzyma.
a jak podpiąć kable? bo to w sumie najważniejsze
Kosta duża w zwykłym reflektorze zawiera wszystko oprócz kierunkowskazów czyli 4 kable. W soczewce są trzy kable bo postojówki mają osobną kostkę podobnie jak kierunkowskaz. Cała operacja polega na tym że musisz teraz wypiąć zasilanie postojówki i podebrać do niej masę czyli ogólnie mówiąc dorobić jedną kostke.
chyba kumam.
ale czy, nie licząc postojówek, jak podepnę swoją wtyczkę do soczewki to będzie kulać? tzn czy układ pozostałych kabli w głównej wtyczce jest taki sam? (to by znaczyło że postojówka to kabel numer 3)
i skąd wziąć masę? (który to kabel)
tak jak mówiłem jestem totalnym nie dłubiącym przy aucie laikiem więc dzięki za cierpliwość :]
Zdaje mi się że będzie świecić tak jak należy tyle że nie będziesz miał postojówek.
A który to kabel to łatwo sprawdzić, zrób sobie albo kup próbowkę w motoryzacyjnym, zapalasz postojówki, wypinasz kostkę, jeden kabelek od próbowki do masy a dziobkiem przytykasz w kostkę i przy którym kablu Ci się zaświeci to już będziesz miał wtedy znaleziony ten od postoju.
A masę możesz wziąść normalnie z lampy.
podpinasz sie do przewodu żółtego i czarnego
oczy założone. różnica jest wyraźnie widoczna (a nie założyłem jeszcze nowych żarówek).
pytanie apropos regulacji:
co robi to bardziej zewnętrzne pokrętło?
co robi to bardziej zewnętrzne pokrętło?
Regulacja swiateł w poziomie (lewo.prawo) ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.