Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrządu 1.6 16V
rosearcana
09-07-2009, 13:57
Przyszedł czas na wymianę rozrządu w moim fiaciuku (bravo 1,6 16V '99). Mam dylemat: czy kupić oryginał fiata, czy też może pokusić się o jakiś zamiennik. Jakie macie doświadczenia z kompletnymi zestawami typu: pasek GATES + napinacz z rolka LUK (INA) ew. pasek Conti + napinacz z rolką Ruville...
Pasek Gatesa + rolki SKF i napewno nie będzie to gorszy zestaw niż oryginał.
Paski conti są też dobre choć połączenie podane przez Hipo jest chyba najlepsze. Chyba nae=wet taki zestaw szedł na pierwszy montaż.
szela mówisz ze warto conti + skf ?
maciekt8
13-07-2009, 12:34
Hipo, dobrze napisał. Rolka i napinacz tylko SKF. Pasek również GATES może być też CONTI. Osobiście mam zestaw SKF + GATES. Do ojca bravy 1.8 jak kupowałem rozrząd to też SKF + GATES. Pozdrawiam
szela mówisz ze warto conti + skf ?
Co prawda do swoich aut zakładałem tylko klinowe conti ale pisywały się całkiem, całkiem. Jeśli różnica w cenie byłaby znacząca to kupiłbym conti a nie gates.
Ostatnio orientowałem się w cenie rozrządu do bravo 1,6 16V do kumpla, to na hurtowni zachwalali mi napinacze jakiejś firmy na 'r" ale kosztowały chyba 76zł a SKF 80 więc moim zdaniem warto tą różnice dołożyć.
meshuggah1981
12-01-2012, 21:16
Podepnę się pod temat, mimo odgrzebania z czeluści forum, bo mam podobne pytanie. Stoję u progu wymiany rozrządu i zastanawiam się, który zestaw wybrać:
A) ROZRZĄD KPL BRAVO BRAVA STLIO SIENA 1.6 1,6 16V (1998220824) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/rozrzad-kpl-bravo-brava-stlio-siena-1-6-1-6-16v-i1998220824.html)
B) ROZRZĄD FIAT BRAVO BRAVA DOBLO MAREA PALIO 1,6 16V (2026138501) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/rozrzad-fiat-bravo-brava-doblo-marea-palio-1-6-16v-i2026138501.html)
Który z nich i dlaczego?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Wybrałbym drugi zestaw bo ponoć INA jest dobra jak SFK. Sam włożyłem ostatnio do swojego rozrząd ze stajni SFK, w opakowaniu rolka SFK i pasek GATES.
A) Tam tylko pasek jest od Bosch, a napinacz i rolka od RUVILLE. RUVILLE ma dobrą opinie porównywalną z Febi.
B) Pasek ok, INA ja nie wiem, inni muszą się wypowiedzieć.
SFK, w opakowaniu rolka SFK i pasek GATES
I myślę to bdb zestaw. Ja akurat mam rolkę od SKF i praktycznie nie różniła się od oryginału (napinacz od LUK różnił się).
Pasek za to założyłem od Conti.
INA i SKF są porównywane ze sobą więc zdecydowanie 2gi zestaw.. Ruvielle jest tylko dystrybutorem - czasem wkłada SKF do pudełek i ogólnie nie słyszałem złych opini o tych częściach.. Ale INA to INA więc bierz 2gi zestaw ;) Ja bym ew. pasek wymienił na contitecha..
Tak jak koledzy radzą kup drugi zestaw, zmień tylko pasek, bo gates'a strasznie dużo podróbek jest. Conti będzie jak najbardziej ok.
INA i SKF to praktycznie to samo i w opakowaniach od INA można zleźć cześć z SKF i na odwrót.
meshuggah1981
13-01-2012, 17:59
Oki, dzięki za podpowiedzi. Zgodnie z Waszymi radami zdecyduję się na drugi zestaw (chyba, że ktoś mi zasugeruje jeszcze coś innego :P). Mam za to kolejne pytanie - czy muszę jednocześnie wymienić pompę wody? Czytałem, że przy wymianie kompletnego rozrządu w 1,6 16V nie ma takiej potrzeby... prawda li to?
Dla bezpieczeństwa wymienić oba elementy tj. rozrząd oraz pompę wody.
Nie ma takiej potrzeby jeśli stara jest dobra, choć nie wiele ona kosztuje a można to zrobić za jedną robotą zaoszczędzając potem pracy i pieniędzy.
qolejowy
13-01-2012, 18:08
Mam za to kolejne pytanie - czy muszę jednocześnie wymienić pompę wody? Czytałem, że przy wymianie kompletnego rozrządu w 1,6 16V nie ma takiej potrzeby... prawda li to?Nie wiem dokładnie jak to jest z silnikami z tego roku, jednak starsze wersje tego silnika nie miały pompy wody napędzanej paskiem rozrządu. Paskiem rozrządu napędzana jest chyba pompa olejowa.
Starsze, kolega ma z 2001 a tam była pompa wody z paskiem.
qolejowy
13-01-2012, 18:25
Starsze, kolega ma z 2001 a tam była pompa wody z paskiem. Jesteś tego pewien ? Przeglądałem teraz allegro i nie znalazłem ani jednej pompy wody do 1.6 napędzanej rozrządem. Wszystkie są napędzane paskiem wielorowkowym.
