PDA

Zobacz pełną wersję : bravka 1.9TD- problem z silnikiem



krzycho
07-08-2009, 00:50
Fiacikiem TD jezdze ok 2 lata, można powiedziec ze bez awaryjnie.
Dzisiaj podczas jazdy zauwazyłem że nie działa mi obrotomierz ,świeci sie kontrolka od wtrysku i moc spadła.
Dojechałem jakos do domu i po ponownym odpaleniu silnik chodził nierowno, ciężko wchodził na obroty i dymił na jasny kolor, po ok 10-15 sek praca silnika polepszyła sie, ale pompa zaczeła głośniej klekotać, dymienie ustało, "marchewka" nadal sie świeci a obrotomierz nie działa.
Teraz strasznie muli ale zauważyłem dziwną rzecz: wczesniej gdy dało mu sie gaz do dechy po przekroczeniu 3,5tys obr zaczynał troche dymic na czarno, teraz gdy tak muli i daje mu po gazie nie widze zadnego dymu.
Może ma ktoś jakiegoś pomysłam od czego zacząć szukanie.
Jutro zanim pojade na kompa posprawdzam wszystko co możliwe.

Hipo
07-08-2009, 09:00
Możliwe że w pompie wtryskowej się wysrało coś skoro przestał dymić i zmnienił się odgłos pracy. Za obrotomierz odpowiedzialny jest czujnik na obudowie sprzegła, od spodu z tyłu silnika dostęp do niego.


Możliwe że to własnie ten czujnik się wysypał i teraz silnik nie ma skąd brać obrotów do sterowania EGRem i przyspieszeniem zapłonu stąd te szopki.

krzycho
07-08-2009, 21:40
Po postoju wszystko było ok, chodził jak dawniej i obrotomierz działał. Po przejechaniu ok 5 km znowu to samo, obrotomierz nie działa, świeci sie "marchewka", strasznie głośno rechocze pompa. Zauważyłem że jak zaczynają sie te szopki to pompa głosniej pracuje. Więc może już nastał jej koniec? Troche dziwne bo autko kupiłem z uszkodzoną pompą i wsadziłem nową, myślałem że dłużej pochodzi niż 2 lat.
Pojade na kompa to zobcze jakie błędy wyjdą.

szela
08-08-2009, 23:00
W TD komp za dużo może nie powiedzieć tym bardziej, że to usterka z najgorszej grupy czyli raz jest raz nie. Ja bym spróbował z tym czujnikiem co mówi Hipo bo pewnie jest tańszy od kompa a może pomoże.

krzycho
09-08-2009, 23:55
szukałem tego czujnika i nie moge znalezdz.
gdzie dokładnie on jest?
wcześniej myślałem że w dieslach obrotomierz impuls bierze z alternatora

Hipo
10-08-2009, 13:08
Czujnik na obudowie sprzęgła. Pozycja nr 10.

http://fiatforum.com.pl/uploads/xxx.jpg

krzycho
20-08-2009, 00:36
dzieki koledzy, Wasza diagnoza była trafna, uszkodzony czujnik położenia wału, brak sygnału z tego czujnika powoduje niewłaściwą faze wtrysku. Cena czujnika 150zł.
Cena podłączenia pod komp w ASO 80zł :D (byłem w szoku) w innych zakładach chcieli 120-250zł i termin 1-2 dni a w ASO zrobili to od ręki.

Czy ktoś wie gdzie dokładnie jest ten czujnik, bo porozbierałem troche osprzętu aby lepiej widzieć i na obudowie sprzęgła nie mam nic, znalazłem jakiś czujnik (podobny do czujnika stukowego) zaraz pod rozrusznikiem, ale jest on przykręcony do bloku silnika.

Któregoś razu padał deszcz i czujnik zaczoł działać i działa do dzisiaj (widocznie wilgoć mu służy), więc na razie go nie ruszam bo nie jestem na 100% pewny który to jest.