PDA

Zobacz pełną wersję : Mój stilo za dużo pali :(



maku
22-09-2009, 16:45
Cześć, od wczoraj jestem właścicielem Stilo 1.9 Jtd 115 koni. Nie jeździłem oszczędnie, wręcz przeciwnie, ale mimo to wydaje mi się że spalanie na poziomie 11-12 litrów to chyba trochę za dużo?
Dodam, że auto ma 17 calowe felgi, podobno ma to jakiś wpływ na spalanie.
Dziś zauważyłem, że paliwo sączyło się spod wężyka powrotu w pompie, takowy wymieniłem, już się nie sączy, ale spalanie chyba się nie poprawiło, co zaobserwowałem w "spalaniu chwilowym".
Jak myślicie co to może być ? dodam, że auto ma 241tyś. przebiegu..

Druga sprawa przy okazji - ile oleju wlewa się do silnika?

BS
23-09-2009, 12:56
SPALANIE CHWILOWE-NA TO NIE PATRZ-PRZY RUSZANIU ZAWSZE BEDZIESZ MIAL 25 LITROW. WLACZ SOBIE SREDNIE SPALANIE. WTEDY BEDZIESZ WIEDZIAL ILE NAPRAWDE PALI AUTKO. NA 17" FELGACH OSZUKUJE PRĘDKOŚCIOMIERZ ALE CZY OSZUKUJE SPALANIE TEGO NIE WIEM. A JESLI CHODZI O OLEJ JA WLEWAM 4.5 LITRA. WTEDY JEST AKURAT. JEDZ DO MECHANIKA TYLKO ZAUFANEGO NIECH SPRAWDZI CZY COS NIE JEST ROZREGULOWANE JESLI NAPRADE TYLE BEDZIE PALIL.POZDRO

[ Dodano: 2009-09-23, 12:58 ]
DODAM ZE MAM TEZ 1.9 JTD I W TYM ROKU W TYDZIEN NAD MORZE I Z POWROTEM ZROBILEM 1100KM I SPALANIE MIALEM 5.5 LITRA NA 100KM OCZYWISCIE SREDNIE_WIEC MUSISZ COS Z TYM ZROBIC.

A JESLI JEZDZE OSTRO TO MI PALI MAX 8.5 LITRA ALE TO TRZEBA OSTRO DAWAC OGNIA. POZDRO

maku
29-09-2009, 09:49
znam różnicę między spalaniem chwilowym a średnim... ale nie ważne. w jaki sposób oszukuje prędkościomierz? Na gps wychodziło przekłamanie 10km/h, ale to powiedziałbym standardowo - tak jak w innych autach

BS
29-09-2009, 11:40
mój na gps'ie oszukuje 5 km ... nie wiem dlaczego tak masz...

maku
29-09-2009, 12:15
moze zalezy od gpsa :P znajomemu w zupelnie innym aucie tez przeklamuje o 10km/h

Manek
29-09-2009, 22:22
moj 115km tez za duzo pali (8-9) miasto prawdopodobnie przez termostat bo silnik wogole nie lapie temperatury , ale chwilowo mam inne wydatki a termostat jest drogą zabawką

maku
29-09-2009, 23:27
u Ciebie sprawa prosta bo wiesz ze to termostat... a u mnie łapie temperaturkę dobrze i trzyma ją równo... ale wydaje mi się, że spalanie się poprawia (może to kwestia unormowania stylu jazdy?
Ostatnio pojechałem na Mazury ok 300km w jedną stronę. jakieś 3 dni wcześniej wyzerowałem TRIPA i jeździłem tylko po mieście - spalanie średnie wskazywało na 8,3 l/100 gdy wyjeżdżałem. Po zrobieniu kilkuset kilometrów w trasie spalanie spadło do 7,2 l/100. Wróciłem do miasta i po zrobieniu ok 100km średnie spalanie oscyluje w granicach 7,2-7,3 l/100 km w zależności od stylu jazdy. Oczywiście nie zerowałem TRIPA po trasie. Swoją drogą, po wyłączeniu ASR auto naprawdę dobrze się zbiera..

