PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka rad i pytań przed zakupem ;)



Wafer
15-12-2009, 20:45
Witam

Jako że jestem nowym userem i jeszcze się nie przedstawiłem po krótce przedstawie swoją historię.
Od około kwietnia rozglądam się za moim pierwszym wymarzonym samochodem, wiadomo pierwsza myśl ma być sportowy, postawiłem na Nissana 200SX, po kosztach utrzymania szybko zrezygnowałem, przy okazji okazało się żę przydało by mi się jakies kombi ;)

Na początek Audi A4 albo BMW E46, wiem już o nich prawie wszystko, po niezliczonych wyjazdach po całej polsce i wizytach w ASO znszedłem na coś bardziej przyziemnego bo już mam dosyć 4-ro śladów (głownie BMW).

Jako że rodzice mają Albeę, postawiłem również na Fiata, jedyne naprawdę pasujące mi kombi z gamy fiata i w cenie 15-25k zł jest Stilo ;)

Mam do was kilka pytań na które dość ciężko znaleść odpowiedzi: (niektóre są dość szczegołwe ale ja lubie 'bajery' w samochodzie).

1. Silnik, zwykły JTD czy MJet, jaka jest między nimi róznica, czy warto dolozyc za MJet'a, czy to prawda że jest bardzo wrażliwy na paliwo i trzeba lać tylko na 'porządnych' stacjach?

2. Dodatkowe systemu, ESP, ASR itp. równie ludzie to na allegro nazywają, jak to jest w praktyce, zwykłemu śmiertelnikowi pomagają jakoś znacznie w jezdzie?

3. Wielofunkcyjna kierownica i tempomat, jeśli samochód nie jest w nie wyposarzony czy da radę to do niego dołożyć?

4. Podobne pytanie z klimą manualną a automatyczną, raczej napewno się nie da ale dla pewności pytam, chodzi mi głownie o względy wizualne.

5. Centralny zamek, praktycznie każde Stilo go ma, ale niektóre mają go z pilotem, inne z mozliwoscia domykania szyb, jeszcze inne programowalne które drzwi mają się otwierac, pytanie moje brzmi czy ile jest rodzaji tych zamków i czy jesli już jest to ma te wszystkie ww. opcje i poprostu na opisach aukcji jest to nieuwzględniane przez wszystkich?

6. ASO, czy warto tam zajrzeć przed zakupem? W przypadku BMW moje oględziny zazwyczaj kończyły się w ASO gdzie to powiedziano mi które elementy nie są od tego samochodu, który z nich 3lata temu tak naprawde był sedanem a które zostawia 4 slady, czy Fiat też coś takiego prowadzi? (Fakt można by zadzwonić i spytać, ale to już tak przy okazji was pytam skoro już piszę).

7.Szyby, na samym dole znaczka ostatnia (i jedyna) cyferka oznacza rok produkcji? I czy z fabryki zawsze wychodzily z wszystkimi szybami z tego samego roku i tej samej firmy?

8. Xenony, niby fajny bajer, ale z tego co widzę masakrycznie zużywa płyn, czy widocznosc znacznie sie poprawie w porownaniu do standardowych swiatel?

No narazie tyle, jak jeszcze mi się cos przypomni będę pytał ;)

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich ;)

shadow
18-12-2009, 13:44
Niezły przeskok z 200SX i E46 na Fiata...kryzys, co zrobić :niewiem:
1. Widząc, że skupiasz się na mocniejszych jednostkach bierz MJet'a, żeby potem nie brakowało Ci kucyków.
2. Te systemy aktywują się przy trudnych sytuacjach, więc warto (ASR - kontrola trakcji przy przyspieszeniu, ESP - stabilizuje tor jazdy na zakrętach, wspomaga ASR).
3. i 4. Można, tylko po co? Kosztuje sporo kasy i zachodu, więc lepiej kupić auto, które już ma te funkcje. Co do klimy, jeśli chodzi Ci tylko o wygląd...cóż :roll:
5. Ja mam otwieranie centralnego z pilota w kluczyku razem z domykaniem szyb. Nie wiem, czy wszystkie tak mają.
6. ASO albo dobrze wyposażona stacja kontroli pojazdów. Na pewno warto.
7 i 8. Nie wiem.
Podsumowując: kup auto z takim wyposażeniem, jakie potrzebujesz.
Ewentualnie później wstaw xenony, przyciemnij szyby, zmień zderzaki, światła, itp. :D

