Zobacz pełną wersję : problem z obrotami silnika
Witam
Problem z obrotami silnika w punto 1.2 8v polega na tym ze po puszczeniu nogi z gazu obroty zamiast płynnie się zmniejszyć wzrastają dość znacznie i dopiero po chwili zaczynają spadać.
Czasem dzieje się tak ze obroty nie spadają wcale tylko pozostają na poziomie np 2000 czasem i 4000.
Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem???
Pozdrawiam
tez mam 1.2 8V ale w LPG i tez tak czasem mam ze jak puszczam powoli gaz to nabiera obrotów :) ale tak ze przuszcze gaz a on dalej 4 tys to niee
No dokładnie na tym samym silniku i też z LPG mi się to dzieje te 4000 to sporadycznie się zdarza ale jednak, najgorsze jest to jak obroty zatrzymają się np na 2500 i nie spadają :/
W sobotę czyściłem przepustnice i silnik krokowy który się w niej znajduje ale nic to nie pomogło chociaż było tam bardzo dużo syfu, jak znajdę chwilkę czasu postaram się wyczyścić jeszcze raz dokładniej silnik krokowy.
Czytałem ze to właśnie jego usterka albo zabrudzenie ma wpływ na falowanie obrotów.
Macie gaz? Miałem podobnie jak wymieniałem uszczelkę pod głowicą i zapomniałem o podłączeniu cieniutkiego przewodu masowego LPG do klemy minusowej. Efekt był taki że na Benzynie chodził w porządku a na gazie obroty utrzymywały się w granicy 2500 obr. Warto tam zerknąć i sprawdzić dokręcenie przewodów instalacji LPG.
to raczej nie to bo u mnie na LPG jak i na benzynie dzieje się to samo
To co? Najwidoczniej zasysa lewego powietrza...
a jak to sprawdzić czy to na pewno zasysanie lewego powietrza????
ja bym sprawdził silnik krokowy bo może się zawieszać
no ok silnik krokowy, lewe powietrze, tylko kto mi wytłumaczy jak mam to sprawdzić?? bo ja nie mam zielonego pojęcia
Witam
Problem z obrotami silnika w punto 1.2 8v polega na tym ze po puszczeniu nogi z gazu obroty zamiast płynnie się zmniejszyć wzrastają dość znacznie i dopiero po chwili zaczynają spadać.
Czasem dzieje się tak ze obroty nie spadają wcale tylko pozostają na poziomie np 2000 czasem i 4000.
Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem???
Pozdrawiam
Witam.
Mam obecnie dokładnie taką samą sytuację, na forum napisano że może to być "lewe powietrze". Sprawdziłem i faktycznie to jest przyczyna.
Jakiś miesiąc temu miałem wymianę uszczelki pod głowicą, rozrządu, miski oleju i pompy wody. Panowie nie dokręcili mi jednej z dwóch śrub mocujących filtr powietrza. Chyba bali się że się ukręci i będą musieli gwintować. Efekt był taki że duży luz filtra i drgania podczas jazdy spowodowały że ułamała się plastikowa część do której wkręcona jest druga ze śrub mocujących filtr powietrza. Od tego momentu filtr na nierównościach podczas jazdy sobie podskakiwał i zasysało się powietrze przez powstałe w ten sposób szczeliny. Po zespawaniu ułamanego plastiku problem się skończył ale muszę jeszcze nagwintować luźną śrubę i dokręcić ją prawidłowo bo inaczej wibrację spowodują ponowne ułamanie się zespawanego plastiku.
Pozdrawiam
Witam.
Podczas jazdy i zmiany dowolnego biegu na wyzszy lub nizszy obroty silnika zamiast spadac,lekko podwyzszaja i dopiero po chwili opadaja.Chce wymontowac i wyczyscic lub wymienic silnik krokowy,ale nie wiem jak sie do tego zabrac.Prosze o podpowiedz,gdzie jest silnik krokowy ?.Dzx za podpowiedz.
