PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Stilo 1,9 JTD 120 km - wolne obroty



Alans
20-10-2009, 16:20
Witam wszystkich,
mam fiata Stilo 1,9 JTD 120 km z 2005 roku i mam go od nowosci. Autko w tej chwili ma 77 tys przejechane. Od jakis 73 tys auto zaczelo dziwnie pracowac, mianowicie: na wolnych obrotach auto drga dosc mocno - siedzac w srodku czuc mocne drgania i trzepie autem. Natomiast jak doda sie troszkę gazu drgania te ustaja. Ponadto gdy osiagam ponad 2 tys obrotów silnik staje sie głosniejszy(slyszalne jest buczenie silnika). Mam rowniez problemy z zapalaniem auta - oczywiscie pali za pierwszym razem, ale trzeba go troszke dluzej krecic:( Bylem w fiacie i twierdza ze wszytsko z silnikiem jest ok. Mozecie mi powiedziec co moglo sie stac i jak te drgania zniwelowac? Z gory dziekuje za odpowiedz.

Gborowik
20-10-2009, 19:49
Witam wszystkich,
mam fiata Stilo 1,9 JTD 120 km z 2005 roku i mam go od nowosci. Autko w tej chwili ma 77 tys przejechane. Od jakis 73 tys auto zaczelo dziwnie pracowac, mianowicie: na wolnych obrotach auto drga dosc mocno - siedzac w srodku czuc mocne drgania i trzepie autem. Natomiast jak doda sie troszkę gazu drgania te ustaja. Ponadto gdy osiagam ponad 2 tys obrotów silnik staje sie głosniejszy(slyszalne jest buczenie silnika). Mam rowniez problemy z zapalaniem auta - oczywiscie pali za pierwszym razem, ale trzeba go troszke dluzej krecic:( Bylem w fiacie i twierdza ze wszytsko z silnikiem jest ok. Mozecie mi powiedziec co moglo sie stac i jak te drgania zniwelowac? Z gory dziekuje za odpowiedz.


Moim zdaniem padła któraś poduszka zawieszenia silnika, a najprawdopodobniej od skrzyni biegów. Koszt około: od skrzyni 260 zł, od silnika 160zł. Da się wymienić samemu. Zdiagnozować można bardzo prosto. Jak nie będziesz wiedział - podpowiem. Temat przerabiałem niedawno. Pozdrawiam

Alans
20-10-2009, 20:22
szczerze to nie mam pojecia jak sprawdzic poduszki i chetnie sie dowiem aczkolwiek mowia zeby wymienic przeplywomierz i sprawdzic szczelnosd rur dolotu powietrza. Co o tym myslisz?

Hipo
20-10-2009, 21:40
aczkolwiek mowia zeby wymienic przeplywomierz i sprawdzic szczelnosd rur dolotu powietrza. Co o tym myslisz?

To akurat nie ma nic wspólnego z drganiami, odpowiada zaś za spadek mocy, dymienie i dziwną pracę silnika.

Gborowik
20-10-2009, 22:27
szczerze to nie mam pojecia jak sprawdzic poduszki i chetnie sie dowiem aczkolwiek mowia zeby wymienic przeplywomierz i sprawdzic szczelnosd rur dolotu powietrza. Co o tym myslisz?

A co tu można myśleć? Szczelność rur ma wpływ na równą pracę w silnikach gażnikowych, gdzie tzw. lewe powietrze utrudnia prawidłowe ssanie paliwa, co powoduje nie równą prace silnika. Gdy jest uszkodzony przepływomierz, silnik nie wchodzi prawidłowo na obroty, szarpie przy przyspieszaniu, ale na wolnych pracuje normalnie. Co się tyczy sprawdzania poduszek, to pod tym linkiem jest schemat poduszki pod akumulatorem http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000338.jpg, a opis dwa posty niżej...

