Zobacz pełną wersję : Ziiiimno bryyyy
Witajcie!
W mojej Pandzie '03 silnik 1.2 jest strasznie zimno. Podczas jazdy(obroty pow 3tyś) powietrze nagrzewa się w środku. Poniżej tej wartości i to niezależnie czy korek czy prędkość 40KM/h w środku jest jak na zewnątrz. Proszę o podpowiedź co może być nie tak.
Dziękuję i pozdrawiam.
Możliwe przyczyny :
1) Zapowietrzony układ
2) Za mało płynu chłodniczego
3) Za słaba pompa wody (mało wydajna - zatarta)
4) Nieszczelność układu gdzieś
5) Uszczelka pod głowicą
6) Przytkana nagrzewnica (dopiero przy większym ciśnieniu -obrotach - pompa przepycha wodę przez nią)
Najlepiej sprawdzić, gdy leci chłodne powietrze, czy wąż idący do nagrzewnicy jest tak samo gorący jak ten wychodzący z niej (dolny). Węze znajdują się za silnikiem, na środku ściany grodziowej - wchodzą do wnętrza.
Możliwe przyczyny :
1) Zapowietrzony układ
2) Za mało płynu chłodniczego
3) Za słaba pompa wody (mało wydajna - zatarta)
4) Nieszczelność układu gdzieś
5) Uszczelka pod głowicą
6) Przytkana nagrzewnica (dopiero przy większym ciśnieniu -obrotach - pompa przepycha wodę przez nią)
Najlepiej sprawdzić, gdy leci chłodne powietrze, czy wąż idący do nagrzewnicy jest tak samo gorący jak ten wychodzący z niej (dolny). Węze znajdują się za silnikiem, na środku ściany grodziowej - wchodzą do wnętrza.
Może tylko dopiszę, że zauważyłem iż dziwi mnie, że przy takim ziąbie co chwila włącza się wentylator na chłodnicy(przy nagrzanym silniku)
Dziękuję.
sprawdz płyn. moze być go za mało lub to ta pompa wody. sprawdz czy nie szumi jak silnik chodzi.
Płyn w normie, rury gumowe mniej więcej tak samo ciepłe, tzn. górna może lekko cieplejsza od dolnej ale nie znacznie. Pompa raczej nie szumi. Macie pomysł co jest?
Dziękuję
węże tylko ciepłe?
Powinny być gorące , koło 80-90 stopni powinny mieć
Ale co mają węże przy silniku do np. nagrzewnicy skoro ona może być zatkana, a węże odpowiadają za układ chłodzenia w całym obiegu? Nie bulgocze płyn jak dodasz gazu? Ja bym polecił go zlać z silnika, nagrzewnicę dać na maxa ciepło (przy okazji możesz sprawdzić zawór nagrzewnicy - czy się na maxa otwiera) i przepłukać cały układ wodą pod ciśnieniem, lub do tego płynu co masz teraz dodaj odkamieniacza i pojeździj tak trochę. Jak zacznie grzać normalnie to go wylej i napełnij nowym...no i odpowietrz.
Z podanych wyżej dolegliwości kilka można już wykluczyć. Za mało płynu mówisz, że nie masz. Uszczelka pod głowicą jakby była walnięta to pod korkiem oleju miałbyś maź w kolorze kawa z mlekiem i ciągle by Ci kopcił na biało z rury. Jeżeli masz płynu ok. i nie opada to nieszczelności też bym wykluczył. Jeżeli pompy wody nie słychać to prawdopodobnie jest z nią ok. Jeżeli podczas dodania gazu nie słyszysz bulgotu to układ też masz odpowietrzony.
Co od letnich rur, to pozostaje jeszcze sprawa termostatu walniętego.
Ale co mają węże przy silniku do np. nagrzewnicy skoro ona może być zatkana, a węże odpowiadają za układ chłodzenia w całym obiegu?
No właśnie jeśli nagrzewnica jest zapchana to wąż do nagrzewnicy będzie gorący a od nagrzewnicy będzie chłodny lub letni . Pozatym nie wiem czy wiesz, ale samochód ma dwa obiegi cieczy, mały i duży - nagrzewnica jest w małym.
Sprawdzenie termostatu: odpalić auto i obserwować czy w miarę nagrzewania silnika nie nagrzewa się też wąż termostat->chłodnica. Jeśli się nagrzewa powoli to znaczy ze jest otwarty cały czas. Jeśli jest cały czas chłodny a nagle(gdy silnik osiagnie 86 stopni) robi się gorący to znaczy że jest sprawny. To że jest zamknięty można wykluczyć, skoro CI się nie dogrzewa:)
Pozatym nie wiem czy wiesz, ale samochód ma dwa obiegi cieczy, mały i duży - nagrzewnica jest w małym. tak, wiem. Mały działa po odpaleniu, a duży po otwarciu termostatu...raczej podstawa to wiedzieć :roll: tyle, że werem, nie napisał jakiej rury dotykał - czy do nagrzewnicy, czy do chłodnicy. Ja zrozumiałem, że od chłodnicy, bo tam jest dolna i górna rura, a przecież one mają do nagrzewnicy tyle co opona do hamulca.
No tak, chodzi oczywiście o węże od bloku do nagrzewnicy !
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.