PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty



Roxy
12-07-2009, 11:58
Jestem posiadaczka fiata bravo 1.4 12v na gaz, problem polega na tym ze kiedy rano go odpale na benzynie obroty same sie podnosza potem znow opadaja i tak do momentu zagrzania sie i przelaczenia samochodu na gaz. Drugim problemem jest to, ze jesli mu nie przygazuje podczas przelaczania to samochod gasnie... dzieje sie tak tylko na zimnym za pierwszym razem bo jak jest cieply to dziala wszystko idealnie i na benzynie i na gazie... prosze o porady w czym moze tkwić problem?

waho.
12-07-2009, 13:58
obroty same sie podnosza potem znow opadaja i tak do momentu zagrzania sie i przelaczenia samochodu na gaz
Znaczy że falują tak?
- nastawnik biegu jałowego do czyszczenia
- pompa paliwa do diagnozy
- czujnik temperatury zasysanego powietrza do diagnozy.
- - ogólnie polecam wizytę na komputerze diagnostycznym


Drugim problemem jest to, ze jesli mu nie przygazuje podczas przelaczania to samochod gasnie
- przyczyną może być nieszczelny układ zasilania gazem, gdzieś może gaz się ulatniać na którymś połączeniu i taki jest efekt.
-- zalecam wizytę u gazownika w celu regulacji gazu, wymiany filtrów u oraz sprawdzenia instalacji pod kątem nieszczelności.

Pytania w celu rozeznania się:
- świece jaki mają przebieg?
- filtr powietrza jak dawno temu zmieniany?
- strzałów w kolektor z gazu nie masz?
- która generacja instalacji gazowej.

Roxy
12-07-2009, 23:59
no tak faluja... hmm pompa byla w sumie pare dni temu wymieniana... regulacja gazu tez byla... swiece sa nowe... z tydzien temu je wymienilam...filtr powietrza nie mam pojecia bo auto mam od maja... strzalow nie ma... a generacja III... dzisiaj wymienilam kable zaplonowe i auto odpalilo idealnie bez zadnych skokow obrotow, gaz tez przelaczyl sie idealnie bez gasniecia... nie wiem czy to pomoglo... na 100% jutro bede wiedziec jak zapale go na zimnym ;) jezeli sytuacja sie znow powtorzy to bede dalej kombinowac... dziekuje bardzo narazie za pomoc...

waho.
13-07-2009, 08:35
Jeżeli sytuacja się powtórzy to trzeba przeczyścić styki w gnieździe i wtyczce od nastawnika biegu jałowego (silniczka krokowego) który znajduje się z prawej strony przepustnicy, oraz ta sama czynność z czujnikiem kąta otwarcia przepustnicy który znajduje się z lewej strony.