Alans
21-10-2009, 10:32
silnik pracuje idelanie tzn jesli chodiz o przyspieszenie i moc. nie zauwazylem zadnego spadku mocy ani szarpania przy przyspieszaniu. jedynie co to zauwazylem ze jak jest chlodno to ma problem z zapalaniem tzn pali za pierwszym razem ale musze go o jakies 2 sek dluzej trzymac niz to mialo miejsce przed tym jak pojawily sie drgania na wolnych obrotach.

Gborowik
21-10-2009, 14:54
Schemat poduszki pod akumulatorem dwa posty wyżej.
Aby sprawdzić jakość poduszek, na wolnych obrotach pod akumulatorem trzeba odnaleźć śrubę skrzyni (1), dotknąć ją palcem, będzie drgać tak samo jak silnik i tak powinna. Następnie dotknąć obudowy (2) i jeśli guma jest cała, wyczujemy drgania, ale minimalne. Natomiast jeśli guma jest zniszczona, drgania będą takie same jak na śrubie (1).
Podobnie poduszka od rozrządu. http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000340.jpg(Aby dojść do poduszki trzeba poluzować i odchylić zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy). Ramię poduszki będzie drgało jak silnik, natomiast obudowa, o ile guma jest cała będzie drgać minimalnie. Jeśli obudowa będzie drgać tak jak ramię, poduszkę trzeba wymienić.
Przepraszam za jakość i formę rysunków.

Alans
23-10-2009, 10:35
dzieki kolego w wolnej chwili zaczne sprawdzac poduszki

tomek180185
17-08-2010, 21:51
witam też mi moje stilo całe drga na wolnych obrotach sprawdzałem poduszki jak opisaliście i sa raczej w dobrym stanie to samo mechanik stwierdził i nie wie co by mogło być przyczyną. co doradzicie bo ja już nie mam pomysłów. :(

karol83
18-08-2010, 23:29
Jak nie poduszka to za drgania odpowiada jeszcze dwumas...

mencus
19-08-2010, 01:46
tak samo sprawdzić warto elastyczy łącznik tłumika - przepalony i jak urwana siatka to już nie tłumi drgań i przenoszą sie na bude

tyshek
19-08-2010, 12:44
jeszcze dwumas...

Co to jest ten dwumas? Mam pierwszego diesla i w tym temacie jestem kompletny laik :D


moje stilo całe drga na wolnych obrotach

W swoim autku mam taki dziwny objaw-zaraz po odpaleniu zimnego silnika obroty skaczą,co za tym idzie autko drży , dzieje się tak tylko na zimnym silniku,po przejechaniu się , nagrzaniu silnika jest wszystko OK.Na wolnych obrotach silnik pracuje wzorowo! Co może być przyczyną takiego objawu ? Wspomniany dwumas ?

[ Dodano: 2010-08-20, 21:53 ]
Się wszyscy rzucili do odpowiedzi :zolta:

tomek180185
21-08-2010, 20:51
sprawdzałem wydech opuściłem go z mocowań i nadal drga łapy tylne silnika też nie bo je wykręciłem na zapalonym silniku i nadal to samo dwumas tez raczej ni poniewaz tesc ma skode oktavie w w 2.0 disel i mu silnik dużo bardziej trzesie sie niż mój ale u niego w środku nie odczuwa sie rzadnych drgań czy możliwe że to jednak poduszki silnika choć sprawdzałem tak jak pisaliście i wydały mi się ok ?

tjsz
22-08-2010, 09:50
Widze ze nie tylko u mnie to wystepuje. Zaczyna mnie meczyc to drganie auta i bardzo uciazliwe buczenie wewnatrz auta (ale tylko na postoju). Poduszki zostaly sprawdzone sposobem z forum, mechanik tez je widzial, probowal nawet "wyginac" silnik na poduszkach i nie bylo zadnej poprawy a nawet jeszcze gorzej bylo. Co ciekawe - jak otworze szybe bagaznika badz sam bagaznik buczenie jest praktycznie niezauwazalne (drgania sa dalej).
Lacznik elastyczny jest nowy.

Czort wie co dalej z tym zrobic. Wystarczy ze dodam gazu na ~20-80 wiecej i wibracje oraz dzwiek ustaja?!!