Wydaję mi się, że tak to wygląda i jest pompa wody, niech wypowie się kto ma 1.6 i wymieniał rozrząd.
2218
Znalazłem kiedyś artykuł, do którego podaje link.
Pasek rozrządu - cała prawda - Auta, Samochody, Motocykle - Serwis Motoryzacyjny - Dziennik.pl (http://auto.dziennik.pl/artykuly/58993,pasek-rozrzadu-cala-prawda.html)
kolega qolejowy ma racje. lektura "Sam naprawiam", a w szczególności rozdział "Wymiana paska napędu rozrządu" (str. 159) powinna wiele wyjaśnić :)
W 1.6 pompa wody napędzana jest paskiem osprzętu :!: Nie trzeba jej wymieniać przy rozrządzie.
Lukq T to jest napinacz,G rolka prowadząca a OP to wałek pośredni.W tym silniku napędza on tylko pompę oleju,ale w starszych konstrukcjach napędzał też aparat zapłonowy.
qolejowy
14-01-2012, 16:25
T to jest napinacz,G rolka prowadząca a OP to wałek pośredni OP to jest właśnie pompa oleju.
Dobrze, przyznaje się do błędu przepraszam, przeczytałem i teraz już wiem.
Choć wcześniej dałbym sobie głowę uciąć. Teraz bym jej nie miał.
OP to jest właśnie pompa oleju.
Nie chcę wywoływać jakiś kłótni ale OP to jest wałek pośredni a nie pompa.Jest on podparty w dwóch miejscach i jest dość krótki.
2235
Dopiero owy wałek napędza przez widoczną na nim zębatkę pompę oleju,a we wcześniejszych silnikach również aparat zapłonowy ;D
qolejowy
15-01-2012, 00:48
Nie chcę wywoływać jakiś kłótni ale OP to jest wałek pośredni a nie pompaNo nie, kłócić się nie ma o co. Gdzieś obiło mi się o uszy że to właśnie jest pompa. A to po prostu, wałek napędzający pompę.
meshuggah1981
16-01-2012, 23:16
Niechcący poruszyłem lawinę, ale przynajmniej dzięki temu wiem, że parę złotych w kieszeni mi zostanie ;)
qolejowy
17-01-2012, 00:58
Niechcący poruszyłem lawinę,Jaką lawinę, kupka śniegu nawet nie spadła;) no ale tak jak piszesz parę złotych w kieszeni zostało.
a jak to jest z tymi blokadami? czy są potrzebne do ustawienia rozrządu?
Jak jest dobry mechanik to ustawi bez blokad, ale zawsze pewniej robić to z nimi..
meshuggah1981
26-01-2012, 23:09
Jutro będę wymieniał, więc w okolicach weekendu podzielę się z Wami spostrzeżeniami :)
Panowie jaką przyjmujecie szkołę odnośnie wymiany rozrządu w bravolotach? 60 tys km to optymalna wartość w przypadku autka które ma na liczniku ponad 140 tys? Słyszałem też że niektórzy kierują się zasadą 60 tys i nie rzadziej niż raz na 5 lat. Jak Wy się do tego odnosicie jeśli można wiedzieć?:)
qolejowy
27-01-2012, 00:13
a jak to jest z tymi blokadami? czy są potrzebne do ustawienia rozrządu? Jeżeli rozrząd jest źle ustawiony lub po zerwaniu paska to do poprawnego ustawienia blokady są niezbędne. Jeżeli rozrząd masz ustawiony poprawnie a chcesz go tylko wymienić, to da się to zrobić bez blokad.
Słyszałem też że niektórzy kierują się zasadą 60 tys i nie rzadziej niż raz na 5 lat. Też o tym gdzieś czytałem i wydaje się to całkiem rozsądne.
Jeżeli rozrząd jest źle ustawiony lub po zerwaniu paska to do poprawnego ustawienia blokady są niezbędne. Jeżeli rozrząd masz ustawiony poprawnie a chcesz go tylko wymienić, to da się to zrobić bez blokad.
o taką odpowiedź mi właśnie chodziło. pytam, ponieważ mój gazownik zaoferował się z ewentualną wymianą UPG, ale nie ma fiatowskich blokad. twierdzi, że ustawienie rozrządu to pikuś. no może dla niego. ja się nie znam. nigdy tego nie robiłem i mechanikiem nie jestem. ponadto gość twierdzi, że nie trzeba szlifować głowicy. wg niego niepłaskość powierzchni powinna mieścić się w książkowej 0.1 mm. no ja bym się jednak upierał i to zrobił. koszt niewielki, bo ok. 50 zł. na razie podjadę na analizę spalin. to miarodajny test padniętej uszczelki?
meshuggah1981
30-01-2012, 12:22
Panowie, u mnie obyło się bez blokad, ale miałem do pomocy kumpla, który niejeden rozrząd już w życiu wymienił i zrobił to - można powiedzieć - na oko ;). Wszystko jest pięknie opisane pod tym adresem - http://docs9.chomikuj.pl/231773531,0,0,Wymiana-paska-rozrzadu-Fiat-Brava-Bravo.pdf - poza blokadami, które są tam opisane, u mnie było w zasadzie identycznie. Ważna kwestia - koło pasowe na wale mocowane jest na śrubę 36 (a nie 34, jak podaje tutorial) i rzeczywiście, gdyby nie pneumatyczne narzędzia, byłby spory problem z jej odkręceniem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.