Wafer
07-01-2010, 22:59
Witam
Bardzo dziękuję za informacje ;)

Mam jeszcze jedno pytanko, w ogłoszeniach sprzedaży często zdarza się ze samochód ma halogeny... niestety żaden z nich ich nie ma (w zderzaku), jest to wynik roztargnienia sprzedawców... czy może są one jakoś zbudowane w przednie lampy ?

Pozdrawiam,

jaca
08-01-2010, 06:46
Jeśli chodzi Ci o przeciwmgielne to są pod kierunkowskazami w lampie.

shadow
08-01-2010, 15:16
Witam
Bardzo dziękuję za informacje ;)

Mam jeszcze jedno pytanko, w ogłoszeniach sprzedaży często zdarza się ze samochód ma halogeny... niestety żaden z nich ich nie ma (w zderzaku), jest to wynik roztargnienia sprzedawców... czy może są one jakoś zbudowane w przednie lampy ?

Pozdrawiam,
Nie ma sprawy :hipis:
Przeciwmgielne z przodu są wbudowane w lampę (j.w.).

Wafer
08-01-2010, 20:32
ok, dzięki wielkie ;)

Mam jeszcze jedno pytanko, podobna sytuacja jest z kierownicą wielofunkcyjną, dość często się zdarza że jest ona wymieniona w wyposażeniu lecz na zdjęciach nie widać przycisków... da się je jakoś zasłonić? Zasunąc... ?

Pozdrawiam.

scWojtek
09-01-2010, 13:14
nie da się , jeśli jest wielofunkcyjna to ma przyciski po lewej i prawej stronie .

karol83
15-01-2010, 07:35
ad 7 - ja mam stilo z marca 2002r a 2 boczne tylne z 2001. Pozostałe 2002. W punciaku kiedyś też tak miałem.


Generalnie powiem Ci, że warto na to spojrzeć ale też bez przesady - mi 1 listopada jak wymieniałem piura w wycieraczkach jedna spadła i czołowa szyba do wymiany... razem z lekko krzywą maską to już wygląda na dzwona :sciana: Nikt mi nie uwierzy, że tak nie było i mam auto o jakieś 2-3 tyś o mniejszej wartości.

mikon88
18-01-2010, 20:49
Witam, jako nowy posiadacz Stilo 1.9 jtd 115 km też mam parę pytań. Już sporo usterek usunąłem dzięki poradą na forum. Mam jeszcze kilka

1. W zaspie pękł mi zderzak przedni na samym środku dolna część czy szpece od spawania plastiku to zlepia bez śladu, potrzebne będzie lakierowanie? to samo sie tyczy uchwytu tapicerki w prawych drzwiach, podczas zamykania zostal w ręce(ten czarny plastik kolo przełączniika szyb) . CZy te czarne kratki w zderzaku można jakoś tanio kupić?

2. Czy jak otworzymy korek wlewu paliwa to w tej rurze powinna być zaślepka? u mnie nic nie ma??

3.Jak można uszczelnić pierścień zakręcający pompke paliwa? cieknie mi jak mam full paliwa.

4. Czy jak mam airbag feillur to poduszki wystrzelą?

5. Mam jeszcze taki motyw, że na postoju lekko dodam gazu tak do 1500 rpm i zaraz puszcze to buda cała drży. Mam nadzieję, że to nie dwumas :sciana:

