Zobacz pełną wersję : [Jak wykonać] Montaż radiowego sterowania zamkiem centralnym
Znalezione na autocentrum.pl
Wklejam link żeby nie trzeba było szukać, może się komuś przyda.
Krótki opis:
W wielu modelach fiatów montowano centralny zamek sterowany jedynie kluczykiem, w takiej sytuacji warto pomyśleć o montażu sterownika radiowego(pilot). Najprostsze zestawy można kupić już za 50zł. Sam montaż jest prosty i trwa dosłownie kilka minut, najtrudniejszą czynnością jest przylutowanie czterech kabli. W przypadku fiatów oraz innych marek otwieranie i zamykanie realizowane jest przez podanie masy. Taki sterownik musimy kupić. Manual wykonany na przykładzie fiata bravy.
>>>>>> Manual montażu radiowego sterowania zamkiem centralnym <<<<<<< (http://www.autocentrum.pl/go/228__Wasze_manuale_-_Fiat_Brava_-_Montaz_radiowego_sterowania_zamkiem_centralnym__3 __30.html)
Edit
Fotografia ze zbliżeniem podłączenia przewodów w przekaźniku CZ
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000520.jpg
Przewody:
Czarny, żółte - Masa
Czerwony - Plus
Białe - sygnał otwierania/zamykania
o, może się wykorzysta bo mój pilot coś szwankuje :)
[ Dodano: 2009-09-25, 21:19 ]
Chciałbym dodać od siebie że w autach które maja sterownik comfort nie ma przekaźnika o którym mowa w tym artykule. Trzeba rozebrać sterownik który jest nad schowkiem i wlutować sie na nim w odpowiednie piny.
Hipo, a napiszesz coś bliżej w tym temacie?
po czym poznać że mamy jakiś komfort?
od dziś posiadam maree rocznik 97 i właśnie zastanawiam się nad montażem sterownika dla pilotów, w temprze udało mi się bez najmniejszych problemów
Generalnie chodzi o to czy masz zamykane z pilota fabrycznego. Jeśli tak to nie ma przekaźnika jak w opisie ale jest cała puszka z elektroniką od tego.
z tego co wiem to pilota fabrycznego nie było, tylko centralny z kluczyka
z tego co pamiętam to w temprze wystraczyło znaleźć zasilanie i masę, wpiąć się w przewody od mastera lewych drzwi i w kierunkowskazy
W bbmach jest troche inaczej
Pochwalę się i tutaj :)
Zamontowałem sobie CZ wg tego opisu, ogólnie to bułka z masłem aby tylko umieć trzymać lutownicę.
Dorobiłem sobie również grocik i transponder (bez rozpruwania klucza bo miałem tylko jeden i szkoda by było go uszkodzić) wszystko do scyzoryka i jest cacy ;] Całokształt kosztów w moim przypadku:
- centralka 71zł
- diody prostownicze 2x11,50zł (trochę się zlamiłem bo za duże kupiłem 25A, 15-ek nie miała a 6A stwierdziłem że za mało, a okazuje się że w zupełności wystarcza.
- dorobienie grota 40zł
- klonowanie transpondera 80zł
W sumie 215zł a na samodzielnym montażu zaoszczędziłem 100-120zł :)
U mnie ten opis nie pasował, całą elektronike schowali pod tylną kanapą. Ale z rozpiską pinów wszystko się udało. Nawet szyby ładnie domyka 8)
kamkaz11
27-01-2010, 21:57
witam:)
podlacze sie pdo temat poniewaz interesuje mnie jedna rzecz, a mianowicie znalazlem na allegro taki sterownik scyzoryk z kluczykiem. Moje pytanie brzmi czy ten kluczyk bedzie pasowal do mojej stacyjki czy trzeba go potem dawac do przerobienia i zakodowania? i ile takie cos moze kosztowac?
kamkaz11, pokaż linkę do tej aukcji.
Ja jak kupowałem centralkę ze scyzorykiem, to nie było ani odpowiedniego grota (był od VW), ni pestki immo.
Wszystko zamontował i poskręcał do kupy ślusarz który dorabiał klucz.
Aha co jeszcze jest fajnego to groty do BBM mimo iż jest tam jakiś standard są różne, grubość czy coś, klucznik ogólnie miał problemy ze znalezieniem w swoich zapasach odpowiedniego grota.
Ja kupiłem odrazu z grotem do fiata i pasowało bez problemu.
kamkaz11
28-01-2010, 22:22
chodzi mi o cos takiego:
link (http://www.allegro.pl/item900771444_sterownik_zamka_centralnego_pilot_kl uczyk.html#gallery)
spełni to swoje zadanie czy bede musial duzo dolozyc do tego interesu zeby wszystko dzialalo?
Kupujez ten dodatkowy sterownik, musisz rozebrać sterownik fabryczny który jest pod schowkiem w 2.4TD. W sterowniku fabrycznym trzeba znaleźć zasilanie, masę i znaleźć punkty do których zwierasz masę powodująć zamknięcie i otwarcie drzwi.
