Zobacz pełną wersję : Lepsze paliwko
mynie1981
14-07-2009, 09:31
Witam!
Panowie powiedzcie czy warto jest zalać cały bak lepszą ropą typu SHELL V-POWER lub BP ULTIMATE ? Mam ochotę wypróbować jak będzie się silniczek zachowywał. Moje autko to fiat Brava 1,9 JTD z 2000r.? Co powiecie na ten temat?
Mam ochotę wypróbować jeśli masz zamiar się pobawić w eksperymenty to ok, raczej nic nie popsujesz lejąc lepsze paliwo. Czego możesz się spodziewać? cichszej, równiejszej pracy, mniejszego spalania(parę kropel dosłownie, pewnie nawet nie zauważysz.), możliwe, że nawet poprawi się dynamika(ale też bez cudów). Poza tym, jeśli producent( Fiat ) nie wymaga stosowania lepszego paliwa, to zazwyczaj się się tego nie robi z przyczyn finansowych.
Parę razy zatankowałem i V-power'a diesel i żadnej różnicy nie widziałem ani na jeździe ani na spalaniu. A co do BP to nie ufam tym stacją - kilka razy trafiło mi się całkiem paliwo do D.... i skończyło się czyszczeniem zbiornika.
wojo985, Taki dziwny zbieg okolicznosci, bo u mnie jest odwrotnie, na BP jest paliwo ok, a na SHELLu u nas nie zatankuje chyba nigdy ;)
Ja tankuje albo na shellu albo na nest'a i... na neście auto bardziej dymi i jest troszkę mniej zrywne. Jak sprawdzałem spalanie to najmniej na v power, a najwięcej na neście ale jak uwzględniłem cenę paliwa to wyszło, że nie opłaca mi się lać wzykłego diesla bo na nim najwięcej wyszło mi za 100km.
Mój JTD "przyzwyczaja" się do ropy i np po drugim baku v power nie czuć tak tej zrywności ale za to stacji jest znaczniej milej :)
A co do BP to nie ufam tym stacją - kilka razy trafiło mi się całkiem paliwo do D.... i skończyło się czyszczeniem zbiornika.
Trzeba pamiętać o tym że BP to tylko szyld a stacja jest w rękach prywatnych zawsze więc nie masz nigdzie pewnośći że lejesz to co producent przewidział.
mynie1981
15-07-2009, 08:55
Dzięki Panowie. Zaleje chyba na Shellu :)
A Lotos? Ja tankowałem już różne paliwa. Ale "Dynamic" Grupy Lotos jest chyba najlepsze. Polecam.
Często tankuję na Lotosie. Nie narzekam. Paliwo wydaje się być OK
artur 2310
15-07-2009, 18:23
Kiedys tankowałem na Shellu diesla i chodził ciszej i lepiej nizna naszym kochanym Orlenie.Teraz jeżdżę na benzynie i jak mogę to raczej Orlen omijam szerokim łukiem a BP czy Shell to jednak lepsze paliwo. :D :D :D
artur 2310, co takiego złego jest na orlenie? ja 95/98 tankuje na jednej stacji od ponad pół roku i nie narzekam
Ja tankuję od 3 lat na Orlenie (benzyna i olej napędowy) w różnych okolicach Polski, a szczególnie w moim mieście i mogę powiedzieć, że to jedne z najlepszych paliw na rynku Polskim, z kolei (nie wiem czy to wina stacji czy paliwa) co do Shella to w mojej okolicy uchodzi za jedne z najgorszych paliw (oprócz Lukoila)
artur 2310
15-07-2009, 22:05
Trafiłem 2 razy na Orlenie na takie paliwo i to zarówno ropę jak i benzynę że do chaty wracałem na 3 biegu bo na 4 samochody nie chciały iść.Musiałem spuścić te siki ze zbiornika i zalać czystym paliwem.Z tego co się pózniej orientowałem te stacje płaciły jakieś kary za ochrzczone paliwo. :sciana: :sciana: :sciana:
Panowie jeszcze raz apeluje o rozwagę, praktycznie nie ma stacji które w 100% są własnością danego koncernu paliwowego, może jakieś pojedyńcze przypadki, reszta to stacje prywatne pracujące po prostu pod logiem danego producenta. A jak jest stacja prywatna to chyba nie trzeba być naukowcem żeby stwierdzić że polak jak może to napewno zakombinuje.
