PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Ciężko pali i duże spalanie Uno 899 cm3 2001r.



sliski79
20-09-2009, 19:06
Witam. Może ktoś podsunie jakiś pomysł. Mam uno jak w tytule. Na zimnym silniku trzeba pokręcić ze 2-3 sekundy rozrusznikiem zanim załapie a czasami po odpaleniu zadusi się a jeśli nie to słychać wyraźne dławienie - dopiero po chwili wchodzi na wyższe obroty. Na ciepłym zapala od strzała. Spalanie też wydaje mi się za duże bo ok. 10 litrów po mieście (a w końcu mrozów nie ma). Oprócz tego żadnych innych objawów nie zauważyłem. Silnik dość dynamiczny jak na 39 KM. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie przy otwieraniu wlewu paliwa występuje zasysanie powietrza do wewnątrz zbiornika. W zbiorniku jest podciśnienie i to dość spore. Wiem, że jest tam pochłaniacz par paliwa itp. ale nie jestem pewien czy tak ma być.
Co zrobiłem/ sprawdziłem:
1. wymiana świec zapłonowych
2. wymian kabli zapłonowych
3. wymiana czujnika temperatury wody (ten od kompa)
4. wyjęcie uszczelki pod korkiem wlewu paliwa (żeby nie występowało to podciśnienie w
zbiorniku
5. sprawdzenie sondy lambda voltomierzem (wychylanie co ok. 2 sek. do ok. 1v - podobno tak ma być)
6. czyszczenie tego czujnika który znajduje się w ukł. wtryskowym od strony zasysanego powietrza (wg. mnie czujnik temperatury zasysanego powietrza) - nie mam pojęcia jak sprawdzić
7. wyjęcie i wyczyszczenie krokowca
8. ufo raczej działa bo po odłączeniu podciśnienia obroty się zmieniają a jak zasysam powietrze z niego też słychać zmianę pracy silnika
9. chyba resetowanie kompa (odłączyłem klemy na jakieś 2 h , podłączyłem, włączyłem zapłon na parę sekund, wyłączyłem zapłon na parę sekund i odpaliłem. Czekałem bez dodawania gazu aż włączy się wentylator - tak to się robi w daewoo nie wiem czy w uno też dlatego napisałem, że chyba).
10. wymiana filtrów powietrza i paliwa
Żadnych widocznych rezultatów. Proszę o jakieś podpowiedzi.
P.S. przebieg 50000 km . Zaglądałem do świec po przejechaniu 100 km: Piękne spalanie - Brązowy jasny nalot, żadnego zaolejenia, nagaru itp.

[ Dodano: 2009-09-20, 18:14 ]
P.S. skąd mogę ściągnąć PDF - naprawa uno itp?

asgerd
21-09-2009, 08:11
Witam. Może jednak spróbuj wymienić czujnik temperatury w kolektorze ssącym ( u mnie w 1.4 jest z niebieską wtyczką). Koszt to około 30 zł więc niewielka strata. Sprawdź też odpowietrznik zbiornika paliwa, może jest zapchany. A co do spalania zmierz ciśnienie w cylindrach. Pozdrawiam.

sliski79
21-09-2009, 22:10
Niestety u mnie jedyny czujnik z niebieską kostką to ten który już wymieniłem :(

plutekb
22-09-2009, 12:33
Zdaję sobie sprawę ze to ostateczność ale polecam serwis w Czeladzi przy ul. Rzemieślniczej. Kilka razy korzystałem. Bez zastrzeżeń.

miszko
23-09-2009, 00:44
6. czyszczenie tego czujnika który znajduje się w ukł. wtryskowym od strony zasysanego powietrza (wg. mnie czujnik temperatury zasysanego powietrza) - nie mam pojęcia jak sprawdzić
Czujnik ATS klik (http://fiatforum.com.pl/downloads.htm?view=detail&df_id=67)
Poszukaj WTS, to samo tylko dotyczy czujnka temperatury wody i tez możesz sobie go sprawdzić.


9. chyba resetowanie kompa (odłączyłem klemy na jakieś 2 h , podłączyłem, włączyłem zapłon na parę sekund, wyłączyłem zapłon na parę sekund i odpaliłem. Czekałem bez dodawania gazu aż włączy się wentylator - tak to się robi w daewoo nie wiem czy w uno też dlatego napisałem, że chyba).
Czy coś się zmieniło zaraz po tym zabiegu? Odpalałeś z zimnego silnika?


5. sprawdzenie sondy lambda voltomierzem (wychylanie co ok. 2 sek. do ok. 1v - podobno tak ma być)

W jakim przedziale się wychyla? Bliżej mu do 1V czy tak w granicach 0,5V się utrzymuje?
Im bliżej 1V tym mieszanka bogata i odwrtonie im bliżej 0V tym uboga. Idealna to 0.5V.


7. wyjęcie i wyczyszczenie krokowca

Wyjmij krokowiec tak, abyś go widział i podłącz go. Na zimnym silniku włącz zapłon i zobacz czy poprawnie pracuje.

sliski79
24-09-2009, 06:01
Więc tak, po tym niby resecie który opisałem paliłem z zimnego silnika i nie zauważyłem żadnej różnicy. Ogólnie jakby miał trochę za niskie obroty na zimnym silniku ale tak już było wcześniej.
Przy sprawdzaniu lambdy, raczej było jej bliżej do 1v niż do 0,5.
Co do wyciągania krokowca- jeśli wyciągnę go z obudowy a on np mi się wysunie po włączeniu zapłonu to jak go później wsunąć do pozycji wyjściowej? jak wogóle powinien wyglądać prawidłowy reset? Niestety mój multimetr umarł po upadku i nie miałem możliwości sprawdzenia. Musze zakupić nowy i sprawdzimy. Dzięki za odpowiedz.