Zobacz pełną wersję : korektor siły ham bravo oraz wahacze przód
1 po wizycie na przeglądzie dostałem info że mam zbieżność -6 przez wahacze niby( przód) wiec są do wymiany i mam pytanie czy w bravo 1.9 TD można coś z samymi tymi gumami kombinować?? czy od razu nowe kupować z tego co czytałem to dobrze jest kupić Delphi lub TRW jaka może być ich cena bo na allegro nie ma albo nie mogę znaleźć
2 chodzi o ten nieszczęsny korektor siły hamowania którego nówka kosztuje 280 zeta oryginał
muszę to rozwiązać wreszcie jakoś i z tego co czytałem na tym forum i na TTT i po rozmowach z paroma mechaniorami doszedłem do wniosku że mogę:
I )ominąć korektor za pomocą redukcji i trójnika i tu mam pytanie jak to będzie bo słysze trochę że na śliskim kicha albo że jest dobrze tylko trzeba o tym pamiętać:) za jakieś 50 zł + wymiana płynu w sumie 70 zł bym to miał zrobione gdyby żadne rurki się nie pokruszyły***(na końcu pytanie do tego faktu) duże ryzyko z tymi przewodami?
II)podjąć się regeneracji jeden mechanik powiedział że nie ma co bo jeśli nawet ruszy to się będzie lał płyn ( tylko od niego tą obawę słyszałem jest w tym coś prawdy??) i zakładam wyjęcie a może lepiej nie ruszać żeby sobie kłopotu nie narobić z tymi przewodami ( wchodzi wtedy zdjęcie baku chyba itp)
*** no właśnie jak to jest z dostępnością tych miedzianych przewodów i ich ceną (oryginalny kształt) żeby mi auto nie stało miecha bo przewód się sypnął a ja nie moge nic spasować czekam na info chłopaki pozdro :)
Ad. 1
TRW/LUCAS - nie warto ponad 400zł sztuka
Delphi - rzadko występuje na allegro cena nań była około 160zł szt, w sklepie 220zł
Wymiana samych gum można o ile są sztywne sworznie wahacza poza tym robocizna drożej niż w przypadku wymiany całych wahaczy.
Najlepiej kup jakiś komplet na allegro za ~200zł i pojeździsz niewiele mniej niż gdybyś kupił TRW ;)
Ad 2. I
duże ryzyko z tymi przewodami?
Tak przewody są stalowe :roll:, oryginalne przewody stalowe są bardzo drogie, mechanicy często kupują miedziane przewody i "na miejscu" je zarabiają.
I )ominąć korektor za pomocą redukcji i trójnika i tu mam pytanie jak to będzie bo słysze trochę że na śliskim kicha albo że jest dobrze tylko trzeba o tym pamiętać:) za jakieś 50 zł + wymiana płynu w sumie 70 zł bym to miał zrobione gdyby żadne rurki się nie pokruszyły***(na końcu pytanie do tego faktu) duże ryzyko z tymi przewodami?
Na 100% odczujesz lepsze hamowanie na suchej nawierzchni. Za to horror przyjdzie w zimie kiedy będziesz chciał mocniej przyhamować. Tylne koła na 100% szybciej się zblokują niż przednie. Więc się zastanów.
II)podjąć się regeneracji jeden mechanik powiedział że nie ma co bo jeśli nawet ruszy to się będzie lał płyn ( tylko od niego tą obawę słyszałem jest w tym coś prawdy??) i zakładam wyjęcie a może lepiej nie ruszać żeby sobie kłopotu nie narobić z tymi przewodami ( wchodzi wtedy zdjęcie baku chyba itp)
Na TTT masz opis regeneracji reduktora od Tipo/Tempry. Nie jest to trudna sprawa i można to samemu zrobić.
Co do przewodów miedzianych to wpierw mierzysz pod autem ile potrzebujesz idziesz do sklepu i zamawiasz takie.
Przewody są gietkie, wieć rwiesz stare i nowe "profilujesz" pod stare.