na Orlenie (benzyna i olej napędowy) w różnych okolicach Polski,
i mogę powiedzieć, że to jedne z najlepszych paliw na rynku Polskim,
Mam to samo, na Orlen jeszcze nie narzekałem ;)
z kolei (nie wiem czy to wina stacji czy paliwa) co do Shella to w mojej okolicy uchodzi za jedne z najgorszych paliw
To samo u mnie ;) a są dwie stacje tego koncernu i na obu ten sam shit ;)
Panowie jeszcze raz apeluje o rozwagę, praktycznie nie ma stacji które w 100% są własnością danego koncernu paliwowego, może jakieś pojedyńcze przypadki, reszta to stacje prywatne pracujące po prostu pod logiem danego producenta. A jak jest stacja prywatna to chyba nie trzeba być naukowcem żeby stwierdzić że polak jak może to napewno zakombinuje.
No swieta racja ;)
chochlandia
18-07-2009, 01:36
Tez dodam 3 grosze od siebie
Ja 1,5 roku na orlenie pracowalem i cos tam mam pojecie
niemam zadnych obaw pszed benzinka a co do ON :) to raz slyszalem ze kierowca cysterny wlal zyklu ON do vervy zbiornika chyba z 8k litrow albo i lepiej
i przyjechal ktos z plocka i wlal do zbiornika 2 litry jakiegos srodka/koncentratu i zrobil VervaON
tak ze w ONV niewierze
a 98Verva to to samo co bylo 20 lat temu tylko bez symbolu verva
wiec 95 sie leje :)
i przyjechal ktos z plocka i wlal do zbiornika 2 litry jakiegos srodka/koncentratu i zrobil VervaON
tak ze w ONV niewierze
A mnie poniekąd tym przekonałeś. Bo lepsze paliwa to paliwa z mniejsza zawartością siarki i ze specjalnymi dodatkami (czyt. to co koleś wlał) m.in. detergentami ("płyn do mycia naczyń" ;) ) które zmniejszą napięcie powierzchniowe cieczy przez co zmniejszają krople paliwa powodując lepsze wypełnienie cylindra mieszanką paliwo/powietrze. Przez co silnik jest "myty" lepiej i ciszej pracuje mniej spala.
Im nowszy silnik tym więcej zależy od jakości paliwa, a zwłaszcza bezpośredni wtrysk lubi dobre paliwo ponieważ potrafi to najefektywniej wykorzystać. Kiedyś był test FSI na zwykłej 95 i 98 ULTIMATE i spalanie na BP było mniejsze o 2,7 litra i moc na hamowni wyższa o 7KM.
chochlandia
18-07-2009, 16:26
no wiesz roznica przy ON a ONV to 1.2pln/10 litrach to tam wielki hooy to mozna sobie zalac tylko tej roznicy w cetanach wogole nieczuc na mocy
Ja na mocy w V power D czuje minimalnie ale za mnie mi jej spala. To samo miałem jak jeździłem benzyną i 95V Power palił mi mniej niż zwykłej 95.
maciejka
19-07-2009, 10:55
Albo ja jestem za stary albo głupi. Nie może cie używać polskich znaków? Tak trudno? K..a przecież tego czasem nie da się przeczytać.
Ja mam porównanie Shell, Lotos, Orlen ( tankuje zwykłą pb95) . Najlepiej wypada paliwko na Orlenie, ale w kazdym mieście może być inaczej wszystko zależy od jakości zbiorników w których magazynowane jest paliwo jak również od uczciwości sprzedawcy.
rosearcana
19-07-2009, 18:18
Temat "lepszego paliwa" był poruszany m.in. w programie TOP GEAR. Przeprowadzono badania, które były jednoznaczne. Lanie droższego (lepszego) paliwa jest nieuzasadnione w przypadku samochodów o małej mocy (czytaj: poniżej 200KM). W naszych fiatach nie odczujemy ani lepszej dynamiki, ani mniejszego spalania. Wg. TOP GEAR odczuwalny wzrost mocy występuje przy mocnych, sportowych silnikach ew. w silnikach o pojemności powyżej 3L... Tak więc jeśli komuś fiacik lepiej chodzi na V-power oznacza to że paliwo, które lał do baku do tej pory było chrzczone... albo, że lepiej się czuje, gdy przepłaca za "lepsze" paliwo.