Gborowik
30-09-2009, 19:55
[quote="maku"]u Ciebie sprawa prosta bo wiesz ze to termostat... a u mnie łapie temperaturkę dobrze i trzyma ją równo... ale wydaje mi się, że spalanie się poprawia (może to kwestia unormowania stylu jazdy?


Możesz mieć zatkane zawory, mają zasadniczy wpływ na moc i zużycie paliwa. Zobacz mój post " Fiat Stilo 1,9 JTD kupno- za i przeciw".

maku
01-10-2009, 00:49
to ja poproszę o jakieś tipsy do czyszczenia zaworów o których pisałeś w tamtym temacie :) wymieniłem olej, filtry i oprócz tego, że auto ciszej pracuje (albo mi się wydaje) nie zauważyłem innych zmian. ale zbyt wcześnie by mówić o różnicy w spalaniu. jutro wymienią mi rozrząd i będę myślał o przeczyszczeniu zaworów, w końcu ma ponad 240k przebiegu - może już czas najwyższy :)

a, i co zauważyłem, ktoś gdzieś pisał, że słaby akumulator może powodować błędy w kompie - otóż słuchałem dziś trochę muzyki na zgaszonym motorze gdy koledzy się wściekali Hondami i po odpaleniu auta pojawiły się błędy, których wcześniej nie widziałem - ABS i ASR. Gdy już trochę pojeździłem zgasły same (obie funkcje cały czas działały prawidłowo).

Gborowik
01-10-2009, 06:53
to ja poproszę o jakieś tipsy do czyszczenia zaworów o których pisałeś w tamtym temacie :) wymieniłem olej, filtry i oprócz tego, że auto ciszej pracuje (albo mi się wydaje) nie zauważyłem innych zmian. ale zbyt wcześnie by mówić o różnicy w spalaniu. jutro wymienią mi rozrząd i będę myślał o przeczyszczeniu zaworów, w końcu ma ponad 240k przebiegu - może już czas najwyższy :)

a, i co zauważyłem, ktoś gdzieś pisał, że słaby akumulator może powodować błędy w kompie - otóż słuchałem dziś trochę muzyki na zgaszonym motorze gdy koledzy się wściekali Hondami i po odpaleniu auta pojawiły się błędy, których wcześniej nie widziałem - ABS i ASR. Gdy już trochę pojeździłem zgasły same (obie funkcje cały czas działały prawidłowo).

czyszczenie EGR http://www.kustosz.net/Stilo/EGR.pdf cdn.

Czyszczenie Overboost http://www.kustosz.net/Stilo/OVERBOOST-manual.pdf


I jeszcze zobacz co może zmalować niesprawny akumulator. Przeczytaj mój temat " Iluminacja wszystkich możliwych kontrolek" http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=stilo&Number=282822853&page=1&fpart=all


Jeśli coś napisałem niezrozumiale, zainteresowanym wyjaśnię dokładniej. Pozdrawiam.

maku
01-10-2009, 15:14
Dzięki stary, to naprawdę bardzo pomocne :)

ostatni link nie idut

Gborowik
01-10-2009, 20:21
Dzięki stary, to naprawdę bardzo pomocne :)

ostatni link nie idut


Ja ten link otwieram swobodnie, nie wiem dlaczego Ty masz trudności. Dobrze byłoby go przeczytać, aby w przyszłości wiedzieć jak w takiej sytuacji reagować.

maku
01-10-2009, 23:03
nie mam dostępu do forum, trzeba się zarejestrować. on my way

admin chyba poszedł w cuk bo już trzeci dzień nie aktywuje mi konta -_-'