Ponadto uniwersalny sterownik najpierw trzeba skonfigurować do pracy czy ma sterować masą czy też napięciem, robi się to zalutowująć odpowiednie zwory na płytce, wszystko opisane masz w instrukcji.
Oddać trzeba kluczyki do dorobioenia i przełożyć kostki od immo do scyzoryków i w zasadzie wszystklo. Chyba że jeszcze podłączasz awaryjne żeby migały to najprosciej u nas wpiąć się do włącznika w desce.
Bardzo fajny manual. Mi wyszło za pierwszym razem. Jest jednak jedno "ale". Podczas lutowania należy zwrócić dużo uwagi na to, żeby kable ani gram lutu nie dotykały do innego styku. Mi początkowo jeden mikroskopijny drucik dotykał do styku, który był bardzo blisko i przez to nie łapało otwieranie za pierwszym razem, ale w porę się zreflektowałem.
Podczas lutowania należy zwrócić dużo uwagi na to, żeby kable ani gram lutu nie dotykały do innego styku.
Dokładnie tak, u mnie to wygląda trochę na partyzantkę ale lutowałem to 25W transformatorówką, to tego typu lutowania doba by była lutownica kolbowa z w miarę cienkim grotem.
Jak się zrobi cieplej to będę u siebie to poprawiał bo chcę sobie zamontować jeszcze otwieranie klapy z pilota.
bartek_p
26-04-2010, 22:23
Powiem wam szczerze, że założyłem dziesiątki, jak nie setki alarmów do samochodów i nigdy w życiu nie rozbierałem oryginalnych centralek.
Wszystko jest pod lewym boczkiem w nogach kierowcy.
Sterowanie zamkiem masą, przewody biały i niebieski w wiązce drzwiowej, oryginalnego sterownika nie trzeba podmieniać.
Zasilanie i kierunki też tam są, trzeba tylko kontrolką poszukać na których przewodach, bo nie pamiętam teraz.
bartek_p mi tam się nie chciało grzebać, słowna i niejasna instrukcja montażu mnie zniechęciła, dlatego podpiąłem się pod centralkę.
Podłączę się do tematu. W moim Bravo jest centralny z pilotem w kluczyku, niestety rozkodowany a nie posiadam kodów, więc kupiłem na Allegro sterownik Remontronix. Nad schowkiem jest duża czarna puszka oryginalnego sterownika z dwoma dużymi wiązkami kabli wchodzącymi do owego sterownika. I teraz wielka prośba, czy posiada ktoś schemat tych kabelków? Nie jestem mocny w elektronice i ni w ząb nie wiem co do czego przylutować.
Weź zapnij kabel do masy z jednej strony, na środku żarówkę i jedź kolejno po pinach aż trafisz na pin który zasteruje Ci otwarciem a drugi zamknięciem drzwi. Żarówka jest po to że jak trafisz na zasilanie to żarówka się zaświeci a nie zrobisz zwarcia, w przypadku jak podasz masę to normalnie prąd potraktuje żarówkę jako kawałek kabla i zamknie obwód powodując zamknięcie/otwarcie drzwi.
Ok, ale tam są dwie wiązki (dwa złącza). Po co aż dwa? pod które to lutować?
Bo to moduł comfortu i on steruje zamkami i szybami więc trochę kabelków trzeba. Pod które to Ci z pamieci nie powiem, po prostu trzeba szukać. Pamietaj że we fiacie zamek jest sterowany masą i taki musisz mieć sterownik lub go tak skonfigurować.
bartek_p
07-05-2010, 23:13
Zacznij od białego i niebieskiego, cienkie przewody, musisz mieć zamknięte wszystkie drzwi przy tych ćwiczeniach.
W tych przewodach znajdziesz także stały plus, plus po stacyjce i masę.
Dobrze sprawdza sie kontrolka na 12v taka za 7 zł ze stacji
Witam,
rozumiem, że w przypadku montażu alarmu (czyli w sumie bezprzewodowej centralki sterowania zamkiem centralnym z dodatkową opcją odstraszania niepowołanych) jest tak samo? Czyli, montujemy to tak samo i w tym samym miejscu? Mam Bravo 98' i w sumie to zależało mi tylko na sterowaniu zamkiem z pilota bo kto chcialby mi zwinąć 12 letnie Bravo - ale zobaczyłem, że same centralki kosztują około 50 zł a najtańszy alarm kilkanaście złotych więcej... Nie zabierałem się jeszcze za wymianę, bo jeszcze nie doszedł do mnie zamówiony alarm - nie robiłem też rozeznania technicznego - ale z tego co czytam nie będzie większych problemów... Zastanawia mnie tylko umiejscowienie centralki zamka centralnego w mojej Bravce - bo informacja "nad schowkiem" jest dla mnie tajemnicza... Trzeba wymontować schowek?
