Zobacz pełną wersję : Problem ze zbieżnością
Dyzio151
03-08-2009, 22:57
Mam takie pytanie dotyczące tematu, mianowicie pojechałem dziś ustawić zbieżność i pan na diagnostyce mi powiedział ze mam do wymiany wahacze i przy lewym kole piastę ponieważ coś sie tam wybilo gdzie sie wahacz przykreca i trzeba to zmienic bo są luzy, tylko jest problem bo w sklepie mi powiedzili ze jest on do zwrotnicy przykrecany, no i ja poprostu nie wiem co mam kupić, czy to jest faktycznie piasta? proszę o odpowiedź.
artur 2310
04-08-2009, 00:14
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000234.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000234.jpg) W ramce masz zaznaczony sworzeń wahacza i obejmę w którą wchodzi i jest przykrecany.Jak na moje to musisz kupić i wahacz i całą zwrotnicę. :D :D :D
Mi osobiscie wydaje sie że mechanikowi chodziło o sworzeń zwrotnicy. Nie wydaje mi się żeby chodziło mu o zwrotnicę bo tam ciężko coś uszkodzić. Jako że we Fiatach niestety albo stety ten element jest na stałe w wachaczu i nie wymienia się go oddzielnie najpierw kup wachacz, piastę łożysko i sprawdź czy bedzie dobrze.
Nie wydaje mi się żeby chodziło mu o zwrotnicę bo tam ciężko coś uszkodzić.
Gniazdo sworznia wahacza można wybić.
do wymiany wahacze i przy lewym kole piastę ponieważ coś sie tam wybilo gdzie sie wahacz przykreca i trzeba to zmienic bo są luzy,
Dobrze Ci w sklepie powiedzieli - wahacz jest przykręcony na sanek na 4 sróbach a z drugie strony sworzeń jest w gnieździe w zwrotnicy i tam jest przykręcony. Na razie nie wymieniaj zwrotnicy - załóż nowe wahacze i to powinno wystarczyć.
Dobrze skręcić obejme zwrotnicy nową śrubą i powinno trzymać jeszcze sworzeń.
Dyzio151
04-08-2009, 16:56
Masz rację Hipo, jak to rozebrałem to się okazało że śruba jest przegwintowana.
Takich mamy mechaników, jak sobei ich nie przypilnujesz to zrobia na odp*****l się... Przy poprzedniej wymianie wahacza ktoś zbagatelizował to i zostawił i efekty są... Dzięki
Ja przy wymianie dawałem od zawsze nowe śruby i nakrętki samozabezpieczające, śruby mocne 10.9 Mój ojciec raz zbagatelizował sprawę i skończyło się to wypadnięciem sworznia ze zwrotnicy jeszcze w Tipo .... oczywiście w czasie jazdy.
konrado223
05-08-2009, 21:37
podpinam się pod temat i mam pytanko jaką średnice mają śruby trzymające sworzeń wahacza w zwrotnicy ? U mnie są 10 mm i tak się zastanawiam czy nie są za małe
podpinam się pod temat i mam pytanko jaką średnice mają śruby trzymające sworzeń wahacza w zwrotnicy ? U mnie są 10 mm i tak się zastanawiam czy nie są za małe
Wszystko masz ok. Ta śruba jest tylko zabezpieczająca :D
konrado223
05-08-2009, 22:10
to dlaczego sworzeń wahacza potrafi przez nią przelecieć ( na szczęście przy małej prędkości)
o dlaczego sworzeń wahacza potrafi przez nią przelecieć ( na szczęście przy małej prędkości)
Nie ma prawa przelecieć, poza tym śruba 10mm jest fabrycznie.
konrado223
05-08-2009, 22:31
hmmmmmm.......... to jak to się u mnie stało??
konrado223, mogłeś mieć jakąś starą obrobioną śrubę.
Albo ktoś coś kombinowal ze sworzniem, nie wiem jak w maryśkach ale w Tipo np były dwie grubości sworznia, 2mm różnicy a to pozwalałoby na wypadnięcie sworznia ze zwrotnicy.
Dyzio151
07-08-2009, 23:03
czy ktos by mi jeszcze powiedzial jakie sruby sa tzn jak sie nazywaja (o ile maja jakas nazwe) te suby ktorymi jest wahacz wkrecany do sanek bo urwalem 2 te mniejsze :( a one sa jakos zakonczone inaczej niz normalne, jesli coś to jakie tam mam wkrecic zastepczo??
Dyzio151, skocz do sklepu u kup takie śruby po prostu - o zwiększonej twardości.
konrado223
07-08-2009, 23:10
nie mam pojęcia wydawało się że wszystko ok a tu zonk , coś jest nietypowa ta moja maryśka
wahacze normalne ale już zwrotnice i końcówki kierownicze jak w librze , twardsze sprężyny czerwone i niebieskie amorki , gość w fiacie sprawdzał to po winie i tak ma być no i jest jakieś 30-40 mm obniżona(wygląd robi piorunujący) siedzi naprawdę nisko w porównaniu ze standardem.
[ Dodano: 2009-08-07, 22:18 ]
Dyzio 151 te śruby są przy łebkach szersze i w tym miejscu manetkowane dokręcając to zacina się w gnieździe co daje pewność że się nie odkręci więc nie jestem pewien czy zwykłe się nadadzą choćby twardsze no i skok gwintu porównaj tam czasami są klocki
coś jest nietypowa ta moja maryśka
wahacze normalne ale już zwrotnice i końcówki kierownicze jak w librze
Typowa typowa, po prostu wszystkie z silnikami 5 cylindrowymi czyli 2,0 20V czy 2,4TD i 2,4JTD mają mocniejsze zwrotnice, inne końcówki drązków i inne stabilizatory i łączniki ( te akurat są takie same w maryśkach a bravo/Brava mają inne).
więc nie jestem pewien czy zwykłe się nadadzą choćby twardsze
Daje się podkładkę grubą, śrubę drobnozwojową o twardości 10,9 i nic Ci się nie ma prawa odkręcić jeśli zostanie z właściwą siłą dokręcone.
konrado223
08-08-2009, 13:36
kurcze to czemu tego nie wiedzieli w fiacie ani żadnym innym skepie autoczęści ?
goście mi tyle tego nawciskali żę głowa boli i nic nie pasowało .
nawet w serwisie mieli barany problem :roll:
dali mi oczywiście nie te co trzeba
Dyzio151
08-08-2009, 14:48
Tak jak Hipo powiedziałeś, nowe śruby przy sworzniu i jest jak należy, nawet zbieżność się dała ustawić :D
kurcze to czemu tego nie wiedzieli w fiacie ani żadnym innym skepie autoczęści ?
Bo u nas są tacy specjaliści że szkoda że pracują w serwisach bo niejednokrotnie użytkownicy lepiej znają pojazdy danej marki niż sami "serwisanci".
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.