Zobacz pełną wersję : [silnik] 1,9 JTD 115 a 140 KM
Witam serdecznie :o
Jestem nowym użytkownikiem zarówno forum jak i Stilo i mam pytanie:
Czym różnią się silniki JTD, ponieważ oferowane są w różnych mocach, z tego co wiem, to są jednostki 80KM, 100KM, 115KM i 140KM.
Moja wersja jest 115KM i zastanawiam się, jakich można użyć części fabrycznych, żeby uzyskać moc 140KM?
Czy jest w ogóle taka możliwość?
ilość zaworów to pierwsze :D
turbina :D
rodzaj wtrysków
Przedewszystkim motor na 140KM to jest już generacja mJTD (multijet) czyli w zasadzie zupełnie inny silnik. Różni się praktycznie wszystkim, nie wiem nawet czy blok nie jest inny.
Jeśli chodzi o podniesienie mocy to 115KM jest bardzo podatny na wirusowanie, samym programem na lajcie 150KM z niego osiągają bez większego wysiłku.
Ok, faktycznie trochę głupie pytanie :?
Jeśli chodzi o podniesienie mocy to 115KM jest bardzo podatny na wirusowanie, samym programem na lajcie 150KM z niego osiągają bez większego wysiłku.
Właśnie się zastanawiam +35KM na samym chipie - czy nie skróci mi żywotności silnika?
Co polecacie do podniesienia mocy do ok 150KM, żeby nie obciążać silnika?
Co ze spalaniem?
Z tą żywotnością to jest tak, że nikt Ci nie powie że silnik wytrzyma tyle co przed podniesieniem mocy. Ja zmienialem program w kompie w Lanosie kilka lat temu, przejechalem ponad 130tys od zmiany(teraz ma 164tys). Raz padla uszczelka pod glowica i ostatnio wieloklin na jednym kołku na rozrządzie. Spalanie mam mniejsze od serii o 2l na 100km. a moc podniesiona ze 100KM na 132KM.
Co polecacie do podniesienia mocy do ok 150KM, żeby nie obciążać silnika?
Dobry program, żadnych boxów dopinanych do instalacji.
tak jak Hipo pisał boxy są do du......
w stilo multijet mam z 140 zrobione 196 i moment ponad 390 :D
jeżdzę na tym od 5 lat i żadnych problemów spowodowanych przestrojeniem nie mam dotąd, a spalanie rewelka, bo po mieście poniżej 7 zeszło, a w trasie spokojnie na zbiorniku można ponad 1300km zrobić :D
No właśnie, to już coś :o
Powiedzcie mi, jak zrobić taki tuning - wystarczy pojechać do jakiś macherów i dać im komputer do przeprogramowania, czy dokładają jeszcze jakieś części?
Z jakim kosztem mam się liczyć?
pojechać do firmy tym się zajmującej, we wrocku jest ich kilka, ja robiłem w jetronicu na opolskiej
jeśli mogą to podpinają się pod złącze i zgrywają ori program, a wgrywają napisany u nich, jeśli nie da rady przez złącze, to wyciągają komp i podpinają bezpośrednio pod swój komputer
żadnych maneli nie potrzeba :D
no i jeszcze najpierw hamownia przed i potem hamownia po wymianie, potem musisz pojeździć i sprawdzić czy nie wywali Ci jakiegoś błędu, jeśli coś nie będzie ok, to wracasz i poprawiają, ewentualnie modyfikują do Twoich oczekiwań
co do ceny, to nie mam pojęcia ile normalnie to kosztuje :D ja mam inne stawki, bo już trochę u nich modów robiłem :D
pojechać do firmy tym się zajmującej, we wrocku jest ich kilka, ja robiłem w jetronicu na opolskiej
Dzięki za radę, znam Jetronic. Pojadę do nich przy okazji, a już przynajmniej wiem, co mówić :D
Zastanawiam się tylko, czy jak zwiększę moc i moment, to czy np. nie trzeba będzie wymienić jakiś części - ale to na pewno wszystko mi powiedzą na Opolskiej.
hmmm wojo985, gdzie ty tego chipa wgrywałeś do lanosa ? i ile to kosztowało ?
jaki silnik masz w tym lanosie ?? i czy było to sprawdzone na hamowni :D ;)
odyn44, w stopca wojo985, pisze ze lanos 1,5 DOHC
ale tego silnika ze stopki, to za diabła bez innych modów samym programem nie da rady podnieść o 32% a i z innymi nie bardzo ;) więc między bajki należy te 132 kuce włożyć
bez wykresów z hamowni to jest fatamorgana :D
takie silniki bez odetkania wydechu i modyfikacji dolotu na samym sofcie można wycisnąć max do 10% a i to nie bardzo jest bezpieczne dla silnika
odyn44, sam jestem ciekawy co on tam zrobił ze ma te 132 kunie:) bo lanos przy takiej mocy to chyba lata ;) chyba ze ma silnik z nubiry 2,0 :)
Tak 1.5 DOHC Był na hamowni przed zmianą i po. Po ostatnich problemach byłem też na hamowni i wyszło już tylko 126KM :(
[ Dodano: 2009-07-19, 14:14 ]
Dokładnie ile to kosztowało to nie powiem bo Lanos od nowości jest w rodzinie, najpierw miał go szwagier i to on przeprowadził zmianę oprogramowania, wypolerował dolot, wylot i gniazda zaworów. Potem moja połówka go kupiła i jeździmy nim do teraz.
wojo985, ale był robiony soft specjalnie do tego kompa w tym lanosie i gdzie ??
specjalnie dla tego kompa, a gdzie to zapytam szwagra
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.