Witam. Mój problem polega na tym, że gdy silnik jest zimny to wolne obroty spadają do około 500 i silnik gaśnie. Po przeczyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego terpentyną, obroty już nie spadają do tak małych wartości, ale po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 1200 obr/min i powoli spadają do 800 obr/min. Natomiast po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na LPG podczas zmiany biegów czyli przy wciśniętym sprzęgle obroty rosną o 1000 obr/min zamiast spadać do 800 obr/min, po przełączeniu na PB obroty zachowują się prawidłowo. Program diagnostyczny pokazuje błąd P0500 - nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu, przed czyszczeniem ten błąd się nie pojawiał .Dodam jeszcze że przed wykręcanie przepustnicy odłączyłem minus akumulatora. Mam zamiar jeszcze raz przeczyścić przepustnicę i sinik krokowy preparatem do tego przystosowanym Liqui Moly wkrótce napiszę z jakim skutkiem. Jak ktoś rozwiązał podobny problem to proszę o odp.
u mnie też były takie szopki ale na kompie pokazało że nie domyka się przepustnica ,koleś przeczyścił przepustnicę i jest OK
wojtass18
13-06-2011, 14:40
czyszczenie przepustnicy można samemu zrobić nie jest trudne
Fiat Punto - [Punto II] Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM (http://fiatpunto.com.pl/topic10725.html)
tu jest jak wymienić krokowca
Fiat Punto - [Punto II] wymiana silniczka krokowego (http://fiatpunto.com.pl/topic28754.html)
olo_mistrzu
16-11-2011, 20:06
Odświeżę temat
Mam problem z obrotami. Silnik odpala jak trzeba, trzyma równo obroty na biegu jałowym - bez falowania. Podczas jazdy zaczynają się chocki-klocki - przy zmianie biegów obroty na chwilę rosną (100-200 obr) po czym spadają i zawisają na 1500-2000 obr. Po kilkukrotnym dodaniu gazu spadają do 900. Dzieje się to zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku - na gazie i na benzynie. Silnik krokowy wyczyszczony, nowa uszczelka między przepustnica, a obudową filtra (ta okrągła gumowa). Akumulator odłączałem, diagnostyka błędów komputera nic nie pokazała. Po zatkaniu wlotu od filtra powietrza auto gaśnie (czyli lewego powietrza raczej nie zasysa). Świece niedawno zmieniane. Ostatnio wymieniałem termostat - silnik był niedogrzany, falowała wskazówka temperatury- po wymianie termostatu temperatura super, ale zaczęły się problemy z obrotami. Płynu chłodzącego nie ubywa. Sugestie ????
olo_mistrzu
24-11-2011, 20:30
Zmieniona przepustnica, kompem sprawdzone błędy - brak. Wtyki zalane WD40. Rozważam wymianę czujnika temperatury cieczy chłodzącej, lub czujnik powietrza. Sugestie ?
olo_mistrzu
04-12-2011, 10:44
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej zmieniony. Bez zmian. kupiłem samostart i przy rozgrzanym aucie na wolnych obrotach psikałem przy łączeniu kolektora z blokiem silnika, po samym kolektorze. Brak reakcji, zero falowania - czyli kolektor cały, bez pęknięć. Wczoraj odłączyłem mapsensor i reakcja jest taka, że do 3.000 obr/min schodzi ładnie z obrotów, powyżej na ułamek sekundy obrotomierz zastyga (przy zmianie biegów), po czym elegancko schodzi z obrotów. Panowie czy jest ktoś z Olsztyna lub okolic kto ma fiata:
BRAVA (182)
BRAVO (182)
DOBLO (119)
DOBLO Cargo (223)
MAREA (185)
MAREA Weekend (185)
MULTIPLA (186)
PALIO (178BX)
PALIO Weekend (178DX)
PANDA (141A_)
PANDA (169)
PUNTO (188)
PUNTO Van (188AX)
SEICENTO (187)
SIENA (178_)
STILO (192)
STILO Multi Wagon (192)
STRADA (178E)
silniki 1.1 (8v), 1.2 (8v), 1.6 (8v i 16v)
kto umówiłby się na podmianę czujników temperatury powietrza? Jest on przykręcany na 2 śrubki pod filtrem powietrza(w kolektor wkręcony), dostęp jest super - także to 5 minut.
W zamian zdiagnozuję fiat ecu scanem komputer w autkach z obd II (najnowsza pełna płatna wersja 3.3) :) :). Kontrolka poduszki, choinki na desce itp :)
Sprawdź go miernikiem, rezystancję jego.
olo_mistrzu
04-12-2011, 20:34
Ciężko jest ogarnąć jaką temperaturę ma w danej chwili map sensor (a co za tym idzie jaką powinien w danej chwili mieć oporność :(). Wiem, że po odłączeniu auto nie wisi na obrotach, pięknie schodzi w dół.
