PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrządu 1.6 16V



rosearcana
09-07-2009, 13:57
Przyszedł czas na wymianę rozrządu w moim fiaciuku (bravo 1,6 16V '99). Mam dylemat: czy kupić oryginał fiata, czy też może pokusić się o jakiś zamiennik. Jakie macie doświadczenia z kompletnymi zestawami typu: pasek GATES + napinacz z rolka LUK (INA) ew. pasek Conti + napinacz z rolką Ruville...

Hipo
09-07-2009, 15:48
Pasek Gatesa + rolki SKF i napewno nie będzie to gorszy zestaw niż oryginał.

szela
09-07-2009, 16:21
Paski conti są też dobre choć połączenie podane przez Hipo jest chyba najlepsze. Chyba nae=wet taki zestaw szedł na pierwszy montaż.

yacub
12-07-2009, 23:49
szela mówisz ze warto conti + skf ?

maciekt8
13-07-2009, 12:34
Hipo, dobrze napisał. Rolka i napinacz tylko SKF. Pasek również GATES może być też CONTI. Osobiście mam zestaw SKF + GATES. Do ojca bravy 1.8 jak kupowałem rozrząd to też SKF + GATES. Pozdrawiam

szela
13-07-2009, 21:35
szela mówisz ze warto conti + skf ?
Co prawda do swoich aut zakładałem tylko klinowe conti ale pisywały się całkiem, całkiem. Jeśli różnica w cenie byłaby znacząca to kupiłbym conti a nie gates.
Ostatnio orientowałem się w cenie rozrządu do bravo 1,6 16V do kumpla, to na hurtowni zachwalali mi napinacze jakiejś firmy na 'r" ale kosztowały chyba 76zł a SKF 80 więc moim zdaniem warto tą różnice dołożyć.

meshuggah1981
12-01-2012, 21:16
Podepnę się pod temat, mimo odgrzebania z czeluści forum, bo mam podobne pytanie. Stoję u progu wymiany rozrządu i zastanawiam się, który zestaw wybrać:
A) ROZRZĄD KPL BRAVO BRAVA STLIO SIENA 1.6 1,6 16V (1998220824) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/rozrzad-kpl-bravo-brava-stlio-siena-1-6-1-6-16v-i1998220824.html)

B) ROZRZĄD FIAT BRAVO BRAVA DOBLO MAREA PALIO 1,6 16V (2026138501) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/rozrzad-fiat-bravo-brava-doblo-marea-palio-1-6-16v-i2026138501.html)

Który z nich i dlaczego?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

nike166
13-01-2012, 00:54
Wybrałbym drugi zestaw bo ponoć INA jest dobra jak SFK. Sam włożyłem ostatnio do swojego rozrząd ze stajni SFK, w opakowaniu rolka SFK i pasek GATES.

miszko
13-01-2012, 09:10
A) Tam tylko pasek jest od Bosch, a napinacz i rolka od RUVILLE. RUVILLE ma dobrą opinie porównywalną z Febi.
B) Pasek ok, INA ja nie wiem, inni muszą się wypowiedzieć.



SFK, w opakowaniu rolka SFK i pasek GATES
I myślę to bdb zestaw. Ja akurat mam rolkę od SKF i praktycznie nie różniła się od oryginału (napinacz od LUK różnił się).
Pasek za to założyłem od Conti.

byrrt
13-01-2012, 11:08
INA i SKF są porównywane ze sobą więc zdecydowanie 2gi zestaw.. Ruvielle jest tylko dystrybutorem - czasem wkłada SKF do pudełek i ogólnie nie słyszałem złych opini o tych częściach.. Ale INA to INA więc bierz 2gi zestaw ;) Ja bym ew. pasek wymienił na contitecha..

lukq
13-01-2012, 15:48
Tak jak koledzy radzą kup drugi zestaw, zmień tylko pasek, bo gates'a strasznie dużo podróbek jest. Conti będzie jak najbardziej ok.
INA i SKF to praktycznie to samo i w opakowaniach od INA można zleźć cześć z SKF i na odwrót.

meshuggah1981
13-01-2012, 17:59
Oki, dzięki za podpowiedzi. Zgodnie z Waszymi radami zdecyduję się na drugi zestaw (chyba, że ktoś mi zasugeruje jeszcze coś innego :P). Mam za to kolejne pytanie - czy muszę jednocześnie wymienić pompę wody? Czytałem, że przy wymianie kompletnego rozrządu w 1,6 16V nie ma takiej potrzeby... prawda li to?

lukq
13-01-2012, 18:01
Dla bezpieczeństwa wymienić oba elementy tj. rozrząd oraz pompę wody.
Nie ma takiej potrzeby jeśli stara jest dobra, choć nie wiele ona kosztuje a można to zrobić za jedną robotą zaoszczędzając potem pracy i pieniędzy.

qolejowy
13-01-2012, 18:08
Mam za to kolejne pytanie - czy muszę jednocześnie wymienić pompę wody? Czytałem, że przy wymianie kompletnego rozrządu w 1,6 16V nie ma takiej potrzeby... prawda li to?Nie wiem dokładnie jak to jest z silnikami z tego roku, jednak starsze wersje tego silnika nie miały pompy wody napędzanej paskiem rozrządu. Paskiem rozrządu napędzana jest chyba pompa olejowa.

lukq
13-01-2012, 18:09
Starsze, kolega ma z 2001 a tam była pompa wody z paskiem.

qolejowy
13-01-2012, 18:25
Starsze, kolega ma z 2001 a tam była pompa wody z paskiem. Jesteś tego pewien ? Przeglądałem teraz allegro i nie znalazłem ani jednej pompy wody do 1.6 napędzanej rozrządem. Wszystkie są napędzane paskiem wielorowkowym.

