PDA

Zobacz pełną wersję : [skrzynia biegów] Rdzawy osad w sprzęgle



szela
13-12-2009, 01:14
Znowu mam nietypowy problem na przeglądzie w fiacie stwierdzili, że sprzęgło chłodzi bardzo ciężko, czyli trzeba je wymienić i to na dniach, a że sam odczuwałem różnicę to postanowiłem je wymienić.
Po ciągnieniu skrzyni biegów ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem prawie nowe sprzęgło (data produkcji 2007). Tarcze nieznacznie cieńsza od nowej która kupiłem, słoneczko delikatnie zużyte, łożysko git. A do tego w sprzęgle (głównie na wałku i środku tarczy nalot koloru miedziano-rdzawego. Nie wiem teraz co zrobić. Czy zakładać star czy nowe, czemu sprzęgło ciężko chodzi, zwłaszcza w końcowej fazie wciskania (jakby dywanik je blokował, choć dzieje się tak nawet z wyjętymi dywanikami).
Z góry dziękuje za pomoc!

Karel
13-12-2009, 01:45
Ja miałem podobne objawy u siebie, pękła mi końcówka pancerza na lince sprzęgła, na początku parę razy regulowałem, sprzęgło chodziło ciężko, później jak już zleciała to musiałem wymienić linkę bo pedał został w podłodze... Nie wiem tylko czy u Ciebie nie ma hydraulicznego sprzęgła i jakie są różnice...

szela
13-12-2009, 08:55
Właśnie jest niestety :/

Q..
13-12-2009, 10:54
Czy ten nalot nie jest czasem tłusty ? Może to smar "miedziowy" wytrzymałość do 1200 stopni.
Z Twojego opisu wynika że problem może się kryć w układzie siłowników sprzęgła , może na początek odkręć odpowietrznik na siłowniku skrzyni i zlej trochę płynu. Jednak z opisu wynika że może siłownik jest wypracowany ( uszczelnienie jeszcze trzyma) i podczas wypychanie tłoczysko kosi się w cylindrze, lub przepuszcza uszczelnienie wewnętrzne pompy lub siłownika.

szela
14-12-2009, 09:37
Właśnie nie był tłusty. To był taki proszek luźno związany z podłożem. Płyn w układzie sprzęgła był czarny jak smoła więc podejrzewam, że to to odpowiadało za ciężko pracujące sprzęgło. Teraz chyba będę musiał wymienić jeszcze siłownik bo tylko zmieniłem płyn ale dalej gdzieś syf może łapać.

Tylko czemu paprochy z ASO mówią, że całe sprzęgło do roboty?

Hipo
14-12-2009, 14:59
Tylko czemu paprochy z ASO mówią, że całe sprzęgło do roboty?

Bo chcą złupić kase z Ciebie ?

Inna sprawa że linki/płyny itp historie sprawdza się na samym początku a dopiero później skrzynie zwala ....

jaski82
14-12-2009, 22:20
pompa sprzęgła ciągnie płyn ze zbiorniczka hamulcuw morze tam być syf w sumie płym hamulcowy powinno wymieniac sie co 2 3 lata