PDA

Zobacz pełną wersję : spuszczanie wody z filtra paliwowego



zozo1
05-08-2009, 23:46
Witam was mam takie pytanie bo wyczytałem dzisiaj że co 5tyś km jest zalecane spuszczanie wody z filtra paliwowego i teraz mam pytanie jak tego nie robie czy to ma jakiś negatywny wpływ na silnik i takie proste pytanie jak to się wogóle robi?

joshua79
06-08-2009, 09:19
Jak tankujesz sprawdzone przez siebie paliwo i nie zaobserwowałeś jakiś dziwnych zjawisk typu szarpanie, czy przerywanie to nie widzę takiej konieczności. Owszem zaleca się przed okresem zimowym, ale jeszcze bardziej zaleca się po prostu wymienić filtr.

U spodu filtra masz takie plastikowe pokrętełko, które się odkręca, spuszcza co tam wyleci do jakiegoś pojemniczka, zkręca i tyle. Z tym, że jest tam taki marny dostęp, że jak chcesz manipulować to najlepiej odkręcić podstawę od grodzi, o ile nie trzymają cię za mocno przewody. Więc jak sam widzisz czasem szybciej go wymienić będzie. Ale spróbować nikt nie broni.

zozo1
06-08-2009, 10:07
dzięki to lepiej przed zimą wymienie cały filtr bo takich zmian nie zauważyłem aha mam jeszcze pytanie z innej beczki, dziś po zrobieniu około 5km po mieście i po paru normalnych delikatnych hamowaniach miałem takie gorące tarcze że aż trzy palce popażyłem czy to normalne

joshua79
06-08-2009, 10:22
Jeśli delikatnie hamowałeś tak jak piszesz, to nie powinny być przesadnie gorące. Sprawdź czy dobrze Ci odbijają klocki, być może trą o tarczę nawet jak nie hamujesz.
Rozpędź się, wrzuć na luz bez dotykania pedału i obserwuj czy czasem nie zwalnia zbyt szybko bez pomocy hamulca. Ewentualnie stań pod delikatną górkę czy się stacza, a najlepiej podnieś go i pokręć kołami.

zozo1
06-08-2009, 11:16
zrobiłem tak jak napisałeś a więc rozpędziłem i wrzuciłem na luz zwalnia ale naprawde wolno nawet póżniej było ledko z górki to nawet się rozpędzał stanołem na lekiej górce ale naprawde mały spade i samochód na luz i toczy się normalnie i po mału się rozpędzał a więc pozostaje mi podnieś go do góry i tak o sprawdzić ale dzięki więlkie

Hipo
06-08-2009, 12:20
Podnieś do góry i sprawdź odrazu po jeździe czy koła się lekko kręcą.

Jeśli tak to możliwe że tył wogóle Ci nie hamuje (zapieczony korektor siły hamowania) i wszystko spada na przód. Jeśli zaś koła cieżko będą się obracać to do sprawdzenia prowadnice zacisku ( wyczyscić i dać nowego smaru miedzianego ), sprawdzić drożność wężyków od rurki do zacisku, sprawdzić czy tłoczek w zacisku się cofa.