Ja leję Vervę nie dla tego, że chcę zwiększyć moc, ale dlatego, że ma m.in. dodatki czyszczące i moja Marysia ma serce 1.9 JTD z common-rail a jak wiemy one nie lubią złego paliwa.
Ja leje ultimate bo moja 2,4TD sporo mniej puszcza dymka.
witam fajnie opisujecie paliwo ale sprawdz jakiej jakosci paliwo zaleca producent .o tym nikt nie pisze a chodzi o ustawienia silnika i konstrukcje silnika miedzy innymi wypuklosc tloka lub uslawienia cisnienia we wtrysku paliwa .pzdrawiam
Na 100% paliwo o wyższej liczbie oktanowej lub cetanowej niz zaleca producent nie zaszkodzi silnikowi ( producenci podają minimalna ilosc oktanów i cetanów) im wyższa liczba oktanów w przypadku benzyny tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia niekontrolowanego zapłonu ( spalanie stukowe) a co do ON to im wyzsza liczba cetanowa tym szybsze i dokładniejsze spalanie. W silnikach benzynowych różnica w spalaniu moze być niezauważona natomiast w dieslach lepsze paliwo moze powodować cichszą i równiejsza pracę silnika mniejsza emisje sadzy oraz niższe zużycie paliwa.
[ Dodano: 2009-07-20, 12:08 ]
Ja leje ultimate bo moja 2,4TD sporo mniej puszcza dymka. właśnie bo ultimate ma wyższa liczbe cetanową ok 55 a standardowy ON ma 51 ( polska norma)
mynie1981
20-07-2009, 15:40
Zatankowałem jednak BP ULTIMATE DIESEL i po przejechaniu 250km czuję delikatną różnicę w mocy w jeździe na klimie tzn silnik wydaje mi się bardziej elastyczny. Czekam na koniec baku i ilość przejechanych kilometrów.
witam fajnie opisujecie paliwo ale sprawdz jakiej jakosci paliwo zaleca producent .o tym nikt nie pisze a chodzi o ustawienia silnika i konstrukcje silnika miedzy innymi wypuklosc tloka lub uslawienia cisnienia we wtrysku paliwa .pzdrawiam
Owszem niektóre benzynowe silniku projektowane są pod paliwo o określonej liczbie oktanów albo przy zmianie benzyny trzeba coś "o tym poinformować silnik" np do wspomnianego wcześniej silnika FSI zalecają 98 albo V power, a w astrze F 1,4 obracało się układ scalony ale większość silników jeździ od 91 do 101 oktanów bez najmniejszego problemu.
A co powiecie na EKO lub bio diesiel :?:
A co powiecie na EKO lub bio diesiel
Jeździłem na frytkach i wbrew temu co "fachowcy" opłacani przez kartel paliwowy mówią, nic złego z silnikiem się nie działo, wręcz bardziej miękko pracował.
Ja dzisiaj dla testu zalałem na BP ON BP Ultimate i pierwsze 3 km od stacji do domu strasznie głośno zaczął pracować ale może się ustawi do nowego paliwa. I zobaczymy jak spalanie w trasie bo czeka mnie dłuższy wyjazd.
A co powiecie na EKO lub bio diesiel
Jeździłem na frytkach i wbrew temu co "fachowcy" opłacani przez kartel paliwowy mówią, nic złego z silnikiem się nie działo, wręcz bardziej miękko pracował.
