PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] 1,9 JTD 115 a 140 KM



shadow
06-07-2009, 16:29
Witam serdecznie :o
Jestem nowym użytkownikiem zarówno forum jak i Stilo i mam pytanie:
Czym różnią się silniki JTD, ponieważ oferowane są w różnych mocach, z tego co wiem, to są jednostki 80KM, 100KM, 115KM i 140KM.
Moja wersja jest 115KM i zastanawiam się, jakich można użyć części fabrycznych, żeby uzyskać moc 140KM?
Czy jest w ogóle taka możliwość?

odyn44
06-07-2009, 16:55
ilość zaworów to pierwsze :D
turbina :D
rodzaj wtrysków

Hipo
06-07-2009, 17:13
Przedewszystkim motor na 140KM to jest już generacja mJTD (multijet) czyli w zasadzie zupełnie inny silnik. Różni się praktycznie wszystkim, nie wiem nawet czy blok nie jest inny.

Jeśli chodzi o podniesienie mocy to 115KM jest bardzo podatny na wirusowanie, samym programem na lajcie 150KM z niego osiągają bez większego wysiłku.

shadow
07-07-2009, 09:11
Ok, faktycznie trochę głupie pytanie :?


Jeśli chodzi o podniesienie mocy to 115KM jest bardzo podatny na wirusowanie, samym programem na lajcie 150KM z niego osiągają bez większego wysiłku.
Właśnie się zastanawiam +35KM na samym chipie - czy nie skróci mi żywotności silnika?
Co polecacie do podniesienia mocy do ok 150KM, żeby nie obciążać silnika?
Co ze spalaniem?

wojo985
07-07-2009, 09:36
Z tą żywotnością to jest tak, że nikt Ci nie powie że silnik wytrzyma tyle co przed podniesieniem mocy. Ja zmienialem program w kompie w Lanosie kilka lat temu, przejechalem ponad 130tys od zmiany(teraz ma 164tys). Raz padla uszczelka pod glowica i ostatnio wieloklin na jednym kołku na rozrządzie. Spalanie mam mniejsze od serii o 2l na 100km. a moc podniesiona ze 100KM na 132KM.

Hipo
07-07-2009, 11:38
Co polecacie do podniesienia mocy do ok 150KM, żeby nie obciążać silnika?

Dobry program, żadnych boxów dopinanych do instalacji.

odyn44
08-07-2009, 10:56
tak jak Hipo pisał boxy są do du......
w stilo multijet mam z 140 zrobione 196 i moment ponad 390 :D
jeżdzę na tym od 5 lat i żadnych problemów spowodowanych przestrojeniem nie mam dotąd, a spalanie rewelka, bo po mieście poniżej 7 zeszło, a w trasie spokojnie na zbiorniku można ponad 1300km zrobić :D

shadow
09-07-2009, 09:13
No właśnie, to już coś :o
Powiedzcie mi, jak zrobić taki tuning - wystarczy pojechać do jakiś macherów i dać im komputer do przeprogramowania, czy dokładają jeszcze jakieś części?
Z jakim kosztem mam się liczyć?

odyn44
09-07-2009, 09:24
pojechać do firmy tym się zajmującej, we wrocku jest ich kilka, ja robiłem w jetronicu na opolskiej
jeśli mogą to podpinają się pod złącze i zgrywają ori program, a wgrywają napisany u nich, jeśli nie da rady przez złącze, to wyciągają komp i podpinają bezpośrednio pod swój komputer
żadnych maneli nie potrzeba :D
no i jeszcze najpierw hamownia przed i potem hamownia po wymianie, potem musisz pojeździć i sprawdzić czy nie wywali Ci jakiegoś błędu, jeśli coś nie będzie ok, to wracasz i poprawiają, ewentualnie modyfikują do Twoich oczekiwań
co do ceny, to nie mam pojęcia ile normalnie to kosztuje :D ja mam inne stawki, bo już trochę u nich modów robiłem :D

shadow
10-07-2009, 09:12
pojechać do firmy tym się zajmującej, we wrocku jest ich kilka, ja robiłem w jetronicu na opolskiej
Dzięki za radę, znam Jetronic. Pojadę do nich przy okazji, a już przynajmniej wiem, co mówić :D
Zastanawiam się tylko, czy jak zwiększę moc i moment, to czy np. nie trzeba będzie wymienić jakiś części - ale to na pewno wszystko mi powiedzą na Opolskiej.

yacub
17-07-2009, 19:32
hmmm wojo985, gdzie ty tego chipa wgrywałeś do lanosa ? i ile to kosztowało ?

odyn44
18-07-2009, 09:23
jaki silnik masz w tym lanosie ?? i czy było to sprawdzone na hamowni :D ;)

yacub
18-07-2009, 09:42
odyn44, w stopca wojo985, pisze ze lanos 1,5 DOHC

odyn44
18-07-2009, 10:19
ale tego silnika ze stopki, to za diabła bez innych modów samym programem nie da rady podnieść o 32% a i z innymi nie bardzo ;) więc między bajki należy te 132 kuce włożyć
bez wykresów z hamowni to jest fatamorgana :D
takie silniki bez odetkania wydechu i modyfikacji dolotu na samym sofcie można wycisnąć max do 10% a i to nie bardzo jest bezpieczne dla silnika

yacub
19-07-2009, 10:37
odyn44, sam jestem ciekawy co on tam zrobił ze ma te 132 kunie:) bo lanos przy takiej mocy to chyba lata ;) chyba ze ma silnik z nubiry 2,0 :)

wojo985
19-07-2009, 14:06
Tak 1.5 DOHC Był na hamowni przed zmianą i po. Po ostatnich problemach byłem też na hamowni i wyszło już tylko 126KM :(

[ Dodano: 2009-07-19, 14:14 ]
Dokładnie ile to kosztowało to nie powiem bo Lanos od nowości jest w rodzinie, najpierw miał go szwagier i to on przeprowadził zmianę oprogramowania, wypolerował dolot, wylot i gniazda zaworów. Potem moja połówka go kupiła i jeździmy nim do teraz.

yacub
19-07-2009, 18:02
wojo985, ale był robiony soft specjalnie do tego kompa w tym lanosie i gdzie ??

wojo985
19-07-2009, 20:47
specjalnie dla tego kompa, a gdzie to zapytam szwagra