Zobacz pełną wersję : Jaki Interfejs Diagnostyczny pod Brava
Witam,
chciałbym sobie podpiąć auto pod diagnostykę i zobaczyć czy coś mu tam nie dolega, może podłubać i czegoś ciekawego się dowiedzieć.
Na allegro patrze to wszystko fajnie ale w praktyce czy jak kupie taki zestaw za 125 PLN czy sobie spokojnie do Laptopa podepnę i przejże wszystko czy będę musiał jakieś mega kombinacje stosować?
I drugie takie pytanie, widzę że niektórzy dają jakiś darmowy program, a inni za dopłatą, w teorii niby pisze czym to się różni a w praktyce dla mnie tzn. czy sobie spokojnie poradzę tym darmowym i kluczowe rzeczy sprawdzę?
Rocznik Auta 99`
Pozdrawiam
Euroscan, program to Visa 1,83 i jest chyba darmowy z tego co mi wiadomo. Tyle że euroscan wymaga kompa z dwoma fizycznymi portami COM. Wszelkie przejsciówki i inne wynalazki nie chodzą.
dziwnyjaworzno
01-02-2010, 20:52
postanowiłem troszke odkurzyc temat :D
http://allegro.pl/item907930593_interfejs_diagnostyczny_euroscan_vis a_2000_pl.html czy opłaca sie cos takiego zakupic :D
moze ktos juz to testował?? posiadam aktywne dwa porty rs 232
w ilu procentach mozna ten program wykorzystac przy samochodzie brava 1.6 , 95 rok ??
moze znacie jakies tańsze zrodło tego urzadzenia 8)
i czy warto dla własnego samochodu taki sprzet zakupic :)??
Normalnego euroscana sobie kup u Viakena i będziesz miał przynajmniej pewność że masz solidnie wykonane pudełko i w miare bezproblemową eksploatacje. Niestety nikt Ci nie powie czy w 100% będzie to działać z twoim pojazdem, ilość wersji sterowników w naszych wozach jest spora i nawet Egzaminer w ASO nie wszystkie ogarnia.
klimekkk
02-02-2010, 09:37
Najtańszy sposób to FiatEcuScaner - program jest darmowy. Nie obsługuje jeszcze wszystkich sterowników ale dynamicznie się rozwija. Ja z sukcesem połączyłem się z silnikiem (IAW49F) w bravo 1.6 z 98. W ostatniej wersji programu doszłą obsługa poduszek powietrznych BREED MY 97 - niestety w moim Bravo jest starszy typ BREED i się nie łączy - trzeba poczekać na kolejną aktualizację programu. ABSu TEVES również jeszcze nie obsługuje.
Program chodzi na najtańszym kablu Vag KKL, więc za 35-50 zł masz pełną diagnostykę silnika i to na USB a nie 2xcom.
http://fiatecuscan.net/
Program chodzi na najtańszym kablu Vag KKL, więc za 35-50 zł masz pełną diagnostykę silnika i to na USB a nie 2xcom.
Tylko że BBMy 96 rok nie mają OBD więc jak niby się podłączyć, wogóle ciekawi mnie jak to zrobiłeś u siebie z autem z 98 roku? prujesz fejs i pojedyńcze piny łączysz do gniazd w aucie czy jak ?
klimekkk
02-02-2010, 10:51
Właśnie po to podałem link żebyś tam wszedł i poczytał...
Oczywiście że nie maja OBD - są osobne 3 pinowe wtyczki do każdego sterownika.
Każda z tych wtyczek ma wyprowadzoną linię K - interfejs VAG KKL komunikuje się z linią K poprzez pin 7. Możesz sobie zrobić przejściówkę samodzielnie albo wydać dodatkowe 35 zeta i kupić gotową jak w linku poniżej:
http://viaken.pl/view.php?fid=894
Jeśli chodzi o podłączanie KKL do 3 pinowych wtyczek Fiata to nie trzeba nic "pruć" w samym interfejsie. Natomiast by podłączyć się nim do zlącz OBD w grupie Fiat i czytać inne sterowniki niż silnik to trzeba nieco przerobić fejs - tak jak to jest opisane na stronie programu.
