PDA

Zobacz pełną wersję : Luźny lewarek, drzące sprzęgło, harczy na przy wrzucaniu R



MojePuntoDuzoSpala
26-11-2009, 17:02
Witam, mam taki problem od kilku dni mam ogólnie problemy z czymś takim, że na początku zaczęło tłuc się sprzęgło jak było wciśnięte, teraz do tego doszło luźny lewarek, biegi wchodzą ciężko, jak daje wsteczny to jest krótkie harknięcie (chociaż sprzęgło mam wciśnięte na max) i podczas jazdy czuje na nodze jak sprzęgło drży. W czym może być problem?

miszko
27-11-2009, 13:04
Bieg wsteczny nie jest synchronizowany dlatego jest czuły na wadliwe działanie sprzęgła.
Moim zdaniem winne będzie sprzęgło. Możliwe, że dobiega jego koniec. Zaś szum może pochodzić od łożyska oporowego. Łożysko i tarczę sprzęgła wymienia się za jednym razem (łożysko powinno być w zestawie gdy kupujesz sprzęgło).

A ten lewarek w jaki sposób stracił swoją "sztywność"? Stawiam na sprzęgło, ale możliwe, że jeszcze może być coś innego.

MojePuntoDuzoSpala
28-11-2009, 08:12
Jest luźny, wrzucę bieg a on dalej taki luźny. Wcześniej był bardziej sztywny. W sumie podciągnąłem linkę od sprzęgła, psyknąłem WD40 i teraz już nie "harczy".

Etiuda
28-11-2009, 22:03
Mnie tez się wydaje że sprzęgło straciło swoją żywotność i radziłbym szybką wymianę gdyż rozpadające się kawałki np. docisku i łożyska oporowego potrafią rozerwać obudowę skrzyni biegów dolegającą ściśle do bloku silnika... Natomiast wyczuwalny luz na drążku zmiany biegów może być spowodowany wyrobieniem się sworzni na sztywnych cięgnach zmiany biegów na skrzyni ( punto zależy jaki model zamiast linek spotykane są metalowe wodziki zakończone sworzniami kulistymi które się wyrabiają). Kolejnym przypadkiem może być rozkręcenie się tzw. "sierżanta" (dźwigni wybierania biegów) na skrzyni. Jednym słowem trzeba to sprawdzić. Pozdrawiam!