PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 1.9 JTD - kupno - za i przeciw



ruffus
13-09-2009, 08:33
Witam,

Zastanawiam się nad zmianą auto.
Generalnie byłem zdecydowany na Forda Focusa, jednak wczoraj będąc w autokomisie natknąłem się na Fiat Stilo 1.9 JTD Active z 2003 roku.
Samochód bardzo mi się spodobał, do tego silnik 115 KM ..... jest czym pojeździć.

Chciał bym się dowiedzieć o opinie na temat tego modelu, awaryjność, spalanie wygoda itp...

Z góry dziękuje.

Ruffus

Hipo
13-09-2009, 13:44
Z pierwszymi egzemplarzami zdarzają sie kłopoty z elektryką bo auto jest przepakowane nią wręcz. Ale ogólnie pojazd nie cierpi na jakieś typowe i problematyczne usterki.

Gborowik
27-09-2009, 12:01
Z pierwszymi egzemplarzami zdarzają sie kłopoty z elektryką bo auto jest przepakowane nią wręcz. Ale ogólnie pojazd nie cierpi na jakieś typowe i problematyczne usterki.

Przepakowane, to fakt, ale ja to uważam za atut. Mam od roku Stilo 1,9 JTD 116KM 3D Dynamik, 2001 prod., zarejestrowany '02r, przebieg 100tyś. Nie uważam auta za jakoś szczególnie awaryjne. Faktem jest, że ma bardzo czułą elektronikę na spadki napięcia. Bateria musi być zawsze w pełni naładowana i w porę wymieniona, musi mieć też zapas mocy. Zresztą elektronika prawie w całości jest BOSZA. Co prawda wymieniłem wspomaganie kierownicy i przepływomierz, ale sam je wykończyłem. Przepływka była brudna, węc przemyłem ją... wodą i zdechła. Wyjechałem z niedokręconą klemą akumulatora i po około 120 km zdechło wspomaganie. Miało prawo. Kupiłem na Allegro za 400 zł i śmiga.
Miałem zimą problem z zamarzającymi klamkami (wada produkcyjna wszystkich Stilonków), ale przerobiłem mechanizm otwierania. Zamek był otwierany linką w pancerzu, do którego dostawała się woda i zamarzała. Zmontowałem linkę bez pancerza, która przechodzi przez plastikowe kółko i jest ok. (Myślę, że do tematu wrócimy zimą).
Oleju nie bierze, zużycie paliwa rewelacyjnie niskie ok.5,5 l. Przyśpieszenie super. Co do geometrii nadwozia nie widziałem ładniejszej bryły ( oczywiście 3D). Wiadomo. że egzemplarz trzeba wybrać. Nie można się spieszyć. Trzeba skorzystać z pomocy fachowców. Wiemy jakie rodacy robią ściemy, żeby wcisnąć nam "super auto". Ja miałem szczęście, że auto z zagranicy sprowadzili znajomi, którzy się na tym znali. Za niewielką cenę nie kupimy auta z takim wyposażeniem i stosunkowo młodym roczniku. Jeśli będziesz o auto dbał na pewno się odwdzięczy. Zdecydowanie polecam i pozdrawiam zainteresowanych.

PS. przeszukałem inne Fora i takie modele jak VW. Audi, Fordy i inne nie są ani lepsze, ani mniej awaryjne, ale za to dużo droższe.

maku
27-09-2009, 21:28
I uważaj na spalanie przy kupnie bo wobec tego co kolega pisze wyżej mój stilo ma się nijak - mianowicie spalanie w trasie zeszło do ok 7l/100.. w miescie ponad 8 przy srednio dynamicznej jezdzie. ale ma 240k przebiegu

Gborowik
27-09-2009, 22:22
I uważaj na spalanie przy kupnie bo wobec tego co kolega pisze wyżej mój stilo ma się nijak - mianowicie spalanie w trasie zeszło do ok 7l/100.. w miescie ponad 8 przy srednio dynamicznej jezdzie. ale ma 240k przebiegu

A próbowałeś posprawdzać i ewentualnie poustawiać parametry? Może spróbuj w ASO. Sam przebieg nie może aż tak wpłynąć na zużycie. Coś w elektronice nie tak.

maku
27-09-2009, 22:38
nie miałem jeszcze okazji odwiedzić ASO, w tym wypadku chodzi o czas... poza tym jakie parametry można tu poustawiać?
wiem, że żeby cokolwiek się dowiedzieć to powinienem pojechać "na komputer" i/albo posprawdzać wtryski, ale pomyślałem, że może dowiem się czegoś na tym forum. Mój temat świeci pustkami więc chyba nic się nie dowiem :(
Koledze życzę powodzenia w poszukiwaniach auta, też szukałem jakiegoś a3tdi czy golfa4 ale audi wychodziło za drogo, golfy parchy, ibizy 99-2001/2 tak samo.. Stilo wcale nie szukałem, to jedyny jaki obejrzałem i zaskoczył mnie świetnym wyglądem, wyposażeniem i niskim zużyciem wnętrza (akurat moja sztuka). I był to pierwszy samochód spośród wszystkich które obejrzałem, który chciałem mieć.

