Zobacz pełną wersję : [Uno 1.0] LPG bierze benzynę, duże spalanie
Zauważyłem dziwną rzecz, od kilku miesięcy mój uno, mimo, że jest przełączony na LPG, posila się benzynką. Elektrozawory działają, bo jak kończy się gaz, to się dławi, a jak wyczyszczę zbiornik to gaśnie.
Problem polega na tym, że na 60 litrów gazu (~600km) z hakiem bierze mi około 10 litrów benzyny. Zauważyłem też, że już trzecie tankowanie (po 27L) spalanie jest w granicach 11-12 litrów.
Czy moglibyście mi doradzić co należałoby sprawdzić, jeśli chodzi o to branie benzyny? Co do spalania - tak może mieć? Czy raczej nie powinien? Jeszcze w październiku mogłem przejechać nawet 50km więcej przy tej samej ilości LPG w zbiorniku...
tiraeth, a odpalasz go tez na LPG :?: Moze jednak podaczas odpalania przez ułamek sekundy jest na Pb :?:
Odpalam na Pb. Przejeżdżam około 200-300 metrów i przełączam na LPG. Chyba, że można sobie tak z rana odpalić na LPG od razu, to zupełnie Pb nie będzie wtrysk widział ;)
tiraeth, sprawdź przekaźnik odcinający wtrysk, może się zacina i daje również Pb, u siebie też miałem dziwne objawy co do pochłaniania Pb aż zrobiłem odcięcie pompy paliwa przy jeździe na gazie :lol:
Odpalam na Pb. Przejeżdżam około 200-300 metrów
No to pomysl, jak ma ci nie brac Pb :?: :roll:
i daje również Pb
Jesli dawałby Pb i LPG jednoczesnie to wątpie, zeby dało sie tym normalnie jezdzic :roll:
Ja nie mówię, żeby w ogóle nie brał Pb, ale wychodzi na to, że ciurkiem, przez 250 kilometrów przepalam 27 litrów LPG oraz 5 litrów Pb95. I się pytam - czy to normalne?
Jesli dawałby Pb i LPG jednoczesnie to wątpie, zeby dało sie tym normalnie jezdzic
Da się normalnie jeździć - tylko spalanie jest kosmiczne.
tiraeth, ja swojego odpalam na Pb i przejeżdżam ok 1 km zanim przerzucę na gaz i w tym czasie zasys paliwa jest duży, dla świętego spokoju zrób sobie odcinkę pompy paliwa i będziesz miał spokój
miałem cos podobnego u mnie w punciaku doszedłem ze membrana od ciśnienia paliwa jest dziurawa i goni paliwo we wtrysk(po przerzuceniu na gaz odcinany jest wtrysk ale nie pompka paliwa) zrobiłem membranę i jest gitara. możesz jeszcze po odpaleniu na benzynie i przerzuceniu na LPG zdjąć osłone z wtrysku i zobaczyć czy nie idzie przypadkiem tamtędy benzynka.
Taki mały offtop o spalaniu....
Właśnie ten silnik CLIP co ja co trochę lubi paliwka.
Do swojego Clipa założyłem instalację gazową. Na trasie, co prawda nie 90km/h ale tak 110-120km/h z ładunkiem pije 7.5l LPG, zaś w mieście (2 osoby w środku, na pusto) i z 9 litrów PB łyknie.
Zaś zauważyłem, że przy zimnym silniku tuż po odpaleniu lub sobie zaciągnąć paliwka.
To znaczy w baku mam około 10 litrów (tak powiedzmy, na wskaźniku jest to pierwsza ta dłuższa kreska - nie liczę reszty paliwa, kiedy wskazówka jest bliska zera i rezerwa już "kwiczy", czyli to 10 litrów to taki zapas). Raz na miesiąc (średnio auto robi około 1000km na miesiąc) muszę z 10 litrów benzyna dolać.
A co do problemu. Jaką masz instalację? U mnie odcinany jest po prostu wtrysk i przestaje on działać. Pompa nadal pracuje z tym, że ciągle krąży paliwo. Może masz to jakoś inaczej rozwiązane?
Ja mam staga 50tke i czujnik w reduktorze. Gdy reduktor nagrzeje się do 15C automatycznie włącza się LPG.
Tak powiedzmy teraz, gdy idę do auta i jest -5C to muszę ujechać z 1 kilometr na PB, aby wskoczył LPG.