Za to horror przyjdzie w zimie kiedy będziesz chciał mocniej przyhamować. Tylne koła na 100% szybciej się zblokują niż przednie. Więc się zastanów.
Nie przesadzaj :D ja jeździłem temprą bez korektorów i spokojnie się jeździło w ziemie, tylko trzeba było się przyzwyczaić.
Oczywiście, ale w krytycznej sytuacji nie będziesz się zastanawiał czy tylne koła się zblokują czy nie, więc wciskasz pedał hamulca do oporu, a wtedy koła się blokują i tył ucieka.
To znaczy idzie jeździć, jest ok, ale trzeba być bardziej ostrożnym na śliskim, a już tymbardziej w zimie.
Ja wyrwałem korektor i puściłem bezpośrednio. Efekt, auto lepiej hamuje, bo tył lepiej hamuje, ale fakt faktem, że na śliskim nie mam już tej pewności, że tył się nie zblokuje.
Najlepiej kup jakiś komplet na allegro za ~200zł i pojeździsz niewiele mniej niż gdybyś kupił TRW ;)
Ale właśnie jakiej firmy wyhaczyć??
Na 100% odczujesz lepsze hamowanie na suchej nawierzchni. Za to horror przyjdzie w zimie kiedy będziesz chciał mocniej przyhamować. Tylne koła na 100% szybciej się zblokują niż przednie. Więc się zastanów.
ale zimą nie mając ABS jeżdże powoli i jestem nastawiony że w ogóle mogę stracić panowanie nad autem. Więc przy hamowaniu na granicy poślizgu przednimi to tył już zablaokowany jest ??
Co do przewodów miedzianych to wpierw mierzysz pod autem ile potrzebujesz idziesz do sklepu i zamawiasz takie.
Przewody są gietkie, wieć rwiesz stare i nowe "profilujesz" pod stare.
uff ulga że to taki uniwersalny sposób
Rozumie się że jak uda mi się ruszyć ten korekrtor to jak wyregulować?? śmigać po trawie?? 8)
Ad. 1
TRW/LUCAS - nie warto ponad 400zł sztuka
A gdzieś Ty widział takie drogie wahacze ? nawet ASO sobie tyle nie woła. Kupowałem ostatnio TRW do maryśki na hurtowni to zapłaciłem po znajomości kolegi 260zł.A czt warto? sądze że tak bo trw dłużej wytrzymuje i najpierw wysiadają gumy a sworzeń się wytrzymuje nawet drugą parę gum.
Hipo, weź pod uwagę że masz inne wahacze :>
Cena za TRW była dokładnie 425zł sztuka w ASO 5 miesiący temu, obecnie na http://sklep.intercars.com.pl/ 405zł.
A nie każdy ma znajomości :(
najpierw wysiadają gumy a sworzeń się wytrzymuje
Zobaczymy jak będzie u mnie bo obecnie też mam TRW :)
W IC bez dobrego numeru klienta nic się nie załatwi ale są inne hurtownie części gdzie jak się pogada to dobrą cenę można dostać.
Ja jak wymieniałem to mimo, że mogłem wymienić na TRW po okazyjnej cenie to zdecydowałem się na 2 razy tańsze DELPHI a też dobre. Można też kupić FORTUNA LINE po 80zł (cena z moją zniżką nie wiem ile kosztuje bez) ale ja tego rozwiązania nie polecam.
No fakt, maryśka ma inne wahacze, jednak nie polecam generalnie kupowania taniego szajsu, po prostu nie warto. Z w miarę dobrych zamienników to sprawdza się też Febi.
czyli chłopaki mówicie delphi albo Febi zorientuje się ile w sklepie za to i na necie. jak ktoś zna jeszcze jakąś dobrą markę i wiadomo w rozsądnej cenie to niech pisze :)
A co do regeneracji regulatora to da się samemu ustawić w miare a potem gdzieś podjechać na dokładne ??
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.