Więcej usterek nie pamiętam, wymienione obiecuję naprawić. Za chaotyczność przepraszam :)

tbs10
19-01-2010, 12:33
We wlewie paliwa też nic nie mam,musisz sprawdzić/naprawić-dość proste- połączenia kostek pod siedzeniami-są one odpowiedzialne za problem z airbagami ,ale na pewno same nie wystrzelą-mogą w ogóle nie wystrzelić i to większy problem;na parkingu dodaj troszkę 'gazu' a następnie wyłącz silnik-jak usłyszysz metaliczny dźwięk to jest duże prawdopodobieństwo że to dwumas,jak dźwięk będzie wytłumiony to raczej zawieszenie silnika.Ogólnie pamiętaj że to diesel starszej generacji i drgania są normalne.

jaca
20-01-2010, 06:58
tak jak kolega wyżej napisał sprawdź, czy nie dwumas ale może też to być poduszka i jak silnik "schodzi" z obrotów to może przenosić drgania na karoserię, co do failure airbag to pod fotele i tam musisz przejrzeć wszystkie złączk(też tak miałem- pomogło)- nawiasem mówiąc ten typ tak ma, że w elektryce coś "strzela jak starem dziadkowi w kościach" 8)

pała
20-01-2010, 15:15
Witam, jako nowy posiadacz Stilo 1.9 jtd 115 km też mam parę pytań. Już sporo usterek usunąłem dzięki poradą na forum. Mam jeszcze kilka

1. W zaspie pękł mi zderzak przedni na samym środku dolna część czy szpece od spawania plastiku to zlepia bez śladu, potrzebne będzie lakierowanie? to samo sie tyczy uchwytu tapicerki w prawych drzwiach, podczas zamykania zostal w ręce(ten czarny plastik kolo przełączniika szyb) . CZy te czarne kratki w zderzaku można jakoś tanio kupić?

2. Czy jak otworzymy korek wlewu paliwa to w tej rurze powinna być zaślepka? u mnie nic nie ma??

3.Jak można uszczelnić pierścień zakręcający pompke paliwa? cieknie mi jak mam full paliwa.

4. Czy jak mam airbag feillur to poduszki wystrzelą?

5. Mam jeszcze taki motyw, że na postoju lekko dodam gazu tak do 1500 rpm i zaraz puszcze to buda cała drży. Mam nadzieję, że to nie dwumas :sciana:

Więcej usterek nie pamiętam, wymienione obiecuję naprawić. Za chaotyczność przepraszam :)


1. jak jest tylko pekniety, to nawet niezbyt wprawiony mechanik z wlasciwym sprzetem ci sklei od srodka. zeby nie bylo widac trzeba bedzie zamalowac.
2. ja zaslepke mam, ale byc moze nie w kazdym robili ;)
3. nie wiem, na reszte odpowiedzieli koledzy wyzej :P

Wafer
21-01-2010, 18:51
Znów wracam na forum, jutro jadę po autko, nareszcie znalazłem to co mi pasuje, cena jest przystępna więc... jedyny problem to taki ze troche cieknie turbina... na stacji diagnostycznej za wiele mi nie powiedzieli, ja tez na tym się znam jak... patrząc od dołu jest tam taka plastikowa rurka przez którą zasysa powietrze, no i cala ta rurka jest w oleju :/ moze to tak byc? czy turbina do wymiany? A może to coś z silnikiem? Ogólnie cala turbina jest tłusta.... co o tym myśleć?
Cena akurat jest taka że jak doloze nowe turbo za 3000zł to i tak wyjdę troszkę na plus w poruwnaniu do innych stilo w tym roczniku.

Czekam na wasze opinie, jutro z rana jadę po niego... wiec się spieszcie ;P

ps. Cala reszta samochodu nie budzi wiekszych zastrzeżeń.

Hipo
21-01-2010, 19:11
Wszystko zależy od tego jak dużo tego oleju jest, jak jest zapocone i zakurzone juz z ekspolatacji to pól biedy, gorzej jak się leje tak że aż się ten olej świeci....


nowe turbo za 3000zł

Jak poszukasz to dmuchawkę za pół tej ceny na luzie kupisz.

Wafer
21-01-2010, 19:47
Ciezko określić, specialnie świeże to to nie jest, nie kapie, nie świeci się.... ale pokryte kurzem i zapomniane też nie....


ps. co do ceny, calkiem mozliwe, podalem cene z serwisu fiata za nową... moge już tyle dać, tylko pytanie czy to zalatwi sprawę na lata, czy może wogóle nie pomóc i np. ten wyciek może być spowodowany wykańczającym się silnikiem albo czymś takim ?