Jak odpalisz auto z rana ile tak mniej więcej pracuje silnik na PB?
A tak przy okazji, ile Wam pali CLIP PB/LPG?
CLIP PB - 9 litrów na 100km
CLIP LPG - 11 litrów na 100km (Wrocław FTW!)
Teraz nie pamiętam, bo dawno tam zaglądałem, ale z tego co pamiętam to także Stag50, ale czy mam czujnik to nie jestem pewien, bo mogę na gazie odpalić go z rana i chodzi. Jak odpalam na "II" (AUTO), to włącza się*przy zwiększeniu obrotów z tego co zauważyłem tylko.
ja mam tak samo jak ty z tą pompką. ale u mnie przeskakuje na LPG przy obrotach. wiec moze te 10 litrów na 1000 km to pije ci zeby sie nagrzać wiec wszystko moze być w porządku.
podepne sie pod temat. mam podobny problem w Bravo 1.6 16V. instalacja sekwencyjna IV generacji f-my ESGI. od jakiegos czasu zauwazylem, ze podaczas jazdy na LPG, wskazowka benzyny leci zauwazalnie w dol. ostatnio pokonywalem dluzsza trase na LPG i bylo to naprawde zauwazalne. czy cos takiego jest mozliwe przy sekwencji? wskaznik poziomu Pb dziala z opoznieniem? co to moze byc?
Trzeba by było zrobić przegląd instalacji. Przy pracy na LPG (4 generacja) pompa benzyny pracuje, ale odcinany jest tylko wtrysk. Benzyna dalej krąży w układzie z tym, że nie jest wtryskiwane przez wtryskiwacz. Ja bym stawiał na dwie rzeczy. Masz gdzieś wyciek, albo wtryski (mniej prawdopodobne) puszczają paliwo. Lub jeszcze inna opcja - sterownik nie odcina dopływu paliwa do wtryskiwacza. Z tym, że w takim przypadki kiedy silnik dostaje to i to paliwo to pewnie odczuwałbyś to na jego pracy. Np. poprzez dymienie, ogólną jego złą pracę, gdyż wtedy byłby zalewany.
o dymieniu i problemach z rozruchem zimnego silnika pisalem juz w innym temacie. z tym pierwszym, to ponoc norma - zwlaszcza na LPG. problem drugi objawia sie przerywaniem, dlawieniem sie silnika po wcisnieciu pedalu gazu tuz po uruchomieniu zimnego silnika - tak jakby nie palil na wszystkie cylindry. sa tez lekkie wibracje, odczuwalne zwlaszcza na kierownicy. wystarczy jednak, ze odpale silnik i odczekam ok. 30 sekund bez wciskania pedalu gazu i wszystko jest ok. byc moze kwestia smarowania? w czwartek jade do gazownikow na komputer, wiec bede wiedzial cos wiecej. bylem juz wczesniej u innych "specow", ale mieli zauwazalne problemy z obsluga firmowego programu ESGI - stwierdzili, ze wlasciwie poza rozjechana mapa wtryskow wszystko w normie. po tej wizycie przez kilka dni auto bylo zwawsze. teraz mam wrazenie, ze wszystko jest po staremu - czyli mulowato. ostatnio ruszajac spod swiatel przegralem z Hyundaiem Atosem - jakim silnikiem dysponuje koreanczyk, chyba nikomu nie musze tlumaczyc... moze to kwestia sprzegla - ponoc kwalfikuje sie do wymiany. co ciekawe, dalem sie przejechac znajomkowi moim samochodem i stwierdzil, ze po przelaczeniu na LPG, auto jest mocniejsze, ja tego jakos specjalnie nie czuje.
[ Dodano: 2010-12-04, 13:31 ]
a jeszcze jedno. od jakiegos czasu cos terkocze pod maska. terkotanie pojawia sie tylko w pewnym zakresie obrotow (do ok. 2000 obr/min.) podczas jazdy na PB i LPG przy delikatnym operowaniu pedalem gazu. jak wylacze centralke gazu (tryb Pb) terkotanie jest cichsze. czyzby wtryski? moze uszkodzony wtryskiwacz leje benzyne w czasie pracy na LPG? dzis jadac autem (tryb LPG) znow zauwazylem, jak paliwo znika w oczach. wyjezdzajac z domu mialem 2,5 kreski. przejechalem z maksymalnie 8 km i jest 1,5 kreski!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.