HELP?! ;)

tomek180185
02-09-2010, 21:57
wymieniłem poduche skrzyni i jak reka odjol koszt 175 zl

NoVi
02-09-2010, 22:30
miałem podobny problem po wymianie poduszki pod skrzynią zupełna cisza :)
mam jeszcze do wymiany poduchę pod silnikiem, bo jest taki dziwny dźwięk na wolnycn obrotach i mechanik to sprawdzał i właśnie ta poducha musiala się posypac przy wymianie rozrządu

rybok_999
04-10-2010, 20:55
Siemano

Po pierwsze sorki że odkopuje stare kotlety ale mysle że znawcy tego tematu mnie zrozumieją ponieważ tylko tutaj moge zaadć pytanie.


Wprawa wygląda tak.

Wolne obroty w aucie wszystko sie trzęsie. ( kierownica fotele jak w schowkach skaczą lekkkie przedmioty) Nie żeby wszystko totalnie skakało lecz nie jest to dla mnie przyjemne i chce to wyeliminować.

Sprawdziłem posudzke nad skrzynią tak jak pisał kolega Gborowik, i jest tak ze środkowa śruba dgra dość mocno a poduszka dużo mniej lecz da sie wyczuć lekkie drgania.

Nie wiem czy to może tak być i czy akurat po wymianie tej poduchy drgania ustaną.

Dodam też że nie mam pieniędzy na eksperymenty typu wymienie tą jeżeli drgania ustaną to fajnie a jeżeli nie to wymienie następną.

Bardzo prosze napiszcie mi jak dokłądnie ma wyglądac drganie tej poduszki jak to lepiej sprawdzić żeby mieć troche wiekszą pewnośc ( nie mówie tutaj o 100% ale troche większą)

PS: Mocno drga mi skrzynka z bezpiecznikami około 1 cm w góre i dół oraz to co jest troche dalej z takimi metalowymi przewodami chyba jest to korektor siły hamowania. on jeszcze bardziej drga)

Może filmik nakręce i pokaże ??

jaro190
04-10-2010, 22:40
pod spodem auta masz jeszcze 2 tak samo wyglądające poduszki - wsporniki sprawdz je czy nie są popękane klucze 18 i19 :idea:

rybok_999
05-10-2010, 14:21
Ok zaraz sprawdze. A co z poduszką koło rozrządu ona powina być dobra ??


PS co do sprawdzania to odkręcić ten dekiel i wtedy bedzie widoczna guma i mam ocenić stan tej gumy ??


kurcze i nie wiem gdzie to jest mniej wiecej kumam ale wole sie upewnić.

Pozwole sobie wrzucić fotke znalezioną na forum:

http://img708.imageshack.us/img708/3467/dsc08667a.jpg

Jak by był ktos tak miły i mi zaznaczył gdzie to jest. ( nie jestem mechanikiem niestety a chce sobie z tym poradzić)

jaro190
05-10-2010, 18:35
kolego to co zaznaczyłeś to filtr oleju :!: :!: :!:
te dwie poduszki są z tyłu silnika(czarny duży element tzw sanki na tym zdjęciu wygląda jak X
) :lol:
po prawej i lewej stronie tłumnika drgań każda poduszka ma 1 śrubę pionową i poziomą (plecionka na układzie spalinowym) :sciana:

rybok_999
05-10-2010, 22:04
Tak jak pisałem post wyżej zapożyczyłem to foto i tam było to juz zaznaczone :)

Pod zdjęciem napisałem aby ktoś mi to zaznaczył. Ałaśnie myslałem że to to co mówi jaro190,

jaro190, Super mi to wytłumaczyłes lepiej bym tego nie ujął.

Powiedz mi nie da się tego jakoś zbadać bez odkręcania ?? Juz sie boje że to dwumas :?

jaro190
06-10-2010, 01:23
popatrz czy gumy nie są popękane użyj do tego łyżki montażowej, ale najlepiej wyciągnąć i sprawdzić na zewnątrz, ja sprawdzałem u siebie w poniedziałek zajęło mi to 10 min (silnik nie opadnie )