PDA

Zobacz pełną wersję : Czy to termostat??



MichaelloEs
04-10-2009, 13:06
Witam, wczoraj podczas postoju w korku(wczesniej autko zimne, dopiero co wyjechalismy z parkingu) płyn chłodniczy zaczał mi wrzecz i wylewac sie po za zbiornik. Dziwne jest to, ze tempertatura na kokpicie pokazywała, ze wszystko OK... Dodatkowo dotknąłem chłodnicy i była letnia(chodzi o ta duza co sa na niej dwa wiatraki??). Co moze byc powodem tego????
Potem chwile poczekałem az sie uspokoi i spróbowałem jechac i juz bylo ok... nic sie nie wylewalo... I co Wy na to??:)

AdamCN
04-10-2009, 16:48
Zapowietrzony układ ?? to mi sie nasuneło po pierwsze.. :D

MichaelloEs
04-10-2009, 18:58
Hmm moze cos w tym prawdy byc, bo nie kiedy zdarzało mi sie, ze wskazówka od temp mi skakała przez krótki czas, od połowy, nawet do samej góry...
Jak to odpowietrzyc????

AdamCN
04-10-2009, 19:05
Znaleść odpowietrzniki,odkręcic :D i do dzieła... Ja zazwyczaj dmucham przez korek chłodnicy i tym sposobem wypycham cały zbędny tlen z układu ;D

Hipo
04-10-2009, 19:42
Jak to odpowietrzyc????

Masz korek na górze chłodnicy i na wężu z termostatu do nagrzewnicy.

MichaelloEs
05-10-2009, 01:54
Hmm wszystko fajnie ale jakbyscie mi to obrazowo przekazali to byłoby fajnie. Gdzie co i jak konkretnie szukac... Sorki ale nie zajmuje sie samochodami na co dzien i moge pare rzeczy(dla nie których banał nie wiedziec:P). Mam rozumiec odkrecic korek przy dopływie z chlodnicY(ta na której sa dwa wentylatory??) A co z termostatem, gdzie grzebac:P??

Tak na koniec, moze byc to przyczyna tego co opisywałem, ze jest powietrze w układzie>>

szela
05-10-2009, 09:13
Ściągasz wlot powietrza który jest na chłodnicy i w chłodnicy będą 2 plastikowe korki jak dobrze pamiętam odkręcane śrubokrętem krzyżakowym (+), na pewno zauważysz. Odkręcasz je i korek w zbiorniku wyrównawczym, zapalasz auto i czekasz w z powstałych dziurek przestanie lecieć powietrze i powietrze z wodą zakręcasz korki w chłodnicy, gasisz auto i skręcasz wszystko. Nie zapomnij o uzupełnianiu płynu przez zbiorniczek wyrównawczy w czasie odpowietrzania.
Możesz od razu wymienić płyn chłodzący co by nie mieć problemów zimą. Spuścić stary, prawdopodobnie na dole chłodnicy będziesz miał korek spustowy, wlać nowy płyn. I odpowietrzyć jw.

MichaelloEs
05-10-2009, 14:52
No zrobiłem tak jak pisałem, troche powietrza zleciało ale nie za duzo po czym zaczał leciec płyn. Ale co mnie dziwi ze wylot ze zbiorniczka(gumowy przewód) jest ciepły, wlot tez, przed sama chłodnica tez ciepły, chłodnica znow zimna, nawet przy wejsciu jak dotykałem. Znow wylot z chłodnicy zimny... Nie ma dobrego obiegu????
Chciałem dzis go rozgrzac aby wentylatory jeszcze zaczeły chodzic ale nic z tego na postoju:P

szela
05-10-2009, 15:19
JTD zagrzać tak aby wentylator się włączył jest bardzo ciężko. W aucie masz masz 2 obiegi wody, duży i mały i jak w małym jest za ciepło to termostat się otwiera i puszcza ciecz chłodzącą na chłodnice, a ona wypycha zimną i mały obieg się chłodzi a termostat zamyka.
W JTD z klimatyzacją masz oba węże u góry chłodnicy (grube czarne po stronie kierowcy od termostaty do chłodnicy) i jeśli po jakimś czasie jazdy oba węże są ciepła (mimo, że chłodnica zima) to termostat działa prawidłowo.

