Zobacz pełną wersję : Maryśka sie grzeje!! pomocy
maverick_ice
08-12-2009, 16:53
Hej.
ale mam wrażenie że gotuje sie moja maryśka.... wskazówka temperatury znajduje sie pomiędzy ostatnią białą kreską a pierwszą tą małą czerwoną.... i nie wiem czy czujnik oszukuje czy rzeczywiście sie wszystko grzeje... silnik jest gorący... do takiego stopnia że palec przyłoże na ułamek sekundy... maska nad chłodnicą i silnikiem jest normalna... natomiast prawy błotnik od samej prawej lampy do zbiorniczka wyrównawczego jest ciepły....
nie wiem co sie dzieje....
podpowie ktoś??
karwoj25
08-12-2009, 17:04
a wentylatory na chłodnicy pracują?? :roll:
maverick_ice
08-12-2009, 17:30
głowny wiatrak na chłodnicy działa... tzn załacza sie na jakiś czas i wyłącza... i tak naokragło... to są jeszcze inne oprócz tego??
karwoj25
08-12-2009, 17:43
Napisałem wentylatory, bo ja mam 2.
A jak temperatura chłodnicy jak przyłożysz rękę?? Tak samo bardzo gorąca czy da się rękę trzymać??
maverick_ice
08-12-2009, 17:44
to samo... gorąca....
karwoj25
08-12-2009, 17:50
jeśli problem dotyczy temperatury i zaczęło się nagle to bym obstawiał termostat.
Ale poczekajmy co Hipo napisze, ma w końcu ten sam silnik 8)
maverick_ice
08-12-2009, 17:51
też własnie czekam na to aż pojawi sie Hipo:)
[ Dodano: 2009-12-08, 17:49 ]
właśnie zauwazyłem że wentylator załącza sie dopiero wtedy gdy wskazówka jest między ostatnia białą a czerwona kreską.....
Ciekawe czym włącza się wentylator, bo jeżeli czujnikiem temp z termostatu to może być termostat, ale jeśli 2.4 chłodnica ma czujnik i z niego włącza wentylator to niekoniecznie musi to być termostat ale coś poważniejszego.
[ Dodano: 2009-12-08, 17:56 ]
maverick_ice, wygląda na to że chyba Ci się jednak termostat nie do końca otwiera i dopiero jak gotuje płyn chłodniczy w silniku jest w stanie go przepchnąć do chłodnicy.
maverick_ice
08-12-2009, 18:59
powazniejszego? tzn?
Uszczelka pod głowicą, na szybko wyeliminujesz to odkręcając korek od wlewu płynu chłodniczego na średnio nagrzanym silniku, ALE OSTROŻNIE! nie poparz się, sprawdź czy nie wywala płynu, czy nie ma pęcherzy powietrza i innych dziwnych rzeczy. Bezpieczniejszą metodą będzie pogniecenie przewodów z chłodnicy na rozgrzanym silniku, jak w miarę miękkie to ok, ale jak nie to niedobrze.
Odpowiedziałem Ci na tego priva maverick_ice, napisz czy coś nowego wydedukowałeś od tego czasu.
gramasla
19-12-2009, 16:38
mam podobny problem z tym, że przy średnio nagrzanym silniku płyn ze zbiorniczka wyrównawczego wywala mi i to ostro!czy to coś poważniejszego czy może jakaś drobnostka?
proszę o pomoc
prosze o pomoc moze ktos mial podobny problem.wlozylem do samochodu nowy akumulator uruchomilem samochod i czekalem az sie zagrzeje i wlaczy sie wiatrak i tak czekalem az wskazowka od chlodnicy poszla na 3/4 czyli za daleko bo zawsze sie wlaczal przy polowie wlaczylem klime i za chwilke wlaczyll sie wiatrak ktory ostudzil plyn chlodniczy i wskaznik zatrzymal sie na polowie.wylaczylem klime i znowu czekalem i wiatrak wlaczal sie juz normalnie. wymienilem ostatnio czujnik temperatury bo wyskoczyl check i taka usterke pokazalo po podlaczeniu pod komp.o co moze chodzic.
spr czy działa CI wentylator, bo może coś nie styka, spr bezpiecznik, oraz podłączenie czujnika, bo rozumiem,że wymieniałeś ten w chłodnicy?
sam wentylator dziala,jak pisalem wczesniej nie wlaczyl sie tylko po zamontowaniu aku a wymienilem ten czujnik ktory jest przy silniku.
trochę dziwne, spr jeszcze połączenie kabli czy coś się nie poluzowało, albo nie obtarło. spr jeszcze ten przy chłodnicy, bo ten który wymieniłeś odpowiedzialny jest za pokazie temp na dece rozdzielczej.
w ktorym miejscu jest ten czujnik jak sie stoi przodem do silnika?
jest wkręcony w chłodnicę na dole o ile dobrze pamiętam.
o.k sprawdze te kable i czujnik.wszystko sprawdzilem i okazalo sie ze zepsuty jest opornik termiczny wentylatora w srodku brud i syf.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.