Zobacz pełną wersję : [osprzęt silnika] Regulator cisnienia paliwa
artur 2310
22-09-2009, 23:09
Mam problem z Bravą.Od kilku dni mocne falowanie obrotów na biegu jałowym-1500-3000 obr/min.Wyczyściłem już przepustnicę,gniazdo krokowca,posprawdzałem czujniki.Dzisiaj byłem na kompie i zero błędów a bryka nie chodzi jak należy.Zauważyłem też że przed kłopotami po przekręceniu kluczyka pompa paliwa chodziła chwile i się wyłączała a teraz pracuje cały czas.Jak otworzę maskę słychać że paliwo przelatuje do węża powrotnego i wraca do zbiornika.Podejrzewam regulator cisnienia na listwie ale mam pewną watpliwość-szum przelanego paliwa słychać w połowie listwy wtryskowej.Jak miał ktoś taki przypadek to proszę o pomoc. :(
artur 2310, a pompka nie ma zwarcia ?
artur 2310
23-09-2009, 17:21
Pompuje cały czas na pełnych obrotach i to mnie martwi :( nareszcie coś znalazłem-jak odłączę krokowca to pompa zaczyna się dławić. :lol:
[ Dodano: 2009-09-23, 20:01 ]
No nasiedziałem się w garażu nad Bravką i doszedłem do dwóch wniosków:
1-albo mam tak zapchany filtr paliwa i pompa nie może przepompować paliwa do listwy i zamknąć regulatora ciśnienia
2-albo walnięty jest sam regulator i nie utrzymuje ciśnienia na listwie-koszt 140zł + przesyłka :(
Filtr paliwa tańszy i nie zaszkodzi go wymienić. Jak nie pomoże to regulator.
artur 2310
24-09-2009, 18:51
Filtr wymieniony i zero poprawy.Powiedzcie co sadzicie o tym: http://allegro.pl/item738915568_regulator_cisnienia_paliwa_od_estd.h tml :?: :?: :?:
Pompa podaje paliwo pod ciśnieniem 0,5 MPa , zawór przelewowy na listwie jest ustawiony na 0,3 MPa , więc jasna sprawa że paliwo przelewa się z powrotem do baku. Jeżeli jesteś pewien że usterka dotyczy układu paliwowego to podjedź do kogoś kto pomierzy manometrem ciśnienie na pompie i zaworze na listwie. Jak będzie to normalny człowiek to nie będzie kosztowało zbyt wiele (w zeszłym roku płaciłem 30 zł u mechaniora z autoryzowanego warsztatu "po godzinach"). Po przekręceniu kluczyka pompa ma pracować 10 sek. Myślę że najpierw należy ustalić z jakiego powodu komp steruje pompom w sposób ciągły.
artur 2310
24-09-2009, 22:45
Przypuszczam że przez to przelewanie z tego co słychać paliwo idzie pełna parą przez listwe do zbiornika.Dwa razy przez 3 dni co zawór po przekręceniu kluczyka się zablokował i trzymał ciśnienie aż 10 sekund po wyłączeniu pompy.Zawór reaguje też na lekkie potraktowanie młotkiem-zaraz sie zamyka.Pompa raczej jest ok.Próbowałem zacisnąć ręką wąż doprowadzajcy paliwo i chyba zadziałał zawór zwrotny na pompie bo w zbiorniku jakby zabulgotało.Co jeszcze zauważyłem że jak regulator zaskoczy nie ma problemów z odpalaniem ani z falującymi obrotami.Jak puści to makabra :(
[ Dodano: 2009-09-25, 19:42 ]
Z tego co się dzisiaj dowiedziałem komp steruje pompą na podstawie natężenia prądu jeżeli nie ma czujnika cisnienia paliwa.Małe obciążenie-niskie cisnienie paliwa-pompa pracuje.Duże obciązenie-wysokie cisnienie paliwa-pompa pracuje do momentu odłączenia zasilania przez komputer.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.