A teraz nie jeżdzisz ? Dlaczemu :D
witam. zgodze sie z wami i wiem o tym co piszecie bylem poprostu ciekawy waszych wypowiedzi ,ale jescze jedna sugestja dlaczego silniki pracuja lepiej na zatankowanym paliwie zatankowanym zagranica polski niz na polskim.dodam chodzi mi o paliwo o tej zamej liczbie oktanowej .pozdrawiam
Jak dla mnie to wszystkie te V-power, Ulitimate i verva to tylko pic na wodę. Ty się cieszysz że Ci silnik mniej pali jest zrywniejszy, a koncern się cieszy że udało mu się wcisnąć butelkę STP droższą o 30%. ;)
witam. zgodze sie z wami i wiem o tym co piszecie bylem poprostu ciekawy waszych wypowiedzi ,ale jescze jedna sugestja dlaczego silniki pracuja lepiej na zatankowanym paliwie zatankowanym zagranica polski niz na polskim.dodam chodzi mi o paliwo o tej zamej liczbie oktanowej .pozdrawiam
Tu chodzi o normy czytości i ich przestrzeganie jak wiadomo różnie to bywa w Polsce. Paliwo z rafinerii powinno wyjsc czyste, zanim jednak trafi do naszych baków przechodzi przez kilka różnych zbiorników( magazyn, cysterna, zbiornik na stacji). Właśnie wtedy paliwo ulega zaniczyszczeniu. Doskonały swiat wygladał by tak: z rafinerii paliwo bezposrednio nowiutka cysterna trafiało by do stacji z nowymi zbiornikami do których nie jest dolewana woda albo inny syf, zanim trafiło by do dystrybutora było by poddane analizie, wtedy dopiero do zbiorników w naszych samochodach.
mynie1981
23-07-2009, 10:34
No właśnie co powiecie na temat paliw np z sieci "BLISKA" BIOESTER ON. Kosztuje u nas w Oświęcimiu 2.99zł. Czy zwykłe diesle mogą na tym jeździć?
mynie1981, ja powiem tak, mój kolega ma Astre I 1,7TD i to paliwo wogóle mu nie szkodzi, a wrecz opowiada mi, ze mniej go spala i wogóle lepiej auto na nim smiga ;)
maciejka
23-07-2009, 10:50
No właśnie co powiecie na temat paliw np z sieci "BLISKA" BIOESTER ON. Kosztuje u nas w Oświęcimiu 2.99zł. Czy zwykłe diesle mogą na tym jeździć?
U mnie we wtorek kosztował 3,09. Jeżdżę przeważnie na tym. Obecnym samochodem zrobiłem ponad 2500 km (pierwszy tysiąc przejechałem na napędzie z Orlenu) i nie zauważyłem różnicy jeżdząc na bio.
Zwykły klekot jaki siedzi w marei pracuje jak szalony, a zatankowanie zbiornika kosztuje mnie 120 zł. Dla mnie bomba. Póki nie jeżdżę samochodem z systemem common rail to paliwko bio (oczywiście z uwagi na cenę) będę wychwalał.
mynie1981
23-07-2009, 11:01
Nie wiem właśnie czy ja mogę. Mam Fiacika Brava 1,9 JTD z 2000r.. Czy ta wersja może jeździć na tym paliwie? Boję się trochę ale cena kusi :?
maciejka
23-07-2009, 11:17
Możesz.
... Mam Fiacika Brava 1,9 JTD z 2000r.. . :?
Możesz.
no nie wiem mynie1981 pisze o jtd a to common rail....
maciejka
23-07-2009, 11:44
Przepraszam, faktycznie. Niedoczytanie.
Było kiedyś na TVN Turbo o bioestrze do comon-raila a dokładniej ktoś do Volvo z C-R zatankował właśnie takie paliwo i musiał wymieniać silnik
mynie1981
23-07-2009, 12:15
W takim razie nie będę ryzykował, dzięki :)
A teraz nie jeżdzisz ? Dlaczemu
Bo nie ma tego już w sprzedaży u mnie ?
[ Dodano: 2009-07-23, 18:57 ]
Było kiedyś na TVN Turbo o bioestrze do comon-raila a dokładniej ktoś do Volvo z C-R zatankował właśnie takie paliwo i musiał wymieniać silnik
Pic na wode fotomontaż, a niby czym się różnią frytki od normalnego ON poza zapachem? to wszystko to działania lobby paliwowego żeby jak najdłużej zatrzymać ludzi przy tradycyjnych paliwach.
