PDA

Zobacz pełną wersję : [ogrzewanie] Ogrzewanie w Doblo - ososbowym!



mw
13-11-2009, 18:38
Witam wszystkich,
mam taki problem w swoim aucie Doblo 1,3 (2007r):
Przy niskich temperaturach w kabinie nie da się nagrzać - jest zimno. Silnik dochodzi do temperatury wg mnie dośc długo (ok. 10 - 15 km) i nie można wtedy włączyć ogrzewania (nadmuchu) bo w ogóle nie chce dojść do temp. Jak się wreszcie zagrzeje i włączam wentylator na full to wtedy temperatura silnika spada...
Problem znam z zeszłego roku, bo naprawdę daje się we znaki poniżej minus 10 st., ale teraz już muszę jeździć na ogrzewaniu na maxa. i nawiewie na "2"
W serwisie po długich debatach wymienili termostat (przynajmniej tak twierdzą), ale już widzę, że jest to samo co było.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Fintosz
16-11-2009, 22:08
Umnie tez rozgrzewal sie dosc dlugo i leciało letnie powietrze z nawiewu ale po wymianie termostatu wszystko jest ok.

darelektric
30-12-2009, 23:48
Witam

Mam to samo w 1,9Jtd, ciepło ( do -10 na zewnatrz ) robi sie po około 10 min - ustawienie 3/4 na regulacji temperatury, potem gorzej ale to Fiat i te typy podobno tak mają. Założyłem tekturę ( pomogło ) na 1/3 chłodnicy i chłodnicy oleju - jest lepiej ale i tak brakuje 1-2 kresek do środkowej ( optymalnej ) pozycji wskaźnika temperatury. Ustawienie nawiewu nogi>szyba i 2 bieg wentylatora zawsze włączone także silnik od razu studzę ogrzewając auto. Jak chcę szybko nagrzać po złapaniu temperatury jako takiej na silniku daje 3 lub 4 bieg nawiewu regulacja temp. full a potem wracam do 2-go i temp. na 3/4 lub trochę wyżej i tak jeżdże cały czas. Początek jest smutny ale potem robi się OK.

Pytałem gościa jak kupowałem doblo co jeździł tym 5 lat, od początku tak było i trzeba się podobno do tego przyzwyczaić ( dużo m3 do nagrzania ) - czyli jak pisałem ten typ tak ma poprostu

Kolega jeździ Kangoo 1,5 dci i też długo się grzeje w zimie w zależności od temp.zew. - także trzeba chyba się do tego przyzwyczaić i tyle

Pozdrówka

Hipo
15-01-2010, 13:10
Wszystkie nowe diesle z bezpośrednim wtryskiem niestety długo się grzeją i nie chcą dojść do temperatury optymalnej. Wynika to z tego że głowica nie ma komory wstępnej i przy pracy nie nagrzewa się tak jak w starszych silnikach. Ponadto dużo do powiedzenia ma konstrukcja układu chłodzenia, punkt wyjścia płynu z głowicy, wielkość i umiejscowienie nagrzewnicy itd itp.

bouncy
30-11-2013, 01:19
proponuje przecyztac
AutoKącik.PL: Termostat Stilo JTD za 25PLN (http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=285575697&page=0&fpart=1&vc=1)
mialem podobne problemy z moim Doblo.
Doinstalowalem za pare zlociszy termostat z Renult i jest wszystko ok.