lukq
13-01-2012, 18:39
Wydaję mi się, że tak to wygląda i jest pompa wody, niech wypowie się kto ma 1.6 i wymieniał rozrząd.
2218

Znalazłem kiedyś artykuł, do którego podaje link.
Pasek rozrządu - cała prawda - Auta, Samochody, Motocykle - Serwis Motoryzacyjny - Dziennik.pl (http://auto.dziennik.pl/artykuly/58993,pasek-rozrzadu-cala-prawda.html)

boch
13-01-2012, 21:56
kolega qolejowy ma racje. lektura "Sam naprawiam", a w szczególności rozdział "Wymiana paska napędu rozrządu" (str. 159) powinna wiele wyjaśnić :)

Zielony
14-01-2012, 10:32
W 1.6 pompa wody napędzana jest paskiem osprzętu :!: Nie trzeba jej wymieniać przy rozrządzie.
Lukq T to jest napinacz,G rolka prowadząca a OP to wałek pośredni.W tym silniku napędza on tylko pompę oleju,ale w starszych konstrukcjach napędzał też aparat zapłonowy.

qolejowy
14-01-2012, 16:25
T to jest napinacz,G rolka prowadząca a OP to wałek pośredni OP to jest właśnie pompa oleju.

lukq
14-01-2012, 19:11
Dobrze, przyznaje się do błędu przepraszam, przeczytałem i teraz już wiem.
Choć wcześniej dałbym sobie głowę uciąć. Teraz bym jej nie miał.

Zielony
14-01-2012, 22:48
OP to jest właśnie pompa oleju.

Nie chcę wywoływać jakiś kłótni ale OP to jest wałek pośredni a nie pompa.Jest on podparty w dwóch miejscach i jest dość krótki.

2235

Dopiero owy wałek napędza przez widoczną na nim zębatkę pompę oleju,a we wcześniejszych silnikach również aparat zapłonowy ;D

qolejowy
15-01-2012, 00:48
Nie chcę wywoływać jakiś kłótni ale OP to jest wałek pośredni a nie pompaNo nie, kłócić się nie ma o co. Gdzieś obiło mi się o uszy że to właśnie jest pompa. A to po prostu, wałek napędzający pompę.

meshuggah1981
16-01-2012, 23:16
Niechcący poruszyłem lawinę, ale przynajmniej dzięki temu wiem, że parę złotych w kieszeni mi zostanie ;)

qolejowy
17-01-2012, 00:58
Niechcący poruszyłem lawinę,Jaką lawinę, kupka śniegu nawet nie spadła;) no ale tak jak piszesz parę złotych w kieszeni zostało.

boch
26-01-2012, 18:57
a jak to jest z tymi blokadami? czy są potrzebne do ustawienia rozrządu?

byrrt
26-01-2012, 19:40
Jak jest dobry mechanik to ustawi bez blokad, ale zawsze pewniej robić to z nimi..

meshuggah1981
26-01-2012, 23:09
Jutro będę wymieniał, więc w okolicach weekendu podzielę się z Wami spostrzeżeniami :)

ka_czor
26-01-2012, 23:40
Panowie jaką przyjmujecie szkołę odnośnie wymiany rozrządu w bravolotach? 60 tys km to optymalna wartość w przypadku autka które ma na liczniku ponad 140 tys? Słyszałem też że niektórzy kierują się zasadą 60 tys i nie rzadziej niż raz na 5 lat. Jak Wy się do tego odnosicie jeśli można wiedzieć?:)

qolejowy
27-01-2012, 00:13
a jak to jest z tymi blokadami? czy są potrzebne do ustawienia rozrządu? Jeżeli rozrząd jest źle ustawiony lub po zerwaniu paska to do poprawnego ustawienia blokady są niezbędne. Jeżeli rozrząd masz ustawiony poprawnie a chcesz go tylko wymienić, to da się to zrobić bez blokad.


Słyszałem też że niektórzy kierują się zasadą 60 tys i nie rzadziej niż raz na 5 lat. Też o tym gdzieś czytałem i wydaje się to całkiem rozsądne.

boch
27-01-2012, 17:11
Jeżeli rozrząd jest źle ustawiony lub po zerwaniu paska to do poprawnego ustawienia blokady są niezbędne. Jeżeli rozrząd masz ustawiony poprawnie a chcesz go tylko wymienić, to da się to zrobić bez blokad.
o taką odpowiedź mi właśnie chodziło. pytam, ponieważ mój gazownik zaoferował się z ewentualną wymianą UPG, ale nie ma fiatowskich blokad. twierdzi, że ustawienie rozrządu to pikuś. no może dla niego. ja się nie znam. nigdy tego nie robiłem i mechanikiem nie jestem. ponadto gość twierdzi, że nie trzeba szlifować głowicy. wg niego niepłaskość powierzchni powinna mieścić się w książkowej 0.1 mm. no ja bym się jednak upierał i to zrobił. koszt niewielki, bo ok. 50 zł. na razie podjadę na analizę spalin. to miarodajny test padniętej uszczelki?

meshuggah1981
30-01-2012, 12:22
Panowie, u mnie obyło się bez blokad, ale miałem do pomocy kumpla, który niejeden rozrząd już w życiu wymienił i zrobił to - można powiedzieć - na oko ;). Wszystko jest pięknie opisane pod tym adresem - http://docs9.chomikuj.pl/231773531,0,0,Wymiana-paska-rozrzadu-Fiat-Brava-Bravo.pdf - poza blokadami, które są tam opisane, u mnie było w zasadzie identycznie. Ważna kwestia - koło pasowe na wale mocowane jest na śrubę 36 (a nie 34, jak podaje tutorial) i rzeczywiście, gdyby nie pneumatyczne narzędzia, byłby spory problem z jej odkręceniem.