Znalazłem map sensor za 26 zł z przesyłką na allegro z gwarancją rozruchową :). 26 zł to kasiora do przyjęcia. W środę będzie, także napisze czy to będzie to :). Dodam, że w sklepie koszt map sensora to 300 zł....
olo_mistrzu
08-12-2011, 22:41
Zmieniony map sensor. Zmiana jest taka, że na benzynie teraz chodzi w porządku. Na gazie problem pozostał. I tu moje kolejne pytanie, czy w instalacji tartarini II generacji jest jakiś krokowiec czy coś co można regulować??? Na gazie pozostało tak, że przy zmianie biegów sam sobie wchodzi na wyższe i przez chwilę wisi, po czym schodzi z obrotów. Na wolnych na postoju jest ok. Wcześniej sam na nowo izolowałem kable od instalacji, bo było brzydko, rozłączyłem całkowicie (są tam 3 puszki) od kabli, wyjmowałem bezpieczniki itp. czy mogłem wymazać jakieś ustawienia ?????
II generacji jest jakiś krokowiec czy coś co można regulować
Nie ma. Jedynie możesz regulować na reduktorze oraz przewodzie doprowadzającym na zaworze skład mieszanki (lub jej ilości).
Ja mu zaaplikowałeś nowy map sensor, spróbuj odłączyć klemę. Poczekaj z 15 min., podłącz, odpal auto. Niech ECU "nauczy" się od nowa.
Może ten zabieg poprawi Ci sytuację.
olo_mistrzu
10-12-2011, 23:11
A kolejne pytanko. Czy zmiana termostatu może wpłynąć na ogrzanie gazu (odpowiednio rozprężony gaz - jestem laikiem jeżeli chodzi o instalacje :))? Może to głupie, ale tak się zastanawiam, że jeżeli reduktor jest podłączony pod układ chłodzenia i do tej pory silnik był niedogrzany (1/3 skali) i ustawienia mieszanki gaz/powietrze było pod niedogrzany silnik (przed wymianą termostatu było super), to teraz trzeba na nowo wyregulować gaz. Co wy na to ? :)
Za obroty odpowiada sonda lambda, podając wadliwe impulsy do przepustnicy o składzie spalin.
olo_mistrzu
15-12-2011, 19:42
Dobra wracamy do przepustnicy. Byłem na regulacji gazu i.... lipa, dalej to samo, podczas zmiany biegów sam wchodzi wyżej (400-500 obr/min po czym po 3-4 sekundach schodzi - tak jest na gazie), na benzynie wskazówka obrotomierza podczas zmiany biegów ma chwile zawahania (czasem wskoczy 100 obr wyżej, po czym spada). Dziś odłączyłem kabelek od czujnika przepustnicy (TPS) i ... podczas zmiany biegów na benzynie jest idealnie, nawet na moment wskazówka nie miała zawahania i od razu schodził z obrotów, ale na gazie tragedia :). Mówią, żeby chodził gaz to najpierw trzeba ogarnąć benzynę. Chyba zmienię sam TPS. Co wy na to ?
''
TPS przy zamkniętej/otwartej przepustnicy między stykami A-B -1280-1290 Ohm - książkowo ma być 1200 Ohm
TPS przy zamkniętej przepustnicy między stykami A-C -2150-2160 Ohm - książkowo ma być 1200 Ohm - po odpaleniu auto wchodzi na 1500 obr/min po czym spada na 1100 i jak się rozgrzeje to na 900 obr / min
TPS przy otwartej na 1/2 lub około 1/3 przepustnicy między stykami A-C -3800- Ohm - książkowo ma być max 2500 Ohm - tu podczas jazdy występuje problem - od około 3000 tys obr/min obroty wiszą przy zmianie biegów
TPS przy otwartej na maxa przepustnicy między stykami A-C -3550- Ohm - książkowo ma być max 2500 Ohm.
Jutro zamawiam TPS w fiacie. Nie wiem czemu, ale na 90 % jestem przekonany że to będzie to :)..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.