Jak wymontujesz schowek, to już musisz sobie "wymacać" jakieś dogodne miejsce na puszkę z centralką, a jest gdzie zmieścić. "Prondek" można z radyjka pożyczyć... i tak na pewno będziesz podłączał kierunki pod włącznik awaryjnych, więc będzie najbliżej. Ja znalazłem "prónd" pod schowkiem, jakieś luźne przewody wisiały, miernik pokazał, że można, więc je wykorzystałem. Montaż centralki jest w miarę prosty, jak ja sobie poradziłem, a jestem laikiem w sprawach elektryki, to każdy da radę :lol:
Udało mi się pod-montować dodatkowy sterownik pod centralkę comfort. Starą kontrolkę z żaróweczką i kabelkiem podpiąłem pod masę (jakaś śruba przy drzwiach). Wykręciłem schowek, wymacałem i rozebrałem stara centralkę z obudowy. Wcześniej wspomnianą kontrolką zacząłem dotykać do pinów wchodzących od poszczególnych kabelków złącza, w płytkę centralki. Jeden pin zareagował zamknięciem a inny otwarciem drzwi. W te kable wlutowałem odpowiednie kable z nowego sterownika. tą samą metodą odnalazłem napięcie. Pozostało jeszcze połączyć odpowiednie przewody z nowej centralki do masy (wedle instrukcji) i wlutować się w przewody dochodzące do przycisku świateł awaryjnych (zewnętrzna przewody białej kostki, środkowy to napięcie - przekonałem się o tym kiedy spaliłem bezpiecznik :P ). Sama instalacja nie jest trudna ale dość czasochłonna.
Podziękowania dla Hipo i bartek_p za pomoc :)
pin 15 otwieranie a 16 zamykanie czyli kabel niebieski i biały w tylnej kostce tej duzej i masa i plus w tej z przody plus to jest chyba biały
miki1406
26-07-2010, 02:06
Ja podłączałem w Palio i w moim Bravo prosto i skutecznie... W kablach od dzwi kierowcy szukamy cieniutkiego białego i niebieskiego (bywa że są dwa komplety sprawdzamy wtedy które). Nacinam. Jeden otwiera z masą, drugi zamyka... Wale do tego prosty sterownik radiowy 4kablowy ( +, -, impuls otw, impuls zam) I śmiga jak zły. Prosto, tanio i szybko!!! Koszt sterownika 40-60zł
Pochwalę się i tutaj :)
Zamontowałem sobie CZ wg tego opisu, ogólnie to bułka z masłem aby tylko umieć trzymać lutownicę.
Dorobiłem sobie również grocik i transponder (bez rozpruwania klucza bo miałem tylko jeden i szkoda by było go uszkodzić) wszystko do scyzoryka i jest cacy ;]
o co chodzi z tym klonowaniem transpondera? tez mam jeden kluczyk, ktorego nie chce ruszac...
mam centralkę komfortu (czarna skrzynka z dwoma wtykami) teraz jak się w to podpiąć by zamontować sterownik z pilota. Sama skrzynka jest nierozbieralna a sterownik jest w nią "wklejony". Jak napisałem kabli są 2 wtyki chyba po 17 w każdym. Ktoś się pod to podpinał? Jak tak to proszę opisać w jaki sposób a jak nie to jak to obejść? Czy należy użyć kabli idących z drzwi przy bezpiecznikach?
Przy centralce komfortu są prawie wszystkie przewody których potrzebujesz.. Trzeba się jeszcze wpiąć w kierunkowskazy ale to można na przełączniku awaryjnych.. Pytasz jak.. Ano jak nie wiesz to moźe to w spokojuzostaw.. W skrócie jedna wtyczka jest od centralnego, 2ga od szyb..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Dało radę ale nie powiem trochę zeszło. Nie podpinałem się pod centralkę tylko bezpośrednio pod kable idące od drzwi pasażera (tam wiązka idzie prawie na wierzchu i po wyjęciu schowka jest łatwy dostęp. Trzeba sprawdzać każdy kabel po kolei, które odpowiadają za otwieranie i zamykanie drzwi (trzeba zaopatrzyć się w miernik z żaróweczką i kabel z napięciem). A kierunki wziąłem z wiązki koło bezpieczników - chyba niebieskie kable (od strony pasażera nic nie reagowało). Zeszło dłuuugo ale tym bardziej satysfakcja większa.
Wielkie dzięki dla Dzidka za pomoc :)
Bliżej kierunki miałeś przy włączniku awaryjnych ;)
Aleks1994
03-01-2014, 13:33
Fotografia ze zbliżeniem podłączenia przewodów w przekaźniku CZ
Przewody:
Czarny, żółte - Masa
Czerwony - Plus
Białe - sygnał otwierania/zamykania
Czy w czerwonego i czarnego mozna odpowiednio podpiąć zasilanie i mase sterownika centralnego ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.