Jakos mi sie nie wydaje zeby ten program dzialal jak to cudownie opisuja. Wogole juz samo USB jest podejrzane. A juz spis obslugiwanych ECU jest moocno podejrzany.
Na przyklad:
Currentntly supported ECUs:
- Bosch EDC15 Engine Management ECU
- Bosch EDC15C7 Engine Management ECU
- Bosch EDC16/CF3 Multijet Engine Management
- Bosch EDC16/CF4 Multijet Engine Management
Sam poczatek tego spisu - EDC15 bez seri:D Bardzo mnie ciekawi czy oznacza to wszystkie poprzedzajace C7 (to sprawdzilem - bravo/brava po grudniu 98, poczatek roku 99, numery silnikow po ktorych byly stosowane tez moge podac, zlacze OBD) czy tylko niektore wybrane "losowo" przez interfejs;) U mnie na przyklad listopad 98, silnik JTD CF2, sterownik EDC15C5 - Visa nie ma najmniejszego problemu (jesli tak mozna nazwac dwa fizyczne porty COM z oddzielnymi przerwaniami i adresami fizycznymi) a przypuszczam ze to ustrojstwo sie wylozy i to jak dlugie. Ale nie omieszkam sprawdzic. Vaga KKL pozycze, dowiem sie co i jak.
Pozatym poprzegladalem stronke...
http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Tutaj jest dosyc dokladny spis pojazdow, silnikow, ROCZNIKOW i przede wszystkim ZLACZ:P Zgodnie z opisem na stronie
You need to have a k-line cable in order to use this program. Any cheap VagCom KKL cable will work!!! troche sie to kluci z teoria (KKL oznacza ze sa dwie linie Kin i Kout - transmisja jest osobno do wysylania i osobno do odbierania danych z ECU po dwoch rozdzielonych liniach, protokol CAN) do tego jeszcze ani slowa o lini L... no.. jak dla mnie dobre moze i dla pojazdow z OBD chociaz nie koniecznie. Dajcie mi dostep do samochodu po 99 roku, to powiem wam prawde. Sprawdze u siebie bo akurat tak sie sklada ze przejsciowke mam.
Evroscana/Uniscana robie sam. Na ATmelu. Na ANGIELSKICH wkladach do procka i epromu (nie zadne polsko ruskie, polsko angielskie, angielsko ruskie itp). Poprawilem tez problemy ze stabilnoscia ATmela ktore opisuje Viaken - i to w trywialny sposob - wystarczy przeczytac datasheeta do ATmela.. I przede wszystkim VISA 1.83 sciagnieta z polskich stron to zupelnie inna VISA niz ta sciagnieta z angielskiej strony. Nasza ma 4mb, inne sumy kontrolne, ta angielska ma 8mb. Watpie zeby efektem spolszczenia (czesciowego w dodatku) bylo wyciecie polowy objetosci programu.
klimekkk
02-02-2010, 22:41
No dobra niech będzie że miałem zwidy jak bawiłem się testując kolejne urządzenia wykonawcze układu wtryskowego w Bravo 1.6 z maja 1998.
Program nie obsługuje jeszcze wszystkich sterowników z grupy Fiata ale jest ich już cała masa i co kilka tygodni dochodzą nowe w kolejnych wersjach programu.
Ja nie robię/sprzedaję żadnych interfejsów czy oprogramowania. Dzielę się wyłącznie doświadczeniem jakie niedawno nabyłem...
No dobra niech będzie że miałem zwidy jak bawiłem się testując kolejne urządzenia wykonawcze układu wtryskowego w Bravo 1.6 z maja 1998.
Nikt tego nie neguje, po prostu podchodzimy do tego z dystansem bo nasze wozy to od zawsze pod względem diagnostyki były bardzo wybredne a tu nagle spada nam gwiazdka z nieba.
Obserwuje wątek na ak dotyczący tego programu i niestety ale z tego co widze to głównie Stilo ma z tego pożytek i BBMy po lifcie dlatego moje pytanie.
troche sie to kluci z teoria (KKL oznacza ze sa dwie linie Kin i Kout - transmisja jest osobno do wysylania i osobno do odbierania danych z ECU po dwoch rozdzielonych liniach
Czy mostkowanie pinów fejsu o którym pisze autor może być rozwiązaniem tego problemu? bo z tego co wyczytałem to do Stilo np mostkują jedne piny do ECU-ABS a drugie do poduszek.
klimekkk
03-02-2010, 09:34
Na dzień dzisiejszy to się zgadza że BBM po lifcie obsługuje ale wszystko wskazuje na to że wkrótce dojdzie obsługa starszych sterowników. Dla niektórych już teraz program jest zbawienny, inni muszą jeszcze poczekać. W każdym razie warto wiedzieć że jest taki soft i działa na tanim kablu na USB. Jeśli dziś nie ma obsługi Twoich sterowników to poczekaj i obserwuj rozwój programu.
Co do KKL i K in/ K out- moze w przypadku samochodów VAG tak właśnie odbywa się komunikacja. W przypadku BBM każda 3 pinowa wtyczka ma wyłącznie 2 piny wyprowadzone tj. linia K i masa. Więc w tym przypadku komunikacja po jednej lini k jest w obie strony. W przypadku Fiatów z OBD - interfejs KKL gada z nimi wylacznie przez pin 7 (linia k). Mostkowanie jest potrzebne dlatego że złącze OBD w samochodzie komunikuje sie przez pin 1 (ABS), 3 (airbag) itp.
Po za FiatEcuScan jest jeszcze Unidiag który to komunikuje się przez ten sam kabel KKL. W moim Bravo połączyłem się z ABS właśnie przez programik kwp71diag. Co prawda nie rozwiązał on mojego problemu - świeci się kontrolka (cały czas) a błędów w pamięci sterownika nie ma. Odpięcie któregoś z czujników generuje błędy które to widać i można skasować przez kwp71diag.
http://autos.groups.yahoo.com/group/UniDiag/
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000453.jpg
Tak wyglada i jest opisana wtyczka Fiata od lat. Tutaj akurat Panda/Uno/Tipo, ale wierzcie mi niewiele sie zmienilo. Jak widac w 1 wersji (gornej) sa linie K i L, w drugiej wersji (czyli powiedzmy tej od 93-98 nie ma lini L. Wiec VAG uzywajacy KKL i transmisji CAN (ciagla transmisja pakietow po liniach Kin, Kout, Lin - moze sie myle, nie wgryzalem sie jakos specjalnie w dzialanie VAGa) - w zasadzie moze sobie dawac rady, pod warunkiem ze program w jakis sposob poznaje kiedy sygnal powinien byc nadawany, a kiedy odbierany (poniewaz jest jedna linia, tak jak np w CB radiu - albo sluchamy, albo nadajemy). Inaczej mowiac "half duplex" dziala we Fiacie:D A VAG uzywa tak jakby Full Duplexu.
HiPo zlaczenie kabli (btw Viaken pewnie stosuje ta sama sztuczke a nazywa to multiplexerem;) - tyle ze on nie boi sie o poduszki wiec jeden pin jest napewno mutliplexowany) to dobra sztuczka jesli mamy na 2 liniach (K i L) sygnal. Jeden jest sygnalem danych, drugi prawdopodobnie tercjujacym (zegarowym) zeby bylo wiadomo w ktorych cyklach pracy procka odczytywac, a w ktorych wysylac dane (cyklach procka w interfejsie). Tak ja to rozumiem na chlopski rozum. W przypadku zlaczenia kabli w tym wypadku spelnia to role tak jak jest napisane mostka - sumatora - komp uzywajac pinu 1 (od czego by nie byl) nie uzywa w danym czasie pinu 3... przy czym z elektrycznego punktu widzenia - prady/napiecia i tak sie w tym wezle sumuja:D
Jesli dajmy na to chcemy korzystac z pinu 1 i jest na nim sygnal
|
| _____ _____________
|___|___|___|____________
A w tym samym czasie na 3 jest sygnal
|
|____ ___
|___|___|___|____________
To na wejsciu procka fejsu bedziemy mieli sila rzeczy sygnal ciagly - a to wg mnie uniemozliwia transmisje. Chyba ze program "wie" kiedy, co ile cykli nasze ECU wysylaja dane, a co ile cykli je odbieraja. I jeden warunek - nie dzialaja wszystkie ECU (komp od absu, komp od silnika, komp od czegokolwiek innego NIE WYSYLAJA JEDNOCZESNIE DANYCH NA LINI K) a we fiacie jak wiadomo nie dzialaja naraz bo kazda wtyczka jest osobno (kazda linia K ma osobna wtyczke);) Pojawia sie pytanie co jesli to faktycznie jest zlacze OBD :D:D:D Tam bez multiplexera ten numer nie przejdzie wg mnie..
Edit: Rozjechaly sie wykresy czasowe to usilowalem poprawic
maciekt8
04-02-2010, 01:45
klimekkk, cieszy mnie to że łączy się z iaw49f. Takowy posiadam i w tą sobotę ew następną też będę próbował się ze swoim połączyć. Chwilowo z Vaga kabelkami się powpinam bo nie mam jeszcze przejściówki 3 pin.
dziwnyjaworzno, drogo chcą za fejs z tej aukcji. Lepiej i taniej będzie w firmie Viaken.
To na wejsciu procka fejsu bedziemy mieli sila rzeczy sygnal ciagly - a to wg mnie uniemozliwia transmisje. Chyba ze program "wie" kiedy, co ile cykli nasze ECU wysylaja dane, a co ile cykli je odbieraja. I jeden warunek - nie dzialaja wszystkie ECU (komp od absu, komp od silnika, komp od czegokolwiek innego NIE WYSYLAJA JEDNOCZESNIE DANYCH NA LINI K) a we fiacie jak wiadomo nie dzialaja naraz bo kazda wtyczka jest osobno (kazda linia K ma osobna wtyczke);)
Jak na mój chłopski rozum ( z teorii sygnałów zawsze byłem noga ;) ) to w VAGu po prostu za pomocą CAN interfejs po prostu wybiera urządzenie z którym się chce połączyć ( nie wiem czy wysyła indeksowane ramki czy jak bo szczegółowo nigdy się nie zagłębiałem w zasade działania sieci CAN).
Natomiast we Fiatach to po prostu użytkownik pełni rolę tego wybieracza łącząc się z odpowiednim pinem. Co do samej transmisji po jednym kablu to nie jestem pewien czy aby napewno jest ona dwukierunkowa ... dopóki nie używamy polecania adaptacji czy coś w tym stylu to w zasadzie interesuje nas to co sterownik wysyła, a sama transmisja może być np. aranżowana zaistnieniem stanu wysokiego na linii przez zadany czas.
No ale to takie nasze dywagacje.
klimekkk
04-02-2010, 10:48
Co do samej transmisji po jednym kablu to nie jestem pewien czy aby na pewno jest ona dwukierunkowa ... dopóki nie używamy polecania adaptacji czy coś w tym stylu to w zasadzie interesuje nas to co sterownik wysyła
Nie jestem elektronikiem więc nie wypowiem się fachowo. Natomiast przypuszczam że transmisja jest dwukierunkowa ponieważ program wymusza aktywację różnych urządzeń - np. podczas testu obrotomierza program wymusza trzykrotne wychylenie wskazówki obrotomierza do pozycji 1500 obr/min. Załącza pierwszy lub drugi bieg wentylatora itp. Skoro wymusza pewne działania na sterowniku to znaczy że wysyła do niego sygnał prawda?
Zresztą jak dla mnie najistotniejsze jest to że działa i nie muszę wydawać sporej kasy na euroscana i jakiegoś starego laptopa co ma 2xcom, bo najprawdopodobniej Bravo jest moim ostatnim samochodem bez OBD więc Euroscan po prostu nie ma przyszłości...
klimekkk mam wrazenie jak bym wczoraj gadal z toba na zywo... na temat ostatniego samochodu bez OBD :lol: takie moje male DejaVu.
Hipo transmisja musi byc dwukierunkowa, bo dane sa zarowno wysylane przez sterownik auta jak i odbierane przez niego (chociazby samo przelaczanie sie miedzy zakladkami w programie (bledy, parametry onair) wydaje mi sie ze to juz generuje swego rodzaju transmisje miedzy ecu i fejsem. Przy czym moze byc tak ze ECU wysyla wszystkie te parametry na bierzaco w ramkach a fejs je tylko odpowiednio interpretuje. Jesli przelaczanie miedzy zakladkami nie dobrym przykladem, to pewnie wszystkie mozliwosci testow diagnostycznych napewno nim sa. Zeby odpalic test komunikacja musi byc dwukierunkowa.
I druga sprawa: w VAGu konkretne urzadzenie wybierane jest przez konkretny pin albo poprzez przepiecie pinow (wtedy najczesciej kabel do auta nie ma wtyku obd tylko zwykle kabelki do wtykania w gniazdo w aucie) czesciej jednak stosuje sie multiplexer ktory robi to za nas (program wysyla adres ramki bedacy dla multiplexera sygnalem do zmiany lini pinu). Ramki przez program vag sa pewnie adresowane (trzeba by przegladnac schemat dzialania CAN) na wypadek gdyby faktycznie byl multiplexer, ale jesli go nie ma to po prostu ten adres fizyczny pinu jest pomijany przez procka w fejsie.
klimekkk
04-02-2010, 13:32
klimekkk mam wrazenie jak bym wczoraj gadal z toba na zywo... na temat ostatniego samochodu bez OBD :lol: takie moje male DejaVu.
Chcesz powiedzieć że rozmawiałeś o tym z kimś i wydaje ci się że byłem to ja? Nie, to nie byłem ja :)
Od 2000 roku wszystkie mają OBD a to już 10 letnie samochody dziś więc na tej podstawie mówię że raczej auto bez OBD już nie trafi w moje ręce. Choć nie znaczy to że jestem miłośnikiem komputerów na 4 kołach, wręcz przeciwnie - posiadam Alfę 75 - poza układem wtryskowym który gada przez kody błyskowe nie posiada żadnych elektronicznych układów na 3 litery i deska rozdzielcza nie świeci kolorami tęczy jak w Bravo dzięki ABS i Airbag. Ale to nie temat dyskusji... Chciałem tylko wyjaśnić dlaczego uważam że Euroscan to przeżytek już...
maciekt8
05-02-2010, 11:42
klimekkk, zapytam Kolege jeszcze raz. Mam bravo 1.6 z 99 i ma sterownik właśnie IAW49F. Kolega się połączył nie było żadnych problemów itd. Na stronie programu było napisane że iaw49f jest w fazie eksperymentalnej. Czy działa to w zadowalający sposób?
klimekkk
05-02-2010, 12:05
Na forum FiatEcuScan opisałem problemy które zauważyłem (banalne):
1. Licznik kilometrów sterownika nie zgadza się ze stanem licznika na desce (nie, nie był kręcony :) na desce mam cos ok 120tys a komp pokazuje ok 70tys)
2. Program pokazuje ze kompresor sprężarki jest wyłączony mimo że ten jest włączony. Jednak podczas testu załączania sprężarki wszystko działa poprawnie i słychać pracę sprzęgła w kompresorze.
3. Test obrotomierza - w opisie jest napisane że wskazówka obrotomierza wychyli się trzykrotnie w pozycję ok 1500obr/min. U mnie wychyliła się na 1900 obr. Przy czym przy uruchomionym silniku program pokazuje te same obroty silnika co na desce rozdzielczej.
4. Nie działa funkcja wykresów.
Poza powyższymi wszystkie funkcję programu działają.
Nie połączyłem się z poduszką powietrzną mimo że program obsługuje sterownik BREED MY97. Bardzo prawdopodobne jest że u mnie znajduje się starszy system BREED który to ma być obsługiwany w kolejnych wersjach programu. Niestety na podstawie numerów jakie są na sterowniku nie udało mi się jak do tej pory ustalić co to dokładnie jest.
Choć może się okazać że mój sterownik jest spalony. Nie łączy się z kwp71diag. Próbowałem też połączyć się przez VAGa - w przypadku ABS VAG widzi sterownik podaje KEYWORD i pisze że nie znany system ISO, w przypadku airbaga VAG wogóle nie widzi sterownika. Jak kupowałem auto to sprzedający mi powiedział że próbował zgasić kontrolkę w serwisie ale im się nie udało. To też rodzi podejrzenie że padł sterownik - zamierzam kupić drugi ale niestety sterowników o tym numerze nie ma aktualnie na allegro. Poczekam, jak będzie to kupie na próbę. Jadnak dobrze by było żeby ktoś spróbował połączyć sie z Airbagiem przez FiatEcuScan żeby potwierdził że program się komunikuje.
maciekt8
05-02-2010, 12:24
Rozumiem czyli silnik bez problemu sobie zdiagnozuje.
Takie błędy to raczej banalne grunt aby zobaczyć czy jakieś błędy w kompie siedzą i popatrzeć na parametry pracy itp.
klimekkk, powiedz mi co dokładnie trzeba zrobić aby z airbagiem się połączyć wiem że trzeba jakieś kable połączyć czy coś w Vagu. To sprawdziłbym czy poduszkę rusza bo mi się świeci.
Pozdrawiam.
klimekkk
05-02-2010, 12:57
O przeróbki KKL sie marwtić nie musisz bo wpinasz się we wtyczkę Fiata a nie do złącza OBD (bravo z 99 nie ma OBD zgadza sie?).
Jak korzystasz z przejsciowki OBD-Fiat to nie musisz nic kombinować - po prostu podłącz wtyczkę. Jak zamierzasz wpinać sie drucikami do KKL to wylacznie 3 kableki: pin4 - masa, pin 7 - linia K, pin 16 - +12V
Edytowane 3 min pozniej:
Kilka zrzutów ekranu z mojego testu:
http://img30.imageshack.us/img30/4083/ecuscan1.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/5575/ecuscan2.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/927/ecuscan3.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/2429/ecuscan4.jpg
maciekt8
05-02-2010, 14:07
klimekkk, dzięki za fotki. Wiem że nie ma obd tylko 3 pinową wtyczkę. Ogólnie to zamówię przejście z obd2 na fiata 3 pinową żeby nie kombinować. Miałem z początku właśnie na druciki, ale nie są to duże pieniądze więc już zamówiłem.
Chodziło mi o przeróbki vaga w kwestii podpięcia modułu airbag. Trzeba coś tam przepiąć albo dolutować. Przy okazji chciałem sprawdzić czy uda mi się poduszkę skasować i czy wogóle z moim modułem poduszek się połączy.
klimekkk
05-02-2010, 14:49
Jak napisałem wyżej - nie musisz nic robi - wszystkie wtyczki mają tak samo wyprowadzoną linię K więc bez żadnych przeróbek podłączysz się do silnika i airbag (w przyszłości również do ABS). Przeróbka jest potrzebna tylko do samochodów ze złączem OBD
Fejsik zamówiony :) czekam co pokaże w starciu z 2.4TD pewno poduszki i ABS jeśli dobrze pójdzie, ECU niestety nie ma na liscie.
maciekt8
05-02-2010, 21:53
klimekkk, ok zgadza się wszystko tak jak Kolega napisał. Rzeczywiście nie mam obd więc nic nie muszę dolutowywać tylko podłączać i sprawdzać. Przejście z obd2 na fiat 3 pin zamówione vaga pożyczę jak zadziała a mam taką nadzieje że się połączę z moim autem to zamawiam od razu.
P.S Dzięki za fotki. O efektach poinformuje. Pozdrawiam
Mam takie pytanie przy temacie:
jak sprawdzić jaki sterownik mam u Siebie w Aucie?
bo niby ten patent działa z:
Magneti Marelli IAW 49F Injection (1.6) EXPERIMENTAL
BREED MY 97 Airbag (2F)
BREED MY 97 Airbag (2F-S)
BREED MY 97 Airbag (2F-2L-S)
BREED MY 97 Airbag (2F-2L)
A ja nie wiem jaki ja mam, gdzie to można zczytać bądź po jakim elemencie można dokładnie stwierdzić?
scorcher
08-02-2010, 09:32
Euroscan, program to Visa 1,83 i jest chyba darmowy z tego co mi wiadomo. Tyle że euroscan wymaga kompa z dwoma fizycznymi portami COM. Wszelkie przejsciówki i inne wynalazki nie chodzą.
A mozesz wskazac przykladowy produkt na Allegro? Pelno tego w roznych ksztaltach i cenach.
klimekkk
08-02-2010, 21:20
jak sprawdzić jaki sterownik mam u Siebie w Aucie?
Zajrzyj pod maskę i przeczytaj co na nim napisane - nie musisz nic rozbierać choć lusterko może okazać się pomocne
A mozesz wskazac przykladowy produkt na Allegro? Pelno tego w roznych ksztaltach i cenach.
Ile kosztuje solidny Euroscan to zobacz na stonie viaken.pl Niektóre produkty z allegro są powiedzmy kiepskiej jakości bo do euroscana dostajesz gotową płytkę, procka z wsadem i co niektórzy próbują robić samemu interfejsy a różnie to wychodzi.
scorcher
09-02-2010, 12:36
Wlasnie z nimi rozmawiam. Pewnie kupie;)
W którym miejscu powinienem znaleźć ten sterownik a raczej tabliczkę znamionową na nim?
scorcher
10-02-2010, 11:53
Kurcze, z 200zl za urzadzenie robi sie prawie 800zl, bo laptop z COM + przejsciowka PCMCIA, wtyczki (do roznych aut). Ech...
maciekt8
13-02-2010, 19:14
Tak jak Kolega klimekkk, podawał z IAW 49F łączy się bez problemu. Wszystko działa jak należy.
Ale w spisie jest też 115 16V z roku 99 pojemnośc 1.8 i takowy ma mój ojciec ale z nim się nie łączy.
klimekkk, mam pytanie. W ostatniej zakładce są testy różnych elementów. włączałem przekaźnik pompy paliwa, wtryskiwacze czy np włączałem wiatrak chłodnicy itd. Ale test silnika krokowego nie działa, tzn zaznaczam opcję klikam wykonaj i pojawia się komunikat nie pamiętam jaki i nic się nie dzieje. Czy sprawdzałeś to u siebie, bo nie wiem czy to błąd programu czy u mnie silnik znowu niedomaga?
Pozdrawiam
HiPo!! I jak? Dostales juz tego KKL'a? Sprawdzales FiatScana ??:) Bom ciekaw. Moj znajomy zdolniacha elektronik dzisiaj zmajstrowal Techa2 do Opla (kosztowalo nas to 15zl) - wszystko smiga. Jutro projekt EVROSCAN rusza (rownolegle z budowa frezarki cnc;P wiec moze byc roznie), jedziemy po klocki do elektronicznego. Jak cos sie dowiem to bedziecie z tym na bierzaco;) Pozdrowki. Znalazlem jeszcze jeden fejs w necie, i wyglada mi na to ze powinien dzialac z FiatScan'em, bo sa tylko linie K, L i GND (jak we wtyczkach fiaciora). Bede go jutro montowal, zobaczymy co to do..
Niestety u mnie Vag KKL poległ na całej linii, teoretycznie powinien łączyć się z ABS i jaskami ale w praktyce w obu przypadkach brak komunikacji, na egzaminerze i jedno i drugie gadało bez problemu.
maciekt8
02-03-2010, 18:34
Hipo, podejrzewam że w kolejnych wersjach programu dojdzie obsługa pewnych brakujących centralek.
ROBERT61
03-03-2010, 13:45
Mam EUROSCANA i faktycznie nie robi wszystkiego tak jak piszą,ale jest przydatny i z niektórymi fiatami nie ma problemu.Gdyby ktoś chciał zakupić już gotowy taki zestaw,to nosze się z zamiarem sprzedaży,bo ten się już wrócił i zakupiłem nowy sprzęt właśnie pod Fiatskan i właśnie go zkonfigurowałem.
Witam,
Wybaczcie że odkopuje taki stary temat ale mam problem ze swoim autem. Dowiedziałem się już sporo ale że jestem kompletnym laikiem chciałbym prosić o weryfikację.
Zaznaczam że żaden z mechaników w okolicy nie potrafi mi pomóc. Nie mają odpowiedniego oprogramowania/kabli czy czegoś tam.
Najczęściej spotykanym softem diagnostycznym w mojej okolicy jest Autodata (w różnych wersjach) do tego "kable z euro złączem" (OBD?). Czy jeżeli zakupie Adapter euro -> fiat 3pin (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html) to rozwiąże moje problemy? Czy muszę uzbroić się w cały komplet ELM + adapter + FiatECUScan aby dowiedzieć się co dolega mojemu samochodzikowi?
http://fiatklubpolska.pl/zrob-sam-496/inerfejs-diagnostyczny-diagnoza-komputerowa-13189/
tu jest dział stworzony specjalnie do takich pytań, więc polecam poczytać go może akurat cos się rozjaśni
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.