Hipo
21-01-2010, 20:09
czy może wogóle nie pomóc i np. ten wyciek może być spowodowany wykańczającym się silnikiem albo czymś takim ?


W jednym tragicznym przypadku to może być wina jakby silnik miał już taki przemuch że waliłoby tak olejem z odmy ale to raczej pociłby się w każdym mozliwym miejscu a nie tylko na turbinie.

Wafer
22-01-2010, 17:46
Ehhh, zostało sprzedane, tuż przedemną :sciana:
Tyle stilo stoi na allegro i oczywiście musiał się sprzedać ten którego miałem kupić, zycie :/

Dobra, podrodze widziałem innego, praktycznie to samo... jedynie nie ma ASR, ale za to ma ten duży szyberdach.... teraz takie 2 pytanka, czy warto czekać na coś z ASR czy naprawdę się to przydaje? I co sie wieże z utrzymaniem tego szklanego dachu, są z nim problemu, przeciekają? Czy raczej spoko ?


ps. no i autko prawdopodobnie kiedyś wjechało komuś w kuper, z przodu silnika, pod kolektorem wydechowym na wysokosci turbiny jest taką metalowal półkula.... jest ona trochę wgniecona, co to jest? i czy można zostawić to takie wgniecone ?


Pozdrawiam.

pała
23-01-2010, 09:42
ASR,wedlug mnie jest przydatny, szczegolnie w taka pogote jak teraz. Teraz bym samochodu nie kupowal bez ASR czy ESP.
jesli chodzi szklany dach to nie wiem jak wyglada jego awaryjnosc, ale napewno wymaga wiecej opieki... im wiecej rzeczy tym wiecej moze sie popsuc :P

jak juz szukasz samochodu to nie spiesz sie, jak jest bity to sobie odpusc, teraz jest duzo stilakow na sprzedaz(znaczna wiekszosc jest z ASR).
Mysle ze lepiej poczekac i wziasc cos nie bitego...

Wafer
23-01-2010, 12:09
Może jest ich dużo, ale srebrnych kombiaków z 1.9 JTD jest naprawdę mało, samochodu szukam już od maja/czerwca... jeszcze ani razu nie spotkałem się z jakimś bez mankamentu, dlatego teraz urwałem sporo z ceny za tego dzwona, posprawdzalem sobie i bardzo przestawiony nie jest, nowa maska (malowana) błotniki na czubkach tak z 10cm szpachlowane i 1 nowa lampa... bywało duuużo gorzej i drożej. Jedynie wlaśnie drażni mnie to ASR... fajna sprawa, a dokupić i zalozyc się chyba nie da?
W ogóle jak wygląda cały ten układ, da się go wyciągnąc z jakiegoś potrzaskanego i zamontować? Czy trzeba przekładać... nie wiem, skrzynie? układ kierowniczy? ( i ten potrzaskany też musi być kombiak czy może byc zwykły 5d albo 3d?)


Pozdrawiam.

pała
23-01-2010, 16:48
dołożnie pewnie jest mozliwe ale napewno nie oplacalne...

Wafer
23-01-2010, 17:04
Lekko rozbitego anglika kupi się za 3-4tyś., to co zostanie sprzeda się za 2-3tyś... jedynie straci się tydzień czasu żeby to samemu zrobic, także jeśli jest tylko taka możliwość to coś czuje że w to zainwestuje, jeśli uda mi się go kupić ;)

[ Dodano: 2010-01-26, 14:10 ]
No cóż, kupiłem :D

Wieczorem napiszę coś wiecej, ale właśnie wybieram się troche papierów pozalatwiać i przy okazji kupił bym olej do silnika, teraz pytanie jaki, według instrukcji powinien to być 10W-40, jednakże poprzedni właściciel lał do niego Mobil 1 5W-50. Jakiego mu nalać, to co powinno być, czy kontunułować to na czym jezdzi od paru lat ?