A czy jest lista modeli ktore nie moga pracowac na frYtkach? sorry ya literowki ale sterownik klawiatury mi padl
Ja tam jeździłem miesiąc na BIOESTRZE orlenu i auto paliło mi więcej tego czegoś, po przekalkulowaniu wyszło na to samo.
Było kiedyś na TVN Turbo o bioestrze do comon-raila a dokładniej ktoś do Volvo z C-R zatankował właśnie takie paliwo i musiał wymieniać silnik
Pic na wode fotomontaż, a niby czym się różnią frytki od normalnego ON poza zapachem? to wszystko to działania lobby paliwowego żeby jak najdłużej zatrzymać ludzi przy tradycyjnych paliwach.
Czyli mówisz, ze jak wleje bio z Bliskiej do swojego JTD to nie będzie mieć problemów? Powiem szczerze, że szanuje to co piszesz ale z tego co czytałem to podobno nowoczesne diesle nie przepadają za tego typu paliwem i jest to szybki i łatwy sposób aby remontować silnik.
A jak ktoś chce oszczędzić na paliwie to zawsze do diesla (bez CR) może złożyć LPG. Wiem, że brzmi to bardzo nieprawdopodobnie ale się da i nawet jedna auto po Polsce jeździ.
to zawsze do diesla (bez CR) może złożyć LPG. Wiem, że brzmi to bardzo nieprawdopodobnie ale się da i nawet jedna auto po Polsce jeździ.
Owszem, da sie, gdzies o tym czytałem, ale jest to bardzo kosztowna instalacja i niewiem czy sie wogóle opłaca ;)
Owszem, da sie, gdzies o tym czytałem, ale jest to bardzo kosztowna instalacja i niewiem czy sie wogóle opłaca
Zamiast świec żarowych montuje się świece zapłonowe i specjalne wtryski, popularny sposób zasilania wózków widłowych.
garfield1988gse
26-07-2009, 13:51
Ja do mojej maryśki benzynę tankuję zwykłą 95 na STATOIL, gaz tankuję na LOTOSIE albo na BLISKIEJ, ojciec albeę tankuje też na STATOIL (rzadziej na LUK-OIL), z jakością paliwa nie mamy raczej problemów, za to unikamy stacji nie należących do dużych koncernów.
mówicie iż silnik na vervie pracuje lepiej i delikatnie mniej pali. czy zalewawanie dłuższy czas commonraila zwykłym ON na sprawdzonej stacji może doprowadzić do jakichś niekorzystnych i kosztownych reperkusji? a może wystarczy zamiast paliw premium zwykły ON + uszlachetniacz (jaki)?
Co do Orlenu nic nie mam, jednak nie tankuje na Orlenie zaraz za blokiem, bo tutaj mają siki, szczególnie ON, natomiast benzynka, nie widac różnicy.
Tankuję tego lepszego ON na Orlenie i nie narzekam.
Ale przymierzam się teraz na Shella lepszego i do pełna, zobaczymy czy będzie jakaś róznica ;P
Smigalem autem sluzbowym przez 4 lata po miescie robiac 200 km dziennie co kilka dni tankowalem na orlenie bo mialem tam karte bezgotowkowa i twierdze ze nie byla to benzyna dobrej jakosci.tankujac swoj samochod w roznych stacjach tez na orlenie mialem przygody.juz od kilku lat tankuje benzyne 98 tylko na dwoch stacjach i jest milo,nie bylo zadnych przygod i po wymianie filtra paliwa bylo widac ze jest o.k .(lukoil i neste bezobslugowa) tankuje tam benzyne 98 bo na innych stacjach za ta cene jest 95.przyklad lukoil (98 ) 4.64 pln i BP (95) 4.82 pln
mógł by ktoś porównać ogólnie paliwo diesla premium do zwykłej ropy (silnik multijet)? zastanawiam się czy w ogóle warto przechodzić na to jeśli u mnie jest ledwie 3grosze tańsza od benzyny i oszczędzało by się głównie na spalaniu (w porównaniu z silnikiem benz.). może lepiej lać zwykłą ropę + uszlachetniacz?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.