Gborowik
02-10-2009, 06:48
nie mam dostępu do forum, trzeba się zarejestrować. on my way

OK. Tamto forum jest niezłe, jest wiele ciekawych "stiloporad", ale decyzja należy do zainteresowanych. Życzę zadowolenia z autek.

maku
03-10-2009, 18:21
no więc tak
zabrałem się dziś za czyszczenie EGR. Gdy już go rozebrałem okazało się, że w środku jest sporo syfu, ale oba "cycuszki" chodziły dosyć luźno, żaden nie był zablokowany. No nic, poczyściłem więc, na koniec prysnąłem pastą smarującą i złożyłem. Zadowolony z siebie zacząłem montować cały element z powrotem na samochodzie. męczyłem się z jedną opaską nie mogąc "załapać" jej śruby. wyginałem się przy tym dobre pół godziny. jak ktoś napisał w jednym z tutoriali - licho nie śpi. I nie spało. mocując się z opaską oparłem się ręką tam gdzie nie trzeba i ułamałem króciec plastikowy do którego prowadził przewód z filtra paliwa. oczywiście później opaskę udało się skręcić i sprawę z EGR można uznać za załatwioną, choć nie zdążyłem sprawdzić czy jest różnica.
Jako, że dziś sobota to nigdzie nie kupię już tego elementu z ułamanym króćcem więc spróbuję to jakoś skleić usztywniając wcześniej odpowiednio króciec od wewnątrz. Teraz mam takie pytanie - jak nazywa się to co zepsułem i do czego służy? Chodzi o plastikowy.. hmm element umieszczony tuż nad pompą paliwa do którego dochodzi kilka przewodów z paliwem. Jak tylko uda mi się go kupić wymienię go, mam nadzieję, że rzeźba jaką odstawię wytrzyma chociaż do tego czasu. Chciałem jeszcze dziś zajrzeć do overbust ale na to już nie ma czasu :(

już wiem.. o ile dobrze wywnioskowałem z tego co pokazał mi ePer - jest to kolektor zasilania wtryskowego..

Gborowik
04-10-2009, 09:55
[quote="maku"]no więc tak
zabrałem się dziś za czyszczenie EGR. Gdy już go rozebrałem okazało się, że w środku jest sporo syfu, ale oba "cycuszki" chodziły dosyć luźno, żaden nie był zablokowany. No nic, poczyściłem więc, na koniec prysnąłem pastą smarującą i złożyłem. Zadowolony z siebie...
------------------------------------------
Niestety silnik Stilonka jest tak skonstruowany, że wypełniona im jest cała komora. Na grzebanie nie zostawiono zbyt wiele miejsca. Co prawda wszędzie się da dojść, ale z niemałym trudem. Trzeba bardzo uważać.
Odnośnie EGR zawory mają chodzić luźno w całym zakresie. Zawór ma się chować w obudowę całkowicie. Jeśli tak jest to będzie OK.

maku
06-10-2009, 01:04
prawdę mówiąc nie sprawdzałem jak on chodzi "na rozkręconym" zaworze podłączając jego część przez zmontowaniem z powrotem, bo zapomniałem. trudno mi powiedzieć czy spalanie się polepszyło, ale chyba trochę tak, bo wcześniej po wyzerowaniu tripa spalanie oscylowalo w granicach 8,5 a teraz jest 7,5... fakt ze wyzerowalem tripa i po zrobieniu ok 40km wyczyscilem egr a spalanie o ktorym pisze (ktore pokazuje komputer) wynika po ok 120km po wyzerowaniu.. zobaczymy co dalej,
7,5 w miescie to wciaz za duzo, prawda? nawet przy felgach i ogumieniu jakie posiadam?

a.. no i kupilem ten caly "kolektor", do niego przewod "powrotu" prowadzacy od owego kolektora do wtryskow... za wszystko prawie 200zl w aso.. -tak jakby ktos kiedys popsul podobnie