PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana termostatu i płynu chłodzącego. Jak...



gopher
17-06-2009, 23:42
Zdecydowałem się na wymianę termostatu. Zrobiłem kilka fotek. Prosze o informację kogoś kto wie lub robił to w silnku JTD 1.9 110KM.

Proszę siwego45 o nie zamykanie mi kolejnego postu:). Ja naprawdę jestem zielony jeśli chodzi o samochody, ale ze względów finansowych muszę podjać się tego sam (sam termostat to wydatek 250pln)

Pytania mam takie, jak zabrać się do wymiany tego termostatu, przyglądałem się mu dzisiaj i dostęp jest tam cholernie cięzki, co widać na fot4. Trzeba będzie pewnie wyjać akumulator zrobi się troche więcej miejsca. Jak ktoś ma jakieś uwagi i pomysl proszę o info. Może kolejność odłaczania/podlączanie weży do termostatu ma znaczenie jeśli chodzi o ułatwienie pracy

Co do samej wymiany płynu na fot1 numerki 1 i 2 czy to są jakies odpowietrznki na fot2 widać 1 z odkręconą nakrętka w środku jest coś podobnego do wentyla samochodowego, czy mam to wcisnać po wlaniu nowego płynu i odpowietrzać?


na fot3 zaznaczyłem "motylki" 3 i 4 czy je też się okręca do odpowietrzania ?, podobny "motylek" jest na dole chłodnicy od strony pasażera, też trzeba go odręcić.

I ostatnie pytanie o kolejność:

1. najpierw spuszczam płyn
2. wymieniam termostat
3. wlewam nowy płyn (dynagel 2000, jest ok?)
4. odpowietrzam

i jestem bardzo zadowolony z tego że mi silnik trzyma cały czas łądnie temperature (mam nadzieje, że efekt koncowy taki będzie:))
fot1.


http://www.gopher.yoyo.pl/mar3.jpg


fot2.


http://www.gopher.yoyo.pl/mar4.jpg

fot3.


http://www.gopher.yoyo.pl/mar5.jpg




fot4.


http://www.gopher.yoyo.pl/mar6.jpg

Hipo
17-06-2009, 23:51
Foto 1 i 2 to elementy klimy więc ich nie ruszaj. Żeby sobie dostęp do termostatu zrobić to musisz walić akumulator, rure od powietrza i już powinno byc jako tako. Na foto 3 masz odpowietrzniki od chłodnicy, jeszcze jeden powinien być z tyłu na wezu idącym do nagrzewnicy. CHłodnica powinna mieć od dołu korek spustowy do płynu. Po wymianie termostatu oczywiscie obowiązkowo nowy płyn.

gopher
18-06-2009, 10:13
...Żeby sobie dostęp do termostatu zrobić to musisz walić akumulator, rure od powietrza i już powinno byc jako tako...
Rura od powietrza tj. ta gładka nad termostatem, czy ta w "kratke".

Hipo
18-06-2009, 11:04
Jedna i druga jest od powietrza, wyciag tą która Ci przeszkadza, później poskładasz przecież :)

gopher
18-06-2009, 11:19
Jedna i druga jest od powietrza, wyciag tą która Ci przeszkadza, później poskładasz przecież :)

No i tu właśnie mam obawy, co do poskładania :). Strasznie tam ciasno i jak narazie to mnie przerażają te wężyki upchane i pozaciskane:)

Dzięki Hipo za pomoc, bo już miałem do Ciebie na priva pisać (czytałem Twoje wypowiedzi i wiem że się znasz na temacie). No i w końcu jesteś ziom z podkarpacia (ja mam rejestracje RJA xxxx:))

Hipo
18-06-2009, 14:38
jesteś ziom z podkarpacia (ja mam rejestracje RJA xxxx:))

Też mam taką zresztą wiadać w moim profilu skąd jestem :) Jak będziesz w rodzinnych stronach to daj znać, zrobimy minispota :D

gopher
24-06-2009, 21:13
Przy spuszczaniu płynu wystarczy odręcić korek na dole od chłodnicy, czy trzeba coś chyba z bloku spuszczać. Jak się spuszcza płyn z bloku?

Hipo
24-06-2009, 23:35
Przy spuszczaniu płynu wystarczy odręcić korek na dole od chłodnicy, czy trzeba coś chyba z bloku spuszczać. Jak się spuszcza płyn z bloku?

Teoretycznie powinino się odkrecić korek spustowy na bloku jeszcze, jednak to jest trudne zadanie bo w 99% procentach przypadków nikt tego nigdy nie ruszał i wszystko jest pieknie zapieczone i zarośnięte kamieniem. Starczy że spuscisz z chłodnicy i z nagrzewnicy oraz z głowicy ile zleci. Później leje wode demineralizowaną, pojeździj z dzień na takiej miksturze żeby dobrze przepłukać układ. Spuszczasz to i zalewasz płyn, Poniewaz zostanie troche mikstury w układzie to proponuje znowu z dzien pojeździć i z spuscić z połowe i dolać czystego płynu.

gopher
02-07-2009, 22:39
No i termostat wraz z płynem wymienionne Wskazówka stoi jak drut na równej połowie, czy to z klimą, czy bez. Czy przy ostrej czy wolnej jeździe (mam nadzieje, że to dobrze). Marwti a właściwie zastanawia mnie jedna rzecz, to że teraz silnik bardzo szybko rozgrzewa się do tych umownych 90stopni (kreska na środku tarczy). Dzisiaj 25stopni na zewnątrz po przejechani ok 3-4km spokojnie bez szalaństw wskazówka stała już na środku i jest tak cały czas od wymiany termostatu po przejachani 3-4km wskakuje na połowe i tam stoi. Tj. chyba normalne, czy może jednak za szybko się rozgrzewa (jak pisałem, wcześniej miałem problemy z rozgrzaniem silnika, a jak się udało to zaraz temeperatura spadała, ale była to chyba wina wadliwego termostatu) teraz to szybsze rozgrzewania jest chyba normalnym zachowaniem...

Hipo
02-07-2009, 22:57
Teraz termostat trzyma jak należy więc za to moment łapie Ci temperaturę, tak ma być po prostu.

lenar90
03-07-2009, 23:42
Hipo napisz mi podstawowe objawy jak siada termostat?? bo u mnie wolno się nagrzewa a potem to tempo zależnie od warunków jak ciepło jest i wolno jade to ponad połowe minimalnie jak w tych samych warunkach rozpędze się i wiatr wieje to spada o 2 kreski dopuszczalne są takie wachania ?? w zime to 1/3 skali nie więcej

gopher
04-07-2009, 10:30
U mnie wyglądało to tak jak opisałem w poście-> http://fiatforum.com.pl/topics6/temperatura-silnika-jtd-czy-aby-napewno-termostat-do-wymiany-vt1761.htm

Po wymianie termostatu i płynu po przejechaniu jakichś 3-4km strzałka podnosi się do środkowej kreski i ciągle tam stoi

Hipo
04-07-2009, 11:16
Jak termostat nie trzyma to efektem tego jest powolne rozgrzewanie się silnika i trzymanie niższej temperatury niż nominalna przewidziana przez producenta.

yoyo
09-10-2009, 20:46
Dziś walczyłem z termostatem w swoim 1.9 TD, dostęp faktycznie jest przekichany, ale jakoś poszło. Wreszcie autko się grzeje jak należy więc może i spalanie spadnie. :D

konrado223
20-10-2009, 17:00
Witam po dość długiej przerwie
mam pytanko co do spustu płynu z bloku silnika w 2.0 20v wiecie gdzie on jest?
Będę wdzięczny za podpowiedź.