Gborowik
28-09-2009, 06:35
[quote="maku"]nie miałem jeszcze okazji odwiedzić ASO, w tym wypadku chodzi o czas... poza tym jakie parametry można tu poustawiać?
wiem, że żeby cokolwiek się dowiedzieć to powinienem pojechać "na komputer" i/albo posprawdzać wtryski, ale pomyślałem, że może dowiem się czegoś na tym forum. Mój temat świeci pustkami więc chyba nic się nie dowiem
--------------------

Co można poustawiać? Wiele. Oczywiście nie na oko, ale właśnie na komputerze. To są silniki Comon Rail, które są silnikami najnowszej generacji. Są dobre, ale wymagają dbałościi i okresowej obsługi. Mają stałe ciśnienie paliwa, wtrysk jest elektroniczny i odbywa się kilka razy na cykl. Jest przepływomierz powietrza, turbina ze zmienną geometrią łopatek,zawory owerbust i EGR sterujące turbiną, które trzeba okresowo czyścić lub wymieniać. Podgrzewany jest filtr paliwa.Filtr powietrza musi być regularnie wymieniany. Wszystko to ma wpływ na osiągi i zużycie paliwa. Na odwiedzenie dobrego ASO musisz jednak znaleźć trochę czasu i kasy, a jeszcze Ci pośmiga. Pozdrawiam

shadow
28-09-2009, 15:12
też szukałem jakiegoś a3tdi czy golfa4 ale audi wychodziło za drogo, golfy parchy, ibizy 99-2001/2 tak samo.. Stilo wcale nie szukałem, to jedyny jaki obejrzałem i zaskoczył mnie świetnym wyglądem, wyposażeniem i niskim zużyciem wnętrza (akurat moja sztuka). I był to pierwszy samochód spośród wszystkich które obejrzałem, który chciałem mieć.
Ja miałem identyczną sytuację - szukałem auta w cenie do ok. 25 000pln: Forda (Focus, Mondeo), Alfy 147, MG ZR, Audi A3, Opla Astry. Przypadkiem trafiłem na Stilo, pojechałem obejrzeć z czystej ciekawości bez zamiaru kupna, ale jak go zobaczyłem z zewnątrz i w środku i porównałem z ceną od razu banan na ustach i na drugi dzień przyjechałem z pieniędzmi:)
Polecam :D

maku
29-09-2009, 23:40
Co można poustawiać? Wiele. Oczywiście nie na oko, ale właśnie na komputerze. To są silniki Comon Rail, które są silnikami najnowszej generacji. Są dobre, ale wymagają dbałościi i okresowej obsługi. Mają stałe ciśnienie paliwa, wtrysk jest elektroniczny i odbywa się kilka razy na cykl. Jest przepływomierz powietrza, turbina ze zmienną geometrią łopatek,zawory owerbust i EGR sterujące turbiną, które trzeba okresowo czyścić lub wymieniać. Podgrzewany jest filtr paliwa.Filtr powietrza musi być regularnie wymieniany. Wszystko to ma wpływ na osiągi i zużycie paliwa. Na odwiedzenie dobrego ASO musisz jednak znaleźć trochę czasu i kasy, a jeszcze Ci pośmiga. Pozdrawiam

Hmm. Płyny, filtry powymieniam sam w najbliższym czasie. Czy możesz coś powiedzieć więcej na temat zaworów overbust i egr? mianowicie jak je czyścić itp? generalnie nie ufam ASO bo na ogół gówno się znają.. ale jak na komputer to tylko do nich, chyba, że znajdę jakiś warsztat z kompem do fiata.

przepraszam za offtop, więcej nie będę. dość w tym temacie, Gborowik jak będziesz miał chęć odpisać to zapraszam to mojego tematu "mój stilo za dużo pali"

Gborowik
30-09-2009, 06:59
[quote="maku"][quote="Gborowik


Hmm. Płyny, filtry powymieniam sam w najbliższym czasie. Czy możesz coś powiedzieć więcej na temat zaworów overbust i egr?

--------------------------------------------------------

Napiszę wieczorem, teraz muszę niestety wyjść, żeby zarobić na chleb :badgrin: :

_____________________________
Rolą zaworu EGR jest recyrkulacja spalin, a polega to mniej więcej na tym, że wtedy, gdy nie potrzeba silnikowi więcej mocy,(jazda z górki, wolne obroty itp...) zamiast czystego powietrza do silnika trafiają spaliny, do ponownego spalenia cząstek palnych zawartych w spalinach. Po ponownym przepaleniu spaliny są o wiele czyściejsze, a zużycie paliwa mniejsze. Jeśli jest potrzebna większa moc, EGR odcina spaliny i puszcza czyste powietrze. Jeśli zawór pracuje normalnie silnik ma potencjalnie najwyższą sprawność i oczywiście moc. Po pewnym okresie zawór zanieczyszcza nagar i rdza. Zawór nie domyka się i zamiast powietrza silnik bezustannie zasilają spaliny i silnik traci moc. Wtedy należy zawór przeczyścić. ASO najczęściej proponuje taki zawór wymienić, ale dobre czyszczenie pomaga w 100%.
Jeśli zaś chodzi o owerbust, to steruje on łopatkami turbiny ze zmienną geometrią i zanieczyszczenie go, powoduje spadek mocy i możliwość zapieczenia ruchomych łopatek. Czyści się też go okresowo, chociaż nie jest on przewidziany do rozbierania, ale po przecięciu pewnej taśmy, można ją zastąpić normalną opaską zaciskową. Zawór ten jest zamontowany pod autem i jest narażony na zanieczyszczenia, sól i wilgoć. Dlatego są zalecenia, ażeby przenieść go do komory silnika, na obudowę akumulatora. To tyle o zaworach, jeśli kogoś będzie interesował sposób czyszczenia zaworów postaram się znaleźć jakiś manual. Pozdrówka.