Zobacz pełną wersję : Pompa paliwa znowu umarła
Mam takie pytanie jakie mogą być przyczyny uszkodzenia pompy paliwa (w baku). Albo mam cholernego pecha i kupiłem jakiś strzelony egzemplarz albo moja Brava to killer pomp paliwa na jesień założyłem nową, kompletną oryginalna Boscha, a dzisiaj znowu odmówiła posłuszeństwa i auto co chwile gaśnie.
Nie masz jakichś zanieczyszczeń w zbiorniku? jeździsz na sprawdzonym paliwie? może instalacja jest coś nie tegeś .. np za wysokie napięcie czy jakieś zwarcie itp ...
Syfu mam troszkę, jak w każdym aucie ale bez tragedii. Ropę leje tylko na stacji i zazwyczaj na shellu, choć czasem zdarzy mi się zalać na neste. Zazwyczaj wyjeżdżam poniżej pół zbiornika i dolewam do pełna.
Pompę paliwa zmieniłem w listopadzie zeszłego roku na oryginalną boscha z całym koszykiem. Dzisiaj zmieniłem filtr paliwa bo łudził się, ze to może. Auto na wolnych obrotach nie gasło ale po zgaszeniu znowu słyszałem "chlubotanie" w zbiorniku paliwa, które słychać po zgaśnięciu auta podczas jazdy. Na jutro jestem umówiony z elektrykiem z fiata ale po pierwsze nie wiem czy tam dojadę, po drugie gdyby było zwarcie to raczej padała by wcześniej i po prostu się spaliła a nie z niewidomych przyczyn raz na jakiś czas zamiast pompować paliwo "robić jacuzzi" w baku.
[ Dodano: 2009-07-22, 22:11 ]
Wszystko wskazuje na to, że winny był przytkany zaworek powrotu paliwa w pompie paliwa. Po wyciągnięciu pompy i dmuchnięciu w celu sprawdzenia czy zaworek działa wszystko zaczęło dobrze chodzić. Pytanie na jak długo.
Chyba jednak to nie zaworek bo dmuchnięcie pomogło na kilka baków i znowu auto zaczęło gasnąć i to już przy 3/4 baku. Zamiast wiercić w koszu 2 dziury jak radził mi mechanik z fiata wyjąłem zawór powrotu paliwa w bo miałoby to ten sam skutek a nie chce tracić ewentualnej gwarancji. No i pomogło na dojechałem do 1/4, zalałem do pełna i po przejechaniu 250km auto zagasło. Sam już nie wiem co o tym myśleć.
Pompa paliwa albo się wyłącza albo albo zapowietrza i ciężko powiedzieć dlaczego :sciana:
Być może błędnie odrzucam usterkę elektryczną bo wydaje mi się, że nie byłaby ona zależna od ilości paliwa w baku.
Zawsze istnieje możliwość kupić nowy wkład włożyć do starego kosza i tą na gwarancje być może po prostu mam pecha i trafiłem na felerną.
A nie wiesza Ci się przypadkiem paliwo w baku? czy odpowietrznik jest drożny?
No i niestety ale to nie odpowietrzenie. Bo bez odpowietrzenia przejechał 300km a nie 250km. Sam już nie mam nawet pół pomysły co to może być a na fiacie to chyba wiedzą jeszcze mniej niż ja więc super :sciana:
Jakby ktoś miał jakiś pomysł to bardzo proszę o podzielenie się nim.
Hm musi być jakas przyczyna że pompy tak padają ... nic nie dzieje się bez powodu, raz może paść ale nie dwie w krótkim czasie.
Po wymianie pompy na używaną łącznie z nowymi szybkozłączkami (bo całe przewody to koszt ponad 300zł) na razie jeździ. Zastanawiam się wykonaniem kompletnego czyszczenia układu paliwowo-wtryskowego podobno firma Liqui Moly ma specjalne maszynki które odświeżają cały układ i regenerują wtryski. Kiedyś nawet opisywali to w AŚ i bardzo zachwalali ale tam prawie wszystko chwalą co niemało kosztuje więc ktoś już się z tym spotkał, może przy tym pracował albo wykonywał to w swoim aucie?
[ Dodano: 2009-08-24, 10:58 ]
http://www.liquimoly.pl/serwis/jet-clean-tronic o coś takiego mi chodzi...
[ Dodano: 2009-09-01, 21:15 ]
Dwa szybkie pytania:
1. Jakie powinno być ciśnienie ze wstępnej pompy paliwa bo chce sprawdzić starą czy działa prawidłowo?!
2.Dwa dni temu zrzuciłem bak aby go umyć i sprawdzić dokładnie czy nie ma syfu (facet z "Diesel service" zasugerował opiłki metalu z pierwszej pompy, które uszkodziły kolejną). Bak był czysty ale na wszelki sprawdziłem magnesem jak radzili umyłem benzyna ekstrakcyjną. Po tym zabiegu nie jestem wstanie zatankować auta bo albo blokuje pistolet albo wypluwa ropę.
Wydaje mi się, ze wszystko dobrze złożyłem a odpowietrzenie (trzeci przewód na pompie paliwa idący z powrotem do baku) jest drożne i podłączone.
Być może teraz ujawnił się jakiś morderca pomp paliwa ale powiem szczerze że nie wiem czego szukać...
ciśnienie ze wstępnej pompy paliwa
Ta w baku, Zembowicz pisze że 0,05MPa.
nie jestem wstanie zatankować auta
Spróbuj rad z forum mercedesa, może coś pomoże. (http://www.mercedes.nni.pl/viewtopic.php?p=121358)
Ta w baku, Zembowicz pisze że 0,05MPa.
No to moja ma 1,5 bara, czyli 0,15MPa :/ Wiec albo jest za mocna albo jakiś błędne dane.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.