PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z lewarkiem \ gdzie się podziały biegi?



joshua79
08-07-2009, 10:13
Witam,

Mam otóż problem. Przjechałem sobie kilkaset km wczoraj i pod koniec trasy coś jakby inaczej biegi się zaczeły wbijać. Wrzucam sobie jedynkę a tu trójka, piątki też dalej w prawo musiałem szukać. W ogóle lewarek jakoś luźniej i dalej latał wszędzie, po czym jak zjechałem do grarażu nie dało rady wbić już żadnego biegu.
Lewarek lata: przód - tył beż żadnego oporu, ale już na boki w ogóle. Zdjąłem osłonę i zobaczyłem że walnięty jest ten plastikowy koszyk siedzący w tulei co idzie od nog lewarka w bok.
Właśnie jak to się nazywa? czego szukać? Zrobię to sam? i dlaczego lata tylko góra-dół i nie ma żadnego biegu? czy walnęło coś jeszcze o czym nie wiem?

Pozwoliłem sobie pokazać na zdjęciu o którą kulkę mi chodzi. Wchodzi ona do koszyka który był luźny i pęknięty, a on do blachy z którą od spodu połączone są cięgna jakieś.
Lewarek może wyglądać inaczej bo zdjęcie jest od Sieny. Chodzi o ideę.

http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000206.jpg

Hipo
08-07-2009, 10:16
Pozwoliłem sobie pokazać na zdjęciu o którą kulkę mi chodzi. Wchodzi ona do koszyka który był luźny i pęknięty, a on do blachy z którą od spodu połączone są cięgna jakieś

To jabłko któro zaznaczyłes pełni role zawiasu dla lewarka, a cięgna od dołu to wybieraki do biegów. Musisz koszyk wymienić i powinno być wszystko OK. Lewarek lata luzem bo nie ma punktu podparcia teraz ...

joshua79
08-07-2009, 10:46
A da radę to wymienić bez kanału? Bo wjechałem do garażu podziemnego i już zostałem....
Koszyk to ten cały mechanizm łącznie z plastikiem? Dzięki.

Hipo
08-07-2009, 10:47
NO to musisz z góry wymienić bo od spodu przecież masz podłogę ... Pytanie tylko czy jesteś w stanie cięgna odpiąc ?

joshua79
08-07-2009, 22:04
Ok, dzieki, a jak wogóle wykręcić te 3 śrubki 10-ki wokół lewarka. Kręcę i kręcę a one nie wychodzą :sciana:

Hipo
08-07-2009, 22:18
Masz na myśli śrubki od ciegieł? one się będą obracać, musisz przytrzymac jakoś tą śrubkę a wtedy kręcić nakrętkę.

Jesli myślimy o tym samym oczywiscie :)

joshua79
08-07-2009, 22:25
Załączam link do Epera gdzie widać co i jak.

http://62.195.105.49:7080/navi?MOD_COD=182&COUNTRY=023&GRP_COD=212&CAT_COD=1U&SBMK=F&DRIVE=S&MAKE=F&COMM_MODEL=BRO&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=21&SGS_COD=3&DRW_NUM=3

Numer 18 się wyrobiła (pękła), a numer 15 (3sztuki) nie wiem jak odkręcić - widzę że mają podkładki a dostępu od góry do nich brak, a całego numeru 8 nie wyjmę bo mi blacha nie pozwala.

Hipo
08-07-2009, 22:56
Obawiam się że będziesz musiał zdjąć cały tunel żeby to rozebrać, innej możliwości nie widze bo tam są nakrętki od spodu i nie ma dostępu skąd indziej.

joshua79
08-07-2009, 23:23
No właśnie, nie wiem czy rozebranie tunelu pomoże bo i tak blachą to jest obudowane. A może wystarczy jak spróbuję wymienić tą samą pękniętą tulejkę?

Hipo
08-07-2009, 23:27
No jak zdejmiesz tunel to możesz odkręcić całość od karoserii a później po kawałku rozebrać, możesz również spróbowac z samą tą tulejką, jesli się uda to zaoszczędzi Ci to mnóstwa roboty.

joshua79
09-07-2009, 23:37
Panie, kiła....założyłem ten koszyk plastikowy a lewarek jak biegał gdzie chce tak biega nadal, żadnego biegu się wbić nie da. O co biega? co źle robię? przestawiło się coś? Co jest grane?