PDA

Zobacz pełną wersję : pompa wspomagania wyjecie



nervus-ek
07-12-2009, 21:26
witam mam prosbe powiedzcie mi jak zabrac sie do wyjecia pompy wspomagania czy ciezko czy tak w miare czy latwo ja wyjac ? czy ja od gory czy ja od dolu probowac jak ktos to robil to prosze o jakies insrukcje

sharp
07-12-2009, 21:51
prosta sprawa :musisz zwalić pasek alternatora(popatrz jak jest ułożony bo potem głowienie przy składaniu ), potem ściągasz 2 węże (zalecam wymianę płynu bo jak mniemam ten będzie czarny),teraz można zdjąć koło pasowe gdyż ciężko będzie dalej działać, kolejny etap mocowanie pompy, są to 3 śruby bodajże M8 za kołem pasowym; widzępo zdjęciach ze tą pompe chyba samemu można rozpołowić, ale i tak musi ci to ktoś zrobić bo musisz mieć odpowiednie ciśnienia; regeneracja mojej wyniosłą 350zl; mam nadzieje ze pomoglo; tu masz link e-pera jak to wygląda, i jakas z allegro widac gdzie są sruby
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUNTRY=001&GRP_COD=412&SBMK=F&DRIVE=S&MAKE=F&COMM_MODEL=MAR&CAT_COD=PU&MOD_COD=285&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&PREVIOUS_KEY=GROUP&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=SUBGROUP&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=6

http://moto.allegro.pl/item811507403_700287_pompa_wspomagania_fiat_marea_ 2_4_td.html

nervus-ek
07-12-2009, 22:22
ale gdzie ona jest czy na gorze czy na dole silnika od strony prawego blotnika?

sharp
07-12-2009, 22:47
hmm...ja mam brave to może ale nie musi być tak samo, obstawiam ze jest u góry, jeżeli pujdziesz po weżu zasilającym ze zbiorniczka( na nakrętce masz symbol kierownicy) to trafisz

milominder
07-12-2009, 23:58
ale gdzie ona jest czy na gorze czy na dole silnika od strony prawego blotnika?

Kompresor to ta buła napędzana paskiem najbliżej przodu auta. Czemu zdejmujesz?

pozdrawiam,
Paweł

[ Dodano: 2009-12-07, 23:48 ]

ale gdzie ona jest czy na gorze czy na dole silnika od strony prawego blotnika?

Twoja sprężarka wygląda tak- http://tiny.pl/hxn48

Prawdopodobnie jest bliskim bratem mojej (http://tiny.pl/hxn46), dlatego mam prośbę- jeśli ją rozłożysz, podaj mi proszę oznaczenie łożyska.

--
pozdrawiam,
Pawełhttp://tiny.pl/hxn46

diablo
08-12-2009, 18:38
Twoja sprężarka wygląda tak- http://tiny.pl/hxn48
ale to jest sprężarka klimy a kolega pyta o pompę od wspomagania

dudit6
08-12-2009, 19:08
ja mam bravo 1,8 z tego co widze to tymasz silnik 2,4. z odkreceniem pompy nie ma problemu, odkreca sie tak jak kolega wczesniej wspomnial najpierw kolo pasowe póżniej pompe. pompa jest pod kolektorem ssącym. zwróć uwagę jak bedziesz odkrecał weże, wąż zasilający jest tylko na obejmę, natomiast wąż powrotny jest wężem ciśnieniowym i jest przykręcony śróbą. jak go odkręcisz zwróć uwagę ze tam jest uszczelka bo może ci wypaść i nawet nie będziesz wiedział że tam taka była i bedzie sie układ zapowietrzał.

Wracając do wyjecia pompy z silnika to ja musiałem sie nieżle nagłówkowac i sporo razy ją obracać w te i wete żeby mi ona wyszła. jak by nie chciała ci wyjść to nie odkrecaj kolektora ssącego. z doświadczenia wiem ze szybciej jest odkrecić silnik z łap i postawić go na lewarku. masz wtedy możliwosć manewrowania silnikiem,

nervus-ek
08-12-2009, 21:57
acha czyli reasumujac zdejmuje pasek odkrecam kolo pasowe a potempompe ktora przykrecona jest na trzech srubach pod kolem pasowym i weze tak dobrze zrozumialem potem trzeba ja jakos wyjac od tylu myslac i kombinujac z wyjeciem :D

milominder
08-12-2009, 23:52
Twoja sprężarka wygląda tak- http://tiny.pl/hxn48
ale to jest sprężarka klimy a kolega pyta o pompę od wspomagania

kurde balans wczoraj cały dzień zastanawiałem się jak ugryźć łożysko w mojej pompie od klimatyzacji, wieczorem to już wszędzie widziałem tę pompę, nawet tutaj. Przepraszam, siła autosugestii przysłoniła mi świat :x

--
pozdrawiam,
Paweł

mikeangelo
21-07-2010, 23:55
podejście do wyjęcia pompy robić od góry czy od dołu? jak jest wygodniej?