PDA

Zobacz pełną wersję : bravo 1.6 16v problemy na zimnym silniku, gorzej zapala



poochaty
02-06-2009, 08:29
Panowie od jakiegoś czasu mam następujący problem: samochód gorzej zapala, trzeba go chwile dłużej pokręcić, jednak zapala. Natomiast jak już zapali, to pierwsze 2 kilometry jedzie "z oporami", tzn. przyspiesza, jakby go coś trzymało, delikatnie szarpie (jakby ktoś przy przyspieszaniu wciskał i puszczał hamulec). Po kilku kilometrach, jak sie trochę zagrzeje, to problem znika i potem już jedzie dobrze. Dodatkowo nieraz zdarza mu się, ze przy zapalaniu odpali, ale się krztusi, prycha kicha, trzeba go kilka razy przegazowac i potem juz trzyma obroty. ma ktoś jakiś pomysł o co kuka?

szela
02-06-2009, 19:52
Kiedy zmieniałeś olej i jaki olej masz w silniku? Możesz podjechać na kompa i sprawdzić co mu dolega ewentualnie pobawić się troszkę licząc że coś pomoże. Ja ostatnio miałem podobne objawy w saxo od kumpeli i u niej to była przepustnica - bardzo brudna. 15min roboty i auto chodzi jak nowe. Ale tam jest dobry dostęp a nie pamiętam jak to wygląda w 1,6.

poochaty
02-06-2009, 21:41
w 1.6 dostęp tez dobry, mozna w sumie sprobowac choc wątpię bo ostatnio mialem sporo problemow z krokowcem i czesto to wyjmowalem i czyscilem...

PawelR17
08-06-2009, 13:55
Witam
Juz jakis czas probuje sie uporac z identycznym problemen jaki ma kolega poochaty i jak narazie lipa :(
podlaczalem kilkakrotnie pod Euroscana i zawsze wywala blad Fuel Trim, pewnie to ma jakis zwiazek.
Moze ktos juz opanowal problem??

waho.
08-06-2009, 14:51
podlaczalem kilkakrotnie pod Euroscana i zawsze wywala blad Fuel Trim
Pytanie nr 1.
Czy przy błędzie jest wykrzyknik?
Pytanie nr 2.
Czy kasujesz błąd, a po ponownym podpięciu znowu się pojawia. ?

"Fuel Trim" może oznaczać - "Lipne Paliwo" - zmień stację, a jeśli nie pomoże zalej na pełny zbiornik czarnego STP (czyszczenie wtrysków), a jeśli będzie nadal to samo wlej na pełny czerwone STP.

[ Dodano: 2009-06-08, 14:52 ]
A jeszcze... LPG jest?

PawelR17
08-06-2009, 16:16
Przy bledzie jest wykrzyknik, kasuje blad i po kilku dniach znow sie pojawia.
Posiadam LPG sekwencje a benzynka to zwykle jest z Orleniu.
Dzieki za rady zastosuje sie do nich a z ta przepustnica to warto sie bawic? znaczy rozbierac i czyscic bo juz mialem zamiar to zrobic.
Dodam ze samochodzik ma juz przejechane ponad 300k km z czego 240k na LPG

waho.
08-06-2009, 16:42
PawelR17, dobra jak masz LPG to zmienia postać rzeczy.
1. Mogły się rozjechać mapy wtrysku benzyny od jazdy na gazie
2. Skasuj autoadaptację silnika krokowego - przejedź się 15-20km na benzynie i powinno być good :)

PawelR17
08-06-2009, 19:56
Witam
Z autoadaptacja przerabialem wielokrotnie i niestety nie pomaga. Po wykasowaniu odpalam samochodzik i nadal prycha dopuki sie nie rozgrzeje
Co do rozjezdzajacej sie mapy to mialem tak kiedys jak mi padla listwa wtryskowa gazu wtedy samochod wariowal na wolnych obrotach, gasl itp. Po wymianie listwy i wykasowaniu adaptacji wszystko wrocilo do normy oprucz tej jednej bolaczki.
Wymienilem świece, przewody, lambde i nadal to samo.
Pozdrawiam

waho.
08-06-2009, 20:31
Ale te prychanie masz na gazie i benz czy tylko na benz?

PawelR17
08-06-2009, 21:03
Prychanie i zamulanie podczas przyspieszania sa tylko zaraz po odpaleniu zimnego silnika np. rano. Wtedy pracuje on na benzynie i nie moge przelaczyc na LPG bo musi osiagnac odpowiednia temp. wiec nie jestem w stanie sprawdzic czy na LPG jest tak samo :( Po przejechaniu 3-4km wszystko ustaje, przyspiesza tak jak sie nalezy, wolne obroty rowne.
Pozdrawiam

POKER
08-06-2009, 23:21
mam bardzo podobne objawy ale bez LPG i czyszczenie przepustnicy nic nie daje w tym przypadku, podejrzewam krokowy ale mam zespolony z przepustnica i wymienić to jest ciężko możne ktoś rozwiąże Nasz problem :) pozdro

artur 2310
08-06-2009, 23:56
Proponuje najpierw sprawdzić miernikiem czujnik temp.powietrza zasysanego- to ten brązowy w kolektorze ssącym,potem czujnik temperatury płynu chłodzacego-ten z dwoma pinami na obudowie termostatu i na końcu czujnik cisnienia bezwzględnego.Czasami jest tak że czujnik jest uszkodzony podaje błędne wartości ale jeszcze działa a komputer niestety na tej podstawie steruje wtryskiem a jazda jest daleka od ideału. :)

poochaty
09-06-2009, 08:13
A jak można zrobić tą adaptację o której mówicie?moze u mnie pomoze...jak juz jeden z kolegów wczesniej wspomnial, tez wiązałem to z któryms z czujników od temp. ale nie mialem jeszcze okazji sprawdzić i podmienić tego...

waho.
09-06-2009, 09:05
Adaptację silnika krokowego kasujesz pod komputerem (egzaminer lub euroscan) a następnie bujasz się po mieście kilka kilometrów.

PawelR17
09-06-2009, 09:12
Autoadaptacje mozna wykasowac examinerem lub np. tak jak ja to robie Euroscanem i programem Visa. Podobno pomaga odlaczenie aku na kilka godzin ale nie wiem tego na 100%
Jesli przeklamuje ktorys czujnik temp. to po Visa powinien pokazywac jakas nienormalna temepreature (chyba)? a u mnie pokazuje wedlug mnie taka jaka jest.
A w jaki sposob mozna sprawdzic cisnienia bezwzględnego?

[ Dodano: 2009-06-09, 09:19 ]
Czujnik cisnienia bezwzglednego mialo byc. Przeoczenie :lol: