PDA

Zobacz pełną wersję : [osprzęt silnika] Czyżby niesprawność kierownic turbo ?



piter
28-08-2009, 21:30
Witam :D
Jak większość nowych na forum, ja również mam problem z autem, i związane z tym pytanie, i co za tym idzie, prośbę o pomoc w wyjaśnieniu gdzie leży przyczyna, zagadkowego zachowania auta. Fiat Marea, 1.9 JTD,110 kM,CF 3, 2001rok. Podczas przyśpieszania jest mułowaty, dopiero od ok. 1800 obr. dostaje nagłego ,,kopa". Tak samo w czasie jazdy, gdy prędkość obrotowa spadnie poniżej 1800 obr., np. na 5 biegu, przy szybkości 60-70 km/h, Do tej pory przyśpieszał płynnie, dlatego wiem ze nastąpiła zmiana. Nie muszę chyba dodawać że włączenie klimy potęguje wrażenie mułowatości. Silnik ma zaślepiony zawór EGR, ale z powodu awarii, na próbę został podmieniony sterownik turbo- bez efektu, podłączenie pod komputer, w serwisie Boscha, nic nie wykazało, poza awarią EGR. Mechanik, stwierdził że pozostają kierownice turbo. Prawdopodobnie zanieczyszczenie. Auto sprowadzone z Włoch, we wrześniu 2008, przebieg 170 tyś., z tego ja przejechałem 12 tys. Całe turbo kosztuje od 600zl wzwyż. Za 330zl można spróbować zdemontować turbo, oczyścić w.w kierownice, lecz bez gwarancji skuteczności. Oczywiście może to być całkiem inny problem, ale jaki? Proszę o wyrażenie opinii na ten temat.

Hipo
20-09-2009, 18:02
Odepnij przepływomierz na próbę.

piter
22-09-2009, 18:14
Witam, zgodnie z sugestią odpiąłem na próbę przepływkę. Nastąpiła poprawa dynamiki, silnik wkręca się na obroty ochoczo i od samego dołu. :) Wprawdzie te wrażenia są po kilkukilometrowej przejażdżce, ale myślę że wyjaśnił się problem. Jak rozumiem czeka mnie wymiana przepływki. :? Dam znać jakie będą wrażenia po wymianie na nowy. Dzięki za poradę.

Hipo
22-09-2009, 21:25
Czekamy na potwierdzenie diagnozy :)

piter
23-09-2009, 22:09
Witam cd. historii, mechanik sceptycznie odniósł się do pomysłu odpięcia przepływki, ponieważ jak stwierdził to nie przesądza sprawy. W każdym razie zaproponował podmianę przepływki na próbę, co nastąpi w najbliższych dniach, cdn.

szela
24-09-2009, 13:43
Jeżeli po odpięciu przepływomierza się poprawi to wina przepływomierza. I nie ma co kombinować z podmianą. Bo to na dobrą sprawę więcej grzebania i rozkręcania czyli więcej kasy dla niego.
Jeżeli po wypięciu wtyczki (co możesz zrobić bez problemu sam) nie będziesz umiał stwierdzić czy jest różnica to można kombinować z podmienianiem.

piter
25-09-2009, 18:56
...Sorry ale namotałem trochę. Mechanik nie tyle sceptycznie odniósł się do pomysłu odpięcia przepływki, co nie podzielił mojej radości z łatwego wyjaśnienia problemu.Chodziło mu o to że ewentualna awaria przepływki nie wyklucza awarii zmiennej geometrii tzw. kierownic turbo. To zaufany mechanik, jeździłem do niego jeszcze z Temprą, inkasuje pieniądze dopiero jak będzie naprawione.Przepływka będzie nowa f-my Bosch, w przyszłym tygodniu. Nawiasem mówiąc to zapiekanie kierownic turbo to ,,zaraza" szmelcwagenów, wystarczy poczytać na forum TDI. Cdn.

[ Dodano: 2009-09-30, 18:51 ]
Witam
... a więc diagnoza kolegi Hipo została potwierdzona. Po 2 dniach testowania nowej orginal-bosch przepływki, okazało się że auto odzyskało właściwe parametry. Dzisiaj byłem w serwisie zapłacić i skasować błąd, który powstał po odpięciu przepływki. Chciałbym podziękować koledze Hipo za pomoc, i wyrazić podziw dla jego intuicji że obstawił awarię przepływki, mimo że sam widziałem jak komp. pokazał dobry stan czujnika masy powietrza.Ten komp. to bosch ST 540, w serwisie boscha. Za całość zapłaciłem 300zł.