MichaelloEs
05-10-2009, 15:42
aha no z tego co zauwazyłem to waz na wlocie sie zagrzał w dosc szybkim czasie, znow na wylocie nie bardzo, leciutko cos tam jedynie z tyłu ale chyba to od silnika... To mam rozumiec, ze wiatraki sie wtedy załacza jak sie otworzy duzy obieg?? W małym w ogole sie chlodnica prawie nie grzeje????
Jeszcze jedno, z racji, ze mam juz troszke od srodka przemazany zbiornik plynu to nie widze do konca ile jest płynu, tylko po odkreceniu wlewu. Ile musi tak mniej wiecej ukazywac sie płynu po odkreceniu korka???? Niewiem teraz czy przypadkiem zabrudzenia zbiornika nie jest dostawanie sie oleju z silnika(cos z uszczelka pod głowica) Choc jezeli chodzi o poziom oleju w silniku to nic aby na oko zobaczyc nie ubywało...

Jezeli juz chodzi o cała wymiane płynu to nie ma z tym za duzo roboty?? Na ile płynu trzeba sie przygotowac?? Jaki kolor wybrac?? Potem wlewamy płyn, załaczamy silnik i tak w koło az sie zbiornik napełni(w miedzy czasie odpowietrzamy??)

Hipo
05-10-2009, 15:55
Jeszcze jedno, z racji, ze mam juz troszke od srodka przemazany zbiornik plynu to nie widze do konca ile jest płynu, tylko po odkreceniu wlewu. Ile musi tak mniej wiecej ukazywac sie płynu po odkreceniu korka???

Jak widzisz go w zbiorniczku to jest Ok.

szela
05-10-2009, 16:49
To mam rozumiec, ze wiatraki sie wtedy załacza jak sie otworzy duzy obieg?? W małym w ogole sie chlodnica prawie nie grzeje????
Wiatrak się włącza jak chłodnica jest gorąca, a dokładniej płyn w niej, a żeby tak się stało to duży obieg musi się cały zagrzać, łącznie z chłodnicą która cały czas chłodzi jak się jedzie.

Jeszcze jedno, z racji, ze mam juz troszke od srodka przemazany zbiornik plynu to nie widze do konca ile jest płynu, tylko po odkreceniu wlewu. Ile musi tak mniej wiecej ukazywac sie płynu po odkreceniu korka???
Ja nie lubię mieć syfu w aucie wiec jak mam już średni zbiorniczek to go myje i układ chłodzenia płucze woda destylowaną, a chłodnice jakimś od kamieniaczem albo woda z kw. cytrynowym.

[ Dodano: 2009-10-05, 15:50 ]
Co do zmiany płyny to roboty mało, spóścić stary, wlać nowy i odpowietrzyć. Z tego co pamiętam chodzi 6l i ja jeżdze na praflu ale kązdy będzie dobry naszego typu chłodnic.

dziobaku
07-10-2009, 00:52
Jak to odpowietrzyc????

Masz korek na górze chłodnicy i na wężu z termostatu do nagrzewnicy.


właśnie na wężu z termostatu w strone kabiny nie mam odpowietrznika, jedyne co tam mam to jakis czujnik z wtyczka to o to chodzi?

ziut
07-10-2009, 07:28
Jak to odpowietrzyc????

Masz korek na górze chłodnicy i na wężu z termostatu do nagrzewnicy.


właśnie na wężu z termostatu w strone kabiny nie mam odpowietrznika, jedyne co tam mam to jakis czujnik z wtyczka to o to chodzi?

Faktycznie na wężach w stronę nagrzewnicy nie ma odpowietrznika, ten czujnik z wtyczka to czujnik temperatury płynu chłodzącego w obiegu silnika ( na wyjściu płynu z silnika). To ten z którego masz informację na pulpicie w samochodzie.

puumba
27-10-2009, 15:40
Witam!

wiem, że jest dużo na temat jak wymienić termostat itp.ale nigdzie nie znalazłem info jak sprawdzić jaki model termostatu mam kupić?zepsuł mi isę i chce kupić, i facet w sklepie mnie spytał jaki model termostatu, tzn ile ma czujników.Powiedział ,że trzeba rozebrac i sprawdzić.czy jest sposób na sprawdzenie bez zdejmowania go?chciałbym kupić, pojechac na kanał i zrobić, a nie zdjąć, potem szukać.
Pozdrawiam

waho.
27-10-2009, 16:03
puumba, jest... ePer (http://eper.deltahpe.nl/) tam powinieneś znaleźć nr katalogowy termostatu być dla Twojego auta po wpisaniu VIN.

puumba
27-10-2009, 16:10
hej.wchodizłem na eper, wpisałem VIN, ale w podtemacie-układ chłodzenia nic na temat termostatu nie było.no chyba , że nie tam szukałem gdzie trzeba

[ Dodano: 2009-10-27, 15:32 ]
szukam szukam i nic.na jednym schemacie termostat jest lekko naszkicowany, ale "nieaktywny" tzn. akurat termostat jest nie opisany.nie ma go w spisie elementów skąłdowych układu chłodzenia.w innych ukłądach tez szukałem.również nic.szukam dalej